MP intervju: Ivana Florencia Oven - Čokoljana

Avtor Maja Borštnik — 10.10.2013
Komentiraj!
26. oktobra se bo odvijal največji čokoladni sejem v Sloveniji - Čokoljana, kjer se bo več kot trideset razstavljalcev predstavljalo s svojimi dobrotami na stojnicah Ljubljanske tržnice. Do tedaj pa vas vabimo k branju kratkega intervjuja z Ivano Florencia Oven, vodjo projekta.
MP intervju: Ivana Florencia Oven - Čokoljana

MP intervju: Ivana Florencia Oven - Čokoljana (Vir slike: facebook.com)

26. oktobra se bo v Ljubljani odvijal največji čokoladni sejem v Sloveniji - Čokoljana. Kako se je vse skupaj začelo oz. kaj vas je spodbudilo k organizaciji tovrstne prireditve?

V študentskem Združenju Management group, ki deluje na Ekonomski fakulteti, smo organizirali mednarodni projekt International week Slovenia. Sodelovali smo z mladim podjetnikom Andražem Gavezom, ustanoviteljem spletne trgovine mojačokolada.si, ki nam je podaril unikatne čokolade, da smo se zahvalili partnerjem. Pri pogovoru z njim je nastala ideja o edinstvenem čokoladnem dnevu v prestolnici.

Idejo sem predstavila takratni predsednici združenja Tanji Malovrh, ki je podprla projekt in smo sestavili ekipo. Kasneje je projekt postal prevelik za študentsko organizacijo, zato smo šli ven iz organizacije, našli podporo pri Gorazdu Potočniku, ki nam je omogočil, da poteka poslovanje prek njegovega podjetja Sladkozvočje s.p. in sestavili novo ekipo z aktivnimi študenti različnih smeri.

Še vedno sodelujemo s združenjem MG. Del pridobljenih sredstev bo namenjenih združenju, ostali del pa podjetniškemu »peskovniku« Ustvarjalnik.

Spodbudila me je seveda čokolada :) V večji meri pa ideja, da ustvarjam lasten projekt in želja pridobiti čim več znanja in izkušenj. Nekako sem se vrgla v vodo, v območje neudobja, saj prej nisem imela nekih večjih izkušenj v organizacij dogodkov in sem se sproti marsikaj naučila.

To znanje in izkušnje si pa želim prenesti naprej, zato smo prišli do ideje, da dijakom omogočimo razvoj svoje lastne čokoladne ideje in hkrati postavimo tudi njih v območje neudobja, kjer se oseba največ nauči in poveča svojo iznajdljivost. 

Kaj lahko obiskovalci sejma pričakujemo? Predstavite nam program.

Na sejmu bomo imeli čez 30 stojnic, kjer se bodo predstavila različna podjetja, ki so povezana s hrano bogov - Čokolado.

Spoznali bomo čokolado v objemu različnih okusov, pralineje, čokoladno pivo, čokoladno vino, čokoladni kebab, kozmetiko, likerje, vroče čokolade, čokolade pravične trgovine 3muhe, ekološke in biološke pridelave, presni izdelki, torej skoraj vse izdelke, v katerih najdemo kakav.

Hkrati bodo potekale animacije, delavnice in predavanja za vse starosti različnih tematik: Čokolada v prehrani in zdravju, čokolada in vino, delavnica za otroke o pravični trgovini kakava in predavanje za odrasle na isto temo, delavnica za otroke čokoladnice Cukrček, in še različne druge.

Na koncu bomo preko nagradne igre Radia Center podarili hladilnik Gorenje napolnjen s čokoladami Gorenjke. Zvečer pa bomo zaključili Čokoljano v ljubljanskem klubu Cirkus, z modno revijo Fakultete za dizajn, kjer se bodo sprehodile tudi missice, predstavili bomo čokoladne slike Gorazda Potočnika in podelili nagrade nagradnih iger ter srednješolskega tekmovanja. Za glasbeno popestritev smo povabili skupino DreamOn.

Celotni projekt je neprofiten in deluje pod prostovoljno noto, zato smo neizmerno veseli zaradi sveže novice, saj smo dobili finančno podporo zavarovalnice Triglav, kar nam omogoča izpeljavo projekta na višji ravni. 

Podobne prireditve so v tujini dobro obiskane. Kakšna so pričakovanja glede udeležbe prvega čokoladnega sejma v Sloveniji?

Glede na to, da bo Čokoljana letos potekala prvič, je zelo težko oceniti pričakovano udeležbo, pričakujemo pa do 20.000 obiskovalcev, kolikor jih je bilo v Radovljici na 2. festivalu čokolade.

Fluktuacija ljudi na Pogačarjevem trgu ob sobotah v septembru in oktobru je sama po sebi dokaj visoka. Poleg tega pa sodelujemo z Radiem Center, ki je glavni medijski sponzor, ter z Adria Media, revijo Pet zvezdic, agencijo Kompas in številnimi portali, ki so naš dogodek že napovedali in povabili ljubitelje čokolade, da ne zamudijo edinstvenega sejma Čokoljana. 

V okviru Čokoljane organizirate tudi priprave na sejem za dijake štirih srednjih gastronomskih šol, ki bodo v tem času obiskovali čokoladno-podjetniške delavnice. Na kratko nam opišite, kako bodo potekale priprave mladih na svet podjetništva.

Tako je, med razstavljalci se bodo predstavili tudi dijaki štirih gastronomskih šol (Ljubljana, Izola, Velenje in Nova Gorica). Za razliko od drugih dogodkov, kjer šola določa izdelek in organizira vse, se bodo tokrat dijaki predstavili sami, in sicer kot mladi podjetniki.

Imeli bodo odprte roke, da razvijejo izdelek po svojih željah, vendar s tem tudi veliko odgovornost, da se držijo vseh pogojev in zakonov, pokrijejo stroške in razvijejo izdelek, ki bo trgu zanimiv, tako kot ostala podjetja na sejmu. Znanje, našo podporo in smernice pa bodo dobili na treh čokoladno-podjetniških delavnicah.

Na prvi delavnici Blaža Zupana so že spoznali osnove podjetništva in postopek razvijanja ideje od priložnosti na trgu in želje kupcev preko prototipiranja do končnega izdelka, Gorazd Potočnik jim je predstavil možnosti oblikovanja čokolade, postopke in nasvete pri delu s čokolado, na koncu pa smo vodili skupni brainstorming, kjer so nastale zelo zanimive ideje.

Naslednjič bodo predstavili svoje ideje in rezultate prototipiranja ter analize trga, na delavnicah, ki jih bo vodil Matija Goljar, pa bodo spoznali, kako zapakirati izdelek, da bo kupcu zanimiv, pa tudi kako prodati izdelek. Spoznali bodo Canvas, s pomočjo katerega bodo naredili plan za naprej in se poglobili v poslovni model in podrobnosti organizacije prodaje.

Na zadnji delavnici bodo predstavili končni izdelek, spoznali prodajo in našli rešitve na vse izzive in podrobnosti, ki so se pojavili pri projektu. 

čokoljana delavnica

Za projektom stoji mlada ekipa aktivnih študentov. Nam lahko predstavite člane ekipe?

- Erik Grbec: Absolvent na Ekonomski Fakuklteti – smer podjetništvo. Skrbi za pogodbe, izdajanje računov, pomaga pri čokoladno-podjetniških delavnicah in pridobiva določene partnerje.

- Špela Repanšek: Podiplomski študij na Ekonomski Fakulteti smer Podjetništvo. Skrbi za pridobivanje medijev in podporo. Komunicira z medijskimi partnerji. Piše članke, vabila in vsebino za PR.

- Ivana Malchevska: Dodiplomski študij na Ekonomski Fakulteti. Skupaj z Majo Sovič organizirata modno revijo Fakultete za dizajn. Ivana skrbi za pridobivanje partnerjev in material za modno revijo. Komunicira s Fakulteto za dizajn in z manekenkami.

- Maja Sovič: Med organizacijo dogodka je doštudirala na Pedagoški Fakulteti. Organizira večerni program, katerega bo tudi povezovala. Pridobiva prostovoljne manekenke, fotografe, vizažiste ter skrbi za vse potrebne podrobnosti.

- Ana Dobnik: Med organizacijo dogodka je postala diplomirana dietetičarka. Piše članke, organizira delavnice na temo čokolade in zdravja, svetuje pri promocij dogodka v medijh povezanih s prehrano in zdravjem.

-  Tavi Šifrer: Dodiplomski študij na Fakulteti za dizajn. Oblikuje CGP dogodka, pod njenim navdihom in z našimi smernicami je nastal logotip. Oblikuje reklame, letake in plakate.

- Janža Dolinšek: Dodiplomski študij na Fakulteti za dizajn. Pomaga pri oblikovanju slik, reklam, postavitev stojnic, majic in ostalo, kar je potrebno za promocijo dogodka.

- Klara Piletič: Letos je zaključila srednjo šolo. Oktobra začne dodiplomski študij. Sprejema prijave na delavnice in predavanja Čokoljane ter usklajuje prostore, delavnice in poslušalce. Promovira dogodek in išče podporo na različnih portalih, blogih in socialnih omrežjih.

- Petra Ravbar: Letos zaključila srednjo šolo. Nadaljuje študij na ekonomski fakulteti. Ima številne izkušnje z marketingom socialnih omrežjih in nam svetuje pri objavah na socialnih omrežjih.

- Ivana Florencia Oven: Absolventka Ekonomske Fakultete - smer podjetništvo. Vodja projekta. Pridobivam glavne partnerje, delegiram naloge drugim članom, komuniciram z glavnimi partnerji in šolami, organiziram čokoladno-podjetniške delavnice za srednješolce, nagradne igre, komuniciram s razstavljalci, usklajujem celotni projekt. 

čokoljana ekipa

Ekipa Čokoljane (Vir slike: Facebook.com)

Je Čokoljana vaš prvi podjetniški projekt ali ste s podjetništvom že imeli izkušnje?

S podjetništvom sem imela izkušnje le na manjših projektih na fakulteti, na dogodkih kot so Startup vikend Ljubljana, Startup vikend Celovec, Podjetniška konferenca Podim ter v združenju Management group pri organizacij določenih projektov.

Bila sem tudi mentorica na startup vikendu Velenje za dijake, vendar večjih izkušenj pred Čokoljano nisem imela. Veliko znanja sem pridobila sproti na projektu. Največ na področju PR-a in trženja.

Preberite tudi: ČOKOLJANA - prestolnica v objemu čokolade

Kakšne načrte imate s Čokoljano v prihodnosti?

Za v prihodnost si želimo, da Čokoljana postane tradicija, ki bo vsako leto privabljala več obiskovalcev in s tem tudi več zanimivih razstavljalcev. Ideja bo vsekakor ostala na istem principu in sicer na osnovi prostovoljstva in zagotavljanja pomembnih izkušenj študentom, dijakom in mladim na področjih, kjer si želijo graditi kariero.

V katero smer bomo šli, bomo videli po koncu prvega sejma in po pridobivanju povratnih informacij o dogodku. Ideja pa je, da bi poiskali naslednika študenta/ko, ki bi z istimi cilji pod mojim mentorstvom prevzel vodenje projekta.

Sama sem pridobila dovolj izkušenj in mi trenutno projekt vzame toliko časa, da mi ga ne ostane dovolj, da bi delala še drugod, saj ne bom uspela v nedogled delati zastonj :) Verjamem pa, da je veliko mladih študentov, ki bi jim te izkušnje zelo prav prišle v prihodnosti.   

Vas je zgodba pritegnila? Preverite tudi ostale intervjuje v zavihku MP zgodbe.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!