DELAVNICA: OPTIMIZACIJA SPLETNIH STRANI

MP intervju: Matej Golob – 30Lean

Matej Golob iz podjetja 30Lean je že od nekdaj navdušen nad novimi, izvirnimi in vrednimi idejami. V prostem času jih pomaga širiti v obliki TEDx dogodkov, v profesionalnem času pa razvijati, preverjati in pivotirati v obliki Lean Startup mentoriranja.
MP intervju: Matej Golob - 30Lean

MP intervju: Matej Golob – 30Lean

Z Matejem sva se spoznala v okviru njegovega blog luncha. Kaj hitro sva našla obojestranski interes za sodelovanje in tako je junija 2013 Matej odlično izpeljal moderiranje našega dogodka Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! Matej je v zadnjem času eden izmed bolj aktivnih deležnikov slovenske startup scene, zato smo se odločili, da bomo z njim napravili intervju o trenutnem stanju, trendih ter prihodnosti slovenskega podjetništva, ki ga lahko preberete v nadaljevanju.

Matej, sedaj že nekaj časa nisi več v “corporate svetu” in aktivno spremljaš slovensko in tujo podjetniško sceno. Kakšna so tvoja opažanja o razvoju naše scene v primerjavi s tujino v nekaj zadnjih letih? Kje smo najbolj napredovali, kje smo še šibki? In kar je najpomembneje – gre razvoj v pravo smer?

Moje opažanje je, da hitro zmanjšujemo zaostanek, ki smo ga morda imeli v primerjavi s podjetniško bolj razvitimi trgi. Podporno okolje se je zelo razvilo, veliko se dogaja, veliko se govori, veliko stvari se začenja.

Sem pa vedno bolj alergičen na besedo “startup”, ker se mi zdi, da je “startanja” že dovolj in da bi moralo biti več fokusa na nadaljevanju, disciplinirani izvedbi, vztrajnosti, pivotiranju. Začetke že obvladamo, zdaj moramo izpiliti še disciplinirano izvajanje…

V zadnjih letih se je veliko priložnosti za startupe skrivalo v industriji pametnih telefonov, poudarek je bil predvsem na mobilnih aplikacijah, iskanju načinov za mobilno oglaševanje in podobno. Pametni telefoni sicer še vedno ostajajo v fokusu veliko startupov, je pa res, da je zaradi povečanja konkurence in vstopa velikih igralcev na trg nekoliko težje monetizirati tovrstne produkte. Kako vidiš razvoj tega trga v prihodnosti?

Super vprašanje, ki se lepo navezuje na dogodek Internet of Things, ki se je zgodil pred kratkim v Pop Up Domu v organizaciji Hekovnika. Prihaja nov val, kjer bodo pametni telefoni vmesniki za nadzorovanje in upravljanje številnih ostalih pametnih stvari. Stvari bodo v kratkem postale zelo zanimive…

Oba sva se udeležila omenjenega dogodka Internet of things, ki je bil namenjen predstavitvi produktov, ki prek “clouda” povezujejo pametne telefone s senzorji in napravami, lep primer je slovenski Cube Sensors. Trg, ki je trenutno še zelo majhen, bo v prihodnjih letih izredno zrasel in pomenil velik delež celotnega BDP v gospodarstvu. Kaj meniš, se tu skriva priložnost za slovenske podjetnike?

No, kot bi slutil to naslednje vprašanje 🙂 Seveda, vsekakor. Operaterji morajo ponuditi zelo enostavno platformo, ki bo omogočila startupom, da se osredotočajo na storitve in dodano vrednost za uporabnika in se ne ukvarjajo s tehničnimi podrobnostmi povezljivosti stvari. Moramo pa se zelo hitro premikati, testirati in poiskati poslovne modele, ki bodo poganjali hitro rast.

Kje meniš, da se za mlada podjetja, pa ne mislim s tem samo na startupe, pač pa vse mlade posameznike, ki iščejo svojo priložnost, še skrivajo priložnost? Kje je trg po eni strani dovolj velik, po drugi strani pa še ne dovolj zasičen?

Predvsem v poenostavljanju stvari – na vseh nivojih. Mladi imajo dvojno prednost: imajo veliko manj t.i. “tako smo vedno delali” mentalitete in pa “do what’s right first, only after ask for forgiveness” drznost.

Ravno veliki General electric je na Lean Startup Conference razlagal, da so v interni funkciji kontrolinga na omejenem trgu testno za en mesec prekinili vse aktivnosti, da so ugotovili, kaj je zares potrebno in pogrešano. No, veliko stvari so po tem eksperimentu ukinili na globalnem nivoju. Challenging Status Quo je vedno dober vir priložnosti in mladi so tisti pravi za to.

V podjetju 30Lean se ukvarjate s preučevanjem ter implementacijo lean metod v zrela podjetja. Kakšne so vaše prve izkušnje s trga: ali pri zrelih podjetjih obstaja zanimanje, ali so v Sloveniji tovrstne metode omejene na visokotehnološke startupe?

Zanimanja je precej, prve implentacije pa so – kot iz knjige – omejene na “earlyvangeliste”. Lean Startup Conference 2013, ki se je zgodila v začetku decembra, je postregla s super primeri uvajanja Lean Startup principov v zelo velike in precej netipične “non-startup” organizacije: General Electric, New York Department of Education in Microsoft. Zdaj tudi za pri nas ni več izgovorov – za nobeno podjetje.

Omenil si že, da smo v zadnjem času v nekakšnem “hypu”, veliko se govori o startupih, veliko je mednarodno uspešnih projektov, ni pa še tistega pravega preboja oziroma (z nekaj izjemami) velikega “exita”. Kaj meniš, da je razlog za to?

Preprosto, stvar statistike oziroma verjetnosti. Prav veliko velikih “exitov” ne bomo dočakali v kratkem času. In s tem ni nič narobe. “Manjše” uspešne zgodbe so ravno tako dobre, predvsem pa sta oba – podjetniški mindset in pa lean razmišljanje – totalno koristna za celotno družbo. Mene prav zares zelo veseli širjenje obeh. To je to.

Še zadnje vprašanje. Kakšen je tvoj nasvet za vse tiste mlade (po letih ali po duši), ki so v fazi iskanja primerne poslovne ideje, vendar je ne uspejo najti? Ter še nadaljevanje vprašanja: ko najdejo pravo idejo, kako čimprej do njene realizacije?

Primerna poslovna ideja je nekako tako kot ljubezen. Načeloma jo sicer iščeš, vendar se ona zgodi tebi 🙂

Kako čimprej do realizacije? Odgovor je NE, čimprej do realizacije. Najprej čimprej zares rigorozno Lean Startup testiranje in pivotiranje, preden se gre v na polno v realizacijo. In na koncu si zadeva ne bo več tako podobna, bodo pa prihranjeni tedni in evri.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Personalizirane knjige za otroke, ki so osvojile tudi ameriški trg

Personalizirane knjige za otroke, ki so osvojile tudi ameriški trg

Podjetje Mali junaki se ukvarja z izdelavo in spletno prodajo personaliziranih otroških knjig. Glavni junak izbrane knjige dobi ime in videz otroka, ki mu je ta knjiga namenjena. V podjetju je trenutno okoli 100 zaposlenih, delujejo na šestih trgih, nezadovoljnih strank praktično ni. Preberite več >>

Promo Bike – kolesa, ki poskrbijo za edinstveno promocijo

Promo Bike – kolesa, ki poskrbijo za edinstveno promocijo

Tradicionalni načini promocije izdelkov že dolgo niso več tako učinkoviti kot včasih. V tujini že dolgo časa uspešno deluje princip najema promocijskih koles. Po kavo se vam tako ni treba odpraviti v lokal, ker se le-ta kar pripelje pred vaše delovno mesto. Preberite več >>

Tvoj Butler poskrbi za brezhibno urejenost Airbnb stanovanj

Tvoj Butler poskrbi za brezhibno urejenost Airbnb stanovanj

Za vse, ki prek Airbnb oddajajo stanovanja in želijo gostom zagotoviti brezhibno čistočo ter domač pridih stanovanja, je na voljo Tvoj Butler. Ustanoviteljica podjetja Tara Ahačič nam je zaupala zgodbo o ustanovitvi čistilnega servisa s tem poslanstvom. Preberite več >>

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Podjetje Della Spina si prizadeva, da bi bila dioptrijska očala lepega izgleda cenovno dostopna širšemu krogu ljudi. Kupec ima pri tem možnost, da izbrana očala preizkuša en teden, preden se odloči za nakup. Preberite več >>

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

12.04.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje