MP intervju: Gregor Rebolj – Klika d.o.o.

Laboratorij za razvoj programske opreme, ki kreativno združuje najnaprednejšo tehnologijo in sodobno oblikovanje in trenutno v velikem številu išče nove perspektivne kadre, se loteva reševanja najzahtevnejših problemov informacijske narave.
MP intervju: Gregor Rebolj – Klika d.o.o.

MP intervju: Gregor Rebolj (levo) – Klika d.o.o. (Vir fotografije: osebni arhiv)

Korenine ustanovitve Klike segajo že v leto 2003, ko so Andrej Bratko, Luka Ferlan, Borut Jerič, Žiga Mahkovec in Gregor Rebolj združili moči v želji, da ustvarijo sodoben inovacijski center za razvoj programske opreme. Klika se med drugim lahko pohvali tudi z nazivom zlati Microsoftov partner, IBM-ov partner in certificirani programski razvijalec za operacijske sisteme iOS, Android in Windows. Za svoje delo je bilo podjetje tudi večkrat nagrajeno in prejelo nagradi NETKO in WEBSI.

Klika tako predstavlja kreativno okolje, kjer razvijajo tehnološko in oblikovno dovršene produkte in je usmerjena v razvoj napredne programske opreme, v prvi vrsti na področju razvoja mobilnih aplikacij v raznovrstnih industrijah, kot so: bančništvo, zavarovalništvo, turizem, telekomunikacije, založništvo, igralništvo in lokacijske storitve, ob tem pa v podjetju trenutno pospešeno iščejo večje število novih zaposlenih. Več o tem v spodnjem intervjuju z Gregorjem Reboljem, direktorjem Klike!

Klika se danes uvršča med večja računalniška podjetja v Sloveniji. Kaj mislite, da je najbolj botrovalo uspehu?

Kot ekipa, ki je kasneje ustanovila Kliko, smo se srečali na Hermes Softlabu, kjer smo takrat razvijali nov produkt. Ko se je zgodba leta 2003 začela zaključevati, smo prišli do zaključkov, da se dobro razumemo, da želimo ostati skupaj in hkrati razvijati nove, zanimive produkte. Začeli smo z manjšimi projekti, ki jih je bilo dovolj, da smo lahko počasi rastli. Sčasoma smo prišli do ugotovitve, da bi bilo bolje, da se nekdo od nas ukvarja polni delovni čas z vodenjem podjetja in prodajo. Sledila je preobrazba iz podizvajalca za druga IT podjetja v primarnega izvajalca, kar nam je omogočilo, da zgradimo odnos s stranko. Tudi trg smo začeli bolj ciljno osvajati. Na začetku smo večinoma imeli zelo različne stranke, in sicer iz ZDA, Nemčije in Avstrije, nato pa smo se začeli bolj sistematično ukvarjati s prehodom v tujino. S to preobrazbo se je takrat precej povečala tudi ekipa, za katero verjamem, da je glavni ‘krivec’ za uspeh podjetja.

Sodelujete tako z manjšimi poslovnimi subjekti, kot tudi velikimi korporacijami domačih in tujih korenin. Med vašimi strankami se nahajajo tako Zavarovalnica Triglav, Studio Moderna, Halcom, Delo in Dnevnik, kot tudi Ministrstvo za obrambo in Big Bang. V čem vidite razliko pri delu in komunikaciji med manjšimi podjetij in korporacijami? Bi pri tem izpostavili kakšno posebno razliko med domačimi in tujimi naročniki?

Ne glede na to, ali gre za majhno, veliko, domače ali tuje podjetje, povsod šteje samo rezultat. In Klika že od nekdaj slovi po temu, da lahko reši najzahtevnejše informacijske probleme v razumnem času. Tako imajo naše stranke na svoji strani zanesljivega partnerja, pa čeprav le-ta prihaja iz ‘eksotične’ države, kot je Slovenija.

                                               Fotografija: arhiv Klike d.o.o.

Klika ponuja tudi lastne rešitve, v prvi vrsti lahko izpostavimo Trafiko. Kakšen problem le-ta rešuje? Je slovenski trg že dovolj zrel za tak produkt?

Trafika je edinstvena mobilna platforma, ki založnikom časopisov, revij in katalogov omogoča preprosto in centralizirano objavo vsebin v elektronski obliki. Nekateri založniki si ne morejo privoščiti razvoja lastnih aplikacij in tukaj jim na pomoč priskoči Trafika. Na drugi strani pa bralcem omogoča dostop do praktično vseh slovenskih publikacij – kjerkoli in kadarkoli. Vsi, ki imajo pametno mobilno napravo, si lahko brezplačno prenesejo Trafiko in z njo dostopajo do digitalnih izvodov svojih priljubljenih publikacij.

Januarja 2012 je Klika postala del globalne skupine Sportradar, ki se ga ocenjuje kot največjega ponudnika športnih podatkov po svetu. S sedežem v Švici ima omenjeni poslovni subjekt namreč 700 zaposlenih in je eden vodilnih svetovnih ponudnikov podatkov in statistik, povezanih s športom, ter naprednih tehničnih rešitev. Kaj vam je omenjena združitev s tem gigantom predstavljala v praksi in katere ključne prvine menite, da vam je prinesla?

Ko smo se začeli bolj strukturirano širiti v tujino, smo se srečali s Sportradarjem in dobili naročilo za projekt. Po končanem projektu smo pričakovali, da bomo razširili sodelovanje, a so oni imeli drugačen načrt. Njihov cilj je bil, da se Klika bolj poveže v skupino Sportradar.

V Sportradarju skrbimo predvsem za področje mobilnih tehnologij, aktivno pa sodelujemo tako na razvojni, kot tudi organizacijski ravni. Znotraj skupine smo sicer zelo samostojna enota, saj za naše stalne stranke še vedno razvijamo projekte po naročilu. V praksi to pomeni, da je Sportradar dobil nov razvojni center, Klika pa dolgoročnega partnerja.

Kot je zaslediti, trenutno zaposlujete 75 posameznikov, ki v sebi nosijo talent in strast do sodobne tehnologije, obenem pa iščete večje število novo zaposlenih, ki bi jim lahko nudili dolgoročno zaposlitev za polni delovni čas, z delovnim mestom v Ljubljani. Nam lahko poveste, katere so tiste ključne lastnosti, vrednote in znanja, ki jih iščete pri bodočih zaposlenih? Imamo doma dovolj globok kadrovski bazen ali na nekaterih področjih že primanjkuje kadra?

Na Kliki je ključni poudarek na tem, da zaposlujemo res dobre inženirje, ki razmišljajo čim širše. Nam je najbolj pomembno, da zna zaposleni rešiti problem in ne toliko tehnologija, ki jo bo pri tem uporabil. Pri kandidatih pričakujemo strast do sodobnih tehnologij in razvoja napredne programske opreme, uživanje v reševanju težkih izzivov in pripravljenost na učenje novih tehnologij. Slovenija ima veliko dobrih računalničarjev, vendar na nekaterih področjih že zmanjkuje vrhunskega kadra. Vse, ki bi se nam radi pridružili, vabimo, da nam pošljejo svojo predstavitev na jobs@klika.si. Na naši spletni strani preverite aktualna delovna mesta, ponudbe za sodelovanje sprejemamo tudi, ko nimamo razpisanih delovnih mest.

V čem pa se Klika razlikuje od ostalih delodajalcev? Katere so tiste stvari, ki kandidate prepričajo, da pošljejo prijavo in se posledično pri vas zaposlijo?

Klika svojim zaposlenim ponuja dinamično in zanimivo delo, kjer izzivov nikoli ne zmanjka. Delo poteka v stimulativnem okolju, ki spodbuja spoznavanje in učenje novih tehnologij pod vodstvom in mentorstvom izkušenih strokovnjakov. Na svojih sodelavcih delamo dolgoročno. Sledimo njihovim željam in vlagamo v njih na področjih, kjer se želijo specializirati. Zaposlitev pri nas ne pomeni le dela, marveč tudi razvoj na osebnem in poslovnem področju.

Na Kliki obenem spodbujamo zdrav življenjski slog pri svojih zaposlenih, zato smo skupaj z njimi razvili različne instrumente, ki na dnevni ravni krepijo njihovo zdravje in ustvarjajo ugodne delovne razmere. Vsi zaposleni imajo omogočen gibljiv delovni čas in prilagodljiva delovna mesta. Spodbujamo rekreativno in športno dejavnost ter zdrave prehranjevalne navade med zaposlenimi. V ta namen so brezplačno na voljo večje količine svežega sadja in organizirana skupinska vadba. Na voljo je tudi velik družaben prostor, ki je opremljen z družabnimi igrami (pikado, biljard, namizni nogomet,…).

                                              Fotografija: arhiv Klike d.o.o.

Kakšna bo Klikina prihodnost? V katero smer menite, da bo šel razvoj?

Klika je bila že od samega začetka usmerjena k razvoju novih, zanimivih spletnih produktov in storitev. Z združitvijo s podjetjem Sportradar smo to usmeritev le še okrepili, saj imamo v skupini položaj razvojne skupine, ki skrbi za inovativne spletne in mobilne rešitve.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Oznake: , ,