MP intervju: Ksenja Perko – Pogumni. Kreativni. Podjetni.

V Sloveniji imamo znanje in talente, česar se dobro zavedajo tudi avtorji projekta PKP - Pogumni. Kreativni. Podjetni. Projekt se trenutno poteguje za denarna sredstva, ki bodo zbrana na letošnjem Žuru z razlogom konec avgusta, pri čemer jim lahko s svojim glasom pomagate tudi vi!
MP intervju: Ksenja Perko - Pogumni. Kreativni. Podjetni.

MP intervju: Ksenja Perko – Pogumni. Kreativni. Podjetni.

Predstavite nam vizijo in namen projekta PKP – Pogumni. Kreativni. Podjetni.

Mladi so pogumni, kreativni in podjetni. Da bodo to verjeli tudi sami in res zaupali vase in v svoje sposobnosti, jim bodo z novimi znanji, odpiranjem obzorij in pomočjo pri ustvarjanju in realizaciji svojih idej pomagali podjetniki in uspešni posamezniki. 30-urni program PKP bomo izvajali na srednjih šolah po vsej Sloveniji.

Odločili ste se pomagati mladim v podjetništvu. Kaj je botrovalo k odločitvi, da se posvetite prav temu področju?

V Sloveniji imamo znanje in talente, a nam manjkata pogum in podjetnost, ki sta danes temelj uspeha. Včasih je veljalo, da z izobrazbo dobiš službo, a danes so na prvem mestu osebnostne lastnosti in socialne veščine. Vzgajati moramo mlade, ki so notranje motivirani, ustvarjalni, odprti za učenje in pogumni, da se ne bojijo neuspeha.

PKP mladim daje možnost, da zažarijo v svojih talentih in da poskrbijo za svojo prihodnost. Omogoča jim, da socialne veščine pridobijo že v srednji šoli. Ponuja jim prostor za vizije, nove ideje in priložnosti za uspeh.

PKP je iniciativa, ki je zrasla iz evropskega projekta Centres, ki ga v Sloveniji vodi podjetniška mreža CEED Slovenija, ki spodbuja povezovanje in prenos izkušenj med podjetniki in verjamejo v podjetništvo kot pozitivno vrednoto za inovativno in odprto družbo.

Jaz sem sodelovala pri izvedbi pilotnega izobraževalnega programa na 3 srednjih šolah. Skupaj s sodelujočimi podjetniki želimo program razširiti na več srednjih šol. Zato se je iniciativi pridružila tudi mladinska organizacija TiPovej!, v kateri že leta razvijamo izobraževalne programe, ki mlade opogumljajo in usposabljajo za uresničevanje lastnih idej, saj verjamemo, da imajo ljudje, ki znajo jasno predstaviti svoje ideje, več možnosti za uspeh. Več ljudi je sposobnih uresničiti svoje ideje, bolj razvita in uspešna je družba.

Kdo sestavlja vašo podjetniško ekipo?

Podjetniško ekipo PKP sestavljajo Matej Feguš, lastnik podjetja Donar, katerega zadnji uspeh je BEATNIK, stol, ki omogoča predvajanje multimedijskih vsebin, Leon Magdalenc, ki se že od leta 1992 ukvarja s treningi javnega nastopanja, je tudi soavtor priročnika ABC javnega nastopanja, pod psevdonimom T. Zgaga pa piše Dnevnikovo kolumno, Andrej Mercina, arhitekt tako po duši kot po profesiji, ki ima svoj arhitekturni biro Trije arhitekti, Anže Višnar, mlad podjetnik, ki začenja svojo podjetniško pot, Uroš Čimžar, direktor Domence, prvega in največjega slovenskega ponudnika registracije domen, Jasna Suhadolc, podjetje Virtua, v katerem se ukvarja z združevanjem znanj o komuniciranju in uporabniškem vidiku informacijske tehnologije.

In še bi lahko naštevala, veliko podjetnikov je pripravljenih deliti svoje znanje z mladimi.

V okviru projekta PKP organizirate t.i. Šolo za lajf, namenjeno mladim od 15. do 30. leta. Kako bo sestavljen program 30-urnega prenosa znanj in izkušenj na mlade?

Projektu PKP lahko s klikom na povezavo pomagate do denarnih sredstev!

PKP in Šola za lajf tvorita tandem, ki si deli vizijo in program, ki se izvaja na srednjih šolah za dijake. Inovativnost je prav v tem, da vstopamo v formalni šolski sistem in da skupaj z učitelji in podjetniki dijakom damo podporo, da oblikujejo svoje ideje, razvijajo podjetnost in ustvarjalno razmišljanje.

Vzpodbujamo drugačnost, inovativnost, željo po ustvarjanju. Mladim sporočamo, da strah pred neuspehom ni nič neobičajnega – potrebno ga je premagati. Upati si, pomeni uspeti.

PKP je program spodbujanja ustvarjalnega razmišljanja in podjetnosti ter opogumljanja za postavljanje ambicioznih ciljev in uresničevanje sanj za dijake, ki se odvija na srednjih šolah.

Program za posamezno šolo obsega 30 ur, razdeljenih v 7 modulov:

  1. Inspiracija. Zgodba zanimivega človeka, ki je uspel uresničiti svoje sanje.
  2. Moje želje. Moje sanje. Moje inspiracije. Moje vizije.
  3. Moja ideja.
  4. Kdaj je ideja priložnost.
  5. Razne so poti do cilja.
  6. Jaz in moja ideja imava prijatelje.
  7. Ideja naj dobi svojo predstavo.

Končamo z dogodkom MOJ PRVI PITCH, kjer se s svojimi idejami predstavijo dijaki vseh sodelujočih šol.

Prav tako želimo delati z učitelji, ker imajo ključno vlogo pri razvoju in spodbujanju kompetenc ustvarjalnega razmišljanja in podjetnosti med mladimi.

Preberite tudi ostale MP intervjuje!

Na katerih lokacijah bo Šola za lajf potekala? Kako se lahko mladi priključijo programu?

Kar nekaj srednjih šol, tako poklicnih in strokovnih, kot tudi gimnazij, si želi imeti program PKP na svoji šoli. Točnega načrta za to šolsko leto še nimamo in smo v fazi iskanja sredstev za izvedbo programa, saj šole nimajo denarja, da bi pokrile stroške projekta, ki so sicer minimalni, ker podjetniki sodelujejo prostovoljno in s tem prispevajo k projektu.

Mladim bodo z novimi znanji, odpiranjem obzorij in pomočjo pri ustvarjanju in realizaciji svojih idej pomagali podjetniki in uspešni posamezniki. Kdo so mentorji, ki so že potrdili sodelovanje pri projektu?

Najožjo ekipa podjetnikov, ki aktivno sodeluje ne samo pri izvajanju projekta, temveč tudi pri njegovi promociji kot v aktivnostih zbiranja sredstev sestavljajo: Matej Feguš, Andrej Mercina, Leon Magdalenc in Anže Višnar. Za projektom stojita dve organizaciji, in sicer CEED Slovenija in TiPovej!

Potegujete se za denarna sredstva, zbrana na letošnjem Žuru z razlogom konec avgusta. Komisija vas je že izbrala med šest finalistov, ki se potegujejo za zmago. Kako nameravate uporabiti pridobljena sredstva v primeru zmage oz. katerih načinov financiranja se boste poslužili v primeru, da vam ne uspe?

Naj pa izkoristim tudi to priložnost in vse, ki verjamete v podjetništvo in želite šolo, ki bo mlade pripravila na življenje, da podprete s svojim glasom projekt PKP na http://www.orto.si/zurzrazlogom/. Zato, da bomo družba pogumnih, kreativnih in podjetnih. Ker znanje ni samo v učbenikih.Sredstva Žura z razlogom bomo vložili v izvedbo na vsaj 5 srednjih šolah. Če nam ne uspe, bomo sredstva iskali na drugih razpisih in z dogodki.

Vas je ideja navdušila? Projekt lahko s svojim glasom podprete na na naslednji povezavi.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Današnja družba proizvede ogromne količine smeti, trg pa je nasičen z okolju škodljivimi izdelki. Kulturno ekološko društvo Smetumet zato iz odpadnih materialov izdeluje kakovostne izdelke za vse. Preberite več >>

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ni navadna gostilna. Projekt družbe Centerkontura pomaga pri reševanju problema neusposobljenosti in brezposelnosti mladih invalidov. Preberite več >>

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

Digitalna agencija Numo podjetjem pomaga pri oblikovanju blagovne znamke, njeni predstavitvi v javnosti, gradnji komunikacijskih strategij in nudi znanja na področju zakonitosti spletnega pojavljanja. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje