MP intervju: Maja Švener in Gregor Koprivnik - MP leta!

Avtor Borut Borštnik — 18.06.2012
Komentiraj!
Zavod mladi podjetnik je razglasil mladega podjetnika leta 2012. Letos sta mlada podjetnika leta kar dva: Maja Švener in Gregor Koprivnik iz podjetja Konverzija d.o.o., ki upravlja s portalom Ličila.si.
MP intervju: Maja Švener in Gregor Koprivnik - MP leta!

MP intervju: Maja Švener in Gregor Koprivnik - MP leta 2012

Najprej čestitke za zmago in naziv Mladi podjetnik leta 2012! Kakšni so prvi občutki? Sta prejela veliko čestitk? :)

Končno imava nekaj čudovitega za obesit na steno :) Plaketa in naziv pomenita ogromno. Čeprav se o prijavi nisva pogovarjala z nikomer, pa je prijateljica že minutko po osvojenem nazivu prilepila sliko na Facebook in sva dobila ogromno čestitk. Ob takšnem uspehu sva za en dan dala malenkost na stran svojo skromnost in si priznala, da (vsaj malo) spreminjava svet.

Ličila.si so na trgu že tretje leto. Kje sta pravzaprav dobila idejo, da bi prodajala ličila prek spleta?

Maja: Kot otrok sem bila sramežljiva, bala sem se frizerjev, naokoli pa hodila s prekratkimi hlačami in razvlečenimi majicami. Ličila? Ne, hvala. :)

Kot najstnica sem pred leti izgubljeno stala sredi drogerije in gledala na polico z ličili. Pudri, senčke, kako se to uporablja? Maskara? Je to naprava, s katero iztakneš oči kakšni tečki?

Oglejte si galerijo:Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! in Izbor MP leta.

Popolnoma prestrašena sem končno zbrala pogum ter povprašala svetovalko za mnenje. Nič kaj pretirano prijazno mi je "prodala" eno izmed najdražjih maskar. Brez izkušenj sem pograbila njen nasvet in jo kupila. Ni bila v akciji, sem pa kot bonus dobila dobro popotnico za življenje. Kakšno?

Nekaj tednov kasneje sem brskala po internetu in naletela na znamko Barry M. Velik plus je bil, da so imeli na strani objavljene številne video vodiče, ki so jasno in glasno prikazali, da je maskara orožje proti dolgočasnim trepalnicam in ne kakšno drugo mučilno sredstvo. Bila so tudi ličila, ki niso testirana na živalih. Kot vegetarijanki mi to ogromno pomeni.

Želela sem se podobno naličiti kot dekle v videu, zato sem si prvič v življenju naročila izdelke preko interneta. In to iz Londona, wow! Pošiljanje je stalo več kot povratna letalska karta z Ryanairom, ampak morala sem poskusiti njihova ličila.

Mesece kasneje sem se znala že lepo naličiti, obenem pa je bilo veliko prijateljic, ki so vseskozi poudarjale, kako jim to ne uspeva in da so pri izbiri ličil popolnoma nemočne.

Vedela sem, da je ogromno žensk, ki pogrešajo trgovino, kjer z veseljem svetujejo, učijo in pomagajo na poti do višje samozavesti – tudi s pomočjo ličil. Ker je ni bilo in ker sem si želela popolno finančno neodvisnost, sva se s fantom Gregorjem odločila za Ličila.si.

Spletna stran licila.si
Dejavnost Spletna prodaja
Pravna oblika Družba z omejeno odgovornostjo
Logotip ličila.si

Kdaj sta začutila, da ima ideja velik potencial. So prva množična naročila prišla že kmalu ali sta morala dolgo čakati?

Zanimivo, da še danes čutiva popolnoma enako hvaležnost ob vsakem naročilu kot prvi dan. Že pred odprtjem trgovine smo imeli e-mail in Facebook bazo, zato smo že tekom prvega konca tedna dobili 80 naročil. Seveda se je potem tudi na začetku dogajalo, da se je nosilo na pošto po 5 paketkov na dan, ampak s trdim delom je številka naraščala in danes včasih komajda uspemo vse napakirati v enem dnevu. K sreči imava super ekipo, ki vse uredi in poskrbi, da so vsa naročila res vedno odposlana še isti dan (v primeru naročila do 17.00 ure). Za spletno trgovino Ličila.si nas sicer stoji bolj malo, nas pa že kar nekaj sedi pred računalniki, s fotoaparati in telefonom v roki :) Tukaj je naša “the best” ekipa >>

Sta morda kdaj zašla v obdobje, ko prodaja ni stekla, oziroma v obdobje manjše rasti? Sta morda razmišljala, da bi kdaj obupala?

Načeloma prodaja raste, vendar je bilo vmes obdobje, ko številke niso bile po pričakovanjih. Ampak sva se zavedala vzrokov, zato ni bilo nobene panike. Obupala? Sploh ne, ker je še toliko idej in je popolnoma jasno, da nisva uresničila niti 10 % tega, kar si še želiva.

Kaj vajino podjetje loči od konkurence. V čem sta boljša?

Največji faktor pri naši rasti je izjemno dobra komunikacija oz. gradnja baze za neposredno komunikacijo s potencialnimi in z obstoječimi kupci.

Naša dva največja kanala sta Facebook stran in e-mailing lista. Na Facebooku nam trenutno aktivno sledi skorajda 70.000 uporabnikov, številka pa iz dneva v dan vztrajno raste. Podobno raste tudi naša e-mailing lista.

Vsa prodaja se posredno ali neposredno generira preko teh dveh medijev, ki se med sabo tudi zelo učinkovito prepletata, tako pa naše sporočilo večkrat doseže istega prejemnika.

Našo marketinško strategijo najboljše opisuje naša in-house skovanka, in sicer termin »commercetainment«. Gre za skovanko iz besed »e-commerce« (e-trgovina) in »entertainment« (zabava), govori pa torej o naši filozofiji, da skozi odličen odnos do svojih potencialnih strank te spreminjamo v kupce. Postopoma, povsem nevsiljivo in na prijazno-zabaven način. Tega vzpostavljamo z zelo odprto, direktno komunikacijo (stranke npr. tikamo in jih vselej, ko je možno, nagovorimo personalizirano po imenu), z veliko humorja/sproščenosti in kvalitetne/uporabne informacijske vsebine.

Mlada podjetnika leta 2012 sta Maja Švener ter Gregor Koprivnik.

Na koncu pa je najina želja iskrena. Da pomagava vsem ženskam, ki se še ne znajo naličiti. Pomagava tistim, ki si želijo le cruelty free ličila. Pa seveda tistim, ki prisegajo na barvito kozmetiko, ki je v drogerijah ni toliko na voljo. Noč in dan sva tukaj za njih, ponujava trende in spreminjava mišljenje, da je make up samo za izbranke. Vse lahko pri nas dobijo brezplačne nasvete preko chata, maila, video vodičev ali brezplačne e-knjige ličenja.

Predvsem pa imava tudi 100 % garancijo. Če izdelek ni dosegel pričakovanj, se lahko vrne in zamenjamo ali povrnemo denar in pošljemo še darilo. Brez komplikacij in vedno vse za zadovoljstvo stranke!

Sta podjetniški par. Torej imata poleg profesionalnega še partnerski odnos. Vaju je to morda kdaj oviralo pri poslu? Kakšne so prednosti tega, da sta par?

Pri zvezi in skupnem podjetju sta samo dve poti. Lahko se skregaš takoj in gre vse po vodi. Lahko pa se podpiraš in s skupnim ciljem zreš v prihodnost. Težko je imeti svoje podjetje, če partner ne razume, zakaj prihajaš domov sredi noči in vseskozi iščeš nove ideje. Teh problemov midva nimava in se nikoli ne prepirava. Se niti nimava časa :)

Kdo v podjetju ima vodilno vlogo? Ali sta morda enakovredna partnerja?

Maja: Podjetje je zelo hitro prišlo do večjih številk, zato sva po določenem času ugotovila, da si ne moreva več privoščiti “na izi študentskega popoldanca” :) Razdelila sva si vloge in Gregor je prevzel številke in vizijo, jaz pa delo s strankami, Facebook, iskanje novih izdelkov, nabavo. Kreativo in ideje iščeva skupaj in vseskozi debatirava o prihodnjih projektih.

Kakšni so načrti podjetja Konverzija v prihodnje? Bosta ostala na področju ličil ali morda preizkusila še kakšno novo nišo?

Zaenkrat bova ostala v beauty industriji, ampak se bo spletni trgovini kmalu pridružilo še nekaj novih projektov, ki bodo zelo lepo zaokrožili Ličila.si zgodbo.

Kakšni so načrti prihodkov za 2012 in 2013?

Še vedno imava shranjeno izjemno dobro vino, ki ga bova odprla po preseženem milijonu prometa. Ampak steklenica bo ostala zaprta vsaj do 2014 :).

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Kaj bi svetovala mladim podjetnikom, na primer tistim, ki so se udeležili dogodka Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!,in ki bi radi odprli podjetje, pa nimajo kakšne pametne ideje - kje jo dobiti?

Včasih se zdi, da se radi zapletamo pri idejah. Preproste ideje so včasih najboljše! Pomislimo, kaj pogrešamo pri nas, s čim bi lahko prepričali trg in se širili v tujino? Kakšni so naši talenti (vsakdo jih ima, tukaj ni izgovorov)? Kaj je v tujini “in” in še tega nimamo pri nas?

Od najine ideje do realizacije je minil en mesec in v tem času se je dogovorilo z dobaviteljem, kupilo izdelke in postavilo spletno stran. Dlje, ko odlašamo, slabše je. Ampak pozor, vseeno je dobro imeti številke na papirju in ne delati stvari na pamet.

Kje sta vidva pridobivala osnovna podjetniška znanja? Kaj vama je najbolj koristilo, kje je vajino znanje še šibko?

Maja: Jaz sem bila vedno zagovornik prakse. Pred odprtjem podjetja sem namreč bila v popolnoma drugih vodah, ampak sem se ekspresno hitro naučila osnov. K sreči je bil tukaj še Gregor, ki je študiral ekonomijo in je bilo malenkost lažje. Drugače pa stric Google vse ve, za ostalo pa je tukaj mladipodjetnik.si :). Ali pa obratno :).

Imata morda kakšen nasvet za vse bodoče mlade podjetnike oziroma tiste, ki so v prvih letih poslovanja?

Se vam je že zgodilo, da ste bili popolnoma obupani, ker ni pravih rezultatov? V prvem letu se to rado zgodi in redko kdo že prvo leto služi velike vsote. Ko se prebije skozi tisto kritično obdobje, je lažje. Če ste prepričani, da imate pravo vizijo in odlične produkte, potem bodite drugačni pri marketingu in vedno 100-% ustrezite stranki. Pomagajte si s platformami, ki so že na voljo. Recesija je obdobje, kjer lahko z drugačnim pristopom premagamo konkurenco.

XR06 - single static MP coworking
shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!