BLOG MARKETING DELAVNICA

MP intervju: Hexapad – “Po nekaj urah smo spoznali realnost Kickstarterja”

Na Kickstarterju se je žal neuspešno končala kampanja slovenskega projekta Hexapad. A s tem se zgodba velike stenske tablice za delovna okolja, kot jo je opisal Tomaž Jug, prvi mož podjetja Editor, ni končala. Ambiciozna ekipa je odprta za strateška sodelovanja.
MP intervju: Hexapad - "Po nekaj urah smo spoznali realnost Kickstarterja"

Ekipa, ki je predstavljala projekt Hexapad na Kickstarterju (Vir slike: Hexapad team)

Kmalu po začetku kampanje na Kickstarterju je Tomaž Jug skupaj z ekipo ambicioznih študentov, ki se je na tej platformi za množično financiranje predstavila z vsestransko veliko tablico, spoznal njegovo (kruto) realnost. Trud in čas, ki so ga vložili v kampanjo, bodo zdaj preusmerili v iskanje novih uspešnih poti.

Zaključuje se obdobje zbiranja finančnih sredstev za Hexapad. Žal niste uspeli zbrati zadostne vsote. Glede na zbrano vsoto imam občutek, kot da ste vmes prekinili aktivno kampanjo. Se motim?

Občutek bo kar pravilen. Prvi dan je bil zelo spodbuden, saj se je kar nekaj ljudi odzvalo na kampanjo, potem pa se je vse skupaj zelo hitro ohladilo. Po nekaj urah smo spoznali realnost Kickstarterja, saj se je naš projekt hitro zgubil v nepregledni množici novih in novih projektov. Že pred začetkom sem vedel, da če želimo biti uspešni, se ne moremo zanašati samo na Kickstarter. Njihova platforma je zelo dobra do projektov, ki dosežejo hiter odziv, je pa neusmiljena do tistih, ki ne znajo hitro vzbuditi velikega zanimanja.

Na tretjini kampanje sem se odločil, da ne bomo več vlagali v promocijo kampanje, ker je bila verjetnost neuspeha zelo visoka. Zavedati se morate, da smo kar nekaj sredstev vložili v oglaševanje, tako na Googlu, Facebooku, kot v PR objave in ker glede na vložek ni bilo pričakovanih rezultatov, smo se odločili ustaviti oglaševanje. To je pomenilo uradno tudi konec naše kampanje.

Čemu pripisujete neuspeh? Predstavitev projekta je bila vendarle na nivoju ostalih uspešnih Kickstarterjevih projektov.  Menite, da je bilo premalo objav na tujih medijih, so prepozno prepoznali vaš projekt?

Predstavitev je res bila na nivoju podobnih projektov; želel bi pohvaliti trud moje ekipe, ki se je med procesom izdelave predstavitve veliko naučila in dala od sebe zelo pohvalen izdelek. Prostora za izboljšave je sicer tu še veliko. Naš cilj ni bil najeti izkušeno multimedijsko agencijo, ampak razviti potrebna znanja znotraj ekipe. Zavedati se moramo, da je našo ekipo tvorila skupina študentov, moj cilj pa je graditi znanje ter izkušnje znotraj te skupine.

Glede objav v medijih pa je zgodba takšna, da smo enostavno te stike začeli graditi prepozno. To je nekako izkušnja večine neuspešnih projektov, resnica pa je, da nikoli ne veš, kdaj si dovolj pripravljen. To opaziš komaj, ko se začnejo (ali ne začnejo) pojavljati objave. Načrt je bil dober, žal pa naša osnovna strategija ni pritegnila želene pozornosti. Med kampanjo smo poslali prek tisoč izbranih elektronskih naslovov, odziv pa je bil zanemarljiv. Mogoče bodo rezultati tega prišli šele zdaj.

Je na neuspeh morda vplivala previsoka cena?

To je bil eden mojih osnovnih strahov, torej, da bodo produkti predragi za povprečnega kupca. V resnici ne verjamem, da je bila težava toliko v ceni, navsezadnje smo nekaj potencialnih kupcev prepričali, da so namenili tudi po 700 USD. Torej, če bi imeli večji doseg, bi verjetno lahko dosegli veliko število podpornikov kljub visoki ceni. Bolj me skrbi to, da smo ciljali na poslovne uporabnike, ki pa niso tradicionalni kupci na Kickstarterju.

Kaj bi spremenili, če bi se še enkrat podali na Kickstarter?

Veliko stvari. Definitivno bi izbral drugačen ´timing´, več časa bi porabil pred zagonom kampanje, zato da bi si pridobil naklonjenost specifičnih, branžnih medijev. To, da smo imeli 45 dni na voljo, nam ni čisto nič koristilo. Dejansko morajo biti vse sile skoncentrirane na ´launch day´, zato, da se vest hitro razširi.

Ker smo imeli dokaj kompleksen produkt, pa smo naleteli še na to težavo, da določenih zanimivih lastnosti, nismo vključili v kampanjo, ker še niso bile pripravljene. Naš cilj je bil odkrivati te lastnosti z doseganjem posameznih mejnikov med kampanjo, ker pa mejnikov nismo dosegli, so tudi te lastnosti ostale skrite. Mogoče smo bili preveč konservativni, preveč pazljivi, nismo želeli obljubiti preveč.

Nameščanje prototipa (Vir slike: Kickstarter)

Imate morda kakšen nasvet za tiste, ki se bodo podali na Kickstarter?

Mi smo se podali na Kickstarter z zavedanjem, da naš produkt ni najbolj primeren za tovrstno obliko financiranja, ampak za nas je to bila predvsem učna izkušnja. V kampanjo smo vložili neskončno ur dela in menim, da skoraj nihče, ki se je v to podal, ni pričakoval, da bo proces tako zahteven in zamuden.

Zato, preden začnete pripravljati kampanjo, si zagotovite dovolj časa in sredstev za uresničitev. V vsakem primeru pa to ni nekaj, kar bi lahko en sam posameznik kakovostno speljal, potrebna je ekipa ljudi, ki pokrivajo različna področja in imajo različne kompetence. Tisto, kar nimate v ekipi, boste pač morali najeti na trgu.

Zelo zaželeno je zgraditi kontakte z vodilnimi mediji v branži, saj lahko ena sama objava ob zagonu kampanje pomeni razliko med uspehom in neuspehom. Običajno to pomeni tudi nek strošek, saj si želite, da ima objava čim večji doseg.

Kakšni so vaši načrti v prihodnje? Zaradi tega neuspeha verjetno ideja Hexapada ne bo zamrla?

Ideja nikakor ne bo zamrla. To je projekt, na katerem smo začeli delati pred dobrim letom in smo vanj vložili že kar nekaj dela in sredstev. Trenutno poteka prototipiranje produkta, dogovarjamo se z različnimi dobavitelji, izdelujemo sestavne dele ter testiramo programsko opremo. Navsezadnje se že pogovarjamo s potencialnimi kupci, interesa je dejansko precej.

Ste med kampanjo dobili kakšne ponudbe za sodelovanje s strani proizvajalcev? V projektu omenjate številne možnosti uporabe – od hotelov, restavracij, zasebne rabe in podobno. So to rabo prepoznala tudi kakšna tuja oziroma domača podjetja?

Odziv na kampanjo je bil dober, kontaktiralo nas je nekaj tujih in domačih podjetij, ki si želijo sodelovanja z nami. Dobili smo veliko ´feedbacka´ glede lastnosti , ki bi si jih kupci želeli, in dobili kar nekaj spodbudnih besed za naprej.

Denar, ki bi ga zbrali, bi namenili  za proizvodnjo 200 primerkov. Kakšni so zdaj vaši načrti? Boste poskušali najti investitorje?

Z lastnimi sredstvi bomo financirali predprodukcijske prototipe, s katerimi bomo šli do končnih kupcev, predvsem takšnih, ki bi jih zanimala večja količina ekranov. Odprti smo za strateška sodelovanja, ter za povezovanje s kakšnim močnim, branžnim partnerjem.

Kickstarter nam je pomagal bolje spoznati produkt, ki ga razvijamo. Danes vemo veliko več o tem, kam gremo kot pred samo kampanijo. Lahko bi rekel, da je to bil naš MVP (Minimum Viable Product) test, s tem smo dosegli pomemben mejnik, ker smo tako produkt validirali na trgu.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Podjetje Črno zrno slovenskim ljubiteljem kave prinaša paleto različnih vrst kave iz Kolumbije. Zanimiva zgodba se vrti okoli Kolumbijca, ki že nekaj let živi v Sloveniji, v podjetju pa želijo v ospredje postaviti tudi tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni. Preberite več >>

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

Na spletu je pred kratkim zaživela platforma 360Finance Guru, ki uporabnikom omogoča preprost pregled nad lastnim finančnim stanjem in njegovo oceno ter sprejemanje pametnih finančnih odločitev. Preberite več >>

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje