MP intervju: Matej Golob – 30Lean

Matej Golob iz podjetja 30Lean je že od nekdaj navdušen nad novimi, izvirnimi in vrednimi idejami. V prostem času jih pomaga širiti v obliki TEDx dogodkov, v profesionalnem času pa razvijati, preverjati in pivotirati v obliki Lean Startup mentoriranja.
MP intervju: Matej Golob - 30Lean

MP intervju: Matej Golob – 30Lean

Z Matejem sva se spoznala v okviru njegovega blog luncha. Kaj hitro sva našla obojestranski interes za sodelovanje in tako je junija 2013 Matej odlično izpeljal moderiranje našega dogodka Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! Matej je v zadnjem času eden izmed bolj aktivnih deležnikov slovenske startup scene, zato smo se odločili, da bomo z njim napravili intervju o trenutnem stanju, trendih ter prihodnosti slovenskega podjetništva, ki ga lahko preberete v nadaljevanju.

Matej, sedaj že nekaj časa nisi več v “corporate svetu” in aktivno spremljaš slovensko in tujo podjetniško sceno. Kakšna so tvoja opažanja o razvoju naše scene v primerjavi s tujino v nekaj zadnjih letih? Kje smo najbolj napredovali, kje smo še šibki? In kar je najpomembneje – gre razvoj v pravo smer?

Moje opažanje je, da hitro zmanjšujemo zaostanek, ki smo ga morda imeli v primerjavi s podjetniško bolj razvitimi trgi. Podporno okolje se je zelo razvilo, veliko se dogaja, veliko se govori, veliko stvari se začenja.

Sem pa vedno bolj alergičen na besedo “startup”, ker se mi zdi, da je “startanja” že dovolj in da bi moralo biti več fokusa na nadaljevanju, disciplinirani izvedbi, vztrajnosti, pivotiranju. Začetke že obvladamo, zdaj moramo izpiliti še disciplinirano izvajanje…

V zadnjih letih se je veliko priložnosti za startupe skrivalo v industriji pametnih telefonov, poudarek je bil predvsem na mobilnih aplikacijah, iskanju načinov za mobilno oglaševanje in podobno. Pametni telefoni sicer še vedno ostajajo v fokusu veliko startupov, je pa res, da je zaradi povečanja konkurence in vstopa velikih igralcev na trg nekoliko težje monetizirati tovrstne produkte. Kako vidiš razvoj tega trga v prihodnosti?

Super vprašanje, ki se lepo navezuje na dogodek Internet of Things, ki se je zgodil pred kratkim v Pop Up Domu v organizaciji Hekovnika. Prihaja nov val, kjer bodo pametni telefoni vmesniki za nadzorovanje in upravljanje številnih ostalih pametnih stvari. Stvari bodo v kratkem postale zelo zanimive…

Oba sva se udeležila omenjenega dogodka Internet of things, ki je bil namenjen predstavitvi produktov, ki prek “clouda” povezujejo pametne telefone s senzorji in napravami, lep primer je slovenski Cube Sensors. Trg, ki je trenutno še zelo majhen, bo v prihodnjih letih izredno zrasel in pomenil velik delež celotnega BDP v gospodarstvu. Kaj meniš, se tu skriva priložnost za slovenske podjetnike?

No, kot bi slutil to naslednje vprašanje 🙂 Seveda, vsekakor. Operaterji morajo ponuditi zelo enostavno platformo, ki bo omogočila startupom, da se osredotočajo na storitve in dodano vrednost za uporabnika in se ne ukvarjajo s tehničnimi podrobnostmi povezljivosti stvari. Moramo pa se zelo hitro premikati, testirati in poiskati poslovne modele, ki bodo poganjali hitro rast.

Kje meniš, da se za mlada podjetja, pa ne mislim s tem samo na startupe, pač pa vse mlade posameznike, ki iščejo svojo priložnost, še skrivajo priložnost? Kje je trg po eni strani dovolj velik, po drugi strani pa še ne dovolj zasičen?

Predvsem v poenostavljanju stvari – na vseh nivojih. Mladi imajo dvojno prednost: imajo veliko manj t.i. “tako smo vedno delali” mentalitete in pa “do what’s right first, only after ask for forgiveness” drznost.

Ravno veliki General electric je na Lean Startup Conference razlagal, da so v interni funkciji kontrolinga na omejenem trgu testno za en mesec prekinili vse aktivnosti, da so ugotovili, kaj je zares potrebno in pogrešano. No, veliko stvari so po tem eksperimentu ukinili na globalnem nivoju. Challenging Status Quo je vedno dober vir priložnosti in mladi so tisti pravi za to.

V podjetju 30Lean se ukvarjate s preučevanjem ter implementacijo lean metod v zrela podjetja. Kakšne so vaše prve izkušnje s trga: ali pri zrelih podjetjih obstaja zanimanje, ali so v Sloveniji tovrstne metode omejene na visokotehnološke startupe?

Zanimanja je precej, prve implentacije pa so – kot iz knjige – omejene na “earlyvangeliste”. Lean Startup Conference 2013, ki se je zgodila v začetku decembra, je postregla s super primeri uvajanja Lean Startup principov v zelo velike in precej netipične “non-startup” organizacije: General Electric, New York Department of Education in Microsoft. Zdaj tudi za pri nas ni več izgovorov – za nobeno podjetje.

Omenil si že, da smo v zadnjem času v nekakšnem “hypu”, veliko se govori o startupih, veliko je mednarodno uspešnih projektov, ni pa še tistega pravega preboja oziroma (z nekaj izjemami) velikega “exita”. Kaj meniš, da je razlog za to?

Preprosto, stvar statistike oziroma verjetnosti. Prav veliko velikih “exitov” ne bomo dočakali v kratkem času. In s tem ni nič narobe. “Manjše” uspešne zgodbe so ravno tako dobre, predvsem pa sta oba – podjetniški mindset in pa lean razmišljanje – totalno koristna za celotno družbo. Mene prav zares zelo veseli širjenje obeh. To je to.

Še zadnje vprašanje. Kakšen je tvoj nasvet za vse tiste mlade (po letih ali po duši), ki so v fazi iskanja primerne poslovne ideje, vendar je ne uspejo najti? Ter še nadaljevanje vprašanja: ko najdejo pravo idejo, kako čimprej do njene realizacije?

Primerna poslovna ideja je nekako tako kot ljubezen. Načeloma jo sicer iščeš, vendar se ona zgodi tebi 🙂

Kako čimprej do realizacije? Odgovor je NE, čimprej do realizacije. Najprej čimprej zares rigorozno Lean Startup testiranje in pivotiranje, preden se gre v na polno v realizacijo. In na koncu si zadeva ne bo več tako podobna, bodo pa prihranjeni tedni in evri.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Email Marketing Master Class

Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Slovenski projekt "I AM PANDA" začenja svojo pot na Kickstarterju. S svojo humanitarno in ekološko noto želita mlada slovenska podjetnika Klemen Puh in Rok Setnikar v svet krutega kapitalizma vnesti vsaj malo sočutja. Preberite več >>

Evegreen kot primer dobre prakse krožnega gospodarstva

Evegreen kot primer dobre prakse krožnega gospodarstva

Mlado podjetje Evegreen iz Mislinje želi nadomestiti plastiko z biorazgradljivimi materiali, izdelanimi iz odpadne hrane. Za svoje delo so prejeli veliko pohval in številne nagrade, vse bolj prepoznavni pa so tudi v tujini. Preberite več >>

Slovenski Protocamel do odmevnega posla v Omanu

Slovenski Protocamel do odmevnega posla v Omanu

Iz Omana je prišla novica, da je inovativno slovensko podjetje Protocamel s tamakajšnjimi partnerji sklenilo pomemben posel. Z linijo visokokakovostnih prehranskih aditivov bo oskrbovalo rejce dirkalnih kamel. Preberite več >>

Slovenska inovacija Vitta Smile vam prinaša bleščeč nasmeh

Slovenska inovacija Vitta Smile vam prinaša bleščeč nasmeh

Slovensko podjetje Mimateam d.o.o. je na trgu predstavilo praktičen nastavek za zobno ščetko Vitta Smile, ki uporabnikom sporoča, kdaj so njihovi zobje primerno umiti. Inovacija je plod slovenskega znanja in ustvarjalnosti, s spletno prodajo pa bo dostopna celotnemu svetu. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje