MP intervju: Aleš Hribar – Kinestica

Možganska kap, po statistični plati gledano, vsako leto prizadene kar 15 milijonov ljudi po vsem svetu. Od 10 milijonov, ki slednjo preživi, pa večina potrebuje intenzivno rehabilitacijo, pri kateri je lahko v veliko pomoč medicinsko-rehabilitacijski pripomoček BiMeo.
MP intervju: Aleš Hribar – Kinestica

MP intervju: Aleš Hribar – Kinestica (Vir fotografije: osebni arhiv)

BiMeo prek senzorjev, ki so nameščeni na roke uporabnika oz. uporabnice in vodenih gibov omogoča intenzivno vadbo in nepristransko opazovanje stanja pacienta po možganski kapi. Pod inovacijo pripomočka se podpisuje petčlanska ekipa diplomantov in doktorjev Fakultete za elektrotehniko, bolj specifično inženirjev robotike, pri čemer jim je bil v samem procesu razvoja v veliko pomoč tudi Laboratorij za robotiko. O potencialih BiMeo in njegovem končnem inoviranju je za portal Mladi podjetnik spregovoril eden izmed ustanovnih članov Kinestice, dr. Aleš Hribar.

Kateri dejavniki so vas vodili na podjetniško pot in kdo so integralni protagonisti vaše ekipe?

Glavni motiv, zaradi katerega smo se odločili za podjetniško pot, je uporaba vrhunskega  znanja za ustvarjanje novih tehnologij, ki izboljšujejo kvaliteto življenja ljudi. Morda to zveni nekoliko klišejsko, a mnogokrat smo bili priča odličnim rešitvam, ki so iz različnih razlogov, predvsem pa zato, ker ni bilo volje in energije za naslednji korak, pristale na policah ropotarnic in sedaj ne koristijo nikomur.

Pripisovanje zaslug je definitivno nehvaležna naloga, a brez dvoma je najpomembnejši člen razvojne ekipe prof. dr. Matjaž Mihelj, ki je tudi izumitelj rehabilitacijskega pripomočka BiMeo. Poleg tega sta veliko časa in energije v razvoj vložila tudi dr. Jaka Ziherl in Tadej Beravs. Na začetku je v ekipi sodeloval tudi dr. Matic Trlep. Nenazadnje pa ne smemo pozabiti niti prof. dr. Marka Munih, predstojnika Laboratorija za robotiko, ki je celotno zgodbo tudi omogočil.

                                                 Fotografija: arhiv Kinestice

Sama rehabilitacija naj bi potekala prek igranja iger, pri čemer so na poškodovano roko nameščeni trije senzorji – na nadlahti, podlahti in v dlaneh pacienta. Lahko razložite, kako medicinsko-rehabilitacijski pripomoček BiMeo pravzaprav deluje in kakšen specifičen problem pri ljudeh, ki so preživeli možgansko kap, v svoji esenci rešuje?

Originalnost sistema BiMeo je način vadbe, ki aktivira preostale motorične aktivnosti obeh rok z namenom izboljšanje motoričnih funkcij bolj prizadete roke. Kot ste omenili, sistem BiMeo sestavljajo trije senzorji, ki so nameščeni na roko pacienta. Senzorji zajemajo fizikalne veličine, kot so pospeški, hitrosti, položaji in sile. Vsi ti podatki se preko brezžičnega omrežja prenašajo na osebni računalnik, kjer matematični algoritmi izračunavajo parametre vadbe. Ti se nadalje uporabijo za optimizacijo načina vadbe, s čimer omogočamo intenzivno in pacientu prilagojeno vadbo. Le s tako vadbo namreč lahko pričakujemo izboljšanje motoričnih funkcij. Ocenjeni parametri se tudi shranijo za vsako terapijo posebej. Na ta način ima fiziater možnost vpogleda v celotno zgodovino terapij pacienta, na podlagi česar lahko ocenjuje napredek. S sistemom BiMeo pravzaprav združujemo tehnologije, ki izhajajo iz področja robotike, z znanji o gibanju človeka in znanji iz področja medicine.

Naloge, ki jih med terapijo izvaja pacient, so razvrščene v dve skupini. V prvo skupino sodijo igre, katerih namen je oceniti napredek in stanje pacienta. Drugo skupino sestavljajo igre, ki ponazarjajo naloge in opravila vsakdanjega življenja. Cilj teh iger je raznovrstna aktivnost rok, predvsem pa motivacija pacienta za dolgotrajno vadbo.

S sistemom BiMeo torej rešujemo več problemov. Po eni strani pacientom zagotavljamo zanimiv in stimulativen način rehabilitacijske vadbe, na drugi strani pa fiziatrom oz. terapevtom omogočamo nepristranski vpogled v pacientovo stanje in napredek.

Kolikšno ocenjujete, da bo zanimanje rehabilitacijskih centrov in drugih poslovnih subjektov za vaš proizvod, ki ga boste na trgu za ceno 5.500 evrov ponudili predvidoma ob koncu letošnjega leta?

Končna cena sistema sicer še ni povsem definirana, se pa giblje nekje v razredu, ki ste ga omenili. V prvem letu po vstopu na trg načrtujemo prodajo petdesetih sistemov BiMeo, večino od teh na trgu Evropske unije. Nadaljnja rast prodaje pa bo odvisna predvsem od sposobnosti osvajanja novih trgov.

Cena, ki ste jo omenili, se morda zdi visoka, toda potrebno je poudariti, da so glavna konkurenca sistemu BiMeo rehabilitacijski roboti, katerih cena se tipično začne pri desetkratniku cene našega sistema. To pomeni, da si klinika namesto enega rehabilitacijskega robota lahko privošči deset ali več BiMeo sistemov in s tem omogoči intenzivno vadbo več pacientom sočasno.

Ob tem naj omenim, da razvijamo tudi sistem, ki bo omogočal vadbo na domu, torej potem, ko pacient že zapusti kliniko. Poslovni model bo v tem primeru drugačen, saj bodo naprave cenejše, načrtujemo pa tudi možnost izposoje sistema. To, s sicer omejenim naborom prototipnih sistemov, počnemo tudi sedaj in s tem pridobivamo pomembne informacije za razvoj.

Kakšni finančni vložki bodo potrebni za zagon in inoviranje končnega proizvoda ter njegovo vpeljavo na trgu? Kako imate namen presegati morebitne težave finančnega značaja?

Končen proizvod v smislu serijske proizvodnje še ni pripravljen, zato o konkretnih številkah ne moramo govoriti. Trenutno smo v fazi certificiranja, ki je obvezno za vsak medicinski pripomoček, ki ga želimo prodajati na trgu. Poleg tega BiMeo pripravljamo za proces industrializacije. Ob finančnih vložkih pa pomemben delež predstavljajo tudi mnoge ure neplačanega dela, ki jih ekipa vsakodnevno vlaga v razvoj.  

Iz katerih virov pričakujete nadaljnje financiranje? Pridejo v poštev tudi zainteresirani investitorji?

V okviru programa Obzorje 2020, ki ga podpira Evropska unija, je na voljo kar nekaj finančnih inštrumentov, namenjenih prav inovativnim MSP-jem. Tukaj vidimo priložnost za nadaljnje financiranje projekta. Poleg tega želimo privabiti tudi zainteresirane investitorje. V poštev pridejo predvsem investitorji z izkušnjami na področju medicinske tehnike oz. sorodnih področjih, saj menimo, da so poleg denarja, ravno izkušnje in poznavanje branže  bistvenega pomena za uspeh na trgu.

V kakšni meri pri svojem poslovnem delovanju zaznavate pasti recesije?

V splošnem se pozna, da je denarja manj in da se varčuje na vsakem koraku. Zlasti je to vidno pri investicijah v opremo, vendar menimo, da z ustrezno predstavitvijo prednosti, ki jih prinaša uporaba nove opreme, lahko prepričaš svoje stranke.

V katero smer so generalno usmerjene vizije Kinestice? Razmišljate tudi o ideji globalnega prodora?

Že od samega začetka je naša vizija razviti sistem za pomoč pri rehabilitaciji v domačem okolju, torej za končnega uporabnika. Profesionalna verzija BiMea, ki je namenjena uporabi v bolnicah in rehabilitacijskih inštitucijah, je samo vmesni korak, s katerim želimo odpreti pot do končnih uporabnikov. Poleg tega želimo v prihodnosti na podlagi znanja, tehnologij in izkušenj, pridobljenih pri sistemu BiMeo, razviti in trgu predstaviti tudi sisteme za pomoč pri rehabilitaciji drugih delov telesa ter tako ponuditi celovito rešitev.

Zavedamo se, da moramo z relativno specializiranimi proizvodi nastopiti na globalnem trgu, saj bomo le na ta način lahko zaobjeli kritično maso uporabnikov, ki bo omogočala nadaljnji razvoj in rast podjetja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje