MP intervju: Matej Golob – 30Lean

Matej Golob iz podjetja 30Lean je že od nekdaj navdušen nad novimi, izvirnimi in vrednimi idejami. V prostem času jih pomaga širiti v obliki TEDx dogodkov, v profesionalnem času pa razvijati, preverjati in pivotirati v obliki Lean Startup mentoriranja.
MP intervju: Matej Golob - 30Lean

MP intervju: Matej Golob – 30Lean

Z Matejem sva se spoznala v okviru njegovega blog luncha. Kaj hitro sva našla obojestranski interes za sodelovanje in tako je junija 2013 Matej odlično izpeljal moderiranje našega dogodka Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! Matej je v zadnjem času eden izmed bolj aktivnih deležnikov slovenske startup scene, zato smo se odločili, da bomo z njim napravili intervju o trenutnem stanju, trendih ter prihodnosti slovenskega podjetništva, ki ga lahko preberete v nadaljevanju.

Matej, sedaj že nekaj časa nisi več v “corporate svetu” in aktivno spremljaš slovensko in tujo podjetniško sceno. Kakšna so tvoja opažanja o razvoju naše scene v primerjavi s tujino v nekaj zadnjih letih? Kje smo najbolj napredovali, kje smo še šibki? In kar je najpomembneje – gre razvoj v pravo smer?

Moje opažanje je, da hitro zmanjšujemo zaostanek, ki smo ga morda imeli v primerjavi s podjetniško bolj razvitimi trgi. Podporno okolje se je zelo razvilo, veliko se dogaja, veliko se govori, veliko stvari se začenja.

Sem pa vedno bolj alergičen na besedo “startup”, ker se mi zdi, da je “startanja” že dovolj in da bi moralo biti več fokusa na nadaljevanju, disciplinirani izvedbi, vztrajnosti, pivotiranju. Začetke že obvladamo, zdaj moramo izpiliti še disciplinirano izvajanje…

V zadnjih letih se je veliko priložnosti za startupe skrivalo v industriji pametnih telefonov, poudarek je bil predvsem na mobilnih aplikacijah, iskanju načinov za mobilno oglaševanje in podobno. Pametni telefoni sicer še vedno ostajajo v fokusu veliko startupov, je pa res, da je zaradi povečanja konkurence in vstopa velikih igralcev na trg nekoliko težje monetizirati tovrstne produkte. Kako vidiš razvoj tega trga v prihodnosti?

Super vprašanje, ki se lepo navezuje na dogodek Internet of Things, ki se je zgodil pred kratkim v Pop Up Domu v organizaciji Hekovnika. Prihaja nov val, kjer bodo pametni telefoni vmesniki za nadzorovanje in upravljanje številnih ostalih pametnih stvari. Stvari bodo v kratkem postale zelo zanimive…

Oba sva se udeležila omenjenega dogodka Internet of things, ki je bil namenjen predstavitvi produktov, ki prek “clouda” povezujejo pametne telefone s senzorji in napravami, lep primer je slovenski Cube Sensors. Trg, ki je trenutno še zelo majhen, bo v prihodnjih letih izredno zrasel in pomenil velik delež celotnega BDP v gospodarstvu. Kaj meniš, se tu skriva priložnost za slovenske podjetnike?

No, kot bi slutil to naslednje vprašanje 🙂 Seveda, vsekakor. Operaterji morajo ponuditi zelo enostavno platformo, ki bo omogočila startupom, da se osredotočajo na storitve in dodano vrednost za uporabnika in se ne ukvarjajo s tehničnimi podrobnostmi povezljivosti stvari. Moramo pa se zelo hitro premikati, testirati in poiskati poslovne modele, ki bodo poganjali hitro rast.

Kje meniš, da se za mlada podjetja, pa ne mislim s tem samo na startupe, pač pa vse mlade posameznike, ki iščejo svojo priložnost, še skrivajo priložnost? Kje je trg po eni strani dovolj velik, po drugi strani pa še ne dovolj zasičen?

Predvsem v poenostavljanju stvari – na vseh nivojih. Mladi imajo dvojno prednost: imajo veliko manj t.i. “tako smo vedno delali” mentalitete in pa “do what’s right first, only after ask for forgiveness” drznost.

Ravno veliki General electric je na Lean Startup Conference razlagal, da so v interni funkciji kontrolinga na omejenem trgu testno za en mesec prekinili vse aktivnosti, da so ugotovili, kaj je zares potrebno in pogrešano. No, veliko stvari so po tem eksperimentu ukinili na globalnem nivoju. Challenging Status Quo je vedno dober vir priložnosti in mladi so tisti pravi za to.

V podjetju 30Lean se ukvarjate s preučevanjem ter implementacijo lean metod v zrela podjetja. Kakšne so vaše prve izkušnje s trga: ali pri zrelih podjetjih obstaja zanimanje, ali so v Sloveniji tovrstne metode omejene na visokotehnološke startupe?

Zanimanja je precej, prve implentacije pa so – kot iz knjige – omejene na “earlyvangeliste”. Lean Startup Conference 2013, ki se je zgodila v začetku decembra, je postregla s super primeri uvajanja Lean Startup principov v zelo velike in precej netipične “non-startup” organizacije: General Electric, New York Department of Education in Microsoft. Zdaj tudi za pri nas ni več izgovorov – za nobeno podjetje.

Omenil si že, da smo v zadnjem času v nekakšnem “hypu”, veliko se govori o startupih, veliko je mednarodno uspešnih projektov, ni pa še tistega pravega preboja oziroma (z nekaj izjemami) velikega “exita”. Kaj meniš, da je razlog za to?

Preprosto, stvar statistike oziroma verjetnosti. Prav veliko velikih “exitov” ne bomo dočakali v kratkem času. In s tem ni nič narobe. “Manjše” uspešne zgodbe so ravno tako dobre, predvsem pa sta oba – podjetniški mindset in pa lean razmišljanje – totalno koristna za celotno družbo. Mene prav zares zelo veseli širjenje obeh. To je to.

Še zadnje vprašanje. Kakšen je tvoj nasvet za vse tiste mlade (po letih ali po duši), ki so v fazi iskanja primerne poslovne ideje, vendar je ne uspejo najti? Ter še nadaljevanje vprašanja: ko najdejo pravo idejo, kako čimprej do njene realizacije?

Primerna poslovna ideja je nekako tako kot ljubezen. Načeloma jo sicer iščeš, vendar se ona zgodi tebi 🙂

Kako čimprej do realizacije? Odgovor je NE, čimprej do realizacije. Najprej čimprej zares rigorozno Lean Startup testiranje in pivotiranje, preden se gre v na polno v realizacijo. In na koncu si zadeva ne bo več tako podobna, bodo pa prihranjeni tedni in evri.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz!

Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz!

Štirje študentje Univerze v Ljubljani so ustanovili podjetje Z žlico na pot in serijo izdelkov Mousse-have. S svojim veganskim čokoladnim moussom so pred kratkim zmagali na tekmovanju Ecotrophelia Slovenija 2018. Preberite več >>

Projekt, ki omogoča sveže in lokalne izdelke po nižji ceni

Projekt, ki omogoča sveže in lokalne izdelke po nižji ceni

Projekt Nakupujmo skupaj v organizaciji Društva Eko tim deluje kot vmesni člen med slovenskimi pridelovalci hrane in kupci, ki si želijo na svoji mizi sveže in lokalno pridelane izdelke. S skupnim nakupom živil člani projekta pri prodajalcih za nakup v večini primerov plačajo manj. Preberite več >>

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

Čarobna dolina reke Soče ponuja podjetnikom obilo priložnosti, a tudi takšnih in drugačnih omejitev. Tudi mladi slovensko - ameriški zakonski par Meinel se ob vodenju hostla in pivovarne Thirsty River sooča s pozitivnimi in negativnimi učinki poslovanja v turističnem biseru. Preberite več >>

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

Leto 2018 je za Domžalčana Roka Stariča, lastnika blagovne znamke Rok’s nut butter, v poslovnem smislu zagotovo prelomno. Naziv Mladi podjetnik leta 2018 je le ena izmed pozitivnih zgodb, ki mu napovedujejo svetlo prihodnost v zahtevnem podjetniškem svetu. Preberite več >>

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Podjetje Bitnik že od leta 2014 deluje na področju kriptovalut in tehnologije veriženja blokov. Njihova osnovna dejavnost je povezana z menjavo in nakupovanjem kriptovalut, obenem pa želijo širši javnosti čim bolje predstaviti svet kriptovalut in povezanih tehnologij. Preberite več >>

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Po uspešni pevski in bančniški karieri se je Hajdi Korošec Jazbinšek odločila, da se preizkusi še v svetu podjetništva. Z odprtjem otroške trgovine Hajdi.si je nadaljevala svojo uspešno kariero. Preberite več >>

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Z uporabo platforme SunContract lahko uporabniki dostopajo do električne energije po nižji ceni. Gre za produkt slovenskega znanja, ki temelji na blockchain tehnologiji. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje