PR za večjo konkurenčnost
PR za večjo konkurenčnost
PR (“public relations”) je angleška kratica, ki predstavlja odnose z javnostmi. Pri tem si ponavadi predstavljamo razpošiljanje sporočil za javnost in organizacijo tiskovnih konferenc.
A odnosi z javnostmi so veliko več kot samo to. Gre za vzpostavljanje trajnih odnosov med podjetjem in okoljem na podlagi dvosmerne komunikacije z deležniki podjetja. Ponavadi gre za obstoječe in potencialne kupce, govorimo pa lahko tudi o medijih, zaposlenih, sindikatih, lokalnih skupnostih, ipd.
Podjetja, ki so v večinski državni lasti, imajo komuniciranje z javnostmi predpisano, v privatnih podjetjih pa je odvisno od razumevanja poslovodstva v luči doprinosa PR-ja pri doseganju poslovnih ciljev.
Dosledno, strokovno in skrbno načrtovano izvajanje PR aktivnosti pripomore k ugledu podjetja. Danes, ko so razmere na trgu zaostrene, razlike med produkti in storitvami pa zaradi hudega pritiska konkurence vse manjše, razliko v odnosu do konkurentov ustvarjajo pred nekaj časa še elementi, ki so jih podjetja v preteklosti še popolnoma zanemarjala. To je lahko odnos do kupcev, način poslovne komunikacije, poslovna urejenost zaposlenih in v veliki meri tudi ugled podjetja.
PR pomaga povečati dobiček in ustvariti vrednost
Odkar se soočamo z gospodarsko krizo, se mnoga podjetja trudijo zmanjšati nepotrebne stroške. Res je, da PR aktivnosti podjetju ne bodo takoj prinesla višjih prihodkov, bodo pa ustvarila podlago za lažje doseganje dobička in ustvarjanje vrednosti.
PR bo preko različnih komunikacijskih kanalov gradil prepoznavnost in ugled vašega podjetja, krepil vašo blagovno znamko, preko neposrednega komuniciranja s kupci pa ustvarjal bolj zadovoljne stranke in vam preko povratnih informacij služil kot ogledalo za izboljšanje vaših produktov ali storitev. Podjetje bo tako krepilo svojo pozicijo na trgu, dosegalo boljše plačilne pogoje in s storitvami dosegalo višjo ceno na trgu, kar se bo prelilo tudi na povečanje prihodkov.
Po izkušnjah sodeč lahko rezultate pričakujete kmalu po preteku obdobja desetih mesecev, rezultati se seveda razlikujejo od podjetja do podjetja.
Kaj lahko ponudite javnosti?
Vsa podjetja nimajo enakih možnosti za vzpostavitev uspešnega PR. Uspeh je odvisen predvsem od sposobnosti PR-jevca, da za podjetja za katerega opravlja to funkcijo, ustvari interes javnosti, seveda pa je to pri nekaterih podjetjih lažje narediti, saj poslujejo v bolj »privlačnih« panogah, pa tudi podjetja z velikostjo in obsegom poslovanja že sama po sebi zbujajo interes javnosti.
Vprašati se morate, kaj lahko ponudite javnosti, kako ji lahko doprinesete, ne da bi ji hkrati želeli nekaj prodati. Razmislite, ali lahko vaše poslovne partnerje povabite na izobraževalni dogodek, ki je posredno povezan z vašim poslovnim področjem in za katerega imate ozko specializirano znanje in jim ga lahko brezplačno ponudite. Morda lahko še v poletnem času priredite brezplačni nogometni turnir ali pa vaše poslovne partnerje, novinarje in zaposlene povabite na piknik. Že z nekaj sto evri lahko naredite velik vtis nanje.
Informirajte
Pri komunikaciji se vprašajte, ali bi lahko strankam ponudili mesečni informator v obliki revije ali e-newslettra, v katerem komunicirate aktualno dogajanje v panogi in jim s tem nudite za njihovo poslovanje visoko kakovostne informacije. Če ste npr. zastopnik za sejemske družbe v tujini lahko svoje deležnike obveščate o stanju na trgih in poslovnih priložnostih v tujini.
Ali imate na področju, na katerem delate, kakšne specifične informacije ali znanje, ki bi zanimale medije oziroma širšo javnost? Ste morda v zadnjem času naredili kakšno pozitivno dejanje v lokalnem okolju, ki bi ga lahko preoblikovali v novico za medije? Ste npr. prejeli nagrado za poslovno odličnost ali zaposlili nekaj novih težje zaposljivih oseb? V kolikor v vaši panogi in podjetju prihaja do hitrih sprememb lahko o tem sporočate tudi preko novih socialnih medijev ter vaša sporočila povežete na vašo spletno stran, kar bo povečalo obisk vaših spletnih straneh. Pri vseh aktivnostih imejte v mislih »kaj lahko ponudim in kako lahko pomagam« in uspeh bo vedno zagotovo sledil.
PR-ovec naj bo izkušen
PR aktivnosti so obsežne, njihovo izvajanje pa zahteva zelo dobro poznavanje lastnih storitev ali produktov ter panoge v kateri poslujete. Ko je podjetje v začetnih fazah rasti ponavadi to področje vsaj delno opravlja direktor sam, z rastjo organizacije pa je priporočljivo, da se funkcija zaradi višje strokovnosti prenese bodisi na samostojno osebo znotraj podjetja ali pa na zunanjo specializirano agencijo.
Oseba, ki opravlja funkcijo PR, naj že ima izkušnje s tovrstnim delom. PR-jevec mora dobro poznati delovanje medijev, priporočljivo pa je tudi njegovo poznavanje novinarjev in urednikov. Ddandanes ne gre več brez obvladovanja tehnologij, kot je urejevanje spletnih strani in poznavanje socialnih medijev. V kolikor iščete predstavnike PR-ja ali imate vprašanja povezana s PR vam svetujem, da se obrnete na interesno združenje Društvo za odnose z javnostmi.
Insourcing ali outsourcing?
Ko se odločite, da boste investirali v PR, se morate odločiti med insourcingom in outsourcingom. Se bodo aktivnosti lahko opravile znotraj obstoječih človeških virov, ali bomo zaposliti novo osebo oziroma storitev našli pri zunanjih agencijah? Na odločitev seveda vpliva več dejavnikov: intenzivnost izvajanja PR storitev, obstoječe znanje na tem področju in finančni viri, ki so na razpolago.
Pri prvi možnosti moramo biti previdni, saj bomo obstoječo osebo na katero bomo prenesli aktivnosti prekomerno obremenili, poleg tega pa verjetno ta oseba tudi nima zahtevanih znanj in omrežja za izvajanje PR. Zaposlitev nove osebe znotraj podjetja je prav tako potrebno dobro premisliti. Vprašajte se, ali lahko kot podjetje ustvarjate dovolj »zgodb«, koliko imate deležnikov in ali lahko npr. PR funkcijo intregrirate kot stalno podporo preostalim funkcijam. Ena izmed možnih rešitev je tudi sodelovanje z zunanjimi PR agencijami, kar vam odpira vrsto prednosti: zahtevan know-how za izvajanje PR aktivnosti, fleksibilnost in ustrezen support.
Dobri rezultati že z nizkimi vložki
Cena storitev PR se praviloma postavi v dogovoru z vsako stranko posebej. Na odločitev namreč vpliva več kriterijev, zunanje agencije pa o cenah ne želijo na glas govoriti.
Preberite: PR za lažje pridobivanje strank.
Na ceno vpliva situacija, v kateri se podjetje nahaja, cilj podjetja, orodja, ki jih bo podjetje pri tem uporabilo ter čas, ki ga za to potrebuje. PR je od vse trženjsko komunikacijskih funkcij stroškovno najmanj zahteven, zato lahko že z relativno nizkimi vložki dosežemo izjemne rezultate.