MP intervju: Blaž Kos – Start:up Slovenija

Podjetniška pot zahteva veliko vloženega truda in delovne energije, seveda pa ob tem ne gre izvzeti sposobnosti inovativnega razmišljanja in reševanja težav izven rigidnih okvirov. Več o tem si preberite v intervjuju z Blažem Kosom iz iniciative Start:up Slovenija.
MP intervju: Blaž Kos - Start:up Slovenija

MP intervju: Blaž Kos – Start:up Slovenija (Vir slike: blazkos.si)

O tem, ali so tisti resnično najboljši načini, da pridemo do odlične ideje, spontani ali sistematični, kakšna je sama vrednost poslovne ideje in drugih faktorjev v procesu njene realizacije ter kako najti svojo pot do izjemnega podjetniškega uspeha, smo se pogovarjali z Blažem Kosom iz iniciative Start:up Slovenija.

Kateri so tisti najboljši načini, da pridemo do poslovne ideje?

Obstajata dve tipični poti, kako do poslovne ideje. Prva pot je spontana pot – to je tudi najboljša pot. Spontana pot pomeni, da se ne spomniš poslovne ideje, vendar jo opaziš v procesu delovanja (v osebnem ali poslovnem življenju).

Skoraj nujno pri spontanih idejah je, da imamo določeno branžno znanje in tako znotraj branže že poznamo trende, imamo socialno mrežo, potencialne dobavitelje, kupce ipd. Ko smo eksperti v določeni branži, namreč veliko lažje opazimo probleme, paradigme in niše.

Tako tudi nastane večina podjetij; nekdo je zaposlen v nekem večjem podjetju, raziskovalni organizaciji ali kje drugje ter opazi poslovno priložnost v smislu »tega pa še ni na trgu«, naša branža pa to krvavo potrebuje. Na podoben način nastajajo tudi podjetja, ki so lokalne kopije uspešnih podjetij iz drugih razvitejših držav (t. i. »copy cat« podjetja).

Druga pot do poslovne ideje je sistematično iskanje poslovne ideje. V svet podjetništva in do poslovne ideje v tem primeru ne pridemo spontano, vendar se zavestno odločimo, da bomo našli dobro poslovno idejo. Tak pristop je veliko težji, vseeno pa je izvedljiv. Pri tem je pomembno, da se ne osredotočamo na ideje, temveč predvsem na probleme, s katerimi se soočajo potencialni kupci.

Prava poslovna priložnost je rešitev dejanskega problema, z ustrezno rešitvijo, za katero so ljudje (ali organizacije) pripravljeni plačati. No, lahko pa na drugi strani ljudem prodajamo tudi sanje.

Lahko na tem mestu torej uporabimo t. i. »the lean start-up« koncept?

Da. Tovrstno sistematično iskanje poslovne ideje je najbolj smiselno po t. i. »the lean startup« konceptu, kar pomeni, da v naslednjem koraku, ko zaznamo dovolj velik problem, skupaj s potencialnimi strankami (t. i. customer discovery proces) razvijemo ustrezno rešitev. To pomeni, da pot do prave ideje ni enkraten dogodek, vendar dolgotrajen proces, v tesnem sodelovanju z deležniki. V podjetništvu torej uspejo tisti, ki so pripravljeni vložiti dovolj energije in vztrajnosti v to, da skozi sistematičen proces, ki lahko traja tudi leta, razvijejo pravo poslovno idejo.

Kolikšna je torej vrednost same poslovne ideje in kakšna je pomembnost drugih faktorjev v procesu njene optimalne realizacije?

Pridemo do pomembnega dejstva, da ideje niso same po sebi vredne nič, bistvena je njihova realizacija; to pa pomeni trdo delo, izjemen intelektualni napor, velik vložek časa in energije ter pravilen pristop. Če gremo še korak nazaj, je temelj celotnega procesa prava ekipa. Podjetništvo je timski šport, kjer potrebujemo kompetentno interdisciplinarno ekipo, saj se le tako lahko razvijejo najboljše rešitve.

Za uspešen razvoj poslovne ideje je danes izjemno pomembna tudi čim hitrejša konkretizacija. V podjetniškem žargonu je to »minimalno sprejemljiv produkt« (t. i. MVP – minimum viable product), ki pomeni materializacijo koncepta ideje z najmanjšim možnim vložkom, pri čemer se lahko začnemo učiti o trgu in naših kupcih. Na srečo imamo danes izjemno veliko tehnologij, ki nam omogočajo hitro snovanje konceptov, prototipiranje ter pridobivanje povratnih informacij s trga. Vse to so mehanizmi, ki nas lahko relativno hitro in poceni pripeljejo do prave poslovne ideje; to je tiste ideje, za katero so ljudje dejansko pripravljeni plačati.

In še nekaj misli ter podjetniških nasvetov za konec?

Če se lotimo sistematičnega razvoja idej in začnemo iskati potencialne probleme, ki bi jih bilo vredno rešiti, se lahko najprej vprašamo, s katerimi problemi se soočamo sami, pa še niso rešeni, razmišljamo o prihodnosti, kako bo svet zgledal čez nekaj 10 let, razmišljamo o branžah, ki so nam blizu, svojih kompetencah, na katerih bi lahko zgradili podjetje, pomembni pa so tudi radovednost, spraševanje, poslušanje, opazovanje ipd.

Preberite tudi ostale MP intervjuje!

Lahko razmišljamo tudi o tem, kako izboljšati obstoječe izdelke, kako povezati več rešitev z različnih področij, ali imamo kakšen hobi, ki ga lahko monetiziramo, in še bi lahko naštevali.

Dobra pot do poslovnih idej je tudi organiziranje srečanj možganskega viharjenja, brskanje po internetu, iskanje franšiz in potovanja. Skratka, če smo dovolj zavezani k podjetniški poti, bomo našli svojo in pravo pot do podjetniškega uspeha.

Blaž Kos ima tudi svoj spletni blog! Vabljeni k branju na blazkos.si.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje