MP intervju: Klemen Plazar – Kawboom

Med sedem finalistov letošnjega Imagine Cup tekmovanja se je uvrstila tudi ekipa, ki predstavlja zabavno strateško igro, primerno za mobilne telefone, kjer je ključni fokus dan na podtikanje bomb in tekmovanje s prijatelji…
MP intervju: Klemen Plazar – Kawboom

Aljaž Daković in Klemen Plazar (Foto: Matija Hercog)

Sama igra Kawboom zveni precej preprosto; na začetku naj bi vsak igralec prejel bombo, ki je opremljena z odštevalnikom časa, igralec naj bi nato izbral prijatelja, kateremu želi podtakniti bombo, odštevalnik na bombi pa naj bi se sprožil in se prikazal v bazi prijatelja.

Pri tem gre za igro časa, saj mora napadeni prijatelj bombo pravočasno odkriti in jo podtakniti nekomu drugemu, še preden se izteče čas.

O vseh pasteh razvijanja mobilne igre, odločitvah za podjetniško pot, črpanju ustvarjalnega navdiha in pričakovanjih na Imagine Cup tekmovanju smo se pogovarjali z vodjo ekipe, Klemnom Plazarjem.

Za začetek me zanima, kako ste se pravzaprav odločili za podjetniško pot in kdo vse predstavlja integralni del vaše ekipe?

Vse, kar je povezano z računalništvom in tehnologijo, me že od začetka srednje šole izjemno zanima. Tudi sam sem obiskoval srednjo računalniško šolo, ki pa mi ni predstavljala dovolj velikega izziva, zato sem v prostem času iskal nove možnosti za nadgradnjo znanja in spopadanje z novimi izzivi.

V tem času sem spoznal ogromno ljudi, s katerimi smo začeli delati na skupnih projektih in so me postopoma uvedli v svet podjetništva. Integralni del naše ekipe tako predstavljamo Klemen Plazar (vodja ekipe in programer), Aljaž Daković (mentor), Aljaž Babič (programer), Niko Senekovič (ekonomist) in Matija Hercog (ekonomist).

kawboom2

Niko Senekovič, Aljaž Babič, Matija Hercog in Klemen Plazar (Foto: Aljaž Daković)

Kar se bomb tiče, bi rekla, da gre za rahlo asociacijo na igro Dyna, ki se jo večina po vsej verjetnosti spomni še iz časa otroštva… Je imela omenjena računalniška igra kaj vpliva na vašo idejo za razvoj mobilne aplikacije in iz kje ste pravzaprav (še) črpali ustvarjalni navdih?

Navdih za igro res izhaja iz izkušnje iz časa otroštva, vendar ni povezan z ikonično igro Dyna. Kot otroci smo si radi predstavljali, da je žoga, s katero smo se igrali na dvorišču, bomba in da jo nihče ne sme držati v rokah več kot nekaj sekund. Igra podajanja je bila zelo napeta in tekmovalna. Pogosto se je dogajalo, da je kdo od udeležencev bitke bil doma kaznovan, saj je pozabil, koliko je ura in na svojo obljubo, da bo ob tej uri doma.

Odločili smo se, da koncept otroške igre nadgradimo v taktično strategijo, v kateri poizkušaš nadigrati svoje prijatelje. Prepričani smo, da lahko tekmovalnost in zabavo iz dvorišča omogočimo tudi starejšim igralcem, za katere je svet vedno hitrejši in mobilen.

Kawboom opisujete kot »napeto in predvsem zabavno strategijo«, kjer so igralci nagrajeni za igralne poteze, saj pridobljene točke lahko unovčijo za nadgrajevanje bomb, baze in bojišča. 

Včasih dobimo občutek, da bistven pomen v spodbujanju določenih psiholoških mehanizmov človeka leži predvsem v stalnem nagrajevanju, kar je seveda v veliki meri prisotno tudi v potrošniški logiki sodobnega časa – točke za nakupe na kartice zvestobe nas spremljajo praktično že povsod…

Bi rekli, da je tudi to eden izmed razlogov za stalno nagrajevanje igralčevih potez v procesu razvijanja vaše igre?

Hiter tehnološki napredek, kot smo mu priča danes, je s seboj prinesel veliko pozitivnih sprememb. Svet se manjša in vsi smo med seboj povezani. Vendar raziskave kažejo, da je ta povezanost le navidezna. Ljudje se počutijo čedalje bolj osamljene in vsa tehnologija, ki naj bi zbliževala ljudi, v resnici preprečuje pristen stik.

Priča smo pojavu, kjer ljudje iščejo in pozitivno sprejemajo potrditev drugod kot pri prijateljih ali bližnjih. Kot cilj smo si zadali, da naših igralcev ne želimo zgolj generično nagrajevati, zato da zapolnimo njihovo potrebo po samopotrditvi, temveč da igralce spodbujamo in nagrajujemo pri sodelovanju, skupni interakciji in zabavanju.

Prav zato razvijamo socialno mobilno igro, s katero želimo povezati igralce v neko skupno aktivnost in zabavo.

Pasti recesije, ki jih morda že zaznavate, se v vašem primeru skrivajo … kje?

Trenutno smo v času razvoja. Ne samo aplikacije, ampak tudi našega poslovnega modela. Presenečeni smo bili, koliko programov in koliko ljudi je pripravljeno pomagati, če si le pripravljen nehati samo govoriti o poslovnih idejah in dejansko zakorakati v razvoj novega produkta.

Težko bi govorili, da smo naleteli na kakršnekoli ovire kot posledica ekonomske krize. Možno je trditi celo obratno. Naša ekipa je namreč vzporedno z Imagine Cup tekmovanjem sprejeta tudi v pospeševalnik idej iTime in program Master of Start:ups, v okrilju katerih imamo dostop do odličnih mentorjev in drugih resursov povesem brezplačno.

Upam samo, da se nisem prehitro zagovoril in bomo še naleteli na velike težave zaradi recesije, ko se odločimo za ustanovitev lastnega podjetja.

Glede na to, da je Kawboom eden izmed finalistov Imagine Cup tekmovanja, me zanima, kakšna so glede tega vaša najgloblja pričakovanja?

Znotraj ekipe smo močno fokusirani na realizacijo produkta. Želimo si ustvariti igro, ki jo bodo ljudje vzljubili in je ne bodo želeli dati iz rok. V tekmovanju Imagine Cup vidimo izjemno priložnost za realizacijo naše vizije.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Tekmovanje ponudi odlično priložnost, da se ekipe predstavijo širši javnosti, tako pri nas kot po svetu. S tekmovanjem upamo čim več lastnikov pametnih telefonov navdušiti za našo igro. Seveda pa si na skrivaj želimo tudi velike zmage v Seattlu.

V katero smer pa so generalno usmerjene vaše vizije? Se morda poigravate tudi z idejo globalnega prodora?

Panoga mobilnih aplikacije je redka panoga, kjer so vstopne ovire relativno nizke, saj so distribucijski kanali lahko dostopni in dokaj poceni. Naša vizija je že od samega začetka lansirati aplikacijo na globalno tržišče.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Današnja družba proizvede ogromne količine smeti, trg pa je nasičen z okolju škodljivimi izdelki. Kulturno ekološko društvo Smetumet zato iz odpadnih materialov izdeluje kakovostne izdelke za vse. Preberite več >>

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ni navadna gostilna. Projekt družbe Centerkontura pomaga pri reševanju problema neusposobljenosti in brezposelnosti mladih invalidov. Preberite več >>

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

Digitalna agencija Numo podjetjem pomaga pri oblikovanju blagovne znamke, njeni predstavitvi v javnosti, gradnji komunikacijskih strategij in nudi znanja na področju zakonitosti spletnega pojavljanja. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje