MP intervju: Matko Izlakar-Germ

Se sprašujete, na kakšen način katero izmed svojih idej umetniškega pridiha učinkovito pripeljati v stvarnost? Kako je lahko izdelovanje nakita ne samo hobi, ki pusti prijeten pečat prostemu času, ampak konkreten posel?
MP intervju: Matko Izlakar-Germ

MP intervju: Matko Izlakar-Germ

Odgovor na to sta Matko in Katarina Izlakar-Germ, oblikovalca unikatnega nakita in izdelkov iz pihanega stekla ter obenem tudi par iz zasebnega vidika, ki pri svojem delu izraža veliko stopnjo skladnosti in medsebojnega spoštovanja. Matka smo povprašali o začetkih, pogledih in raznovrstnih vidikih učinkovitega ukvarjanja z oblikovanjem in prodajo nakita.

Blagovna znamka Izlakar-Germ ima v svoji primarni obliki sicer že 30-letno družinsko tradicijo, saj je bil mojster steklopihaštva že Katarinin oče, Franc Germ, ki pa je iz stekla izdeloval predvsem uporabne predmete, kot so vaze in svečniki ter laboratorijske naprave. Kateri dejavniki so vplivali na odločitev, da se lotita posla kot par in nečemu s tradicionalnim pridihom vneseta inovativno svežino, novo ime in svoj pristop dela?

Zadnje čase me veliko ljudi na različnih sejmih in razstavah sprašuje, kako sem začel s to rokodelsko obrtjo, kje sem se naučil, kje dobim ideje, kako nastanejo izdelki, itd. “Usoda mu je naklonjena,” rečemo, kadar govorimo o neki višji moči, ki je nekomu naklonila nekaj čisto določenega. S tem mislimo, da je bilo tej osebi namenjeno, da se ob pravem času znajde na pravem mestu. Vseeno je, ali gre za pozitivno ali negativno lastnost – usoda vedno pomeni, da se je nekaj zgodilo brez našega udejstvovanja. Bilo je določeno vnaprej.

obeski

Obeski (Vir slike: izlakar-germ.si)

Odraščal sem v Medvodah in delal sem različna priložnostna dela kot je npr. ulična prodaja časopisa, prodaja knjig po terenu, nazadnje sem dobil delo kot skladiščnik. V tem času sem spoznal bodočo ženo Katarino, njeni starši so imeli umetnostno obrt steklopihaštva. Njen oče Franc Germ je prvotno izdeloval laboratorijske naprave, kasneje pa razne steklopihaške dekorativne izdelke, vaze, svečnike, itd. Ko je nenadoma umrl, so dela v delavnici zastala, do takrat se ni še nihče naučil njegovih veščin, zato sem se na pobudo tašče sam preizkusil za gorilnikom.

Nekaj osnov so mi pokazali steklopihaški mojstri, ostalo pa sem sam razvijal z vztrajnostjo, dan za dnem. Ugotovil sem, da imam smisel in talent za oblikovanje ter se kmalu zaljubil v to delo. Nikoli prej se nisem ukvarjal z ročnimi deli ali kot otrok izstopal pri umetniškem ustvarjanju, v oblikovanju stekla sem pa našel svojo umetniško žilico… Dano mi je… Velikokrat mi rečejo, da najbrž znam dobro risati in kipariti, in odgovor je ne, ne znam narisati konja, iz stekla pa ga znam oblikovati in tako mi je tudi namenjeno.

In tako sem že prvi dan ustvaril figurice, predvsem slončke za srečo, ki so tudi meni spremenili življenje in me osrečili. Tako sem dan za dnem sedel v delavnici in ustvarjal nove izdelke. Osrečevalo me je, ko sem videl, da izpod mojih rok nastajajo izdelki, za katere si ne bi mogel misliti, da sem jih sposoben narediti. Katarino je to delo spremljalo že od malih nog, veselilo jo je slikanje na steklo, kjer se je pokazal njen talent in ljubezen do stekla in barv.

Združila sva ljubezen in delo ter ustvarila čisto svoje izdelke, predvsem unikaten stekleni nakit pod blagovno znamko IZLAKAR-GERM. Ljubezen do tega dela nama daje energijo in tako se porajajo nove ideje za ustvarjanje vedno novih izdelkov.

Pomlad in poletje preživljata večinoma na slovenski obali, kjer svoje izdelke prodajata na t.i. ‘art marketu’?

Da, rada imava morje, tako sva se odločila, da bova pomlad in poletje preživljala na obali, kjer delava na t.i. ‘art marketu’ v Portorožu. Program izdelkov počasi spreminjava in se prilagajava povpraševanju. Nakit in drobni spominki so izdelki, ki so zanimivi za turiste iz celega sveta. Vsi izdelki pa so narejeni prostoročno in večinoma iz recikliranega stekla.

Glede na katere atribute se unikatni izdelki iz stekla Izlakar-Germ razlikujejo od ostalih na tržišču?

Izdelki Izlakar-Germ so drugačni predvsem zaradi tehnologije oblikovanja. Prozorno steklo je naknadno poslikano z različnimi vzorci in široko paleto barv, domišljija in ideje pa so neomejene.

Je pri tem delu večji poudarek na dejavniku domišljije ali ročne spretnosti?

Eno z drugim.

Ker poleg unikatnega nakita, ki je vajin zaščitni znak, izdelujeta tudi različne vrste živali, pasme psov in astrološka znamenja, je to predvidevam, zanimivo tudi za udeležbo na raznovrstnih sejmih in pasjih razstavah?

Zelo zanimivo je opazovati, kako nastaja izdelek pred tvojimi očmi. Na razstavah psov izdelujem različne pasme po sliki ali celo po nareku stranke, kar je še posebej velik izziv.

Ljubezen do steklopihaštva kot uspešno voden posel, torej … Bi se strinjali z mnenjem vodilnega analitika za področje uspeha, Richarda St. Johna, da je v primeru, ko zadeve počnemo zaradi ljubezni in pristnega entuziazma, denar samo posledica tovrstnega načina dela?

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Točno tako, ker ko nekaj delaš z veseljem, te denar ne obremenjuje. Dober poslovni načrt, dobri ljudje, ki jih imaš okoli sebe in malo sreče, so potrebni dejavniki za uspeh, denar je le posledica tega!

Izzivi, ki blagovno znamko Izlakar-Germ čakajo v prihodnosti?

Znanje in izkušnje v oblikovanju stekla povezati v moderno arhitekturo, dizajn in kiparstvo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Finalist izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Popolna postava, je lani izpolnilo finančni cilj. Preseglo je milijon evrov prihodkov, do leta 2023 pa želi postati vodilno “health&fitness” podjetje na evropskih tleh. Preberite več >>

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Otroke v najzgodnejših letih spremlja prekomerna potrošnja. Starši tako porabijo ogromno denarja za obleke, pohištvo in igrače. Igrača Lucky 3in1 pa združuje kar tri v enem: skiro, poganjalec in tricikel. Preberite več >>

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje