MP intervju: Hexapad – “Po nekaj urah smo spoznali realnost Kickstarterja”

Na Kickstarterju se je žal neuspešno končala kampanja slovenskega projekta Hexapad. A s tem se zgodba velike stenske tablice za delovna okolja, kot jo je opisal Tomaž Jug, prvi mož podjetja Editor, ni končala. Ambiciozna ekipa je odprta za strateška sodelovanja.
MP intervju: Hexapad - "Po nekaj urah smo spoznali realnost Kickstarterja"

Ekipa, ki je predstavljala projekt Hexapad na Kickstarterju (Vir slike: Hexapad team)

Kmalu po začetku kampanje na Kickstarterju je Tomaž Jug skupaj z ekipo ambicioznih študentov, ki se je na tej platformi za množično financiranje predstavila z vsestransko veliko tablico, spoznal njegovo (kruto) realnost. Trud in čas, ki so ga vložili v kampanjo, bodo zdaj preusmerili v iskanje novih uspešnih poti.

Zaključuje se obdobje zbiranja finančnih sredstev za Hexapad. Žal niste uspeli zbrati zadostne vsote. Glede na zbrano vsoto imam občutek, kot da ste vmes prekinili aktivno kampanjo. Se motim?

Občutek bo kar pravilen. Prvi dan je bil zelo spodbuden, saj se je kar nekaj ljudi odzvalo na kampanjo, potem pa se je vse skupaj zelo hitro ohladilo. Po nekaj urah smo spoznali realnost Kickstarterja, saj se je naš projekt hitro zgubil v nepregledni množici novih in novih projektov. Že pred začetkom sem vedel, da če želimo biti uspešni, se ne moremo zanašati samo na Kickstarter. Njihova platforma je zelo dobra do projektov, ki dosežejo hiter odziv, je pa neusmiljena do tistih, ki ne znajo hitro vzbuditi velikega zanimanja.

Na tretjini kampanje sem se odločil, da ne bomo več vlagali v promocijo kampanje, ker je bila verjetnost neuspeha zelo visoka. Zavedati se morate, da smo kar nekaj sredstev vložili v oglaševanje, tako na Googlu, Facebooku, kot v PR objave in ker glede na vložek ni bilo pričakovanih rezultatov, smo se odločili ustaviti oglaševanje. To je pomenilo uradno tudi konec naše kampanje.

Čemu pripisujete neuspeh? Predstavitev projekta je bila vendarle na nivoju ostalih uspešnih Kickstarterjevih projektov.  Menite, da je bilo premalo objav na tujih medijih, so prepozno prepoznali vaš projekt?

Predstavitev je res bila na nivoju podobnih projektov; želel bi pohvaliti trud moje ekipe, ki se je med procesom izdelave predstavitve veliko naučila in dala od sebe zelo pohvalen izdelek. Prostora za izboljšave je sicer tu še veliko. Naš cilj ni bil najeti izkušeno multimedijsko agencijo, ampak razviti potrebna znanja znotraj ekipe. Zavedati se moramo, da je našo ekipo tvorila skupina študentov, moj cilj pa je graditi znanje ter izkušnje znotraj te skupine.

Glede objav v medijih pa je zgodba takšna, da smo enostavno te stike začeli graditi prepozno. To je nekako izkušnja večine neuspešnih projektov, resnica pa je, da nikoli ne veš, kdaj si dovolj pripravljen. To opaziš komaj, ko se začnejo (ali ne začnejo) pojavljati objave. Načrt je bil dober, žal pa naša osnovna strategija ni pritegnila želene pozornosti. Med kampanjo smo poslali prek tisoč izbranih elektronskih naslovov, odziv pa je bil zanemarljiv. Mogoče bodo rezultati tega prišli šele zdaj.

Je na neuspeh morda vplivala previsoka cena?

To je bil eden mojih osnovnih strahov, torej, da bodo produkti predragi za povprečnega kupca. V resnici ne verjamem, da je bila težava toliko v ceni, navsezadnje smo nekaj potencialnih kupcev prepričali, da so namenili tudi po 700 USD. Torej, če bi imeli večji doseg, bi verjetno lahko dosegli veliko število podpornikov kljub visoki ceni. Bolj me skrbi to, da smo ciljali na poslovne uporabnike, ki pa niso tradicionalni kupci na Kickstarterju.

Kaj bi spremenili, če bi se še enkrat podali na Kickstarter?

Veliko stvari. Definitivno bi izbral drugačen ´timing´, več časa bi porabil pred zagonom kampanje, zato da bi si pridobil naklonjenost specifičnih, branžnih medijev. To, da smo imeli 45 dni na voljo, nam ni čisto nič koristilo. Dejansko morajo biti vse sile skoncentrirane na ´launch day´, zato, da se vest hitro razširi.

Ker smo imeli dokaj kompleksen produkt, pa smo naleteli še na to težavo, da določenih zanimivih lastnosti, nismo vključili v kampanjo, ker še niso bile pripravljene. Naš cilj je bil odkrivati te lastnosti z doseganjem posameznih mejnikov med kampanjo, ker pa mejnikov nismo dosegli, so tudi te lastnosti ostale skrite. Mogoče smo bili preveč konservativni, preveč pazljivi, nismo želeli obljubiti preveč.

Nameščanje prototipa (Vir slike: Kickstarter)

Imate morda kakšen nasvet za tiste, ki se bodo podali na Kickstarter?

Mi smo se podali na Kickstarter z zavedanjem, da naš produkt ni najbolj primeren za tovrstno obliko financiranja, ampak za nas je to bila predvsem učna izkušnja. V kampanjo smo vložili neskončno ur dela in menim, da skoraj nihče, ki se je v to podal, ni pričakoval, da bo proces tako zahteven in zamuden.

Zato, preden začnete pripravljati kampanjo, si zagotovite dovolj časa in sredstev za uresničitev. V vsakem primeru pa to ni nekaj, kar bi lahko en sam posameznik kakovostno speljal, potrebna je ekipa ljudi, ki pokrivajo različna področja in imajo različne kompetence. Tisto, kar nimate v ekipi, boste pač morali najeti na trgu.

Zelo zaželeno je zgraditi kontakte z vodilnimi mediji v branži, saj lahko ena sama objava ob zagonu kampanje pomeni razliko med uspehom in neuspehom. Običajno to pomeni tudi nek strošek, saj si želite, da ima objava čim večji doseg.

Kakšni so vaši načrti v prihodnje? Zaradi tega neuspeha verjetno ideja Hexapada ne bo zamrla?

Ideja nikakor ne bo zamrla. To je projekt, na katerem smo začeli delati pred dobrim letom in smo vanj vložili že kar nekaj dela in sredstev. Trenutno poteka prototipiranje produkta, dogovarjamo se z različnimi dobavitelji, izdelujemo sestavne dele ter testiramo programsko opremo. Navsezadnje se že pogovarjamo s potencialnimi kupci, interesa je dejansko precej.

Ste med kampanjo dobili kakšne ponudbe za sodelovanje s strani proizvajalcev? V projektu omenjate številne možnosti uporabe – od hotelov, restavracij, zasebne rabe in podobno. So to rabo prepoznala tudi kakšna tuja oziroma domača podjetja?

Odziv na kampanjo je bil dober, kontaktiralo nas je nekaj tujih in domačih podjetij, ki si želijo sodelovanja z nami. Dobili smo veliko ´feedbacka´ glede lastnosti , ki bi si jih kupci želeli, in dobili kar nekaj spodbudnih besed za naprej.

Denar, ki bi ga zbrali, bi namenili  za proizvodnjo 200 primerkov. Kakšni so zdaj vaši načrti? Boste poskušali najti investitorje?

Z lastnimi sredstvi bomo financirali predprodukcijske prototipe, s katerimi bomo šli do končnih kupcev, predvsem takšnih, ki bi jih zanimala večja količina ekranov. Odprti smo za strateška sodelovanja, ter za povezovanje s kakšnim močnim, branžnim partnerjem.

Kickstarter nam je pomagal bolje spoznati produkt, ki ga razvijamo. Danes vemo veliko več o tem, kam gremo kot pred samo kampanijo. Lahko bi rekel, da je to bil naš MVP (Minimum Viable Product) test, s tem smo dosegli pomemben mejnik, ker smo tako produkt validirali na trgu.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje