MP intervju: Obelisk – zmagovalec ITIME+ 2012/2013

Briljantna ideja, ki v sebi nosi potencial za uspeh, strast pri ustvarjanju na izbranem področju, želja pustiti svoj lasten pečat in veliko takega in drugačnega odrekanja so tisti dejavniki, ki običajno lahko služijo kot podlaga za uspešno podjetniško pot.
MP intervju:  Obelisk - zmagovalec ITIME+ 2012/2013

MP intervju: Obelisk – zmagovalec ITIME+ 2012/2013

Na letošnjem pospeševalniku idej ITIME+, ki je namenjen razvoju in komercializaciji rešitev mladih talentov, sta bila z zmago tako nagrajena razvitost poslovne ideje in inovativno delo podjetja Obelisk, ki mu je petčlanska strokovna komisija podelila nagrado v vrednosti 20 tisoč evrov.

Obelisk je bil izbran izmed sedmih predstavljenih finalistov, ki so bili, poleg nagrajenega, še: Adverto Media, Keyboarder, OpenProf, Spotifiq, MyAirBubble in Tom88. Nagrajeni ekipi, ki se ukvarja z rešitvijo za komunikacijsko podporo spletnim trgovinam, sta ček predala Nina Mazgan iz sklada tveganega kapitala META Ingenium in direktor Razvojnega centra za informacijske in komunikacijske tehnologije (RC IKT) Bojan Dremelj. Obelisk svoj nadaljnji razvoj sedaj uresničuje v omenjenem kranjskem RC IKT, mi pa smo se pogovorili z vodjo ekipe, Klemnom Peternelom in izvedeli veliko zanimivih informacij, ki si jih lahko preberete v sledečem intervjuju.

S kakšno idejo ste prepričali komisijo in kje menite, da ste bili boljši od ostalih?

S storitvijo Shopvoice izboljšujemo komunikacijo med obiskovalcem spletne trgovine na eni in agentom trgovine na drugi strani.

Ena glavnih prednosti rešitve je izjemna preprostost uporabe, saj ne potrebuje namestitve programske opreme, temveč se poslužuje najsodobnejših tehnologij, ki so že vgrajene v večino spletnih brskalnikov. Na ta način lahko obiskovalec spletne trgovine z enim samim klikom vzpostavi govorno komunikacijo z osebjem trgovine.

Glavna dodana vrednost za trgovca pa je, da v trenutku vidi, katere produkte si je klicatelj ogledoval ter mu lahko tudi na daljavo pomaga pri težavah s spletnim mestom. Vse to povečuje uporabniško prijaznost trgovine in s tem možnost, da obiskovalec postane kupec.

Spletna stran shopvoice.eu
Logotip shopvoice

Na kakšne načine vam je vključitev v pospeševalnik idej ITIME+ pomagala pri vašem razvoju?

ITIME+ nam je zagotovil okolje, ki nas je prisililo, da smo se hitro in učinkovito spopadli z največjimi problemi, predvsem s prodajnimi in z marketinškimi. Brez zunanje motivacije in natančno določenega urnika se človek vse prepogosto ukvarja s prijetnejšimi problemi, s težkimi in pomembnimi pa odlaša.

ITIME+ nam je skozi delavnice nudil veliko koristnih informacij in nasvetov, predvsem pa konstruktivno kritiko, ki nas je prisilila v razmišljanje in prečiščevanje produkta in poslovnega modela. V zadnjih treh mesecih smo tako naredili velik napredek na vseh področjih, od razvojnega do poslovnega in prodajnega.

S kakšnimi izzivi ste se soočali na začetku podjetniške poti? So se na začetku snovanja produkta pojavljale kakršne koli tehnične in finančne težave? Kako ste jih reševali?

Ekipa se že več let preizkuša v realizaciji podjetniških idej. Podjetje smo ustanovili z vizijo povečanja učinkovitosti poslovnih komunikacij. V letih, ki so sledila, smo preizkusili številne rešitve – nekatere so zaživele, spet pri drugih pa se je pokazalo, da na trgu preprosto ni dovolj interesa.

Seveda pa želimo tudi v takih primerih čim več tehnologije ponovno uporabiti v novih projektih. Shopvoice je naš najnovejši projekt in verjamemo, da rešuje pomemben problem. Tehničnih težav je vedno dovolj, vendar jih uspešno rešujemo, tudi z ohranjanjem dobrih odnosov z matično fakulteto, kjer je ogromno znanja. Finančne težave smo reševali predvsem z lastnim kapitalom, zelo pomembna pa so bila tudi sredstva iz razpisa P2, ki smo jih prejeli v letu 2010.

Koliko časa je preteklo od osnovne ideje do njene uspešne realizacije?

Konkretna ideja Shopvoice je nastala tik pred prijavo na razpis (december 2012). Razpis smo izkoristili, da smo sami sebi zastavili roke in cilje, ki smo jih v veliki meri tudi uspešno dosegli.

Kateri so bili tisti ključni razlogi, ki so vodili do odločitve, da se podate na podjetniško pot?

Zagotovo tuji in domači zgledi uspešnih podjetij ter želja po samostojnosti. Hkrati je podjetništvo dostopno bolj kot kadar koli, vsaj za tiste, ki so se pripravljeni učiti. Znanja in brezplačne pomoči je na voljo ogromno.

Uspelo vam je realizirati kreativno idejo o komunikacijskem strežniku »Obelisk One«, ki razpolaga s programskimi vmesniki za nadzor in krmiljenje komunikacije. Poleg tega rešitev zagotavlja tudi sodoben spletni vmesnik za krmiljenje in upravljanje komunikacijskih storitev. Lahko poveste več o prednostih vašega produkta za vaše stranke?

Produkt je namenjen predvsem malim podjetjem, omogoča pa poenotenje komunikacij z močnim fokusom na uporabnika. Stranke skozi enostaven spletni vmesnik dobijo vpogled v dostopnost svojih kolegov le z enim klikom in z njimi začnejo klic, konferenčni klic ali sejo neposrednega sporočanja (chat).

V kombinaciji s funkcionalnostmi, ki jih ponujajo mobilni operaterji, strežnik uporabnikom omogoča tudi uporabo mobilne številke kot enotne identitete – kadar je uporabnik v pisarni, lahko sprejema mobilne klice kar na udobnejši namizni telefon.

V najnovejši različici spletnega vmesnika lahko uporabnik, ki je v tujini, svoj službeni telefon uporablja kar neposredno iz tega vmesnika, brez instalacije dodatne programske opreme. V ta namen uporabljamo še zelo svežo, a v prihodnosti zelo pomembno tehnologijo WebRTC.

Ste predvsem ekipa inženirjev, kako pa je s poslovnimi znanji? Se jih je lažje priučiti ali imate v ekipi tudi kakšnega komercialista?

Teh znanj se trudimo priučiti po najboljših močeh, vendar se zavedamo, da bomo morali poiskati ljudi z več izkušnjami na tem področju. Nagrado z razpisa ITIME+ nameravamo uporabiti predvsem v tej smeri.

Osvojiti globalni trg se sliši zelo ambiciozno. Kakšna je po vašem mnenju stopnja potenciala komercializacije rešitve na globalnem trgu? Kakšni so vaši načrti in strategija glede omenjenega?

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Priložnosti iščemo po vsem svetu, saj za ponujanje spletnih storitev ni velikih geografskih ovir. Podobnih rešitev, kot je naša, zaenkrat na globalnem trgu ni veliko, zato je potenciala veliko.

In še za konec – menite, da lahko vodiš globalno podjetje iz Slovenije?

Mislimo, da lahko. Vseeno pa bi premislili vsaj o delni selitvi v tujino, če bi se pokazala taka potreba.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Oznake: , , , ,