MP intervju: Klemen Plazar – Kawboom

Med sedem finalistov letošnjega Imagine Cup tekmovanja se je uvrstila tudi ekipa, ki predstavlja zabavno strateško igro, primerno za mobilne telefone, kjer je ključni fokus dan na podtikanje bomb in tekmovanje s prijatelji…
MP intervju: Klemen Plazar – Kawboom

Aljaž Daković in Klemen Plazar (Foto: Matija Hercog)

Sama igra Kawboom zveni precej preprosto; na začetku naj bi vsak igralec prejel bombo, ki je opremljena z odštevalnikom časa, igralec naj bi nato izbral prijatelja, kateremu želi podtakniti bombo, odštevalnik na bombi pa naj bi se sprožil in se prikazal v bazi prijatelja.

Pri tem gre za igro časa, saj mora napadeni prijatelj bombo pravočasno odkriti in jo podtakniti nekomu drugemu, še preden se izteče čas.

O vseh pasteh razvijanja mobilne igre, odločitvah za podjetniško pot, črpanju ustvarjalnega navdiha in pričakovanjih na Imagine Cup tekmovanju smo se pogovarjali z vodjo ekipe, Klemnom Plazarjem.

Za začetek me zanima, kako ste se pravzaprav odločili za podjetniško pot in kdo vse predstavlja integralni del vaše ekipe?

Vse, kar je povezano z računalništvom in tehnologijo, me že od začetka srednje šole izjemno zanima. Tudi sam sem obiskoval srednjo računalniško šolo, ki pa mi ni predstavljala dovolj velikega izziva, zato sem v prostem času iskal nove možnosti za nadgradnjo znanja in spopadanje z novimi izzivi.

V tem času sem spoznal ogromno ljudi, s katerimi smo začeli delati na skupnih projektih in so me postopoma uvedli v svet podjetništva. Integralni del naše ekipe tako predstavljamo Klemen Plazar (vodja ekipe in programer), Aljaž Daković (mentor), Aljaž Babič (programer), Niko Senekovič (ekonomist) in Matija Hercog (ekonomist).

kawboom2

Niko Senekovič, Aljaž Babič, Matija Hercog in Klemen Plazar (Foto: Aljaž Daković)

Kar se bomb tiče, bi rekla, da gre za rahlo asociacijo na igro Dyna, ki se jo večina po vsej verjetnosti spomni še iz časa otroštva… Je imela omenjena računalniška igra kaj vpliva na vašo idejo za razvoj mobilne aplikacije in iz kje ste pravzaprav (še) črpali ustvarjalni navdih?

Navdih za igro res izhaja iz izkušnje iz časa otroštva, vendar ni povezan z ikonično igro Dyna. Kot otroci smo si radi predstavljali, da je žoga, s katero smo se igrali na dvorišču, bomba in da jo nihče ne sme držati v rokah več kot nekaj sekund. Igra podajanja je bila zelo napeta in tekmovalna. Pogosto se je dogajalo, da je kdo od udeležencev bitke bil doma kaznovan, saj je pozabil, koliko je ura in na svojo obljubo, da bo ob tej uri doma.

Odločili smo se, da koncept otroške igre nadgradimo v taktično strategijo, v kateri poizkušaš nadigrati svoje prijatelje. Prepričani smo, da lahko tekmovalnost in zabavo iz dvorišča omogočimo tudi starejšim igralcem, za katere je svet vedno hitrejši in mobilen.

Kawboom opisujete kot »napeto in predvsem zabavno strategijo«, kjer so igralci nagrajeni za igralne poteze, saj pridobljene točke lahko unovčijo za nadgrajevanje bomb, baze in bojišča. 

Včasih dobimo občutek, da bistven pomen v spodbujanju določenih psiholoških mehanizmov človeka leži predvsem v stalnem nagrajevanju, kar je seveda v veliki meri prisotno tudi v potrošniški logiki sodobnega časa – točke za nakupe na kartice zvestobe nas spremljajo praktično že povsod…

Bi rekli, da je tudi to eden izmed razlogov za stalno nagrajevanje igralčevih potez v procesu razvijanja vaše igre?

Hiter tehnološki napredek, kot smo mu priča danes, je s seboj prinesel veliko pozitivnih sprememb. Svet se manjša in vsi smo med seboj povezani. Vendar raziskave kažejo, da je ta povezanost le navidezna. Ljudje se počutijo čedalje bolj osamljene in vsa tehnologija, ki naj bi zbliževala ljudi, v resnici preprečuje pristen stik.

Priča smo pojavu, kjer ljudje iščejo in pozitivno sprejemajo potrditev drugod kot pri prijateljih ali bližnjih. Kot cilj smo si zadali, da naših igralcev ne želimo zgolj generično nagrajevati, zato da zapolnimo njihovo potrebo po samopotrditvi, temveč da igralce spodbujamo in nagrajujemo pri sodelovanju, skupni interakciji in zabavanju.

Prav zato razvijamo socialno mobilno igro, s katero želimo povezati igralce v neko skupno aktivnost in zabavo.

Pasti recesije, ki jih morda že zaznavate, se v vašem primeru skrivajo … kje?

Trenutno smo v času razvoja. Ne samo aplikacije, ampak tudi našega poslovnega modela. Presenečeni smo bili, koliko programov in koliko ljudi je pripravljeno pomagati, če si le pripravljen nehati samo govoriti o poslovnih idejah in dejansko zakorakati v razvoj novega produkta.

Težko bi govorili, da smo naleteli na kakršnekoli ovire kot posledica ekonomske krize. Možno je trditi celo obratno. Naša ekipa je namreč vzporedno z Imagine Cup tekmovanjem sprejeta tudi v pospeševalnik idej iTime in program Master of Start:ups, v okrilju katerih imamo dostop do odličnih mentorjev in drugih resursov povesem brezplačno.

Upam samo, da se nisem prehitro zagovoril in bomo še naleteli na velike težave zaradi recesije, ko se odločimo za ustanovitev lastnega podjetja.

Glede na to, da je Kawboom eden izmed finalistov Imagine Cup tekmovanja, me zanima, kakšna so glede tega vaša najgloblja pričakovanja?

Znotraj ekipe smo močno fokusirani na realizacijo produkta. Želimo si ustvariti igro, ki jo bodo ljudje vzljubili in je ne bodo želeli dati iz rok. V tekmovanju Imagine Cup vidimo izjemno priložnost za realizacijo naše vizije.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Tekmovanje ponudi odlično priložnost, da se ekipe predstavijo širši javnosti, tako pri nas kot po svetu. S tekmovanjem upamo čim več lastnikov pametnih telefonov navdušiti za našo igro. Seveda pa si na skrivaj želimo tudi velike zmage v Seattlu.

V katero smer pa so generalno usmerjene vaše vizije? Se morda poigravate tudi z idejo globalnega prodora?

Panoga mobilnih aplikacije je redka panoga, kjer so vstopne ovire relativno nizke, saj so distribucijski kanali lahko dostopni in dokaj poceni. Naša vizija je že od samega začetka lansirati aplikacijo na globalno tržišče.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Finalist izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Popolna postava, je lani izpolnilo finančni cilj. Preseglo je milijon evrov prihodkov, do leta 2023 pa želi postati vodilno “health&fitness” podjetje na evropskih tleh. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GPDR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GPDR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje