MP intervju: Viljem Ambrožič, čistilni servis Kapljica

Čistilni servis Kapljica strankam nudi vse vrste čiščenja, osredotočili so se na trg globinskih čiščenj. Njihove glavne komperativne prednosti so izredna fleksibilnost, dobra vpetost v slovensko gospodarstvo, ekološka osveščenost ter učinkovito trženje.
MP intervju: Viljem Ambrožič, čistilni servis Kapljica

MP intervju: Čistilni servis Kapljica, Viljem Ambrožič s. p.

Kako bi z 2 stavkoma opisal svojo dejavnost in katere so tvoje komperativne prednosti?

Enostavno opravljamo vse vrste čiščenja, posebej pa smo se osredotočili na trg globinskih čiščenj. Postavljamo družbeno in okoljsko odgovorno podjetje, ki s svojim poslovanjem pozitivno vpliva na naravne vire in vzpodbuja ekološko ravnanje posameznikov in podjetij. Vse to pa gradimo na temelju pozitivnega ter poštenega odnosa do dela, do zaposlenih ter do vseh poslovnih partnerjev.

Naše glavne komperativne prednosti so predvsem izredna fleksibilnost, dobra vpetost v slovensko gospodarstvo, ekološka osveščenost ter učinkovito trženje.

Kako si prišel do ideje?

Nekoč, davno v otroških letih, se spominjam sprehoda z družino po Radovljici, mojem domačem mestu. Mogoče se tega dneva tako živo spominjam še danes, ker je bil to verjetno prvi dan v mojem življenju, ko sem prvič točno vedel, kaj hočem postati ko bom “velik”. Takrat pri starosti mogoče okoli 5 let sem si izjemno želel postati kralj. Starši se še danes spominjajo, kako vneto sem govoril, kako bo dobro, ko bodo morali vsi ubogati mene, jaz pa bom lahko počel kar koli in kadar koli bom hotel, imel vse igrače, prestol, grad, konje idr. Verjetno se jima je zdela moja ideja precej nemogoča, meni pa je še danes všeč.

Verjetno me je ta odločitev vodila na poti mojega življenja. Ko sem bil že malo večji, sem začel ugotavljati, da se kralji v današnjem času imenujejo podjetniki, tako se že od srednje šole naprej izobražujem z namenom, da postanem najboljši podjetnik.

Potem pa se je moja vizija v času fakultete še izostrila in od takrat naprej vem, da če resnično želim postati kraj, ni dovolj le to, da vzpostavim lastno podjetje, potrebno je postaviti podjetje, ki bo ustvarjalo množico uspešnih podjetij. Zaradi tega je bila odločitev, ko je prišel pravi čas, otročje lahka. Postaviti franšizno podjetje. Čiščenje pa je le posel, ki je trenutno najboljši na svetu za razvoj franšiznega sistema.

Spletna stran Čistilni servis Kapljica, Viljem Ambrožič s. p.
Starost 26 let
Dejavnost Čiščenje stavb
Pravna oblika Samostojni podjetnik
Število sodelavcev 4

* predvideni prihodki od prodaje za 2010.

Kaj tebi v podjetništvu daje energijo in motivacijo?

Tega pa resnično ne manjka. Predvsem me motivira misel na to, da s svojim početjem še sedaj pozitivno vplivam na življenja ljudi, ki so neposredno ali posredno vpleteni v naš poslovni proces. Nekaj najlepšega, kar se mi je zgodilo, odkar imam podjetje je, da mi je ena od zaposlenih povedala, da je delo pri nas najboljša služba v njenem življenj ter, da je izjemno hvaležna, da lahko dela za nas. Sploh ne najdem besed, ki bi opisale ta izjemen občutek.

Mogoče pa največ energije prihaja iz želje po pozitivnem vtisu, ki ga želim pustiti svetu. Resnično menim, da imajo velika podjetja dandanes največji vpliv na svet. Žalostno pa je dejstvo, da si zelo malo današnjih velikih podjetij resnično prizadeva za pozitiven vtis na svet.  Ampak hej, zato smo tu, da stvari vzamemo v svoje roke in spremenimo stvari na bolje, mar ne?

S katerimi problemi si se soočal na začetku svoje podjetniške poti?

Kot podjetnik mislim, da si ne smem privoščiti govoriti o problemih. Problemi obstajajo v službah, ko nimamo moči, da bi vplivali na stvari. V lastnem podjetju pa lahko govorim samo o izzivih, za katere je potrebno poiskati rešitve. Če je izziv prevelik, lahko poiščemo pot naokrog.

Eden izmed večjih izzivov pa je zagotovo premagovanje lastnih omejitev in osebna rast. Moje prepričanje je, da je dovolj, da se moramo bojevati na trgu, zakaj bi se morali bojevati še sami s seboj?

Si se podjetništva lotil načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to  spontana odločitev?

Kljub temu, da si lastno podjetje želim že od nekdaj, je bila odločitev za brezpogojen vstop v svet podjetništva popolnoma spontana. Svojo takratno službo sem pustil sredi delovnega časa, po še enem nesmiselnem sporu 11. 8., 18. 8. 2008 pa je bilo podjetje že ustanovljeno.

Izdelava poslovnega načrt se mi je v tistem trenutku zdela popolnoma nesmiselna, saj bi večina temeljila na ugibanju. Najprej sem se lotil prodaje, potem pa sem na podlagi naročil usmerjal podjetje in kupoval potrebno opremo. To se je na začetku izkazalo za izjemno učinkovito. Sedaj pa, ko imamo realne podatke o trgu, konkurenci, prodaji, stroških itd., lahko izdelamo zelo realen poslovni načrt.

Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?

Izstopi iz množice.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Če bi lahko začel še enkrat, katerih napak ne bi ponovil?

Če bi lahko začel še enkrat, bi se zadeve, brez dvoma, lotil na enak način. Res pa je, da bi sedaj imel za seboj že 2 leti izkušenj in neprimerno večjo vero vase. Zato bodo naslednja podjetja zrasla še hitreje.

Kakšni so obeti tvoje nadaljnje podjetniške poti?

Za vedno bom ostal podjetnik.

Nasvet tistim, ki podjetniki šele postajajo.

Svoboda je neprecenljiva.

Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?

V letu 2011 bomo imeli poslovalnice po celotni Sloveniji in v Celovcu v Avstriji. Ne vem sicer točno, kako daleč bomo prišli do leta 2016. Do leta 2025 pa želimo doseči 5-% tržni delež v vsaki od držav članic EU.

Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?

Večino časa je zelo zabavno. Včasih pa pridejo časi, ko se preprosto moraš spomniti, zakaj si se sploh lotil tega. Sicer bi bilo res dandanes biti podjetnik težko.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Feelif – naprava, ki slepim omogoča, da digitalno spregledajo

Feelif – naprava, ki slepim omogoča, da digitalno spregledajo

Feelif ponuja slepim in slabovidnim uporabnikom nov način doživljanja digitalnega sveta. Gre za veččutno napravo, ki informacije podaja v obliki vibracij, zvoka in slike. Preberite več >>

Gašper Korinšek: »Stremimo k temu, da so naše naprave z vsako generacijo boljše.«

Gašper Korinšek: »Stremimo k temu, da so naše naprave z vsako generacijo boljše.«

Visionect je slovensko visokotehnološko podjetje, ki zaposluje že več kot 70 ljudi. Gre za vodilnega razvijalca programske in strojne opreme za digitalne prikazovalnike z izjemno nizko porabo. Njihove rešitve uporabljajo tudi Disney, Tesla, Amazon in NASA. Preberite več >>

Oznake: