MP intervju: Matej Gaser – Nizkocenovci.si

Matej Gaser, 23-letni študent podjetništva, ki se s področjem slednjega tudi v praksi ukvarja že vrsto let, saj stavi na zgodnje začetke, sedaj z vso vnemo razvija projekt Nizkocenovci.si.
MP intervju: Matej Gaser - Nizkocenovci.si

Matej Gaser: Pitch pred investitorji iz LAUNCHub-a (Vir slike: Nizkocenovci.si)

Pri tem gre za iskalnik nizkocenovnih letalskih povezav, ki rešuje izbiro najbližjega in najcenejšega nizkocenovnega leta. Matej Gaser je ob tem vsestransko aktiven mladenič, saj je med drugim tudi pobudnik projekta Ljubljana Startup Meetup, dogodka, ki se odvija v Hekovniku in ob neformalnem druženju povezuje mlade različnih študijskih smeri.

Tvoj prvi podjetniški podvig se je zgodil, ko si bil star le osem let in skupaj z bratrancem na stojnici poskušal prodati čim več malinovca, šabese ter piva. S katerimi idejami pa si se podal v resne podjetniške sfere in kateri dejavniki meniš, da so bili ključni za to, da si v omenjenih sferah tudi ostal?

Dolgo časa sem veliko razmišljal o idejah, ki sem jih imel, vendar je preteklo več kot deset let, da sem do izvedbe pripeljal naslednjo – spletno stran o slovenski moderni arhitekturi – arhitektmagazin.si.

Razlog za to je bil strah pred neuspehom in prekomerno delo in vlaganje energije, da se neuspeh ne bi zgodil. Popolnoma napačen pristop. Pred večino, sploh prvih projektov menim, da si moraš pustiti možnost, da stvar ne uspe in tega ne jemati kot oseben neuspeh temveč kot izvrstno izkušnjo.

Idealno zdravilo za to težavo je recimo program Start Something, ki se ga udeležujemo v Hekovniku. Na tem programu te spodbujajo, da tvoja ideja napreduje ter ti ponudijo znanje, da to idejo hitro preveriš in jo izpelješ.

Katera podjetniška tekmovanja in natečaji so se ti na tvoji podjetniški poti zdeli koristni?

V času teh desetih let so bila zelo koristna tekmovanja in natečaji, ki so pripomogla k razvoju idej, kot so Eureka!, Ideje mladih, Gospodarski izziv in Startup forum, kjer je sodeloval tudi Mladi podjetnik. Vsem bi tako svetoval, da se na začetku podjetniške poti udeležujete takih tekmovanj, saj te prisilijo, da stvar pripelješ do določene stopnje, do določenega datuma.

Iz vidika lastnega problema, ko nisi vedel, kje so restavracije, ki ponujajo prehrano na študentske bone, si še pred nizkocenovci.si izdelal zemljevid z vsemi ponudniki študentske prehrane Bonovid. Kakšen je torej tvoj nasvet glede prenašanja formalnega znanja v prakso na najbolj ustrezen način?

Odlično je, če med pridobivanjem formalnega znanja v prostem času že delaš nekaj, za kar boš to znanje potreboval. Torej, če se izobražuješ na področju podjetništva, ne čakaj na diplomo in potem na pričetek podjetniške poti. Rajši obratno. Šele ko se soočiš z realnimi podjetniškimi problemi, vidiš pravo vrednost znanja s področja podjetništva.

Šele ko spoznaš celotno podjetniško problematiko, začneš dejansko ceniti znanje, ki ti ga podajajo v šoli. Glede razmerja formalno znanje – praksa: za res dobro pridobivanje formalnega znanja potrebuješ tudi znanje o tem, kam boš to znanje apliciral. Tako da je v bistvu večji problem na relaciji prenašanja prakse pri pridobivanju formalnega znanja, ker praksa velikokrat še ne obstaja.

nizkocenovci_intervju1

Izdelava MVP nizkocenovcev na startup vikendu (Vir slike: Nizkocenovci.si)

Kakšni so občutki glede startupweekenda, kjer si z ostalimi študenti formiral ekipo Nizkocenovci.si in kaj meniš, da ti je udeležba, poleg novih izkušenj seveda, tam še prinesla?

Startupweekend je odlična stvar. Reši kar nekaj problemov! Omogoča ti najti ekipo, kar je velikokrat velik problem. Da ti prostor za delo v okolju z veliko energije, ki jo ustvarjajo vsi udeleženci. Z enotnim terminom omogoči, da je ekipa v istem prostoru nekaj deset ur ter da dela na eni in isti stvari. To ni malo za startup projekt. Prav tako ti prinese izvrstno priložnost, da si priča in soustvarjalec razvoja ideje. Izkušnja je res dobra.

S kolegi iz Cofinder.eu in Ljubljana startup se lotevamo tudi reševanja problema, kako najti ekipo. Ravno zato smo začeli z organizacijo t.i. ‘meetupov’, kjer se enako misleči lahko spoznajo, cofinder pa vsem tem in ostalim ponuja možnost spoznavanja tudi prek spleta.

S kakšno unikatno konkurenčno prednostjo se lahko pohvalijo Nizkocenovci.si?

Nizkocenovci vsebujejo povezave vseh nizkocenovnih letalskih prevoznikov po Evropi, vodilni iskalniki kot so Skyscanner in Kayak jih namreč vsebujejo zgolj nekaj. Storitev je unikatna tudi zaradi prikaza linij na zemljevidu, preko katerega je možno raziskovati vse povezave nizkocenovnih prevoznikov po Evropi ter odkrivati najbližje direktne povezave do želene destinacije.

Pred nekaj dnevi si se udeležil tudi predstavitve pred komisijo, ki je izbirala perspektivne startupe za LAUNCHub, bolgarski podjetniški pospeševalnik. Kakšne izkušnje misliš, da si z omenjeno udeležbo pridobil?

Največjo prednost takih dogodkov vidim v tem, da te prisili v to, da razvijaš stvar naprej, saj imaš rok, do katerega predstavitev mora biti pripravljena in predstavljena.

Glavnina dela temelji predvsem na tem, da izluščiš bistvo projekta, ki ga predstavljaš, poenostavitvi in zanimivosti ‘pitcha’. Ko imaš dober ‘pitch’, ti to namreč ne koristi samo pri investitorjih, ampak tudi nasploh, saj pri izdelavi slednjega vrtaš v jedro ideje in s tem ugotoviš, kaj dejansko sploh je bistvo tvojega projekta. Preden so se ‘pitchi’ pred investitorji odvili, smo v Hekovniku imeli tudi vaje, kako predstaviti ideje. Te vaje so bile zelo koristne, saj smo udeleženci pridobili veliko povratnih informacij za naš ‘pitch’ ter obenem tudi dodatne informacije, kako oblikovati ‘pitch’ za investitorje.

Pri LAUNCHubu gre za semensko podporo perspektivnih podjetniških idej s področja digitalnih tehnologij v južni in vzhodni Evropi v višini do 200 tisoč evrov. Kakšne načrte imate z ekipo ob morebitnem izboru in povabilu v tovrstni pospeševalnik?

Trenutno smo v fazi, ko še ne potrebujemo investicije, saj lahko do določene mere brez nje preverimo idejo. Zato smo se najprej osredotočili tudi zgolj na Slovenijo in naredili spletno stran nizkocenovci.si.

Vendar se stvari odvijajo hitro. Verjamem, da nam lahko uspe idejo preveriti že v kakšnem mesecu, zatem pa bomo že mogoče potrebovali denar za nadaljnji razvoj in širjenje storitve po Evropi in kasneje po celem svetu. To smo povedali tudi investitorjem,  le-tem se je ideja zdela dobra in pot prava. Pokazali so zanimanje za projekt, trenutno smo na vezi z njimi in jih obveščamo o našem napredku. Tudi, če bi bili že zreli za investicijo, bi nas pred le-to investitorji spremljali nekaj časa. S tem pa si ob morebitni investiciji oboji zgolj skrajšujemo ta proces pred realizacijo slednje.

nizkocenovci_intervju2

Matej (ustanovitelj) in Aljaž (tehnični soustanovitelj) (Vir slike: Nizkocenovci.si)

Kaj imajo mladi od udeležbe dogodkov Ljubljana Startup Meetup, ki se bodo odvijali v Hekovniku in katerih pobudnik si pravzaprav ti sam?

Cilj teh dogodkov je, da se mladi, ki želijo biti aktivni in svoje znanje uporabljati v startup projektih, spoznajo in sodelujejo. Tako spoznajo veliko enako mislečih, lahko zasnujejo svoj projekt, se pridružijo kakšnemu drugemu ali pa sodelujejo kako drugače. Tako vabim vse, ki jih ta stvar zanima, naj se dodajo v skupino »Ljubljana startup« na facebooku, kjer bodo obveščeni o prihodnjih ‘meetupih’.

Glede na to, da si se že precej mlad podal v podjetništvo in še pred samo polnoletnostjo ‘pitchal’ svoje raznovrstne ideje pred potencialnimi investitorji, me zanima, kaj bi svetoval mladim, ki v sebi nosijo potencial realizacije dobrih idej, razmišljanja izven okvirjev in neodvisnosti?

‘Just do it’! Ne odlašajte z začetkom projekta, z njim začnite čim prej in se ne bojte neuspeha! Vzemite si ga kot šolo podjetništva, uspeh pri prvem projektu je že to, da ste se ga lotili, ne glede na njegov rezultat. Da vam bo lažje, si izberite idejo, ki zahteva takšen finančni vložek, kot si ga lahko privoščite. Pa res, vzemite si to kot učno izkušnjo!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenska Istra je priložnost za turistične ponudnike

Slovenska Istra je priložnost za turistične ponudnike

Zaledje slovenske Istre ima velik potencial turističnega razvoja, vendar je turistična ponudba na tem območju slabo razvita. Prav ta družbeni izziv naslavlja turistična agencija IstraTerra. Preberite več >>

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Ljudje se pogosto ne zavedamo posledic uporabe določenih zdravil. Poleg tega se na trgu pojavljajo vedno nova prehranska dopolnila. V Lekarni Pušnik zato želijo opolnomočiti bolnike. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje