MP intervju: Matej Zalar – Visionect

Matej Zalar prihaja iz podjetja Visionect in se ukvarja z razvojem računalnikov in računalniške opreme. Razvili so univerzalen interaktivni dlančnik namenjen poslovnim okoljem. Informacije, ki jih prikazuje, pobira kar iz okolja, v katerem se nahaja.
CES 2016: ko se Visionectova Joan predstavi javnosti

Asistentka Joan, ki je za 99 odstotkov bolj varčna od konkurene, se bo uradno predstavila na januarskem CES sejmu (Vir slike: Visionect).

Kako bi z 2 stavkoma opisal svojo dejavnost in katere so tvoje komperativne prednosti?

Razvili smo univerzalen interaktivni dlančnik namenjen poslovnim okoljem, katerega posebnost je, da vse informacije, ki jih prikazuje pobira iz okolja, kjer se nahaja. Tako ga lahko uporabljamo v knjigarnah in knjižnicah kot elektronske bralnike knjig, v hotelih kot interaktivne osebne pomočnike, v restavracijah kot nadomestek klasičnim tiskanim oblikam menijev, v bolnišnicah kot bolniške table in podobno.

Naša prednost je ta, da smo celotno rešitev razvili pri nas v podjetju (celotno programsko opremo in elektroniko) in na inovativen način povezali vrsto zelo naprednih tehnologij in tako omogočili, da je naš dlančnik prvi na svetu, ki brez polnjenja deluje do devet mesecev, nima nobenega gumba in je tako robusten, da ga lahko operemo celo v pralnem stroju.

Kako si prišel do ideje oz. kakšen je bil tvoj motiv za vstop v podjetništvo?

Začeli smo kot zunanji svetovalci na področju IT storitev pri največjem arhitekturnem biroju v Sloveniji. Takrat smo delovali predvsem na področju hotelirstva in nekega dne dobili povpraševanje po pripravi tehnološkega koncepta hotela, ki za svoje delovanje ne potrebuje zaposlenih. To pomeni, da so vse storitve avtomatizirane in tudi vsi hotelski servisi »outsourcani«. Pojavila se je težava v komunikaciji med gostom in hotelskim okoljem, saj naj hotel dejansko ne bi imel zaposlenih in začeli smo se igrati z idejo o interaktivnem dlančniku za hotelska okolja, ki bo gostu služil kot interaktivni osebni pomočnik. Osnovno idejo in projekt smo seveda ves čas nadgrajevali in razvijali ter na koncu končali pri univerzalnih interaktivnih dlančnikih, ki so namenjeni praktično kateremu koli poslovnemu okolju in ne samo hotelu.

Spletna stran visionect.si
Starost 28 let
Dejavnost Proizvodnja računalnikov in perifernih naprav
Pravna oblika Družba z omejeno odgovornostjo
Število sodelavcev 5

S katerimi problemi si se soočal na začetku svoje podjetniške poti?

Lahko rečem, da skoraj z vsemi, ki v podjetništvu obstajajo. Od tistih klasičnih, kot so pomanjkanje kapitala, časa, zaposlenih, do težav s podizvajalci, z dobavitelji, napakami v razvoju itd. Vsaka težava, ki jo odpraviš in se na njej nekaj tudi naučiš, pa je vredna zlata in le tako lahko po mojem mnenju podjetnik resnično raste in pridobiva na znanju ter izkušnjah.

Si za vstop v podjetništvo pridobival kakšna podjetniška znanja ali si se zanašal le na funkcionalna znanja s svojega področja?

Po izobrazbi sem ekonomist. V Sloveniji in delno tudi v tujini sem študiral mednarodno poslovanje, tako da sem nekaj bazičnih, teoretičnih znanj sicer imel, vendar pa sem že zelo kmalu po začetku podjetniške poti ugotovil, da so stvari v praksi precej drugačne kot v šoli. Potrebno je bili iznajdljiv, se znati pogovarjati z ljudmi in nikoli ti ne sme biti nerodno kogar koli vprašati za pomoč, če naletiš na kakšen problem.

Si se podjetništva lotil načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?

O podjetništu sem razmišljal že od nekdaj, moram pa reči, da je bila odločitev o ustanovitvi podjetja Visionect precej spontana, bolj tako – zakaj pa ne (no guts no glory). Preden smo se odločili, kaj točno bomo počeli, pa smo seveda naredili poslovni načrt, evalvirali potencialne projekte, naredili trženjske analize in se odločili za tisto, ki se nam je zdela najbolj obetavna.

Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?

Dolgoročna strateška partnerstva.

Kakšne so marže v panogi, v kateri posluješ?

Od 30 do 300 ali celo več odstotkov. Vse je odvisno od tveganosti in zahtevnosti razvojnih projektov, konkurence v panogi, dodane vrednosti za kupca, možnosti zamenjave proizvodov s podobnimi proizvodi, verjetnosti in hitrosti vstopa novih konkurentov in podobno.

Če bi lahko začel še enkrat, katerih napak ne bi ponovil?

Verjetno bi se na začetku lotil kakšnega razvojno malo manj kompleksnega produkta. Druga stvar pa bi bila, da bi precej manj časa porabil za iskanje tveganega kapitala, prepričevanje investitorjev in bi več časa namenil temu, zaradi česar se podjetništvu reče podjetništvo – poslovanju.

Kakšni so obeti tvoje nadaljnje podjetniške poti?

Trenutno zaključujemo z razvojem naše »alfa« serije prvih dlančnikov in do konca leta bi radi poleg hotelirske panoge, kjer je za enkrat veliko zanimanja, vstopili še v druge panoge, kot sta medicina in bančništvo. Tudi tu se že resno pogovarjamo in razvijamo strategijo vstopa z našimi strateškimi partnerji.

Nasvet tistim, ki podjetniki šele postajajo.

Težko je biti najboljši, če ne delaš stvari, ki te res veselijo. Čim več ljudi vprašajte za mnenja o svojih idejah in projektih, saj je »feedback« verjetno med najpomembnejšimi stvarmi v podjetništvu in strah pred tem, da vam bi nekdo idejo ukradel, je odveč. V podjetništvu se je potrebno premakniti iz cone udobja in spraviti v izvršnost in uresničevanje.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?

Naš plan je v letošnjem letu pridobiti 2 ali 3 velike strateške partnerje iz različnih panog, ki nam bodo pomagali vstopati na različne trge. Letošnji plan je tudi postaviti prve testne sisteme v prej omenjenih panogah. V petih letih se želimo uvrstiti kot pomembno podjetje v svetu poslovnih dlančnikov in ostalih rešitev za poslovna okolja

Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?

Starost je lahko včasih problem, saj si nekoliko težje pridobiš zaupanje in kredibilnost, drugače pa mislim, da ne. Ves čas se odpirajo nove priložnosti, nove niše in nove panoge. Je pa res, da je vedno težje res uspeti, saj so trgi danes čedalje bolj segmentirani, ljudje vedno hitreje spreminjamo svoj okus in želimo ves čas nekaj novega, drugačnega. To pa je lahko po drugi strani že spet priložnost.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje