Spletno oglaševanje

Svetovni splet je od pojava televizije postal najpomembnejši komunikacijski medij, z njegovo uporabo pa so se spremenili tudi temelji trženja in oglaševanja. V tem članku si lahko preberete nekaj več o iskalniškem marketingu, SEO, SEM ter spletnem socialnem trženju.
Spletno oglaševanje

Spletno oglaševanje

Oglaševanje na svetovnem spletu je v zadnjih nekaj letih najhitreje rastoči trend na področju marketinga. Po raziskavi Pricewaterhouse Coopers je v letu 2007 dosegel 26-% stopnjo rasti in znašal 21,2 milijard ameriških dolarjev, v 2008 pa je z 10,6-% rastjo dosegel 23,4 milijard dolarjev prometa.

Internetno oglaševanje ima za oglaševalce v primerjavi z uporabo ostalih medijskih kanalov veliko prednosti. Te so cenovna dostopnost, učinkovitost, ki omogoča precizno ciljanje tržnih segmentov, popoln nadzor nad porabo sredstev ter natančno merjenje rezultatov oglaševanja.

Podjetja pri spremljanju oglaševalske kampanje izbirajo med kazalniki PPC (pay-per-click), PPI (pay-per-impression), PPP (pay-per-play), PPA (pay-per-action) ter ostalimi. Danes podjetja namenijo v povprečju med 3 in 9 % sredstev marketinškega proračuna za spletno oglaševanje. Nekateri viri napovedujejo, da bo v letu 2011 spletni marketing v povprečju zavzemal 25 % celotnega tržnega proračuna podjetij. Omenjeni podatki veljajo za celoten svet, pri nas pa na tem področju zaenkrat še precej zaostajamo.

The Internet is becoming the town square for the global village of tomorrow.

~Bill Gates

Oglaševalci se morajo poleg sredstev, ki so jih pripravljeni nameniti za spletni marketing, odločiti tudi med različnimi načini spletnega trženja. Poleg ”klasičnih” načinov spletnega marketinga, kot so oglasne pasice (bannerji), e-mail marketing in drugi, podjetja danes vedno več pozornosti ter sredstev namenjajo iskalnemu marketingu ter spletnemu socialnemu marketingu.

Iskalniški marketing

Iskalniški marketing je ena najučinkovitejših oblik spletnega oglaševanja. Pod iskalni marketing se uvrščata SEM (Search Engine Marketing) ter SEO (Search Engine Optimization). SEM pomeni zakup sponzoriranih povezav na iskalnikih, medtem ko SEO pomeni optimizacijo spletnih strani z namenom najvišjega pozicioniranja v rezultatih iskanja.

Pricewaterhouse Coopers je naznanil, da je iskalniški marketing (vključno s kontekstualnim sledenjem) dominiral v spletnem marketingu v zadnjem četrtletju 2008 s 46-% tržnim deležem. Samo iskalniški marketing je v tem obdobju zavzemal 42 % vsega spletnega marketinga. Na tem področju je zelo podobno tudi pri nas.

SEM (Search Engine Marketing)

Danes najbolj uporabljan iskalnik na svetu, Google, je glavni svetovni ponudnik sponzoriranih povezav. Sponzorirane povezave so tiste, ki se na Googlu med iskanjem pojavijo na skrajnem vrhu ter v skrajnem desnem stolpcu in so sestavljene iz naslova, opisa ter povezave do spletne strani podjetja.

Oglaševanje na iskalnikih temelji na zakupu ključnih besed, katere oglaševalec izbere glede na svojo branžo in psihologijo ciljnih kupcev, ki iščejo informacije. Z uporabo modela PPC (pay-per-click) oglaševalec plača le takrat, kadar uporabnik klikne na njegov oglas, ne glede na število in pogostost prikazanega oglasa.

Cena PPC na Googlu je odvisna od izbire ključnih besed (keywords) ter tržnega povpraševanja po teh ključnih besedah. Podjetje, ki oglašuje, ima porabo sredstev v stalnem nadzoru in svoj oglas prikazuje izključno v svojem ciljnem segmentu uporabnikov spleta. S sponzoriranimi povezavami na iskalnikih lahko podjetja cenovno učinkovito dosegajo svojo ciljno populacijo ravno v tistem trenutku, ko uporabniki iščejo tiste storitve in proizvode, ki jih podjetje trži.

SEO (Search Engine Optimization)

SEO pomeni optimiziranje spletne strani podjetja s ciljem doseči čim višjo pozicijo povezave spletne strani podjetja med rezultati iskanj na iskalniku. Te rezultate iskalnik prikaže pod sponzoriranimi oglasi in jih imenujemo ”organski” rezultati iskanja.

Viri potrjujejo, da 80 % vseh internetnih uporabnikov pri iskanju informacij dejansko zazna le prve tri prikazane rezultate na iskalnikih, zato je za podjetje izrednega pomena, da njegova spletna stran pristane na enem od prvih treh mest v rezultatih iskanja. Opaženost na iskalnikih je še toliko večjega pomena za podjetja zato, ker je večji del iskanj povezan z nakupnimi odločitvami porabnikov.

Spletno socialno trženje

Spletno socialno trženje oziroma Social Media je najnovejši kanal spletnega marketinga, ki mu podjetja z vsakim dnem priznavajo večji pomen ter namenjajo večji del tržnega proračuna. EMarketer je v mesecu marcu letos naznanil rezultate raziskave, ki kažejo, da 63 % podjetij planira povečati proračun za spletno socialno trženje v letu 2009. Spletna Social Media je v vedno večji pozornosti podjetij predvsem zaradi vedenja potrošnikov in hitro rastočih trendov v zadnjih nekaj letih.

McCann je po izvedeni raziskavi v 2008 naznanil, da 73 % uporabnikov interneta prebira bloge, 36 % jih ima bolj pozitivno mnenje o tistih blagovnih znamkah, ki so vsebovani v blogih. Raziskava tudi potrjuje, da se je 57 % internetnih uporabnikov v letu 2008 pridružilo spletnemu socialnemu omrežju. Spletno socialno trženje je takorekoč edini pristop oglaševanja v tako nizkem stroškovnem razredu, ki zna oglaševalcu prinesti precej večjo količino prometa ter zvestih in hvaležnih uporabnikov kot ostale oblike spletnega oglaševanja.

Preberite tudi: Facebook oglaševanje.

V kategorijo oglaševanja na socialnih omrežjih spada široka paleta online kanalov, ki vključujejo bloge, socialne medijske agregate ter spletne socialne networke kot sta Twitter ali Facebook.

Preko spletnih socialnih kanalov kot so Stumbleupon, Digg, Del.icio.us in ostalih, podjetje lahko promovira svoje linke in vsebino. Prek spletnih socialnih omrežij kot so Linkedin, MySpace ali Facebook pa lahko zbira podatke svojih tržnih segmentov, kupcev in ”fanov”, svojim advokatom-porabnikom pa omogoči kanale za promocijo ter javno podporo podjetja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

*Pomembno obvestilo* Delavnica je RAZPRODANA. S prijavo na povezavi spodaj, se lahko postavite v čakalno vrsto, v primeru, da pride do odpovedi. Če bomo zabeležili dovolj interesa, bomo delavnico ponovili v kratkem. | Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>


Oglaševanje na Facebooku

Oglaševanje na Facebooku

V letu 2017 prevladuje splet. Vsak dan se povečata število uporabnikov družabnih omrežij in delež prodaje, ki je ustvarjena preko oglasov na Facebooku. Če bi radi povečali spletno prodajo ali pridobili nove kontakte, je Facebook zagotovo eno najbolj ugodnih in učinkovitih orodij. Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani. Preberite več >>

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter. Preberite več >>

Poživite svoje Facebook oglase!

Poživite svoje Facebook oglase!

Ste opazili, da vaši oglasi na Facebooku sledijo točno določenemu vzorcu? Ste naveličani »strokovnjakov«, ki menijo, da so našli odgovor na vprašanje, kakšen oglas vam bo prinesel največ dobička? Na pravem mestu ste! Ponujamo vam nekaj idej za poživitev vaših Facebook kampanj. Preberite več >>

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Da je Facebook oglaševanje učinkovito orodje za trženje, je splošno znano. Na spletu so na voljo različni priročniki za vzpostavljanje oglasov, v prispevku pa se osredotočamo na to, kako lahko čim bolj učinkovito izkoristite vse potenciale različnih ciljnih skupin. Preberite več >>

Izvirne ideje za Facebook oglase

Izvirne ideje za Facebook oglase

V današnjem času morajo biti podjetja prisotna tudi na družabnih omrežjih. Tržniki in oglaševalci stalno iščejo nove ideje, kako oblikovati oglase, da bodo v množici objav izstopali, pritegnili potencialne stranke. Preizkusite izvirne ideje, ki lahko pripomorejo k vašemu uspehu. Preberite več >>

Oznake: , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje