MP intervju: Matko Izlakar-Germ

Avtor — 07.11.2013
Se sprašujete, na kakšen način katero izmed svojih idej umetniškega pridiha učinkovito pripeljati v stvarnost? Kako je lahko izdelovanje nakita ne samo hobi, ki pusti prijeten pečat prostemu času, ampak konkreten posel?
MP intervju: Matko Izlakar-Germ

MP intervju: Matko Izlakar-Germ

Odgovor na to sta Matko in Katarina Izlakar-Germ, oblikovalca unikatnega nakita in izdelkov iz pihanega stekla ter obenem tudi par iz zasebnega vidika, ki pri svojem delu izraža veliko stopnjo skladnosti in medsebojnega spoštovanja. Matka smo povprašali o začetkih, pogledih in raznovrstnih vidikih učinkovitega ukvarjanja z oblikovanjem in prodajo nakita.

Blagovna znamka Izlakar-Germ ima v svoji primarni obliki sicer že 30-letno družinsko tradicijo, saj je bil mojster steklopihaštva že Katarinin oče, Franc Germ, ki pa je iz stekla izdeloval predvsem uporabne predmete, kot so vaze in svečniki ter laboratorijske naprave. Kateri dejavniki so vplivali na odločitev, da se lotita posla kot par in nečemu s tradicionalnim pridihom vneseta inovativno svežino, novo ime in svoj pristop dela?

Zadnje čase me veliko ljudi na različnih sejmih in razstavah sprašuje, kako sem začel s to rokodelsko obrtjo, kje sem se naučil, kje dobim ideje, kako nastanejo izdelki, itd. “Usoda mu je naklonjena,” rečemo, kadar govorimo o neki višji moči, ki je nekomu naklonila nekaj čisto določenega. S tem mislimo, da je bilo tej osebi namenjeno, da se ob pravem času znajde na pravem mestu. Vseeno je, ali gre za pozitivno ali negativno lastnost – usoda vedno pomeni, da se je nekaj zgodilo brez našega udejstvovanja. Bilo je določeno vnaprej.

obeski

Obeski (Vir slike: izlakar-germ.si)

Odraščal sem v Medvodah in delal sem različna priložnostna dela kot je npr. ulična prodaja časopisa, prodaja knjig po terenu, nazadnje sem dobil delo kot skladiščnik. V tem času sem spoznal bodočo ženo Katarino, njeni starši so imeli umetnostno obrt steklopihaštva. Njen oče Franc Germ je prvotno izdeloval laboratorijske naprave, kasneje pa razne steklopihaške dekorativne izdelke, vaze, svečnike, itd. Ko je nenadoma umrl, so dela v delavnici zastala, do takrat se ni še nihče naučil njegovih veščin, zato sem se na pobudo tašče sam preizkusil za gorilnikom.

Nekaj osnov so mi pokazali steklopihaški mojstri, ostalo pa sem sam razvijal z vztrajnostjo, dan za dnem. Ugotovil sem, da imam smisel in talent za oblikovanje ter se kmalu zaljubil v to delo. Nikoli prej se nisem ukvarjal z ročnimi deli ali kot otrok izstopal pri umetniškem ustvarjanju, v oblikovanju stekla sem pa našel svojo umetniško žilico… Dano mi je… Velikokrat mi rečejo, da najbrž znam dobro risati in kipariti, in odgovor je ne, ne znam narisati konja, iz stekla pa ga znam oblikovati in tako mi je tudi namenjeno.

In tako sem že prvi dan ustvaril figurice, predvsem slončke za srečo, ki so tudi meni spremenili življenje in me osrečili. Tako sem dan za dnem sedel v delavnici in ustvarjal nove izdelke. Osrečevalo me je, ko sem videl, da izpod mojih rok nastajajo izdelki, za katere si ne bi mogel misliti, da sem jih sposoben narediti. Katarino je to delo spremljalo že od malih nog, veselilo jo je slikanje na steklo, kjer se je pokazal njen talent in ljubezen do stekla in barv.

Združila sva ljubezen in delo ter ustvarila čisto svoje izdelke, predvsem unikaten stekleni nakit pod blagovno znamko IZLAKAR-GERM. Ljubezen do tega dela nama daje energijo in tako se porajajo nove ideje za ustvarjanje vedno novih izdelkov.

Pomlad in poletje preživljata večinoma na slovenski obali, kjer svoje izdelke prodajata na t.i. ‘art marketu’?

Da, rada imava morje, tako sva se odločila, da bova pomlad in poletje preživljala na obali, kjer delava na t.i. ‘art marketu’ v Portorožu. Program izdelkov počasi spreminjava in se prilagajava povpraševanju. Nakit in drobni spominki so izdelki, ki so zanimivi za turiste iz celega sveta. Vsi izdelki pa so narejeni prostoročno in večinoma iz recikliranega stekla.

Glede na katere atribute se unikatni izdelki iz stekla Izlakar-Germ razlikujejo od ostalih na tržišču?

Izdelki Izlakar-Germ so drugačni predvsem zaradi tehnologije oblikovanja. Prozorno steklo je naknadno poslikano z različnimi vzorci in široko paleto barv, domišljija in ideje pa so neomejene.

Je pri tem delu večji poudarek na dejavniku domišljije ali ročne spretnosti?

Eno z drugim.

Ker poleg unikatnega nakita, ki je vajin zaščitni znak, izdelujeta tudi različne vrste živali, pasme psov in astrološka znamenja, je to predvidevam, zanimivo tudi za udeležbo na raznovrstnih sejmih in pasjih razstavah?

Zelo zanimivo je opazovati, kako nastaja izdelek pred tvojimi očmi. Na razstavah psov izdelujem različne pasme po sliki ali celo po nareku stranke, kar je še posebej velik izziv.

Ljubezen do steklopihaštva kot uspešno voden posel, torej … Bi se strinjali z mnenjem vodilnega analitika za področje uspeha, Richarda St. Johna, da je v primeru, ko zadeve počnemo zaradi ljubezni in pristnega entuziazma, denar samo posledica tovrstnega načina dela?

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Točno tako, ker ko nekaj delaš z veseljem, te denar ne obremenjuje. Dober poslovni načrt, dobri ljudje, ki jih imaš okoli sebe in malo sreče, so potrebni dejavniki za uspeh, denar je le posledica tega!

Izzivi, ki blagovno znamko Izlakar-Germ čakajo v prihodnosti?

Znanje in izkušnje v oblikovanju stekla povezati v moderno arhitekturo, dizajn in kiparstvo.

Preberite tudi
Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih.

Preberite več >>
Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Pred kratkim je po slovenskih in svetovnih medijih zaokrožila vest, da je slovenska platforma Hive Project zmagovalka letošnje CoinAgende, svetovne konference zagonskih podjetij in projektov, ki temeljijo na tehnologiji blockchain.

Preberite več >>
Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Slovensko zagonsko podjetje Noordung je pred kratkim začelo s prodajo inovativnih električnih koles z možnostjo predvajanja glasbe. O ideji, njenem razvoju, dodani vrednosti in načrtih za prihodnost smo se pogovarjali z ustanoviteljem podjetja Gregorjem Frasom.

Preberite več >>
Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine?

Preberite več >>
Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki.

Preberite več >>
NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki.

Preberite več >>
KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke.

Preberite več >>
Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Lansiranje novega izdelka ali storitve na trg ni več tako preprosto, kot je bilo včasih. Da bi izstopali iz množice, morate uporabiti inovativne taktike in strategije, predvsem pa morate biti pripravljeni. Vse to so na lastni koži izkusili tudi v podjetju Panorganic.

Preberite več >>
Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Njihova pot se je začela pred nekaj leti, ko so ugotovili, da je ponudba piva v Sloveniji izjemno majhna. Začeli so z začetnim paketom za varjenje piva, po štirih letih pa proizvedejo 20 tisoč litrov piva na mesec.

Preberite več >>
Ne obžalujte napak, pravi dr. Jure Knez iz DeweSofta

Ne obžalujte napak, pravi dr. Jure Knez iz DeweSofta

Vsako leto propadejo številna zagonska podjetja. Podjetniki se vedno znova spotikajo ob pogostih ovirah, ki bi se jim lahko na preprost način izognili. Da se kaj takega ne bi zgodilo vam, preverite prispevek in se učite na napakah drugih.

Preberite več >>
Oznake: , , , ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje