MP intervju: Bojan Blažica – POSADI.SI

Avtor — 29.04.2014
Naravi se na svojevrsten način lahko približate tudi s pametnim telefonom, in sicer s prvo slovensko mobilno aplikacijo za vrtnarjenje Posadi.si. Na trg jo je pred kratkim lansirala šestčlanska ekipa mladih, sama aplikacija pa vam bo v veliko pomoč pri dejavnosti vrtnarjenja.
MP intervju: Bojan Blažica – POSADI.SI

MP intervju: Bojan Blažica – POSADI.SI (Fotografija: osebni arhiv Posadi.si)

Pri tem v primeru, da ste popoln začetnik oz. začetnica ni potrebno imeti nikakršnih zadržkov, saj ciljno skupino aplikacije predstavljajo tako sveži kot izkušeni vrtnarji in vrtnarice. O razvoju mobilne aplikacije in zametkih ideje za le-to, smo se pogovarjali z idejnim vodjo projekta, doktorjem informacijskih in komunikacijskih znanosti, Bojanom Blažico.

Posadi.si sestavlja šest mladih interdisciplinarnih profilov. Kdo vse predstavlja integralni del vaše šesterice?

V ekipi so še Vanja Blažica, Marko Novak, Tilen Blažica, Peter Krivec in Robert Malečkar. Vsi se med seboj že dolgo poznamo in smo pripravljeni poprijeti za vsako delo, v grobem pa lahko rečem, da je Marko naš glavni programer, pri čemer mu z Robertom pomagava, Tilen prinaša v ekipo pravniška znanja in s Petrom skrbi za marketing, večinoma preko socialnih omrežij, Vanja pa bo kot meteorologinja poskrbela za vremensko napoved in model za namakanje.

Kje se skrivajo zametki vaše ideje, ki ste jo pred kratkim uspešno testirali in posledično kmalu tudi realizirali?

Ideja se je porodila ob pogledu na očetov setveni koledar poln zapiskov in opomb ter ob njegovem navdušenem razlaganju teh zapiskov: kdaj in kam je lani sadil, kaj je zraslo, kaj ne, kako je letos spremenil načrt, pristop in tako naprej. Vse skupaj je bilo primerno za digitalizacijo, za pripravo aplikacije. Julija lani sva se z Markom udeležila Startup Weekenda in tam predstavila idejo. Odziv je bil odličen; med udeleženci, predvsem pa med ljudmi, ki smo jih anketirali, kar nam je dalo zagon za nadaljnje delo.

Brezplačna aplikacija Posadi.si, ki ste jo po vzoru številnih setvenih koledarjev dopolnili tudi s spletno stranjo z integriranim forumom, predstavlja visoko stopnjo asistence pri vrtnarjenju. Kakšne probleme vse, menite, da omenjena aplikacija (še) rešuje?

Res je, aplikacija skupaj s spletno stranjo in forumom v prvi vrsti predstavlja celostno rešitev problema informiranja vrtnarjev. To velja tako za začetnike, ki iščejo osnovne informacije o tem, kako k vrtnarstvu sploh pristopiti in kje pravzaprav začeti, kot tudi izkušene mojstre, ki občasno naletijo na kakšen nov problem in želijo svoje znanje razširiti ali ga deliti z drugimi. Posadi.si smo si zamislili tako, da vrtnarja popelje skozi celoten proces vrtnarjenja. Od planiranja vrta pozimi, preko sajenja, zalivanja, obdelovanja ter pobiranja, predelave in izmenjave pridelkov. Ob tem bo lahko vrtnar svoje uspehe in znanje delil z ostalimi, nakupoval opremo in semena in še kaj se bo verjetno našlo.

                                              Fotografija: Vanja Blažica

Na kakšen način je formirana unikatna konkurenčna prednost portala in aplikacije Posadi.si?

Kot sem že omenil, Posadi.si uporabnika spremlja in podpira skozi celoten proces vrtnarjenja – od planiranja vrta, do priprave jedi iz pridelane zelenjave. Prednost je v boljši dostopnosti informacij, na primer v tem, da uporabnikom ni treba brskati po nepreglednih forumih, da pridejo do želenega odgovora. Dodatna prednost je tudi v tem, da se Posadi.si razvija v dialogu z uporabniki. Tako smo na primer na zahtevo uporabnikov pridobili dovoljenje za uporabo setvenega koledarja Marije Thun.

Kako opredeljujete svojo ciljno skupino? Predvidevam namreč, da je le-ta omejena tudi s posedovanjem pametnega telefona …

Posadi.si je uporaben tako za vrtnarje začetnike kot za izkušene vrtnarje. Večinoma so to ženske in moški v tridesetih letih, mlade družine, ki si želijo okusne in zdrave zelenjave, vrtnarjenje jim je v veselje in jih sprošča. Posedovanje telefona je nujno zgolj za aplikacijo, medtem ko je napredni forum za izmenjavo znanj dostopen tudi na spletu. V planu imamo tudi popolnoma spletno različico za vse, ki nimajo primernega telefona. Kot zanimivost – pred kratkim nas je uporabnica razveselila z novico, da je zaradi Posadi.si kupila tablico.

                    Fotografija: Vanja Blažica

Glede na samo področje vaše poslovne ideje me zanima, ali ste tudi sami kot ekipa v prostem času navdušeni vrtičkarji?

Vsi smo iz ‘vrtnarskih’ družin in smo šli skozi vajeništvo in še vedno pomagamo na vrtovih naših staršev, a lastnih vrtov še nimamo. Zaenkrat nekaj začimbnic na balkonu stanovanja, v prihodnje pa kaj več, ko bo priložnost za to.

So v vaših nadaljnjih vizijah morda skriti tudi načrti širjenja v tujino ali boste ostali fokusirani na ciljno skupino znotraj slovenskih meja?

Tudi tujino imamo v mislih. Del ekipe je bil izbran v TechPeaks ‘pospeševalnik ljudi’ v Trentu (http://techpeaks.eu/). Ker je regija središče plezalnega športa, smo prijavili projekt aplikacije za plezanje, saj bomo lahko testirali potencial ideje, ob tem pa vneto nadaljevali z razvojem Posadi.si. TeachPeaks je globoko povezan z lokalno strokovno in ekonomsko skupnostjo regije Trentino, kar nam lahko odpre marsikatera vrata pri širitvi na italijanski trg. Prednost tega programa je tudi ta, da v njem sodelujejo mladi podjetniki iz 18 različnih držav in ravno ta poznanstva nam lahko olajšajo prodor tudi drugod po svetu. Priložnost sodelovanja se je pokazala že v vikendu med 28. in 30. 3., ko je v Trentu potekal Startup Weekend, kjer smo predstavili idejo projekta Posadi.si. Naši skupini so se pridružili še člani iz Italije, Madžarske in Romunije in postavili smo osnovo za mednarodno različico Posadi.si – Tomup.co. Na našem facebook profilu je objavljena tudi anketa v angleščini in italijanščini, s katero bomo ugotovili, če in kako se vrtnarji v tujini razlikujejo od naših.

Preberite tudi
Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih.

Preberite več >>
Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Pred kratkim je po slovenskih in svetovnih medijih zaokrožila vest, da je slovenska platforma Hive Project zmagovalka letošnje CoinAgende, svetovne konference zagonskih podjetij in projektov, ki temeljijo na tehnologiji blockchain.

Preberite več >>
Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Slovensko zagonsko podjetje Noordung je pred kratkim začelo s prodajo inovativnih električnih koles z možnostjo predvajanja glasbe. O ideji, njenem razvoju, dodani vrednosti in načrtih za prihodnost smo se pogovarjali z ustanoviteljem podjetja Gregorjem Frasom.

Preberite več >>
Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine?

Preberite več >>
Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki.

Preberite več >>
NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki.

Preberite več >>
KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke.

Preberite več >>
Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Lansiranje novega izdelka ali storitve na trg ni več tako preprosto, kot je bilo včasih. Da bi izstopali iz množice, morate uporabiti inovativne taktike in strategije, predvsem pa morate biti pripravljeni. Vse to so na lastni koži izkusili tudi v podjetju Panorganic.

Preberite več >>
Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Njihova pot se je začela pred nekaj leti, ko so ugotovili, da je ponudba piva v Sloveniji izjemno majhna. Začeli so z začetnim paketom za varjenje piva, po štirih letih pa proizvedejo 20 tisoč litrov piva na mesec.

Preberite več >>
Ne obžalujte napak, pravi dr. Jure Knez iz DeweSofta

Ne obžalujte napak, pravi dr. Jure Knez iz DeweSofta

Vsako leto propadejo številna zagonska podjetja. Podjetniki se vedno znova spotikajo ob pogostih ovirah, ki bi se jim lahko na preprost način izognili. Da se kaj takega ne bi zgodilo vam, preverite prispevek in se učite na napakah drugih.

Preberite več >>
Oznake: , , ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje