MP intervju: Viljem Ambrožič, čistilni servis Kapljica

Čistilni servis Kapljica strankam nudi vse vrste čiščenja, osredotočili so se na trg globinskih čiščenj. Njihove glavne komperativne prednosti so izredna fleksibilnost, dobra vpetost v slovensko gospodarstvo, ekološka osveščenost ter učinkovito trženje.
MP intervju: Viljem Ambrožič, čistilni servis Kapljica

MP intervju: Čistilni servis Kapljica, Viljem Ambrožič s. p.

Kako bi z 2 stavkoma opisal svojo dejavnost in katere so tvoje komperativne prednosti?

Enostavno opravljamo vse vrste čiščenja, posebej pa smo se osredotočili na trg globinskih čiščenj. Postavljamo družbeno in okoljsko odgovorno podjetje, ki s svojim poslovanjem pozitivno vpliva na naravne vire in vzpodbuja ekološko ravnanje posameznikov in podjetij. Vse to pa gradimo na temelju pozitivnega ter poštenega odnosa do dela, do zaposlenih ter do vseh poslovnih partnerjev.

Naše glavne komperativne prednosti so predvsem izredna fleksibilnost, dobra vpetost v slovensko gospodarstvo, ekološka osveščenost ter učinkovito trženje.

Kako si prišel do ideje?

Nekoč, davno v otroških letih, se spominjam sprehoda z družino po Radovljici, mojem domačem mestu. Mogoče se tega dneva tako živo spominjam še danes, ker je bil to verjetno prvi dan v mojem življenju, ko sem prvič točno vedel, kaj hočem postati ko bom “velik”. Takrat pri starosti mogoče okoli 5 let sem si izjemno želel postati kralj. Starši se še danes spominjajo, kako vneto sem govoril, kako bo dobro, ko bodo morali vsi ubogati mene, jaz pa bom lahko počel kar koli in kadar koli bom hotel, imel vse igrače, prestol, grad, konje idr. Verjetno se jima je zdela moja ideja precej nemogoča, meni pa je še danes všeč.

Verjetno me je ta odločitev vodila na poti mojega življenja. Ko sem bil že malo večji, sem začel ugotavljati, da se kralji v današnjem času imenujejo podjetniki, tako se že od srednje šole naprej izobražujem z namenom, da postanem najboljši podjetnik.

Potem pa se je moja vizija v času fakultete še izostrila in od takrat naprej vem, da če resnično želim postati kraj, ni dovolj le to, da vzpostavim lastno podjetje, potrebno je postaviti podjetje, ki bo ustvarjalo množico uspešnih podjetij. Zaradi tega je bila odločitev, ko je prišel pravi čas, otročje lahka. Postaviti franšizno podjetje. Čiščenje pa je le posel, ki je trenutno najboljši na svetu za razvoj franšiznega sistema.

Spletna stran Čistilni servis Kapljica, Viljem Ambrožič s. p.
Starost 26 let
Dejavnost Čiščenje stavb
Pravna oblika Samostojni podjetnik
Število sodelavcev 4

* predvideni prihodki od prodaje za 2010.

Kaj tebi v podjetništvu daje energijo in motivacijo?

Tega pa resnično ne manjka. Predvsem me motivira misel na to, da s svojim početjem še sedaj pozitivno vplivam na življenja ljudi, ki so neposredno ali posredno vpleteni v naš poslovni proces. Nekaj najlepšega, kar se mi je zgodilo, odkar imam podjetje je, da mi je ena od zaposlenih povedala, da je delo pri nas najboljša služba v njenem življenj ter, da je izjemno hvaležna, da lahko dela za nas. Sploh ne najdem besed, ki bi opisale ta izjemen občutek.

Mogoče pa največ energije prihaja iz želje po pozitivnem vtisu, ki ga želim pustiti svetu. Resnično menim, da imajo velika podjetja dandanes največji vpliv na svet. Žalostno pa je dejstvo, da si zelo malo današnjih velikih podjetij resnično prizadeva za pozitiven vtis na svet.  Ampak hej, zato smo tu, da stvari vzamemo v svoje roke in spremenimo stvari na bolje, mar ne?

S katerimi problemi si se soočal na začetku svoje podjetniške poti?

Kot podjetnik mislim, da si ne smem privoščiti govoriti o problemih. Problemi obstajajo v službah, ko nimamo moči, da bi vplivali na stvari. V lastnem podjetju pa lahko govorim samo o izzivih, za katere je potrebno poiskati rešitve. Če je izziv prevelik, lahko poiščemo pot naokrog.

Eden izmed večjih izzivov pa je zagotovo premagovanje lastnih omejitev in osebna rast. Moje prepričanje je, da je dovolj, da se moramo bojevati na trgu, zakaj bi se morali bojevati še sami s seboj?

Si se podjetništva lotil načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to  spontana odločitev?

Kljub temu, da si lastno podjetje želim že od nekdaj, je bila odločitev za brezpogojen vstop v svet podjetništva popolnoma spontana. Svojo takratno službo sem pustil sredi delovnega časa, po še enem nesmiselnem sporu 11. 8., 18. 8. 2008 pa je bilo podjetje že ustanovljeno.

Izdelava poslovnega načrt se mi je v tistem trenutku zdela popolnoma nesmiselna, saj bi večina temeljila na ugibanju. Najprej sem se lotil prodaje, potem pa sem na podlagi naročil usmerjal podjetje in kupoval potrebno opremo. To se je na začetku izkazalo za izjemno učinkovito. Sedaj pa, ko imamo realne podatke o trgu, konkurenci, prodaji, stroških itd., lahko izdelamo zelo realen poslovni načrt.

Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?

Izstopi iz množice.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Če bi lahko začel še enkrat, katerih napak ne bi ponovil?

Če bi lahko začel še enkrat, bi se zadeve, brez dvoma, lotil na enak način. Res pa je, da bi sedaj imel za seboj že 2 leti izkušenj in neprimerno večjo vero vase. Zato bodo naslednja podjetja zrasla še hitreje.

Kakšni so obeti tvoje nadaljnje podjetniške poti?

Za vedno bom ostal podjetnik.

Nasvet tistim, ki podjetniki šele postajajo.

Svoboda je neprecenljiva.

Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?

V letu 2011 bomo imeli poslovalnice po celotni Sloveniji in v Celovcu v Avstriji. Ne vem sicer točno, kako daleč bomo prišli do leta 2016. Do leta 2025 pa želimo doseči 5-% tržni delež v vsaki od držav članic EU.

Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?

Večino časa je zelo zabavno. Včasih pa pridejo časi, ko se preprosto moraš spomniti, zakaj si se sploh lotil tega. Sicer bi bilo res dandanes biti podjetnik težko.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Oznake: