MP intervju: Maria Anselmi - Bisnode Slovenija

Avtor Urša Eva Pucelj — 14.11.2013
Komentiraj!
Podjetje Bisnode, ki pri svojem delovanju poudarja predvsem transparentno, dinamično in etično naravnanost, svojim uporabnikom vsekakor dnevno pomaga do boljših poslovnih odločitev.
MP intervju: Maria Anselmi - Bisnode Slovenija

MP intervju: Maria Anselmi - Bisnode Slovenija

O samem poslanstvu podjetja, ključnih dejavnikih uspeha za žensko podjetništvo, nasvetih za uspeh žensk v družbi nasploh in drugih raznovrstnih, poslovno obarvanih temah, smo pokramljali z generalno direktorico Bisnode Slovenija in Južnih trgov, Mario Anselmi.

Uspešna poslovna ženska Maria Anselmi, po rodu iz Italije, rast in gradnjo podjetja spremlja že od njegovih začetkov in je med drugim odgovorna tudi za razvoj trgov za regijo Centralna Evropa Skupine Bisnode. V odtenke zlato-rumene jeseni zavita atmosfera, je tako prežemala prijeten pogovor s karizmatično Mario. 

Kot je zaslediti, je ključna vizija podjetja Bisnode ostati vodilni ponudnik kakovostnih poslovnih informacij v Sloveniji in hkrati postati vodilni ponudnik na celotnem področju jugovzhodne Evrope. Kako to vizijo dosegate na dnevni, mesečni in letni ravni?

Predpogoj za dosego tega ambicioznega cilja je imeti jasne strateške cilje, uporaben poslovni model za testiranje in nenehne izboljšave ter splošno razgledano razumevanje, da so storitve, ki jih ponujamo, potrebne in konkurenčne v južnih trgih. Naša tržna logika temelji na treh glavnih strateških usmeritvah: segmentacija trga; močna in učinkovita prodaja; modularna inovacija.

bisnode logo

Pripravili smo posebno ponudbo in namenski prodajni kanal za vsak segment trga (MSP, srednje velika podjetja, velika podjetja in finančne institucije). Naši prodajni procesi so zelo natančno opisani in KPI-ji (Key Performance Index), so dodeljeni v vsaki fazi za popoln nadzor nad dejavnostmi in njihovo učinkovitostjo.

Na začetku vsakega leta načrtujemo, koliko strank želimo pridobiti, istočasno pa preučimo portfelj obstoječih strank in načrtujemo njihovo pričakovano rast. Z zelo specifičnimi načrti je potem jasno, kako preveriti razvoj poslovanja in kako se lahko hitro popravi njegovo smer, kadarkoli je to potrebno.

Kako v današnji hektični postmoderni družbi kot direktorica ohranjate kakovost in transparentnost?

Kakovost in transparentnost sta vrednoti, ki ju tako kot večina posameznikov ponotranjam tudi sama. Lastne življenjske izkušnje so me naučile, da pri vrednotah sprejemanje kompromisov ni dolgoročna strategija za uspeh, čeprav se včasih zdi kot učinkovita bližnjica.

Uspeh se zgodi v posebnih okoliščinah in traja določen čas, pozitivne vrednote, kot tisti, ki ste ju omenila, pa so opeke, ki vam zagotavljajo priložnost, da vedno znova poustvarjate pogoje za dobro delovanje. Pomembno je razumeti, da je človek celostno bitje in da ne mešamo tega kar smo, s tem, kar je naša vloga. Moje osebno načelo, ki mi pomaga krmariti v najtežjih trenutkih, je: “Vedno povej in vedno pričakuj resnico”!  

Raziskave kažejo, da so največje razlike med spoloma na področju podjetništva prisotne v Franciji, Grčiji in Španiji, najmanjše pa na Finskem, Madžarskem, Japonskem in v ZDA.

Kako bi kot uspešna poslovna ženska, ki je poleg sedanjega zasedala že impresivno število vodilnih položajev v podjetjih (mesto direktorice New Media pri 'll Sole 24 Ore', mesto generalne direktorice italijanskega 'Financial Times Information', pomembno vlogo na italijanski Borzi in v podjetju Mondadori) opredelili ključne dejavnike uspeha za žensko podjetništvo in podali nasvete za uspeh žensk v družbi nasploh?

Maria Anselmi

Pomemben nasvet: ne bojte se! Ženskam ponavadi jemljejo pogum zunanje okoliščine, ki se jim raje podredijo, kot da bi sprejele njihove težave in omejitve kot izziv. Ženske menedžerke so obsedene s potrebo po usklajevanju poklicnega in družinskega življenja: biti ženska in biti vodja, biti žena in biti v ospredju uspeha.

Vendar te stvari ne morejo biti usklajene, ker so že po naravi nasprotujoče si. Če nam torej uspe razumeti, da ne moremo iskati ravnovesja, ampak nadzorovano neravnovesje, smo že na dobri poti. Nasvet: “Ne bojte se pasti, ker le tisti, ki so sposobni pasti, so sposobni zmagati!”

Kakšno vlogo pri vodenju takega podjetja igra dobro usklajevanje protagonistov v timu?

Menedžer je kot filmski režiser: ne glede na to, kako dobri ste, brez igralcev ni predstave. Morate imeti dobro zgodbo in igralce, ki to zgodbo tudi najboljše predstavijo. Uspeh pride z delom ekipe, ne od njihovega vodje. Menedžer lahko le ustvari dobre pogoje za delo in za ljudi, da izrazijo svoje talente. Naši oddelki v podjetju so zelo povezani: če je en del ekipe ‘na nizkih obratih’, potem drugi nimajo pogojev, da bi se lahko izkazali.

Ključna komponenta dobrega direktorja oz. direktorice je, predvidevam, tudi visoka stopnja čustvene inteligence in sposobnost motivacije zaposlenih. Kakšno je o tem vaše mnenje?

Strinjam se. Raziskave o učinkovitosti organizacij vedno znova pokažejo, da ekipna zavzetost  učinkuje na rezultat samega podjetja. Zelo znan program (ki ga uporabljamo tudi v Bisnode) meri zavzetost podjetja na podlagi nekaterih predhodno definiranih ključnih motivacijskih področij (plača, delovno okolje, vodenje, strokovna rast, prostor za samoizražanje, varnost).

Študija kaže, da če je indeks pod 30 točk, bo negativna nagnjenost posameznikov rezultirala v slabih rezultatih podjetja, indeks nad 60 točk pa ima nasprotno pozitiven učinek.

Mislim, da je čustvena inteligenca zelo pomembna za menedžerje, obstajajo pa tudi orodja in tehnike, ki jim lahko pomagajo analizirati situacije in načrtovati izboljšave. Motivacija posameznikov je eno od področij vodenja, s katerim se moramo ukvarjati ne le z dobro voljo in instinktivno, vendar tako kot za vsa druga področja poslovanja z načrtom po nenehnem izboljšanju. Sama imam zelo rada ljudi in velik del moje osebne motivacije izhaja iz dela v zadovoljnem  poslovnem okolju.

In še za konec – kakšen nasvet bi podali osebam na vodilnih položajih glede stila in priporočljivih orodij vodenja v času, ko recesija prežema celotno družbeno-gospodarsko atmosfero?

Preverite tudi ostale intervjuje v zavihkuMP zgodbe.

Podrobno, konkretno in natančno analizirajte poslovne okoliščine: vaše stranke, vaš trg, vaše produkte. Izmerite svoje poslovanje stopnjo za stopnjo, da boste prepoznali, kje ste dobri, kje ste lahko boljši in kaj morate spremeniti, da se izboljšate. Ne ugibajte, ne predvidevajte! Jasno načrtujte vsako potezo, jo ocenite in nenehno izboljšujte. Nikoli ne izgubite stika s konkretno realnostjo, nikoli ne bodite zadovoljni z rezultati ali prepričani, da ste (že) dosegli maksimum.

Vodenje v teh časih zahteva veliko skromnosti: iz dneva v dan se bodite pripravljeni učiti od vsega in vsakogar.

Več o podjetju: Bisnode

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice