MP intervju: Matko Izlakar-Germ

Se sprašujete, na kakšen način katero izmed svojih idej umetniškega pridiha učinkovito pripeljati v stvarnost? Kako je lahko izdelovanje nakita ne samo hobi, ki pusti prijeten pečat prostemu času, ampak konkreten posel?
MP intervju: Matko Izlakar-Germ

MP intervju: Matko Izlakar-Germ

Odgovor na to sta Matko in Katarina Izlakar-Germ, oblikovalca unikatnega nakita in izdelkov iz pihanega stekla ter obenem tudi par iz zasebnega vidika, ki pri svojem delu izraža veliko stopnjo skladnosti in medsebojnega spoštovanja. Matka smo povprašali o začetkih, pogledih in raznovrstnih vidikih učinkovitega ukvarjanja z oblikovanjem in prodajo nakita.

Blagovna znamka Izlakar-Germ ima v svoji primarni obliki sicer že 30-letno družinsko tradicijo, saj je bil mojster steklopihaštva že Katarinin oče, Franc Germ, ki pa je iz stekla izdeloval predvsem uporabne predmete, kot so vaze in svečniki ter laboratorijske naprave. Kateri dejavniki so vplivali na odločitev, da se lotita posla kot par in nečemu s tradicionalnim pridihom vneseta inovativno svežino, novo ime in svoj pristop dela?

Zadnje čase me veliko ljudi na različnih sejmih in razstavah sprašuje, kako sem začel s to rokodelsko obrtjo, kje sem se naučil, kje dobim ideje, kako nastanejo izdelki, itd. “Usoda mu je naklonjena,” rečemo, kadar govorimo o neki višji moči, ki je nekomu naklonila nekaj čisto določenega. S tem mislimo, da je bilo tej osebi namenjeno, da se ob pravem času znajde na pravem mestu. Vseeno je, ali gre za pozitivno ali negativno lastnost – usoda vedno pomeni, da se je nekaj zgodilo brez našega udejstvovanja. Bilo je določeno vnaprej.

obeski

Obeski (Vir slike: izlakar-germ.si)

Odraščal sem v Medvodah in delal sem različna priložnostna dela kot je npr. ulična prodaja časopisa, prodaja knjig po terenu, nazadnje sem dobil delo kot skladiščnik. V tem času sem spoznal bodočo ženo Katarino, njeni starši so imeli umetnostno obrt steklopihaštva. Njen oče Franc Germ je prvotno izdeloval laboratorijske naprave, kasneje pa razne steklopihaške dekorativne izdelke, vaze, svečnike, itd. Ko je nenadoma umrl, so dela v delavnici zastala, do takrat se ni še nihče naučil njegovih veščin, zato sem se na pobudo tašče sam preizkusil za gorilnikom.

Nekaj osnov so mi pokazali steklopihaški mojstri, ostalo pa sem sam razvijal z vztrajnostjo, dan za dnem. Ugotovil sem, da imam smisel in talent za oblikovanje ter se kmalu zaljubil v to delo. Nikoli prej se nisem ukvarjal z ročnimi deli ali kot otrok izstopal pri umetniškem ustvarjanju, v oblikovanju stekla sem pa našel svojo umetniško žilico… Dano mi je… Velikokrat mi rečejo, da najbrž znam dobro risati in kipariti, in odgovor je ne, ne znam narisati konja, iz stekla pa ga znam oblikovati in tako mi je tudi namenjeno.

In tako sem že prvi dan ustvaril figurice, predvsem slončke za srečo, ki so tudi meni spremenili življenje in me osrečili. Tako sem dan za dnem sedel v delavnici in ustvarjal nove izdelke. Osrečevalo me je, ko sem videl, da izpod mojih rok nastajajo izdelki, za katere si ne bi mogel misliti, da sem jih sposoben narediti. Katarino je to delo spremljalo že od malih nog, veselilo jo je slikanje na steklo, kjer se je pokazal njen talent in ljubezen do stekla in barv.

Združila sva ljubezen in delo ter ustvarila čisto svoje izdelke, predvsem unikaten stekleni nakit pod blagovno znamko IZLAKAR-GERM. Ljubezen do tega dela nama daje energijo in tako se porajajo nove ideje za ustvarjanje vedno novih izdelkov.

Pomlad in poletje preživljata večinoma na slovenski obali, kjer svoje izdelke prodajata na t.i. ‘art marketu’?

Da, rada imava morje, tako sva se odločila, da bova pomlad in poletje preživljala na obali, kjer delava na t.i. ‘art marketu’ v Portorožu. Program izdelkov počasi spreminjava in se prilagajava povpraševanju. Nakit in drobni spominki so izdelki, ki so zanimivi za turiste iz celega sveta. Vsi izdelki pa so narejeni prostoročno in večinoma iz recikliranega stekla.

Glede na katere atribute se unikatni izdelki iz stekla Izlakar-Germ razlikujejo od ostalih na tržišču?

Izdelki Izlakar-Germ so drugačni predvsem zaradi tehnologije oblikovanja. Prozorno steklo je naknadno poslikano z različnimi vzorci in široko paleto barv, domišljija in ideje pa so neomejene.

Je pri tem delu večji poudarek na dejavniku domišljije ali ročne spretnosti?

Eno z drugim.

Ker poleg unikatnega nakita, ki je vajin zaščitni znak, izdelujeta tudi različne vrste živali, pasme psov in astrološka znamenja, je to predvidevam, zanimivo tudi za udeležbo na raznovrstnih sejmih in pasjih razstavah?

Zelo zanimivo je opazovati, kako nastaja izdelek pred tvojimi očmi. Na razstavah psov izdelujem različne pasme po sliki ali celo po nareku stranke, kar je še posebej velik izziv.

Ljubezen do steklopihaštva kot uspešno voden posel, torej … Bi se strinjali z mnenjem vodilnega analitika za področje uspeha, Richarda St. Johna, da je v primeru, ko zadeve počnemo zaradi ljubezni in pristnega entuziazma, denar samo posledica tovrstnega načina dela?

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Točno tako, ker ko nekaj delaš z veseljem, te denar ne obremenjuje. Dober poslovni načrt, dobri ljudje, ki jih imaš okoli sebe in malo sreče, so potrebni dejavniki za uspeh, denar je le posledica tega!

Izzivi, ki blagovno znamko Izlakar-Germ čakajo v prihodnosti?

Znanje in izkušnje v oblikovanju stekla povezati v moderno arhitekturo, dizajn in kiparstvo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Oznake: , , , ,