MP intervju: Matej Gaser – Nizkocenovci.si

Matej Gaser, 23-letni študent podjetništva, ki se s področjem slednjega tudi v praksi ukvarja že vrsto let, saj stavi na zgodnje začetke, sedaj z vso vnemo razvija projekt Nizkocenovci.si.
MP intervju: Matej Gaser - Nizkocenovci.si

Matej Gaser: Pitch pred investitorji iz LAUNCHub-a (Vir slike: Nizkocenovci.si)

Pri tem gre za iskalnik nizkocenovnih letalskih povezav, ki rešuje izbiro najbližjega in najcenejšega nizkocenovnega leta. Matej Gaser je ob tem vsestransko aktiven mladenič, saj je med drugim tudi pobudnik projekta Ljubljana Startup Meetup, dogodka, ki se odvija v Hekovniku in ob neformalnem druženju povezuje mlade različnih študijskih smeri.

Tvoj prvi podjetniški podvig se je zgodil, ko si bil star le osem let in skupaj z bratrancem na stojnici poskušal prodati čim več malinovca, šabese ter piva. S katerimi idejami pa si se podal v resne podjetniške sfere in kateri dejavniki meniš, da so bili ključni za to, da si v omenjenih sferah tudi ostal?

Dolgo časa sem veliko razmišljal o idejah, ki sem jih imel, vendar je preteklo več kot deset let, da sem do izvedbe pripeljal naslednjo – spletno stran o slovenski moderni arhitekturi – arhitektmagazin.si.

Razlog za to je bil strah pred neuspehom in prekomerno delo in vlaganje energije, da se neuspeh ne bi zgodil. Popolnoma napačen pristop. Pred večino, sploh prvih projektov menim, da si moraš pustiti možnost, da stvar ne uspe in tega ne jemati kot oseben neuspeh temveč kot izvrstno izkušnjo.

Idealno zdravilo za to težavo je recimo program Start Something, ki se ga udeležujemo v Hekovniku. Na tem programu te spodbujajo, da tvoja ideja napreduje ter ti ponudijo znanje, da to idejo hitro preveriš in jo izpelješ.

Katera podjetniška tekmovanja in natečaji so se ti na tvoji podjetniški poti zdeli koristni?

V času teh desetih let so bila zelo koristna tekmovanja in natečaji, ki so pripomogla k razvoju idej, kot so Eureka!, Ideje mladih, Gospodarski izziv in Startup forum, kjer je sodeloval tudi Mladi podjetnik. Vsem bi tako svetoval, da se na začetku podjetniške poti udeležujete takih tekmovanj, saj te prisilijo, da stvar pripelješ do določene stopnje, do določenega datuma.

Iz vidika lastnega problema, ko nisi vedel, kje so restavracije, ki ponujajo prehrano na študentske bone, si še pred nizkocenovci.si izdelal zemljevid z vsemi ponudniki študentske prehrane Bonovid. Kakšen je torej tvoj nasvet glede prenašanja formalnega znanja v prakso na najbolj ustrezen način?

Odlično je, če med pridobivanjem formalnega znanja v prostem času že delaš nekaj, za kar boš to znanje potreboval. Torej, če se izobražuješ na področju podjetništva, ne čakaj na diplomo in potem na pričetek podjetniške poti. Rajši obratno. Šele ko se soočiš z realnimi podjetniškimi problemi, vidiš pravo vrednost znanja s področja podjetništva.

Šele ko spoznaš celotno podjetniško problematiko, začneš dejansko ceniti znanje, ki ti ga podajajo v šoli. Glede razmerja formalno znanje – praksa: za res dobro pridobivanje formalnega znanja potrebuješ tudi znanje o tem, kam boš to znanje apliciral. Tako da je v bistvu večji problem na relaciji prenašanja prakse pri pridobivanju formalnega znanja, ker praksa velikokrat še ne obstaja.

nizkocenovci_intervju1

Izdelava MVP nizkocenovcev na startup vikendu (Vir slike: Nizkocenovci.si)

Kakšni so občutki glede startupweekenda, kjer si z ostalimi študenti formiral ekipo Nizkocenovci.si in kaj meniš, da ti je udeležba, poleg novih izkušenj seveda, tam še prinesla?

Startupweekend je odlična stvar. Reši kar nekaj problemov! Omogoča ti najti ekipo, kar je velikokrat velik problem. Da ti prostor za delo v okolju z veliko energije, ki jo ustvarjajo vsi udeleženci. Z enotnim terminom omogoči, da je ekipa v istem prostoru nekaj deset ur ter da dela na eni in isti stvari. To ni malo za startup projekt. Prav tako ti prinese izvrstno priložnost, da si priča in soustvarjalec razvoja ideje. Izkušnja je res dobra.

S kolegi iz Cofinder.eu in Ljubljana startup se lotevamo tudi reševanja problema, kako najti ekipo. Ravno zato smo začeli z organizacijo t.i. ‘meetupov’, kjer se enako misleči lahko spoznajo, cofinder pa vsem tem in ostalim ponuja možnost spoznavanja tudi prek spleta.

S kakšno unikatno konkurenčno prednostjo se lahko pohvalijo Nizkocenovci.si?

Nizkocenovci vsebujejo povezave vseh nizkocenovnih letalskih prevoznikov po Evropi, vodilni iskalniki kot so Skyscanner in Kayak jih namreč vsebujejo zgolj nekaj. Storitev je unikatna tudi zaradi prikaza linij na zemljevidu, preko katerega je možno raziskovati vse povezave nizkocenovnih prevoznikov po Evropi ter odkrivati najbližje direktne povezave do želene destinacije.

Pred nekaj dnevi si se udeležil tudi predstavitve pred komisijo, ki je izbirala perspektivne startupe za LAUNCHub, bolgarski podjetniški pospeševalnik. Kakšne izkušnje misliš, da si z omenjeno udeležbo pridobil?

Največjo prednost takih dogodkov vidim v tem, da te prisili v to, da razvijaš stvar naprej, saj imaš rok, do katerega predstavitev mora biti pripravljena in predstavljena.

Glavnina dela temelji predvsem na tem, da izluščiš bistvo projekta, ki ga predstavljaš, poenostavitvi in zanimivosti ‘pitcha’. Ko imaš dober ‘pitch’, ti to namreč ne koristi samo pri investitorjih, ampak tudi nasploh, saj pri izdelavi slednjega vrtaš v jedro ideje in s tem ugotoviš, kaj dejansko sploh je bistvo tvojega projekta. Preden so se ‘pitchi’ pred investitorji odvili, smo v Hekovniku imeli tudi vaje, kako predstaviti ideje. Te vaje so bile zelo koristne, saj smo udeleženci pridobili veliko povratnih informacij za naš ‘pitch’ ter obenem tudi dodatne informacije, kako oblikovati ‘pitch’ za investitorje.

Pri LAUNCHubu gre za semensko podporo perspektivnih podjetniških idej s področja digitalnih tehnologij v južni in vzhodni Evropi v višini do 200 tisoč evrov. Kakšne načrte imate z ekipo ob morebitnem izboru in povabilu v tovrstni pospeševalnik?

Trenutno smo v fazi, ko še ne potrebujemo investicije, saj lahko do določene mere brez nje preverimo idejo. Zato smo se najprej osredotočili tudi zgolj na Slovenijo in naredili spletno stran nizkocenovci.si.

Vendar se stvari odvijajo hitro. Verjamem, da nam lahko uspe idejo preveriti že v kakšnem mesecu, zatem pa bomo že mogoče potrebovali denar za nadaljnji razvoj in širjenje storitve po Evropi in kasneje po celem svetu. To smo povedali tudi investitorjem,  le-tem se je ideja zdela dobra in pot prava. Pokazali so zanimanje za projekt, trenutno smo na vezi z njimi in jih obveščamo o našem napredku. Tudi, če bi bili že zreli za investicijo, bi nas pred le-to investitorji spremljali nekaj časa. S tem pa si ob morebitni investiciji oboji zgolj skrajšujemo ta proces pred realizacijo slednje.

nizkocenovci_intervju2

Matej (ustanovitelj) in Aljaž (tehnični soustanovitelj) (Vir slike: Nizkocenovci.si)

Kaj imajo mladi od udeležbe dogodkov Ljubljana Startup Meetup, ki se bodo odvijali v Hekovniku in katerih pobudnik si pravzaprav ti sam?

Cilj teh dogodkov je, da se mladi, ki želijo biti aktivni in svoje znanje uporabljati v startup projektih, spoznajo in sodelujejo. Tako spoznajo veliko enako mislečih, lahko zasnujejo svoj projekt, se pridružijo kakšnemu drugemu ali pa sodelujejo kako drugače. Tako vabim vse, ki jih ta stvar zanima, naj se dodajo v skupino »Ljubljana startup« na facebooku, kjer bodo obveščeni o prihodnjih ‘meetupih’.

Glede na to, da si se že precej mlad podal v podjetništvo in še pred samo polnoletnostjo ‘pitchal’ svoje raznovrstne ideje pred potencialnimi investitorji, me zanima, kaj bi svetoval mladim, ki v sebi nosijo potencial realizacije dobrih idej, razmišljanja izven okvirjev in neodvisnosti?

‘Just do it’! Ne odlašajte z začetkom projekta, z njim začnite čim prej in se ne bojte neuspeha! Vzemite si ga kot šolo podjetništva, uspeh pri prvem projektu je že to, da ste se ga lotili, ne glede na njegov rezultat. Da vam bo lažje, si izberite idejo, ki zahteva takšen finančni vložek, kot si ga lahko privoščite. Pa res, vzemite si to kot učno izkušnjo!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje