MP intervju: Bojan Blažica – POSADI.SI

Naravi se na svojevrsten način lahko približate tudi s pametnim telefonom, in sicer s prvo slovensko mobilno aplikacijo za vrtnarjenje Posadi.si. Na trg jo je pred kratkim lansirala šestčlanska ekipa mladih, sama aplikacija pa vam bo v veliko pomoč pri dejavnosti vrtnarjenja.
MP intervju: Bojan Blažica – POSADI.SI

MP intervju: Bojan Blažica – POSADI.SI (Fotografija: osebni arhiv Posadi.si)

Pri tem v primeru, da ste popoln začetnik oz. začetnica ni potrebno imeti nikakršnih zadržkov, saj ciljno skupino aplikacije predstavljajo tako sveži kot izkušeni vrtnarji in vrtnarice. O razvoju mobilne aplikacije in zametkih ideje za le-to, smo se pogovarjali z idejnim vodjo projekta, doktorjem informacijskih in komunikacijskih znanosti, Bojanom Blažico.

Posadi.si sestavlja šest mladih interdisciplinarnih profilov. Kdo vse predstavlja integralni del vaše šesterice?

V ekipi so še Vanja Blažica, Marko Novak, Tilen Blažica, Peter Krivec in Robert Malečkar. Vsi se med seboj že dolgo poznamo in smo pripravljeni poprijeti za vsako delo, v grobem pa lahko rečem, da je Marko naš glavni programer, pri čemer mu z Robertom pomagava, Tilen prinaša v ekipo pravniška znanja in s Petrom skrbi za marketing, večinoma preko socialnih omrežij, Vanja pa bo kot meteorologinja poskrbela za vremensko napoved in model za namakanje.

Kje se skrivajo zametki vaše ideje, ki ste jo pred kratkim uspešno testirali in posledično kmalu tudi realizirali?

Ideja se je porodila ob pogledu na očetov setveni koledar poln zapiskov in opomb ter ob njegovem navdušenem razlaganju teh zapiskov: kdaj in kam je lani sadil, kaj je zraslo, kaj ne, kako je letos spremenil načrt, pristop in tako naprej. Vse skupaj je bilo primerno za digitalizacijo, za pripravo aplikacije. Julija lani sva se z Markom udeležila Startup Weekenda in tam predstavila idejo. Odziv je bil odličen; med udeleženci, predvsem pa med ljudmi, ki smo jih anketirali, kar nam je dalo zagon za nadaljnje delo.

Brezplačna aplikacija Posadi.si, ki ste jo po vzoru številnih setvenih koledarjev dopolnili tudi s spletno stranjo z integriranim forumom, predstavlja visoko stopnjo asistence pri vrtnarjenju. Kakšne probleme vse, menite, da omenjena aplikacija (še) rešuje?

Res je, aplikacija skupaj s spletno stranjo in forumom v prvi vrsti predstavlja celostno rešitev problema informiranja vrtnarjev. To velja tako za začetnike, ki iščejo osnovne informacije o tem, kako k vrtnarstvu sploh pristopiti in kje pravzaprav začeti, kot tudi izkušene mojstre, ki občasno naletijo na kakšen nov problem in želijo svoje znanje razširiti ali ga deliti z drugimi. Posadi.si smo si zamislili tako, da vrtnarja popelje skozi celoten proces vrtnarjenja. Od planiranja vrta pozimi, preko sajenja, zalivanja, obdelovanja ter pobiranja, predelave in izmenjave pridelkov. Ob tem bo lahko vrtnar svoje uspehe in znanje delil z ostalimi, nakupoval opremo in semena in še kaj se bo verjetno našlo.

                                              Fotografija: Vanja Blažica

Na kakšen način je formirana unikatna konkurenčna prednost portala in aplikacije Posadi.si?

Kot sem že omenil, Posadi.si uporabnika spremlja in podpira skozi celoten proces vrtnarjenja – od planiranja vrta, do priprave jedi iz pridelane zelenjave. Prednost je v boljši dostopnosti informacij, na primer v tem, da uporabnikom ni treba brskati po nepreglednih forumih, da pridejo do želenega odgovora. Dodatna prednost je tudi v tem, da se Posadi.si razvija v dialogu z uporabniki. Tako smo na primer na zahtevo uporabnikov pridobili dovoljenje za uporabo setvenega koledarja Marije Thun.

Kako opredeljujete svojo ciljno skupino? Predvidevam namreč, da je le-ta omejena tudi s posedovanjem pametnega telefona …

Posadi.si je uporaben tako za vrtnarje začetnike kot za izkušene vrtnarje. Večinoma so to ženske in moški v tridesetih letih, mlade družine, ki si želijo okusne in zdrave zelenjave, vrtnarjenje jim je v veselje in jih sprošča. Posedovanje telefona je nujno zgolj za aplikacijo, medtem ko je napredni forum za izmenjavo znanj dostopen tudi na spletu. V planu imamo tudi popolnoma spletno različico za vse, ki nimajo primernega telefona. Kot zanimivost – pred kratkim nas je uporabnica razveselila z novico, da je zaradi Posadi.si kupila tablico.

                    Fotografija: Vanja Blažica

Glede na samo področje vaše poslovne ideje me zanima, ali ste tudi sami kot ekipa v prostem času navdušeni vrtičkarji?

Vsi smo iz ‘vrtnarskih’ družin in smo šli skozi vajeništvo in še vedno pomagamo na vrtovih naših staršev, a lastnih vrtov še nimamo. Zaenkrat nekaj začimbnic na balkonu stanovanja, v prihodnje pa kaj več, ko bo priložnost za to.

So v vaših nadaljnjih vizijah morda skriti tudi načrti širjenja v tujino ali boste ostali fokusirani na ciljno skupino znotraj slovenskih meja?

Tudi tujino imamo v mislih. Del ekipe je bil izbran v TechPeaks ‘pospeševalnik ljudi’ v Trentu (http://techpeaks.eu/). Ker je regija središče plezalnega športa, smo prijavili projekt aplikacije za plezanje, saj bomo lahko testirali potencial ideje, ob tem pa vneto nadaljevali z razvojem Posadi.si. TeachPeaks je globoko povezan z lokalno strokovno in ekonomsko skupnostjo regije Trentino, kar nam lahko odpre marsikatera vrata pri širitvi na italijanski trg. Prednost tega programa je tudi ta, da v njem sodelujejo mladi podjetniki iz 18 različnih držav in ravno ta poznanstva nam lahko olajšajo prodor tudi drugod po svetu. Priložnost sodelovanja se je pokazala že v vikendu med 28. in 30. 3., ko je v Trentu potekal Startup Weekend, kjer smo predstavili idejo projekta Posadi.si. Naši skupini so se pridružili še člani iz Italije, Madžarske in Romunije in postavili smo osnovo za mednarodno različico Posadi.si – Tomup.co. Na našem facebook profilu je objavljena tudi anketa v angleščini in italijanščini, s katero bomo ugotovili, če in kako se vrtnarji v tujini razlikujejo od naših.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Oznake: , , ,