MP intervju: Miha Lavtar – Optiweb

Prvi intervju z Miho Lavtarjem iz podjetja Optiweb smo objavili že davnega februarja 2011. Od takrat se je veliko stvari spremenilo: ekipa se je povečala, podjetje je razširilo svojo ponudbo, vse to pa se pozna tudi v prihodkih, ki so v letu 2012 znašali za 500 odstotkov več kot v letu 2010!
MP intervju: Miha Lavtar - Optiweb

MP intervju: Miha Lavtar – Optiweb

Miha, prvi intervju s teboj smo objavili že davnega februarja 2011. Kaj se je spremenilo od takrat?

Ja, od takrat je minilo že kar nekaj časa. Veliko stvari se je tudi spremenilo. Takrat je naša ekipa štela dva, občasno tri člane, stiskali pa smo se v majhni najeti pisarni. Večinoma smo se ukvarjali z optimizacijo. Sedaj je ekipa že štirikrat večja, uporabljamo pa dve pisarni. Ena od teh je kupljena, druga pa najeta. Razširili smo tudi našo ponudbo, tako da sedaj ponujamo celotne spletne rešitve, vsak mesec pa naredimo še kak korak naprej. Vse to se seveda pozna tudi v prihodkih, saj so ti leta 2012 znašali 500 odstotkov več od prihodkov leta 2010. Tudi letos kaže, da bodo precej zrasli.

Uvedli ste kar nekaj novih storitev. Na katere si najbolj ponosen? Ste kakšno tudi opustili?

V zadnjem letu smo se zelo posvetili spletnim trgovinam. Te postavljamo na odprtokodnem sistemu Magento, ki ponuja neomejene možnosti. Postavili smo nekaj zelo kvalitetnih spletnih trgovin, med njimi največjo kolesarsko trgovino v Sloveniji (www.factorystore.si), na katero smo zelo ponosni. Pri svojem delu smo posebej pozorni na to, da trgovino prilagodimo tako za obiskovalca kot za iskalnike, zato so stranke s spletnimi trgovinami zadovoljne, same trgovine pa so zelo visoko uvrščene na iskalnikih. Ena naših glavnih konkurenčnih prednosti je ta, da ponujamo celoten paket storitev, za katere se vedno potrudimo, da so na zelo visokem nivoju.

Prvi intervju z Miho Lavtarjem najdete na povezavi: MP intervju: Miha Lavtar – Optiweb

Optimizacija je še vedno naša primarna dejavnost. Na tem področju imamo tudi kar nekaj prednosti pred konkurenco. Ena od prednosti je naš program, ki dnevno pregleda več kot 12.000 ključnih besed, na podlagi teh pa lahko naredimo precej dobro analizo sprememb, ki jih Google dela na svojem iskalniku in tako ugotovimo, zakaj so pozicije zrasle ali padle.

Letos smo pospešeno začeli delati tudi na prilagojenosti za vse naprave, preko katerih uporabniki dostopajo do spletnega mesta (“responsive design”), ki bo v prihodnosti obvezna lastnost vsake spletne predstavitve. Naša spletna stran sicer še ni prilagojena za vse naprave, zato smo se lotili celotne prenove, ki bo luč ugledala enkrat spomladi. Bo pa definitivno bomba! 🙂

Precej smo naredili tudi na podpori za stranke, saj se trudimo, da so popravki narejeni čim hitreje, čim bolj kvalitetno. Ves čas spremljamo naše strežnike, večkrat letno pa jih tudi nadgradimo.

Smo pa opustili prodajo majic, saj enostavno ni bila profitabilna. Vložili smo veliko truda za nič denarja. Toda poskušati je potrebno, na napakah se učimo. 🙂

Spletna stran optiweb.si
Dejavnost Optimizacija spletnih strani
Pravna oblika Samostojni podjetnik
Število sodelavcev 9

Glede na precej povečan obseg dela ste tudi ekipo verjetno razširili. Ste uspeli pridobiti kakšne subvencije ali nepovratna sredstva?

Da, sedaj dnevno naša ekipa v povprečju šteje 8 članov, toda še vedno potrebujemo kakšno dodatno pomoč – po večini programerje, tako da, če kdo tole bere … 🙂 Sicer pa smo lani redno zaposlili prvo osebo. Zanjo smo dobili tudi subvencijo »Prvi izziv«, ki nam je prinesla sredstva v višini 7.250 evrov, kar nam bo zelo olajšalo prvih 15 mesecev zaposlitve, kolikor mora trajanje zaposlitve trajati. Sem pa s to zaposlitvijo zelo zadovoljen in jo bom zagotovo podaljšal.

Optiweb ekipa 2013

Ekipa podjetja Optiweb

V intervjuju pred dvema letoma so zapisani naslednji enoletni in petletni načrti za tvoje podjetje: “V enem letu upam, da pridobim nove poslovne prostore, prodam nekaj tisoč majic na mesec in dobim še kakšnega sodelavca. Petletnega načrta nimam, saj bodo razmere takrat gotovo že precej drugačne kot sedaj.” Kaj se je uresničilo? 🙂

Nove sodelavce smo dobili, prav tako pa nove poslovne prostore. Teh dveh ciljev nismo le dosegli, ampak smo jih kar krepko presegli. Poslovni prostori so bili že pol leta po nakupu premajhni, zato smo najeli še sosednjo pisarno. Trenutno nam tudi obe pisarni ne zadoščata več, zato bomo letos kupili nove, še večje prostore. Zagotovo bodo novi prostori še bolj prijazni do zaposlenih, hkrati pa bo cela ekipa na kupu, kar bo dosti bolje od trenutne situacije, kjer smo ločeni v dveh pisarnah.

Naš cilj za naslednja leta je širitev na sosednje trge. Radi bi odprli kakšno poslovalnico v tujini in odprli kakšno svojo spletno trgovino in/ali aplikacijo.

Pri svojem poslovanju uvajaš vedno nove produkte. Kako prideš do ideje zanje? Napraviš analizo trga? Se držiš načela MVP (minimum viable product)?

Naša ekipa precej spremlja tujino, tako pa tudi opazimo potrebe naših/potencialnih strank. Optiweb ne ponuja nobenih storitev, ki se nam ne zdijo koristne za nas ali naše stranke. Prvo načelo uspeha je prav to, da moraš najprej sam verjeti v svoje produkte in storitve, šele nato pa jih lahko začneš prodajati.

Analiz trga nismo nikoli delali. Odločamo se bolj po načelu zdrave kmečke pameti, ki je pri nas ne manjka, saj nas velika večina prihaja iz kmečkega okolja, zato nam tako delo kot vztrajnost nista tuja. Optiweb ne ponuja produktov, ampak storitve, za katere načelo MPV ni ravno relevantno, saj lahko vsako storitev izvedemo vsaj tako dobro, če ne še bolje, kot največje spletne agencije v Sloveniji.

Tvoje podjetje sedaj posluje že skoraj štiri leta. Kaj je tisto, kar si se v tem času naučil in misliš, da je najbolj pomembno za mlade podjetnike?

Zagotovo je najtežji začetek. Ni denarja, banke ne dajo kreditov, pa tudi referenc še ni … Zato se je treba popolnoma posvetiti stvari, delo pa se nikakor ne zaključi, ko odideš iz podjetja. Tudi ko nisi v službi, iščeš nove ideje, najbolje take s praktičnih življenjskih področij. Potrebna je popolna predanost, saj je v nasprotnem primeru odprtje podjetja kratkoročna stvar.

“Potrebna je popolna predanost, saj je v nasprotnem primeru odprtje podjetja kratkoročna stvar.”

Meni so v poslu ogromno pomagale tudi veze in poznanstva. Že od otroštva sem zelo aktiven na ogromno področjih, tudi na področju prostovoljstva sem bil vedno »za akcijo«. Pri odprtju podjetja se mi je to zelo obrestovalo.

Rad bi dodal še, da je najbolj pomembno, da delaš kvalitetno in pošteno, saj dober glas seže v deveto vas. 🙂 Tudi, če se zaradi tega naredi malce minusa, se to vedno obrestuje in iz tega minusa dobimo kakšen večji in precej bolj dobičkonosen projekt. Mislim, da trenutno dobimo skoraj polovico strank s pomočjo priporočil že obstoječih strank ter s pomočjo našega brandinga. Raznega klicarjenja in teženja se že zelo dolgo nismo posluževali, toda še vedno imamo ogromno dela oziroma vedno več.

Pred nekaj dnevi smo odprli prijave za izbor mladega podjetnika leta 2013. Lahko letos pričakujemo tvojo prijavo? 🙂

Da, letos pa se zna zgoditi, da se prijavimo tudi mi. 🙂 Še posebej, če nam v naslednjih dveh mesecih uspe na noge postaviti naš najnovejši projekt, ki je …

… stop stop, bomo o tem projektu na koncu. 🙂 Uvajamo namreč novo rubriko za pomoč mladim podjetnikom, upam, da te bo zanimalo sodelovanje. 🙂 Še nekaj vprašanj imam pred tem. Spremljaš slovenske mednarodne startupe? Kaj meniš o uspehih v zadnjih mesecih? Bi koga posebej izpostavil?

Da, spremljam startupe, toda ne posebej slovenskih, ampak startupe na splošno po celem svetu. Na primer Kickstarter zelo rad pregledam, saj imajo res super zadeve in se tudi tam dobi kakšna ideja. Me pa zelo veseli, da uspe tudi kakšnim slovenskim startupom narediti kaj za globalni trg.

Kot rečeno, za konec intervjujev uvajamo novost. Prosimo te, da si izbereš eno izmed svojih storitev ter jo za mlada podjetja, ki imajo manj kot 1 leto, ponudiš s 50-odstotnim popustom. Si pripravljen sodelovati?

Da, seveda! Mislim da je tole tudi super, saj potrebujemo reference pri našem najnovejšem projektu Videa.

Videa je inovativna video produkcija, ki je še posebej super za startupe, saj lahko na hiter in zanimiv način predstavijo svojo storitev oziroma produkt. Strankam ponujamo izdelavo snemanega filmčka ali še bolj popularne animacijske predstavitve. Priporočeno trajanje obeh je okrog ene minute.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Uporabnost video ali animiranih vsebin lahko predstavim na lastnem primeru. Ko brskam po tujih straneh in iščem kakšno storitev, najprej pogledam, ali imajo na spletni strani tudi predstavitveni filmček ter se na podlagi tega takoj odločim, ali bom še naprej brskal po spletni strani ali pa jo bom zapustil. Na podoben način razmišlja večina uporabnikov interneta, zato je res pomembno, da spletno stran naredimo kar najbolj zanimivo.

Cena predstavitve se začne že pri 300 evrih, odvisna pa je seveda od zahtevnosti projekta. Sedaj, ko še potrebujemo reference, lahko dobite še posebej ugodno ponudbo. Več na videa.si.

Miha, hvala za informacije in se vidimo za intervju čez 2 leti. 🙂

Več informacij o Optiwebu najdete na spletni strani: Optiweb.si

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje