MP intervju: Maša Judar - Shop or Drop

Avtor Urša Eva Pucelj — 31.03.2014
Komentiraj!
Predselekcijski izbor za Imagine Cup, ki predstavlja mednarodno tekmovanje na področjih inovativnosti, tehnoloških rešitev in razvoja ter je magnet za študente inovativnih zamisli z vsega sveta, je že 12. zapovrstjo potekal tudi pri nas.
MP intervju: Maša Judar - Shop or Drop

MP intervju: Maša Judar - Shop or Drop (Vir slike: shopordropapp.com)

Med sedem finalistov letošnjega Imagine Cup tekmovanja, ki bo tokrat potekal v Seattlu, se je uvrstila tudi ekipa, ki predstavlja ažurno pomoč pri nakupih prek mobilne aplikacije, imenovane Shop or Drop.

Kadar naj bi se pri nakupovanju znašli v dilemi in bi želeli pomoč, ustvarjalci  omenjene aplikacije predlagajo, da lahko preprosto zaženete aplikacijo Shop or Drop, se fotografirate in fotografijo pošljete izbranim prijateljem. Ti dobijo t.i. 'push notification' in lahko takoj odgovorijo s 'Shop' (kupi) ali 'Drop' (opusti).

Tako boste, menijo ustvarjalci, tudi ko se po nakupih odpravite sami, vedno dobili nasvete prijateljev hitro in enostavno. O sami aplikaciji in idejah za njen razvoj smo se pogovarjali z vodjo ekipe, Mašo Judar.

Kakšni so bili zametki same aplikacije in od kod izvirajo ideje za njen razvoj?

Ideja izhaja predvsem iz lastne izkušnje in izkušenj prijateljev pri nakupovanju oblačil. Najraje sicer nakupujem v družbi, a se pri današnjem tempu življenja se pogosto zgodi, da se po nakupih odpravim sama. Težava se pojavi, ko se znajdem v dilemi, ali določen kos oblačila kupiti ali ne. Takrat ga slikam in pošljem prijateljicam.

Ko sem se pogovarjala z bližnjimi, sem ugotovila, da to pravzaprav skoraj vsi počnejo; mlajši, starejši, moški, ženske... vendar se pri tem soočajo z različnimi problemi – npr. kako na enostaven način fotografijo z oblačilom poslati več osebam naenkrat, kako hitro dobiti njihov odziv itd.

Na podlagi tega se je osnovala ideja za aplikacijo Shop or Drop, ki bo na hiter in enostaven način posameznikom olajšala odločitev za nakup, hkrati pa ponujala določene dodatne uporabne funkcionalnosti.

Okoli naše ideje se je v okviru App Challeng-a, ki je potekal v organizaciji Microsofta, Huaweia in Združene Evrope, zbrala ekipa, ki je osnovno zamisel nadgradila in dodelala tako, da bo kar najbližje uporabnikom.

Kdo vse poleg vas, ki predstavljate vodjo ekipe, stoji za razvojem same aplikacije?

Smo skupina mladih in zagnanih ljudi s precej raznovrstnimi izkušnjami.

shop_or_drop

Ekipa Shop or Drop (Vir slike: shopordropapp.com)

Naš programer Nejc Novak je v preteklosti že sodeloval na Imagine Cupu, razvil nekaj Android aplikacij, trenutno pa zaključuje aplikacijo Shop or Drop za Windows Phone.

Gašper Kolenc, ki je v lanskem letu, kot eden izmed 150 nadarjenih posameznikov v svetovnem merilu, prejel Applovo WWDC štipendijo, razvija iOS različico aplikacije. Prav tako je samostojno razvil več aplikacij iz področja mode in lepote s skupno skoraj 1 milijonom prenosov. Ti nam bodo služili predvsem za pridobivanje začetnih uporabnikov naše aplikacije.

Marko Višič skrbi za marketing in trženje, ki je pri pridobivanju uporabnikov eno najpomembnejših področij.

Nad vsemi pa bdi naš mentor Miha Mlakar, ki s svojimi bogatimi izkušnjami skrbi, da se razvijamo v pravo smer. Sam je bil namreč del ekipe Toshl, prav tako je skrbel za marketing pri aplikacijah Toonia.

Bi rekli, da vam je 'korakanje po podjetniški poti' blizu?

Motivirajo me izzivi, in kje je več izzivov kot na podjetniški poti? Prisotnega je ogromno trdega dela, navdušenja in optimizma, seveda pa tudi spodrsljajev, iz katerih se največ naučiš. Všeč mi je predvsem, da ekipa namesto ovir vidi skupen cilj in se zato marsikdo loti nalog, s katerimi se sooča prvič.

Za primer – kljub pomanjkanju časa, opreme in dejstvu, da tega še nikoli nisem počela, sem v nekaj urah za potrebe tekmovanja App Challenge posnela in zmontirala kratek predstavitveni filmček Shop or Drop:

YouTube

Shop or Drop nagovarja potencialne uporabnike s kar malce retoričnim vprašanjem: 'Ste že kdaj stali pred ogledalom v trgovini z oblačili, pomerjali obleko in niste bili popolnoma prepričani, če vam pristoji?'

Kako ažurni mislite, da so lahko pri tem odgovori prijateljev, ki jim sama aplikacija pošlje t.i. 'push notification', na katerega naj bi kar najhitreje odgovorili s 'Shop' ali 'Drop'? Ste glede slednjega morda že izvedli kakšen eksperiment ali vsaj raziskavo?

Na podlagi ideje za aplikacijo smo postavili osnovne hipoteze, ki smo jih z različnimi metodami seveda preverili na trgu. Med drugim smo opravili več poglobljenih intervjujev o nakupovalnih navadah potencialnih uporabnikov.

Na konkretno vprašanje, ali bi pomagali prijatelju, ki je v modni dilemi, so vsi ne le pritrdilno odgovorili, velika večina je dodala, da bi naredila to z veseljem, saj jim dejstvo, da se prijatelji obrnejo ravno na njih v takšnih trenutkih, laska.

Glede na to, da so danes najpogosteje zaprošeni za mnenje preko MMSa, Facebook sporočil in e-pošte katerih pogosto ne pogledajo takoj, saj ne vedo, da je nujno, je namen aplikacije Shop or Drop ravno ta, da jim da vedeti, da nekdo potrebuje njihovo pomoč takoj.

Udeleženci na Imagine Cup tekmovanju se med seboj pomerjajo v treh tekmovalnih kategorijah, in sicer: Inovacije, Svetovno državljanstvo in Igre. Vaša ideja se bo po vsej verjetnosti uvrstila v sklop Inovacije?

Seveda, Shop or Drop ni nov Flappy Bird, močno sicer upamo, da bo pripomogla k svetovnemu državljanstvu skozi izboljšanje modnega sloga posameznikov, v vsakem primeru pa predstavlja inovativno in preprosto rešitev pri nakupovanju oblačil.

Najboljšo ekipo v vsaki kategoriji na svetovnem finalu v Seattlu čaka nagrada v vrednosti 50.000 dolarjev. Kako bi v primeru, da bi vas doletela takšna čast, porabili oz. investirali omenjeno nagrado?

V začetni fazi razvoja vsake aplikacije so takšna sredstva še posebej zaželena in dobrodošla. V našem primeru bi nam nudila predvsem sredstvo za razvoj in trženje aplikacije. Vsekakor pa bi nam bila nagrada v veliko čast in potrditev dela ter ideje.

shop_or_drop2

Ekipa med delom (Vir slike: shopordropapp.com)

V kakšni meri menite, da se na področju razvoja mobilnih aplikacij, ki je trenutno v velikem porastu, kaže vpliv recesije?

Kot izhaja že iz samega vprašanja, tudi sama menim, da recesija nima negativnega vpliva na to področje. Verjetno je razlog v tem, da za razvoj prototipa običajno ni potrebna večja začetna investicija, potrebuješ idejo in predvsem visoko motivirano ekipo, ki bo idejo realizirala.

Zaradi relativne enostavnosti ustanovitve startupa in pridobitve začetne investicije, se na tem področju torej tudi v času recesije precej dogaja, a se je na drugi strani potrebno zavedati, da nižji vstopni prag pomeni tudi zaostreno konkurenco, ki je na tem področju že tako precej huda.

Preverite tudi ostale intervjuje v zavihkuMP zgodbe.

Vaše želje za prihodnji razvoj Shop or Drop?

Predvsem čim več zadovoljnih uporabnikov. Če tudi bralce vašega portala zanima, kako napreduje razvoj naše aplikacije in kdaj bo na voljo, vabljeni na spletno stran shopordropapp.com oz. Facebook profil facebook.com/ShopOrDrop

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice