MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

Podjetje MESI – Medicinska Elektronika Slovenija, ustanovljeno leta 2010, se ukvarja z razvojem inovativnih medicinskih pripomočkov in s svojim prvim projektom na trgu uspešno uveljavlja medicinsko napravo za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa (ABPI MD).
MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

Njihov proizvod je namenjen zgodnjemu odkrivanju periferne arterijske bolezni (PAB) z oscilometrično metodo in je obenem fokusiran na ciljno skupino nad 50 letom starosti, saj bolezen PAB prizadene približno 15 odstotkov ljudi v prej omenjenih letih.

Mlado nastalo podjetje sestavlja 13 učinkovitih posameznikov različnih profilov, njihovo gledanje na inoviranje tako specifičnega končnega proizvoda in njegovo vpeljavo na trgu, preseganje finančnih težav v samem procesu, pomen dobljene Rektorjeve nagrade in nadaljnje izzive, pa si lahko preberete v sledečem pogovoru.

Za začetek, kaj vas je pravzaprav pripeljalo do razmišljanja v smeri inoviranja tako specifičnega končnega proizvoda?

Potreba kupcev – zdravnikov, ki se vsakodnevno srečujejo s posamezniki, obolelimi za periferno arterijsko boleznijo. Natančneje, srčno-žilni kirurgi so priča posledicam bolezni, ki se lahko zaključi z amputacijo spodnjih okončin. Pomanjkanje enostavnih medicinskih pripomočkov na primarnem nivoju negativno vpliva na nivo izvajanja preventivnih meritev. Periferna arterijska bolezen pa je v 75% asimptomatska. Meritve gleženjskega indeksa se izvajajo samo na posameznikih z bolečinami v nogah.

V preteklosti so meritve izvajali z Dopplerjevo ultrazvočno metodo, ki zahteva 30 minut zdravnikovega časa, je kompleksna za uporabo ter odvisna od edukacije merilca. Sedaj jim mi ponujamo ABPI MD, ki v samo treh minutah izmeri levi in desni gleženjski indeks, je enostaven za uporabo in izračun je avtomatski.

mesi

Ekipa (Vir slike: arhiv podjetja MESI)

Kakšni finančni vložki so bili potrebni za zagon in inoviranje končnega proizvoda ter njegovo vpeljavo na trgu? Kako ste presegli morebitne težave finančnega značaja?

Najpomembnejši vložki v startup podjetje so delo, volja in vizija. Praktično vsi zaposleni v prvih dveh letih poslovanja smo delali cele dneve brezplačno z vizijo, da bomo našo idejo pripeljali na trg, zdravnikom v uporabo. Z vsakim dnem pa smo nabirali izkušnje, kako startup podjetje zbira sredstva za razvoj, vzpostavitev proizvodnje in nakup materiala za proizvodnjo. Tako smo pridobili subvencije razpisa P2 Podjetniškega sklada, pridobili bančno posojilo z garancijo države in, ko smo že aktivno prodajali izdelek na trgu in pokazali, da je le-ta dobro sprejet, pridobili angelsko investicijo.

Smo podjetje, ki razvija, proizvaja in prodaja medicinske naprave in zato so sredstva, ki jih za delovanje potrebujemo, neprimerno višja kot sredstva, ki jih potrebujejo internet startup podjetja.

MESI je eden izmed zmagovalcev Rektorjeve nagrade za naj inovacijo Univerze v Ljubljani. Kaj menite, da so bile prednosti takšnega lepo zvenečega naziva, ki v sebi brez dvoma nosi noto potencialnega uspeha?

Rektorjeva nagrada je na začetku naše poti predstavljala potrditev, odskočno desko v svet podjetništva. Pridružili smo se Ljubljanskemu univerzitetnemu inkubatorju, nadaljevali z razvojem produkta ter gradili podjetje MESI.

Vaš proizvod, merilnik za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa, je usmerjen na precej specifično ciljno skupino, in sicer na ljudi nad 50 letom starosti, ki naj bi imeli večje tendence po zbolevanju za periferno arterijsko boleznijo. Kot je zaslediti, naj bi bilo zaradi kajenja, mastne hrane in stresa po mnenju zdravnikov specialistov v Sloveniji torej kar 900.000 ljudi, ki bi jih omenjena bolezen lahko prizadela. Kolikšno je torej zanimanje (in posledično prodaja) zdravstvenih ambulant, posameznikov in drugih enot za vaš proizvod?

Periferna arterijska bolezen je v večini primerov asimptomatska, napreduje brez vidnih znakov in je zato tudi znana kot tihi ubijalec. Namreč, gre za zožanje arterij v spodnjih okončinah telesa. Pri tem pa je potrebno omeniti, da ima posameznik, obolel za PAB, 6 do 7-krat večje možnosti za nastanek možganske kapi ali srčnega infarkta. Posledično so pravočasne meritve, pri vseh ljudeh starejših od 50 let, ključnega pomena. Slovenski zdravniki se zavedajo pomena pravočasnega diagnosticiranja in zato v večini slovenskih zdravstvenih domov že uporabljajo ABPI MD.

Prednosti avtomatskega merilnika gleženjskega indeksa sta predvsem enostavnost uporabe in prihranek časa pri opravljanju meritve, ki naj bi zmanjšal sedanjih 30 minut na zgolj 1 samo. Se lahko pohvalite še s kakšno konkurenčno prednostjo vašega proizvoda?

Gleženjski indeks predstavlja razmerje tlakov na zgornjih in spodnjih okončinah. Znano je, da posameznikov tlak niha in se spreminja iz minute v minuto. Pri tem pa močno vpliva na rezultat, izmerjen z Dopplerjevo metodo. Namreč, meritve tlakov se izvajajo ločeno ter pri tem pride do zamikov.

Avtomatski merilnik gleženjskega indeksa z uporabo treh manšet omogoča hkratno meritev tlakov in pri tem izloči napako, nastalo zaradi zamikov. Še več, algoritem je zasnovan tako, da javi morebitne napake, nastale med meritvijo. Na primer, če se je bolnik med meritvijo premikal ter s tem vplival na izmerjene rezultate, bo naprava opozorila merilca, naj ponovi meritev.

Gre pri meritvah gleženjskega indeksa za rutinski zdravniški pregled ali v Sloveniji še nismo na tej stopnji?

mesi

Tako evropske kot tudi ameriške smernice poudarjajo pomen izvajanja preventivnih meritev, mi pa smo zdravnikom ponudili enostavno rešitev. V letu in pol smo pripomogli k večji ozaveščenosti bolnikov ter zvišali izvajanje meritev na primarnem nivoju. Rezultati le-tega so se pokazali v višjem številu zgodaj diagnosticiranih bolnikov s periferno arterijsko boleznijo ter še daljšo vrsto na pregled pri angiologu. V UKC Ljubljana so opazili vidno povečanje bolnikov, napotenih z rezultati gleženjskega indeksa, izmerjenega z našo napravo.

Za katere proizvode menite, da bi vašemu potencialno lahko predstavljali konkurenco?

Naša konkurenca je Dopplerjeva ultrazvočna metoda, ki zaenkrat predstavlja zlati standard v medicini.

Vaši nadaljnji izzivi v času recesije in družbeno-gospodarske atmosfere, ki je skladna s slednjo?

Mi verjamemo, da delo krepi telo in duha. Pri tem pa ne razmišljamo o recesiji ter stremimo k doseganju zastavljenih ciljev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje