MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

Podjetje MESI – Medicinska Elektronika Slovenija, ustanovljeno leta 2010, se ukvarja z razvojem inovativnih medicinskih pripomočkov in s svojim prvim projektom na trgu uspešno uveljavlja medicinsko napravo za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa (ABPI MD).
MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

Njihov proizvod je namenjen zgodnjemu odkrivanju periferne arterijske bolezni (PAB) z oscilometrično metodo in je obenem fokusiran na ciljno skupino nad 50 letom starosti, saj bolezen PAB prizadene približno 15 odstotkov ljudi v prej omenjenih letih.

Mlado nastalo podjetje sestavlja 13 učinkovitih posameznikov različnih profilov, njihovo gledanje na inoviranje tako specifičnega končnega proizvoda in njegovo vpeljavo na trgu, preseganje finančnih težav v samem procesu, pomen dobljene Rektorjeve nagrade in nadaljnje izzive, pa si lahko preberete v sledečem pogovoru.

Za začetek, kaj vas je pravzaprav pripeljalo do razmišljanja v smeri inoviranja tako specifičnega končnega proizvoda?

Potreba kupcev – zdravnikov, ki se vsakodnevno srečujejo s posamezniki, obolelimi za periferno arterijsko boleznijo. Natančneje, srčno-žilni kirurgi so priča posledicam bolezni, ki se lahko zaključi z amputacijo spodnjih okončin. Pomanjkanje enostavnih medicinskih pripomočkov na primarnem nivoju negativno vpliva na nivo izvajanja preventivnih meritev. Periferna arterijska bolezen pa je v 75% asimptomatska. Meritve gleženjskega indeksa se izvajajo samo na posameznikih z bolečinami v nogah.

V preteklosti so meritve izvajali z Dopplerjevo ultrazvočno metodo, ki zahteva 30 minut zdravnikovega časa, je kompleksna za uporabo ter odvisna od edukacije merilca. Sedaj jim mi ponujamo ABPI MD, ki v samo treh minutah izmeri levi in desni gleženjski indeks, je enostaven za uporabo in izračun je avtomatski.

mesi

Ekipa (Vir slike: arhiv podjetja MESI)

Kakšni finančni vložki so bili potrebni za zagon in inoviranje končnega proizvoda ter njegovo vpeljavo na trgu? Kako ste presegli morebitne težave finančnega značaja?

Najpomembnejši vložki v startup podjetje so delo, volja in vizija. Praktično vsi zaposleni v prvih dveh letih poslovanja smo delali cele dneve brezplačno z vizijo, da bomo našo idejo pripeljali na trg, zdravnikom v uporabo. Z vsakim dnem pa smo nabirali izkušnje, kako startup podjetje zbira sredstva za razvoj, vzpostavitev proizvodnje in nakup materiala za proizvodnjo. Tako smo pridobili subvencije razpisa P2 Podjetniškega sklada, pridobili bančno posojilo z garancijo države in, ko smo že aktivno prodajali izdelek na trgu in pokazali, da je le-ta dobro sprejet, pridobili angelsko investicijo.

Smo podjetje, ki razvija, proizvaja in prodaja medicinske naprave in zato so sredstva, ki jih za delovanje potrebujemo, neprimerno višja kot sredstva, ki jih potrebujejo internet startup podjetja.

MESI je eden izmed zmagovalcev Rektorjeve nagrade za naj inovacijo Univerze v Ljubljani. Kaj menite, da so bile prednosti takšnega lepo zvenečega naziva, ki v sebi brez dvoma nosi noto potencialnega uspeha?

Rektorjeva nagrada je na začetku naše poti predstavljala potrditev, odskočno desko v svet podjetništva. Pridružili smo se Ljubljanskemu univerzitetnemu inkubatorju, nadaljevali z razvojem produkta ter gradili podjetje MESI.

Vaš proizvod, merilnik za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa, je usmerjen na precej specifično ciljno skupino, in sicer na ljudi nad 50 letom starosti, ki naj bi imeli večje tendence po zbolevanju za periferno arterijsko boleznijo. Kot je zaslediti, naj bi bilo zaradi kajenja, mastne hrane in stresa po mnenju zdravnikov specialistov v Sloveniji torej kar 900.000 ljudi, ki bi jih omenjena bolezen lahko prizadela. Kolikšno je torej zanimanje (in posledično prodaja) zdravstvenih ambulant, posameznikov in drugih enot za vaš proizvod?

Periferna arterijska bolezen je v večini primerov asimptomatska, napreduje brez vidnih znakov in je zato tudi znana kot tihi ubijalec. Namreč, gre za zožanje arterij v spodnjih okončinah telesa. Pri tem pa je potrebno omeniti, da ima posameznik, obolel za PAB, 6 do 7-krat večje možnosti za nastanek možganske kapi ali srčnega infarkta. Posledično so pravočasne meritve, pri vseh ljudeh starejših od 50 let, ključnega pomena. Slovenski zdravniki se zavedajo pomena pravočasnega diagnosticiranja in zato v večini slovenskih zdravstvenih domov že uporabljajo ABPI MD.

Prednosti avtomatskega merilnika gleženjskega indeksa sta predvsem enostavnost uporabe in prihranek časa pri opravljanju meritve, ki naj bi zmanjšal sedanjih 30 minut na zgolj 1 samo. Se lahko pohvalite še s kakšno konkurenčno prednostjo vašega proizvoda?

Gleženjski indeks predstavlja razmerje tlakov na zgornjih in spodnjih okončinah. Znano je, da posameznikov tlak niha in se spreminja iz minute v minuto. Pri tem pa močno vpliva na rezultat, izmerjen z Dopplerjevo metodo. Namreč, meritve tlakov se izvajajo ločeno ter pri tem pride do zamikov.

Avtomatski merilnik gleženjskega indeksa z uporabo treh manšet omogoča hkratno meritev tlakov in pri tem izloči napako, nastalo zaradi zamikov. Še več, algoritem je zasnovan tako, da javi morebitne napake, nastale med meritvijo. Na primer, če se je bolnik med meritvijo premikal ter s tem vplival na izmerjene rezultate, bo naprava opozorila merilca, naj ponovi meritev.

Gre pri meritvah gleženjskega indeksa za rutinski zdravniški pregled ali v Sloveniji še nismo na tej stopnji?

mesi

Tako evropske kot tudi ameriške smernice poudarjajo pomen izvajanja preventivnih meritev, mi pa smo zdravnikom ponudili enostavno rešitev. V letu in pol smo pripomogli k večji ozaveščenosti bolnikov ter zvišali izvajanje meritev na primarnem nivoju. Rezultati le-tega so se pokazali v višjem številu zgodaj diagnosticiranih bolnikov s periferno arterijsko boleznijo ter še daljšo vrsto na pregled pri angiologu. V UKC Ljubljana so opazili vidno povečanje bolnikov, napotenih z rezultati gleženjskega indeksa, izmerjenega z našo napravo.

Za katere proizvode menite, da bi vašemu potencialno lahko predstavljali konkurenco?

Naša konkurenca je Dopplerjeva ultrazvočna metoda, ki zaenkrat predstavlja zlati standard v medicini.

Vaši nadaljnji izzivi v času recesije in družbeno-gospodarske atmosfere, ki je skladna s slednjo?

Mi verjamemo, da delo krepi telo in duha. Pri tem pa ne razmišljamo o recesiji ter stremimo k doseganju zastavljenih ciljev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Današnja družba proizvede ogromne količine smeti, trg pa je nasičen z okolju škodljivimi izdelki. Kulturno ekološko društvo Smetumet zato iz odpadnih materialov izdeluje kakovostne izdelke za vse. Preberite več >>

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ni navadna gostilna. Projekt družbe Centerkontura pomaga pri reševanju problema neusposobljenosti in brezposelnosti mladih invalidov. Preberite več >>

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

Digitalna agencija Numo podjetjem pomaga pri oblikovanju blagovne znamke, njeni predstavitvi v javnosti, gradnji komunikacijskih strategij in nudi znanja na področju zakonitosti spletnega pojavljanja. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje