MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

Podjetje MESI – Medicinska Elektronika Slovenija, ustanovljeno leta 2010, se ukvarja z razvojem inovativnih medicinskih pripomočkov in s svojim prvim projektom na trgu uspešno uveljavlja medicinsko napravo za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa (ABPI MD).
MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

Njihov proizvod je namenjen zgodnjemu odkrivanju periferne arterijske bolezni (PAB) z oscilometrično metodo in je obenem fokusiran na ciljno skupino nad 50 letom starosti, saj bolezen PAB prizadene približno 15 odstotkov ljudi v prej omenjenih letih.

Mlado nastalo podjetje sestavlja 13 učinkovitih posameznikov različnih profilov, njihovo gledanje na inoviranje tako specifičnega končnega proizvoda in njegovo vpeljavo na trgu, preseganje finančnih težav v samem procesu, pomen dobljene Rektorjeve nagrade in nadaljnje izzive, pa si lahko preberete v sledečem pogovoru.

Za začetek, kaj vas je pravzaprav pripeljalo do razmišljanja v smeri inoviranja tako specifičnega končnega proizvoda?

Potreba kupcev – zdravnikov, ki se vsakodnevno srečujejo s posamezniki, obolelimi za periferno arterijsko boleznijo. Natančneje, srčno-žilni kirurgi so priča posledicam bolezni, ki se lahko zaključi z amputacijo spodnjih okončin. Pomanjkanje enostavnih medicinskih pripomočkov na primarnem nivoju negativno vpliva na nivo izvajanja preventivnih meritev. Periferna arterijska bolezen pa je v 75% asimptomatska. Meritve gleženjskega indeksa se izvajajo samo na posameznikih z bolečinami v nogah.

V preteklosti so meritve izvajali z Dopplerjevo ultrazvočno metodo, ki zahteva 30 minut zdravnikovega časa, je kompleksna za uporabo ter odvisna od edukacije merilca. Sedaj jim mi ponujamo ABPI MD, ki v samo treh minutah izmeri levi in desni gleženjski indeks, je enostaven za uporabo in izračun je avtomatski.

mesi

Ekipa (Vir slike: arhiv podjetja MESI)

Kakšni finančni vložki so bili potrebni za zagon in inoviranje končnega proizvoda ter njegovo vpeljavo na trgu? Kako ste presegli morebitne težave finančnega značaja?

Najpomembnejši vložki v startup podjetje so delo, volja in vizija. Praktično vsi zaposleni v prvih dveh letih poslovanja smo delali cele dneve brezplačno z vizijo, da bomo našo idejo pripeljali na trg, zdravnikom v uporabo. Z vsakim dnem pa smo nabirali izkušnje, kako startup podjetje zbira sredstva za razvoj, vzpostavitev proizvodnje in nakup materiala za proizvodnjo. Tako smo pridobili subvencije razpisa P2 Podjetniškega sklada, pridobili bančno posojilo z garancijo države in, ko smo že aktivno prodajali izdelek na trgu in pokazali, da je le-ta dobro sprejet, pridobili angelsko investicijo.

Smo podjetje, ki razvija, proizvaja in prodaja medicinske naprave in zato so sredstva, ki jih za delovanje potrebujemo, neprimerno višja kot sredstva, ki jih potrebujejo internet startup podjetja.

MESI je eden izmed zmagovalcev Rektorjeve nagrade za naj inovacijo Univerze v Ljubljani. Kaj menite, da so bile prednosti takšnega lepo zvenečega naziva, ki v sebi brez dvoma nosi noto potencialnega uspeha?

Rektorjeva nagrada je na začetku naše poti predstavljala potrditev, odskočno desko v svet podjetništva. Pridružili smo se Ljubljanskemu univerzitetnemu inkubatorju, nadaljevali z razvojem produkta ter gradili podjetje MESI.

Vaš proizvod, merilnik za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa, je usmerjen na precej specifično ciljno skupino, in sicer na ljudi nad 50 letom starosti, ki naj bi imeli večje tendence po zbolevanju za periferno arterijsko boleznijo. Kot je zaslediti, naj bi bilo zaradi kajenja, mastne hrane in stresa po mnenju zdravnikov specialistov v Sloveniji torej kar 900.000 ljudi, ki bi jih omenjena bolezen lahko prizadela. Kolikšno je torej zanimanje (in posledično prodaja) zdravstvenih ambulant, posameznikov in drugih enot za vaš proizvod?

Periferna arterijska bolezen je v večini primerov asimptomatska, napreduje brez vidnih znakov in je zato tudi znana kot tihi ubijalec. Namreč, gre za zožanje arterij v spodnjih okončinah telesa. Pri tem pa je potrebno omeniti, da ima posameznik, obolel za PAB, 6 do 7-krat večje možnosti za nastanek možganske kapi ali srčnega infarkta. Posledično so pravočasne meritve, pri vseh ljudeh starejših od 50 let, ključnega pomena. Slovenski zdravniki se zavedajo pomena pravočasnega diagnosticiranja in zato v večini slovenskih zdravstvenih domov že uporabljajo ABPI MD.

Prednosti avtomatskega merilnika gleženjskega indeksa sta predvsem enostavnost uporabe in prihranek časa pri opravljanju meritve, ki naj bi zmanjšal sedanjih 30 minut na zgolj 1 samo. Se lahko pohvalite še s kakšno konkurenčno prednostjo vašega proizvoda?

Gleženjski indeks predstavlja razmerje tlakov na zgornjih in spodnjih okončinah. Znano je, da posameznikov tlak niha in se spreminja iz minute v minuto. Pri tem pa močno vpliva na rezultat, izmerjen z Dopplerjevo metodo. Namreč, meritve tlakov se izvajajo ločeno ter pri tem pride do zamikov.

Avtomatski merilnik gleženjskega indeksa z uporabo treh manšet omogoča hkratno meritev tlakov in pri tem izloči napako, nastalo zaradi zamikov. Še več, algoritem je zasnovan tako, da javi morebitne napake, nastale med meritvijo. Na primer, če se je bolnik med meritvijo premikal ter s tem vplival na izmerjene rezultate, bo naprava opozorila merilca, naj ponovi meritev.

Gre pri meritvah gleženjskega indeksa za rutinski zdravniški pregled ali v Sloveniji še nismo na tej stopnji?

mesi

Tako evropske kot tudi ameriške smernice poudarjajo pomen izvajanja preventivnih meritev, mi pa smo zdravnikom ponudili enostavno rešitev. V letu in pol smo pripomogli k večji ozaveščenosti bolnikov ter zvišali izvajanje meritev na primarnem nivoju. Rezultati le-tega so se pokazali v višjem številu zgodaj diagnosticiranih bolnikov s periferno arterijsko boleznijo ter še daljšo vrsto na pregled pri angiologu. V UKC Ljubljana so opazili vidno povečanje bolnikov, napotenih z rezultati gleženjskega indeksa, izmerjenega z našo napravo.

Za katere proizvode menite, da bi vašemu potencialno lahko predstavljali konkurenco?

Naša konkurenca je Dopplerjeva ultrazvočna metoda, ki zaenkrat predstavlja zlati standard v medicini.

Vaši nadaljnji izzivi v času recesije in družbeno-gospodarske atmosfere, ki je skladna s slednjo?

Mi verjamemo, da delo krepi telo in duha. Pri tem pa ne razmišljamo o recesiji ter stremimo k doseganju zastavljenih ciljev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Finalist izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Popolna postava, je lani izpolnilo finančni cilj. Preseglo je milijon evrov prihodkov, do leta 2023 pa želi postati vodilno “health&fitness” podjetje na evropskih tleh. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GPDR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GPDR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje