MP intervju: Matej Golob – 30Lean

Matej Golob iz podjetja 30Lean je že od nekdaj navdušen nad novimi, izvirnimi in vrednimi idejami. V prostem času jih pomaga širiti v obliki TEDx dogodkov, v profesionalnem času pa razvijati, preverjati in pivotirati v obliki Lean Startup mentoriranja.
MP intervju: Matej Golob - 30Lean

MP intervju: Matej Golob – 30Lean

Z Matejem sva se spoznala v okviru njegovega blog luncha. Kaj hitro sva našla obojestranski interes za sodelovanje in tako je junija 2013 Matej odlično izpeljal moderiranje našega dogodka Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! Matej je v zadnjem času eden izmed bolj aktivnih deležnikov slovenske startup scene, zato smo se odločili, da bomo z njim napravili intervju o trenutnem stanju, trendih ter prihodnosti slovenskega podjetništva, ki ga lahko preberete v nadaljevanju.

Matej, sedaj že nekaj časa nisi več v “corporate svetu” in aktivno spremljaš slovensko in tujo podjetniško sceno. Kakšna so tvoja opažanja o razvoju naše scene v primerjavi s tujino v nekaj zadnjih letih? Kje smo najbolj napredovali, kje smo še šibki? In kar je najpomembneje – gre razvoj v pravo smer?

Moje opažanje je, da hitro zmanjšujemo zaostanek, ki smo ga morda imeli v primerjavi s podjetniško bolj razvitimi trgi. Podporno okolje se je zelo razvilo, veliko se dogaja, veliko se govori, veliko stvari se začenja.

Sem pa vedno bolj alergičen na besedo “startup”, ker se mi zdi, da je “startanja” že dovolj in da bi moralo biti več fokusa na nadaljevanju, disciplinirani izvedbi, vztrajnosti, pivotiranju. Začetke že obvladamo, zdaj moramo izpiliti še disciplinirano izvajanje…

V zadnjih letih se je veliko priložnosti za startupe skrivalo v industriji pametnih telefonov, poudarek je bil predvsem na mobilnih aplikacijah, iskanju načinov za mobilno oglaševanje in podobno. Pametni telefoni sicer še vedno ostajajo v fokusu veliko startupov, je pa res, da je zaradi povečanja konkurence in vstopa velikih igralcev na trg nekoliko težje monetizirati tovrstne produkte. Kako vidiš razvoj tega trga v prihodnosti?

Super vprašanje, ki se lepo navezuje na dogodek Internet of Things, ki se je zgodil pred kratkim v Pop Up Domu v organizaciji Hekovnika. Prihaja nov val, kjer bodo pametni telefoni vmesniki za nadzorovanje in upravljanje številnih ostalih pametnih stvari. Stvari bodo v kratkem postale zelo zanimive…

Oba sva se udeležila omenjenega dogodka Internet of things, ki je bil namenjen predstavitvi produktov, ki prek “clouda” povezujejo pametne telefone s senzorji in napravami, lep primer je slovenski Cube Sensors. Trg, ki je trenutno še zelo majhen, bo v prihodnjih letih izredno zrasel in pomenil velik delež celotnega BDP v gospodarstvu. Kaj meniš, se tu skriva priložnost za slovenske podjetnike?

No, kot bi slutil to naslednje vprašanje 🙂 Seveda, vsekakor. Operaterji morajo ponuditi zelo enostavno platformo, ki bo omogočila startupom, da se osredotočajo na storitve in dodano vrednost za uporabnika in se ne ukvarjajo s tehničnimi podrobnostmi povezljivosti stvari. Moramo pa se zelo hitro premikati, testirati in poiskati poslovne modele, ki bodo poganjali hitro rast.

Kje meniš, da se za mlada podjetja, pa ne mislim s tem samo na startupe, pač pa vse mlade posameznike, ki iščejo svojo priložnost, še skrivajo priložnost? Kje je trg po eni strani dovolj velik, po drugi strani pa še ne dovolj zasičen?

Predvsem v poenostavljanju stvari – na vseh nivojih. Mladi imajo dvojno prednost: imajo veliko manj t.i. “tako smo vedno delali” mentalitete in pa “do what’s right first, only after ask for forgiveness” drznost.

Ravno veliki General electric je na Lean Startup Conference razlagal, da so v interni funkciji kontrolinga na omejenem trgu testno za en mesec prekinili vse aktivnosti, da so ugotovili, kaj je zares potrebno in pogrešano. No, veliko stvari so po tem eksperimentu ukinili na globalnem nivoju. Challenging Status Quo je vedno dober vir priložnosti in mladi so tisti pravi za to.

V podjetju 30Lean se ukvarjate s preučevanjem ter implementacijo lean metod v zrela podjetja. Kakšne so vaše prve izkušnje s trga: ali pri zrelih podjetjih obstaja zanimanje, ali so v Sloveniji tovrstne metode omejene na visokotehnološke startupe?

Zanimanja je precej, prve implentacije pa so – kot iz knjige – omejene na “earlyvangeliste”. Lean Startup Conference 2013, ki se je zgodila v začetku decembra, je postregla s super primeri uvajanja Lean Startup principov v zelo velike in precej netipične “non-startup” organizacije: General Electric, New York Department of Education in Microsoft. Zdaj tudi za pri nas ni več izgovorov – za nobeno podjetje.

Omenil si že, da smo v zadnjem času v nekakšnem “hypu”, veliko se govori o startupih, veliko je mednarodno uspešnih projektov, ni pa še tistega pravega preboja oziroma (z nekaj izjemami) velikega “exita”. Kaj meniš, da je razlog za to?

Preprosto, stvar statistike oziroma verjetnosti. Prav veliko velikih “exitov” ne bomo dočakali v kratkem času. In s tem ni nič narobe. “Manjše” uspešne zgodbe so ravno tako dobre, predvsem pa sta oba – podjetniški mindset in pa lean razmišljanje – totalno koristna za celotno družbo. Mene prav zares zelo veseli širjenje obeh. To je to.

Še zadnje vprašanje. Kakšen je tvoj nasvet za vse tiste mlade (po letih ali po duši), ki so v fazi iskanja primerne poslovne ideje, vendar je ne uspejo najti? Ter še nadaljevanje vprašanja: ko najdejo pravo idejo, kako čimprej do njene realizacije?

Primerna poslovna ideja je nekako tako kot ljubezen. Načeloma jo sicer iščeš, vendar se ona zgodi tebi 🙂

Kako čimprej do realizacije? Odgovor je NE, čimprej do realizacije. Najprej čimprej zares rigorozno Lean Startup testiranje in pivotiranje, preden se gre v na polno v realizacijo. In na koncu si zadeva ne bo več tako podobna, bodo pa prihranjeni tedni in evri.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje