KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

MP intervju: Miha Lavtar – Optiweb

Prvi intervju z Miho Lavtarjem iz podjetja Optiweb smo objavili že davnega februarja 2011. Od takrat se je veliko stvari spremenilo: ekipa se je povečala, podjetje je razširilo svojo ponudbo, vse to pa se pozna tudi v prihodkih, ki so v letu 2012 znašali za 500 odstotkov več kot v letu 2010!
MP intervju: Miha Lavtar - Optiweb

MP intervju: Miha Lavtar – Optiweb

Miha, prvi intervju s teboj smo objavili že davnega februarja 2011. Kaj se je spremenilo od takrat?

Ja, od takrat je minilo že kar nekaj časa. Veliko stvari se je tudi spremenilo. Takrat je naša ekipa štela dva, občasno tri člane, stiskali pa smo se v majhni najeti pisarni. Večinoma smo se ukvarjali z optimizacijo. Sedaj je ekipa že štirikrat večja, uporabljamo pa dve pisarni. Ena od teh je kupljena, druga pa najeta. Razširili smo tudi našo ponudbo, tako da sedaj ponujamo celotne spletne rešitve, vsak mesec pa naredimo še kak korak naprej. Vse to se seveda pozna tudi v prihodkih, saj so ti leta 2012 znašali 500 odstotkov več od prihodkov leta 2010. Tudi letos kaže, da bodo precej zrasli.

Uvedli ste kar nekaj novih storitev. Na katere si najbolj ponosen? Ste kakšno tudi opustili?

V zadnjem letu smo se zelo posvetili spletnim trgovinam. Te postavljamo na odprtokodnem sistemu Magento, ki ponuja neomejene možnosti. Postavili smo nekaj zelo kvalitetnih spletnih trgovin, med njimi največjo kolesarsko trgovino v Sloveniji (www.factorystore.si), na katero smo zelo ponosni. Pri svojem delu smo posebej pozorni na to, da trgovino prilagodimo tako za obiskovalca kot za iskalnike, zato so stranke s spletnimi trgovinami zadovoljne, same trgovine pa so zelo visoko uvrščene na iskalnikih. Ena naših glavnih konkurenčnih prednosti je ta, da ponujamo celoten paket storitev, za katere se vedno potrudimo, da so na zelo visokem nivoju.

Prvi intervju z Miho Lavtarjem najdete na povezavi: MP intervju: Miha Lavtar – Optiweb

Optimizacija je še vedno naša primarna dejavnost. Na tem področju imamo tudi kar nekaj prednosti pred konkurenco. Ena od prednosti je naš program, ki dnevno pregleda več kot 12.000 ključnih besed, na podlagi teh pa lahko naredimo precej dobro analizo sprememb, ki jih Google dela na svojem iskalniku in tako ugotovimo, zakaj so pozicije zrasle ali padle.

Letos smo pospešeno začeli delati tudi na prilagojenosti za vse naprave, preko katerih uporabniki dostopajo do spletnega mesta (“responsive design”), ki bo v prihodnosti obvezna lastnost vsake spletne predstavitve. Naša spletna stran sicer še ni prilagojena za vse naprave, zato smo se lotili celotne prenove, ki bo luč ugledala enkrat spomladi. Bo pa definitivno bomba! 🙂

Precej smo naredili tudi na podpori za stranke, saj se trudimo, da so popravki narejeni čim hitreje, čim bolj kvalitetno. Ves čas spremljamo naše strežnike, večkrat letno pa jih tudi nadgradimo.

Smo pa opustili prodajo majic, saj enostavno ni bila profitabilna. Vložili smo veliko truda za nič denarja. Toda poskušati je potrebno, na napakah se učimo. 🙂

Spletna stran optiweb.si
Dejavnost Optimizacija spletnih strani
Pravna oblika Samostojni podjetnik
Število sodelavcev 9

Glede na precej povečan obseg dela ste tudi ekipo verjetno razširili. Ste uspeli pridobiti kakšne subvencije ali nepovratna sredstva?

Da, sedaj dnevno naša ekipa v povprečju šteje 8 članov, toda še vedno potrebujemo kakšno dodatno pomoč – po večini programerje, tako da, če kdo tole bere … 🙂 Sicer pa smo lani redno zaposlili prvo osebo. Zanjo smo dobili tudi subvencijo »Prvi izziv«, ki nam je prinesla sredstva v višini 7.250 evrov, kar nam bo zelo olajšalo prvih 15 mesecev zaposlitve, kolikor mora trajanje zaposlitve trajati. Sem pa s to zaposlitvijo zelo zadovoljen in jo bom zagotovo podaljšal.

Optiweb ekipa 2013

Ekipa podjetja Optiweb

V intervjuju pred dvema letoma so zapisani naslednji enoletni in petletni načrti za tvoje podjetje: “V enem letu upam, da pridobim nove poslovne prostore, prodam nekaj tisoč majic na mesec in dobim še kakšnega sodelavca. Petletnega načrta nimam, saj bodo razmere takrat gotovo že precej drugačne kot sedaj.” Kaj se je uresničilo? 🙂

Nove sodelavce smo dobili, prav tako pa nove poslovne prostore. Teh dveh ciljev nismo le dosegli, ampak smo jih kar krepko presegli. Poslovni prostori so bili že pol leta po nakupu premajhni, zato smo najeli še sosednjo pisarno. Trenutno nam tudi obe pisarni ne zadoščata več, zato bomo letos kupili nove, še večje prostore. Zagotovo bodo novi prostori še bolj prijazni do zaposlenih, hkrati pa bo cela ekipa na kupu, kar bo dosti bolje od trenutne situacije, kjer smo ločeni v dveh pisarnah.

Naš cilj za naslednja leta je širitev na sosednje trge. Radi bi odprli kakšno poslovalnico v tujini in odprli kakšno svojo spletno trgovino in/ali aplikacijo.

Pri svojem poslovanju uvajaš vedno nove produkte. Kako prideš do ideje zanje? Napraviš analizo trga? Se držiš načela MVP (minimum viable product)?

Naša ekipa precej spremlja tujino, tako pa tudi opazimo potrebe naših/potencialnih strank. Optiweb ne ponuja nobenih storitev, ki se nam ne zdijo koristne za nas ali naše stranke. Prvo načelo uspeha je prav to, da moraš najprej sam verjeti v svoje produkte in storitve, šele nato pa jih lahko začneš prodajati.

Analiz trga nismo nikoli delali. Odločamo se bolj po načelu zdrave kmečke pameti, ki je pri nas ne manjka, saj nas velika večina prihaja iz kmečkega okolja, zato nam tako delo kot vztrajnost nista tuja. Optiweb ne ponuja produktov, ampak storitve, za katere načelo MPV ni ravno relevantno, saj lahko vsako storitev izvedemo vsaj tako dobro, če ne še bolje, kot največje spletne agencije v Sloveniji.

Tvoje podjetje sedaj posluje že skoraj štiri leta. Kaj je tisto, kar si se v tem času naučil in misliš, da je najbolj pomembno za mlade podjetnike?

Zagotovo je najtežji začetek. Ni denarja, banke ne dajo kreditov, pa tudi referenc še ni … Zato se je treba popolnoma posvetiti stvari, delo pa se nikakor ne zaključi, ko odideš iz podjetja. Tudi ko nisi v službi, iščeš nove ideje, najbolje take s praktičnih življenjskih področij. Potrebna je popolna predanost, saj je v nasprotnem primeru odprtje podjetja kratkoročna stvar.

“Potrebna je popolna predanost, saj je v nasprotnem primeru odprtje podjetja kratkoročna stvar.”

Meni so v poslu ogromno pomagale tudi veze in poznanstva. Že od otroštva sem zelo aktiven na ogromno področjih, tudi na področju prostovoljstva sem bil vedno »za akcijo«. Pri odprtju podjetja se mi je to zelo obrestovalo.

Rad bi dodal še, da je najbolj pomembno, da delaš kvalitetno in pošteno, saj dober glas seže v deveto vas. 🙂 Tudi, če se zaradi tega naredi malce minusa, se to vedno obrestuje in iz tega minusa dobimo kakšen večji in precej bolj dobičkonosen projekt. Mislim, da trenutno dobimo skoraj polovico strank s pomočjo priporočil že obstoječih strank ter s pomočjo našega brandinga. Raznega klicarjenja in teženja se že zelo dolgo nismo posluževali, toda še vedno imamo ogromno dela oziroma vedno več.

Pred nekaj dnevi smo odprli prijave za izbor mladega podjetnika leta 2013. Lahko letos pričakujemo tvojo prijavo? 🙂

Da, letos pa se zna zgoditi, da se prijavimo tudi mi. 🙂 Še posebej, če nam v naslednjih dveh mesecih uspe na noge postaviti naš najnovejši projekt, ki je …

… stop stop, bomo o tem projektu na koncu. 🙂 Uvajamo namreč novo rubriko za pomoč mladim podjetnikom, upam, da te bo zanimalo sodelovanje. 🙂 Še nekaj vprašanj imam pred tem. Spremljaš slovenske mednarodne startupe? Kaj meniš o uspehih v zadnjih mesecih? Bi koga posebej izpostavil?

Da, spremljam startupe, toda ne posebej slovenskih, ampak startupe na splošno po celem svetu. Na primer Kickstarter zelo rad pregledam, saj imajo res super zadeve in se tudi tam dobi kakšna ideja. Me pa zelo veseli, da uspe tudi kakšnim slovenskim startupom narediti kaj za globalni trg.

Kot rečeno, za konec intervjujev uvajamo novost. Prosimo te, da si izbereš eno izmed svojih storitev ter jo za mlada podjetja, ki imajo manj kot 1 leto, ponudiš s 50-odstotnim popustom. Si pripravljen sodelovati?

Da, seveda! Mislim da je tole tudi super, saj potrebujemo reference pri našem najnovejšem projektu Videa.

Videa je inovativna video produkcija, ki je še posebej super za startupe, saj lahko na hiter in zanimiv način predstavijo svojo storitev oziroma produkt. Strankam ponujamo izdelavo snemanega filmčka ali še bolj popularne animacijske predstavitve. Priporočeno trajanje obeh je okrog ene minute.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Uporabnost video ali animiranih vsebin lahko predstavim na lastnem primeru. Ko brskam po tujih straneh in iščem kakšno storitev, najprej pogledam, ali imajo na spletni strani tudi predstavitveni filmček ter se na podlagi tega takoj odločim, ali bom še naprej brskal po spletni strani ali pa jo bom zapustil. Na podoben način razmišlja večina uporabnikov interneta, zato je res pomembno, da spletno stran naredimo kar najbolj zanimivo.

Cena predstavitve se začne že pri 300 evrih, odvisna pa je seveda od zahtevnosti projekta. Sedaj, ko še potrebujemo reference, lahko dobite še posebej ugodno ponudbo. Več na videa.si.

Miha, hvala za informacije in se vidimo za intervju čez 2 leti. 🙂

Več informacij o Optiwebu najdete na spletni strani: Optiweb.si

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Podjetje Della Spina si prizadeva, da bi bila dioptrijska očala lepega izgleda cenovno dostopna širšemu krogu ljudi. Kupec ima pri tem možnost, da izbrana očala preizkuša en teden, preden se odloči za nakup. Preberite več >>

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Od 24. decembra dalje lahko kupujete v prvi trgovini brez embalaže v Sloveniji. V njej je možno kupiti vse, kar gospodinjstvo potrebuje. Trgovina je locirana v Ljubljani blizu Kina Šiške. Z ustanoviteljema Manco Behrič in Primožem Ciglerjem smo se pogovarjali o tem, kako sta idejo pripeljala do realizacije. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Oznake: , , , ,