Spletno oglaševanje

Svetovni splet je od pojava televizije postal najpomembnejši komunikacijski medij, z njegovo uporabo pa so se spremenili tudi temelji trženja in oglaševanja. V tem članku si lahko preberete nekaj več o iskalniškem marketingu, SEO, SEM ter spletnem socialnem trženju.
Spletno oglaševanje

Spletno oglaševanje

Oglaševanje na svetovnem spletu je v zadnjih nekaj letih najhitreje rastoči trend na področju marketinga. Po raziskavi Pricewaterhouse Coopers je v letu 2007 dosegel 26-% stopnjo rasti in znašal 21,2 milijard ameriških dolarjev. V 2008 pa je z 10,6-% rastjo dosegel 23,4 milijard dolarjev prometa.

Spletno oglaševanje ima za oglaševalce v primerjavi z uporabo ostalih medijskih kanalov veliko prednosti. Te so:

  • cenovna dostopnost,
  • učinkovitost, ki omogoča precizno ciljanje tržnih segmentov,
  • popoln nadzor nad porabo sredstev ter
  • natančno merjenje rezultatov oglaševanja.

Podjetja pri spremljanju oglaševalske kampanje izbirajo med kazalniki:

  • PPC (pay-per-click),
  • PPI (pay-per-impression),
  • PPP (pay-per-play),
  • PPA (pay-per-action) ipd.

Danes podjetja namenijo v povprečju med 3 % in 9 % sredstev marketinškega proračuna za spletno oglaševanje. Nekateri viri napovedujejo, da bo v letu 2011 spletni marketing v povprečju zavzemal 25 % celotnega tržnega proračuna podjetij. Omenjeni podatki veljajo za celoten svet. Pri nas pa na tem področju zaenkrat še precej zaostajamo.

The Internet is becoming the town square for the global village of tomorrow. ~Bill Gates

Oglaševalci se morajo poleg sredstev, ki so jih pripravljeni nameniti za spletni marketing, odločiti tudi med različnimi načini spletnega trženja. Poleg ”klasičnih” načinov spletnega marketinga, kot so oglasne pasice (bannerji), e-mail marketing in drugi, podjetja danes vedno več pozornosti ter sredstev namenjajo iskalnemu marketingu ter spletnemu socialnemu marketingu.

Iskalniški marketing

Iskalniški marketing je ena najučinkovitejših oblik spletnega oglaševanja. Pod iskalni marketing se uvrščata:

  • SEM (Search Engine Marketing) ter
  • SEO (Search Engine Optimization).

SEM pomeni zakup sponzoriranih povezav na iskalnikih, medtem ko SEO pomeni optimizacijo spletnih strani z namenom najvišjega pozicioniranja v rezultatih iskanja.

Pricewaterhouse Coopers je naznanil, da je iskalniški marketing (vključno s kontekstualnim sledenjem) dominiral v spletnem marketingu v zadnjem četrtletju 2008 s 46-% tržnim deležem. Samo iskalniški marketing je v tem obdobju zavzemal 42 % vsega spletnega marketinga. Na tem področju je zelo podobno tudi pri nas.

SEM (Search Engine Marketing)

Danes najbolj uporabljan iskalnik na svetu, Google, je glavni svetovni ponudnik sponzoriranih povezav. Sponzorirane povezave so tiste, ki se na Googlu med iskanjem pojavijo na skrajnem vrhu ter v skrajnem desnem stolpcu. Sestavljene so iz naslova, opisa ter povezave do spletne strani podjetja.

Oglaševanje na iskalnikih temelji na zakupu ključnih besed, katere oglaševalec izbere glede na svojo branžo in psihologijo ciljnih kupcev, ki iščejo informacije. Z uporabo modela PPC (pay-per-click) oglaševalec plača le takrat, kadar uporabnik klikne na njegov oglas, ne glede na število in pogostost prikazanega oglasa.

Cena PPC na Googlu je odvisna od izbire ključnih besed (keywords) ter tržnega povpraševanja po teh ključnih besedah. Podjetje, ki oglašuje, ima porabo sredstev v stalnem nadzoru in svoj oglas prikazuje izključno v svojem ciljnem segmentu uporabnikov spleta. S sponzoriranimi povezavami na iskalnikih lahko podjetja cenovno učinkovito dosegajo svojo ciljno populacijo ravno v tistem trenutku, ko uporabniki iščejo tiste storitve in proizvode, ki jih podjetje trži.

SEO (Search Engine Optimization)

SEO pomeni optimiziranje spletne strani podjetja, s ciljem doseči čim višjo pozicijo povezave spletne strani podjetja med rezultati iskanj na iskalniku. Te rezultate iskalnik prikaže pod sponzoriranimi oglasi in jih imenujemo ”organski” rezultati iskanja.

Viri potrjujejo, da 80 % vseh internetnih uporabnikov pri iskanju informacij dejansko zazna le prve tri prikazane rezultate na iskalnikih. Zato je za podjetje izrednega pomena, da njegova spletna stran pristane na enem od prvih treh mest v rezultatih iskanja. Opaženost na iskalnikih je še toliko večjega pomena za podjetja zato, ker je večji del iskanj povezan z nakupnimi odločitvami porabnikov.

Spletno socialno trženje

Spletno socialno trženje oziroma Social Media je najnovejši kanal spletnega marketinga, ki mu podjetja z vsakim dnem priznavajo večji pomen ter namenjajo večji del tržnega proračuna. EMarketer je v mesecu marcu letos naznanil rezultate raziskave, ki kažejo, da 63 % podjetij planira povečati proračun za spletno socialno trženje v letu 2009. Spletna Social Media je v vedno večji pozornosti podjetij predvsem zaradi vedenja potrošnikov in hitro rastočih trendov v zadnjih nekaj letih.

McCann je po izvedeni raziskavi v 2008 naznanil, da 73 % uporabnikov interneta prebira bloge, 36 % jih ima bolj pozitivno mnenje o tistih blagovnih znamkah, ki so vsebovani v blogih. Raziskava tudi potrjuje, da se je 57 % internetnih uporabnikov v letu 2008 pridružilo spletnemu socialnemu omrežju. Spletno socialno trženje je takorekoč edini pristop oglaševanja v tako nizkem stroškovnem razredu, ki zna oglaševalcu prinesti precej večjo količino prometa ter zvestih in hvaležnih uporabnikov kot ostale oblike spletnega oglaševanja.

Preberite tudi: Facebook oglaševanje.

V kategorijo oglaševanja na socialnih omrežjih spada široka paleta online kanalov. Ti vključujejo bloge, socialne medijske agregate ter spletne socialne networke kot sta Twitter ali Facebook.

Preko spletnih socialnih kanalov, kot so Stumbleupon, Digg, Del.icio.us in ostalih, podjetje lahko promovira svoje linke in vsebino. Prek spletnih socialnih omrežij kot so Linkedin, MySpace ali Facebook pa lahko zbira podatke svojih tržnih segmentov, kupcev in ”fanov”, svojim advokatom-porabnikom pa omogoči kanale za promocijo ter javno podporo podjetja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov. Preberite več >>


Uporabite te 4 trike pri oglaševanju preko Google AdWords

Uporabite te 4 trike pri oglaševanju preko Google AdWords

Če oglašujete na Googlu, ste zagotovo že spoznali tudi orodje AdWords. A zelo verjetno prav vseh trikov še ne poznate. Predstavljamo vam štiri, s katerimi boste znižali stroške oglaševanja in dosegli tiste internetne uporabnike, na katere ciljate. Preberite več >>

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Brezplačno spletno orodje Google Analytics vam bo pomagalo zbrati pomembne podatke o obiskovalcih vaše spletne strani, tudi o vaših (potencialnih) strankah. Preberite več >>

Ustvarite več konverzij z AdWords Extensions

Ustvarite več konverzij z AdWords Extensions

Na področju spletnega oglaševanja vlada izjemna tekmovalnost. Vsa podjetja se trudijo prehiteti konkurenco. Pri tem vam lahko pomagajo tudi razširitve v storitvi Google AdWords. Preberite več >>

Zanimive ideje za oglase v Facebook Messengerju

Zanimive ideje za oglase v Facebook Messengerju

Digitalno oglaševanje prek storitve Facebook Messenger vstopa v zasebni prostor posameznikov. Boste izkoristili to priložnost? Preberite več >>

Google uvaja privzeto blokiranje oglasov v brskalniku Chrome

Google uvaja privzeto blokiranje oglasov v brskalniku Chrome

Google v svoj brskalnik Chrome uvaja pomembno novost: najbolj vsiljivi oglasi bodo avtomatsko blokirani in se uporabnikom brskalnika na različnih napravah ne bodo prikazovali. Preberite več >>

Testirajte videz oglasov kar v Facebooku

Testirajte videz oglasov kar v Facebooku

Facebookov Urejevalnik oglasov že slabo leto omogoča t. i. A/B testiranje nekaterih možnosti. Po novem lahko testirate tudi videz oziroma kreativo oglasov. Preberite več >>

Kako bo nova politika varovanja zasebnosti vplivala na trženje

Kako bo nova politika varovanja zasebnosti vplivala na trženje

Na področju varovanja zasebnosti in podatkov se v kratkem obetajo pomembne spremembe. Kako bo nova politika vplivala na trženje? Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Oznake: , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje