MP intervju: Prva investicija v Dober posel - iQpon!

Avtor Maja Borštnik — 04.12.2012
Komentiraj!
V kolikor ste vsaj malo spremljali prvi slovenski podjetniški šov Dober posel, ste zagotovo slišali za iQpon. Prav oni so bili tisti, ki so v omenjeni oddaji prvi pridobili investicijo! Preberite si intervju z Dejanom Davidovićem, enim od podjetnikov, ki je uspešno nastopil pred investitorji.
MP intervju: Prva investicija v Dober posel - iQpon!

Marko Zalokar in Dejan Davidović - iQpon (Foto: Planet TV)

iQpon je prvi projekt, ki je v oddaji Dober posel uspešno pridobil investicijo. Podjetnikoma Marku Zalokarju in Dejanu Davidoviću je namreč uspelo prepričati investitorja Branka Drobnaka, da je v zameno za 30 odstotni delež v družbi v podjetje vložil svojih 60 tisoč evrov. Intervju z Dejanom Davidovićem, enim od obeh podjetnikov, ki sta nastopila v oddaji, si preberite v nadaljevanju.

Ste prvo podjetje, ki je v oddaji Dober posel prejelo investicijo. Koliko časa ste porabili za priprave na razgovor z investitorji in kako so le-te potekale?

Organizacija kot smo mi, svojo predstavitev vsak dan izboljšuje in se konstantno srečuje s situacijami, ko "pitcha" bodisi pred potencialnimi klienti, partnerji, investitorji ali novinarji.

Naše priprave na oddajo so intenzivno potekale zadnjih 14 dni pred snemanjem. Pri poslovanju smo zaradi majhnosti naše organizacije izredno fleksibilni in se hitro prilagajamo spremembam in novostim, tako smo 10 minut pred nastopom pred investitorji v oddaji Dober Posel še spreminjali finančne podatke v excel tabeli našega takratnega poslovnega načrta.

Na začetku smo najprej jasno re-definirali naše cilje in potrdili samo vizijo našega posla. To je za nas izjemnega pomena in naše osnovno vodilo, da vsi člani tima govorimo "isti jezik". Nato smo pregledali takratno verzijo poslovnega načrta in iz njega vzeli tisto, za kar smo menili, da nam bo v oddaji koristilo. Temu je sledilo skoraj teden dni ogledov tujih oddaj Dragon's den in Shark Tank in analiza neuspešnih primerov. Priprave so bile vsekakor koristne in poučne tudi za naprej. Naš "pitch" danes je popolnoma drugačen od tistega v oddaji, čeprav od snemanja ni minilo dolgo časa.

Denarna sredstva ste prejeli od investitorja Branka Drobnaka, ki bo vašemu podjetju zagotovo pomagal z veliko koristnimi nasveti. Kako je sodelovati s tako izkušenim podjetnikom, kot je g. Drobnak?

Sodelovanje je zaenkrat izjemno. G. Drobnak je spoštovanja vreden podjetnik z izjemnimi izkušnjami. Sami imamo že veliko izkušenj in napak za seboj. Vsaka napaka nekaj stane, vendar je dobrodošla izkušnja, če se iz nje nekaj naučiš in to izkušnjo uporabiš v bodočnosti. S svojo dolgoletno kariero ima g. Drobnak izredno bogat socialni kapital, ki nam bo v bodočnosti koristil. Obenem menim, da bo kredibilnost naše novoustanovljene družbe zagotovo večja, ko bomo med lastniki imeli osebo, kot je g. Drobnak.

Na kratko predstavite mobilno aplikacijo iQpon. Kateri problem rešuje?

Preberite tudi: iQpon je prvi, ki je dobil investicijo

iQpon je nov medij na bazi napredne mobilne platforme, ki oglaševalcem omogoča neposredno ciljano komunikacijo s ciljnimi skupinami. Tako ponujamo oglaševalcem nov komunikacijski kanal, ki s svojo specifiko omogoča, da posameznik iz ciljne skupine dobi sporočilo v obliki mobilnega kupona takrat, ko je to za njega primerno, z vsebino, ki je zanj relevantna in to na mobilnem aparatu, ki ga ima (skoraj) vedno pri sebi.

Oblikovanje ponudbe je popolnoma v domeni ponudnika, saj iQpon ne pogojuje vsebine, popusta, cene. Za končnega uporabnika je iQpon kot brezplačna mobilna aplikacija, ki je za njih neke vrste vodič po nakupovanju. Po eni strani jo lahko uporabljajo za iskanje ugodnih ponudb, po drugi strani pa jim aplikacija na njihovo željo predlaga ponudbe, ki utegnejo za njih biti interesantne.

Za nas je pomembno, da ima uporabnik vedno popoln nadzor nad tem kdaj, kako, kje in katero informacijo bo prejel. Vse to bo ponujala nova nadgrajena rešitev, katera je sedaj v razvoju. Nadgradnje bomo predstavljali po fazah, postopoma.

Na dan snemanja oddaje je vašo aplikacijo uporabljalo približno 50 tisoč uporabnikov. Po predvajanju oddaje se je število uporabnikov zagotovo močno povečalo. Koliko jih imate danes?

Efekt oddaje je bil popolnoma presentljiv za nas. Aplikacijo si je za časa oddaje preneslo skoraj 600 oseb, kar je rekord v tako kratkem času.

Na povečanju novih uporabnikov in na promociji naše aplikacije bomo aktivno delali po pripravi prvih nadgradenj, saj bomo kmalu lahko ponudili boljšo uporabniško izkušnjo in tako večjo uporabno vrednost naše rešitve.

Aplikacija seveda ne bi mogla delovati brez ponudnikov popustov. Kako so se odzvali na vaš produkt? Kako ste jih prepričali v sodelovanje?

Težko! Srečo imamo, da tako jaz, kot tudi Marko in Boris izhajamo iz medijsko-marketinškega sveta in znamo pravilno ponuditi naš produkt.

Tržimo nekaj popolnoma novega, kar do sedaj še niso imeli in niti poznali. Ponujamo produkt, ki je šel čez zelo dolgo fazo testranja in bo komaj sedaj začel dobivati svojo končno obliko in polno funkcionalnost. Vseeno je produkt že v tej fazi uporaben, komunikacijsko koristen in ustvarja končno konverzijo. Svetovni kazalci kažejo v prid segmentu mobilnega marketinga, kamor spada naš produkt.

Vsi se zavedamo, da bo mobilni marketing igral veliko vlogo v bodočnosti. Klasični mediji po drugi strani izgubljajo na svoji vrednosti, ker ne morejo nuditi takšne analitike in merjenja rezultatov, kot jo lahko mobilna tehnologija. Uspešnost mobilnega kuponinga se kaže v projekcijah strokovnjakov, kjer je bila ta industrija v svetovnem merilu vredna 5,6 milijarde dolarjev v 2011, projekcije za 2015 pa napovedujejo vrednost 46 milijard dolarjev.

V oddaji ste omenili, da boste investicijo porabili za izdelavo nove aplikacije. Kako napreduje razvoj in kdaj lahko novi produkt pričakujemo?

Zadnje leto je bilo za nas testno. Uspeli smo doseči nekatere mejnike in pridobivali odzive trgov. Osnovna ideja ostaja enaka prvi, le izvedba bo sedaj popolnoma drugačna. V projekt smo se na začetku podali precej naivno in v tem obdobju smo se ogromno naučili in čisto vsak dan izvemo nekaj novega, kar koristi našemu projektu. Osmislili smo veliko novih funkcionalnosti našega produkta. Te sedaj testiramo pri naših klientih in končnih uporabnikih. Želimo se prepričati, da za naš produkt obstajajo kupci in uporabniki. Nadgradnje produkta bomo predstavljali v fazah in prva nadgradnja bo že kmalu po novem letu.

Pred investitorji sta se predstavila dva člana ekipe: Marko Zalokar in Dejan Davidovič. Je to celotna ekipa ali vas pri projektu sodeluje več? Kakšne so vloge posameznih članov pri projektu?

Trenutno smo v timu trije ključni ljudje, ki so tudi partnerji. Marko in Dejan iz Slovenije ter Boris iz Zagreba. Pri projektu sodeluje še večje število sodelavcev, ki utegnejo postati tudi partnerji v bližnji prihodnosti.

Dejan je direktor družbe, skrbi za poslovne procese, marketing in za razvoj produkta. Marko ima bogate izkušnje iz trženja medijev in je to tudi njegova vloga. Skrbi za trženjski del, postavljanje prodajne strategije, oblikovanje tega dela produkta. Boris počne podobne zadeve kot Marko za hrvaški trg, ureja nekatere poslovne procese in skupaj z Markom razvijata pomemben del našega bodočega poslovanja - franšizni sistem za širitev v druge države.

Tukaj je še Jan iz Nizozemske, ki je strokovnjak za obdelavo in upravljanje s podatki, ter za lojalnostne sisteme. Vse to bo na koncu v realnost spravil Matthew, na Hrvaškem živeči Američan, ki bo s svojo ekipo uresničil, kar smo si mi zamislili.

Imate še kakšen nasvet za vse tiste, ki želijo, tako kot vi, investicijo pridobiti v prihodnjih sezonah oddaje Dober posel?

Izkušnja je izjemna. Če imate dober projekt, v katerega verjamete in ima trg, se prijavite na oddajo in poskusite dobiti kar želite. Vsekakor se na oddajo dobro pripravite, da boste vedeli kam želite iti, kako boste tja prišli in kaj za to potrebujete. Vedite koliko denarja dejansko potrebujete in kako ga boste porabili. Preberite kakšno knjigo, pojdite na kak start-up dogodek in poglejte pretekle oddaje. Jasno vedite interese investitorjev in bodite pripravljeni na njihove zahteve in vprašanja.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Vsekakor dopuščamo možnost, da se v naslednji sezoni ponovno prijavimo tudi mi in skušamo dobiti dodatna sredstva za naš projekt :)

Več o projektu preberite na spletni strani iQpon.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice