MP intervju: Petar Berić - Letalske.si

Avtor Borut Borštnik — 05.04.2013
Komentiraj!
Petar Berić, 27-letni podjetnik, se je po zaključku študija odločil zaplavati v poslovne vode. Ker živimo v dobi interneta, se je odločil svojo strast do potovanj povezati s podjetništvom: smiselno se mu je zdelo začeti v turizmu, in sicer v zelo specifični veji - prodaji letalskih kart.
MP intervju: Petar Berić - Letalske.si

MP intervju: Petar Berić - Letalske.si

Skupaj s partnerjem s Hrvaške sta ustanovila podjetje in začela delati na blagovni znamki letalske.si. Kratek poskus se je spremenil v vedno večjo avanturo, ki še vedno traja in v prvih letih poslovanja kaže dobre rezultate poslovanja, hkrati pa se podjetje širi tudi izven meja svoje države.

Letalske.si je spletni portal, namenjen rezervaciji letalskih kart. Ideja v tujini že obstaja, za slovenski trg ste storitev prilagodili. Kakšne so specifike vašega poslovnega modela v Sloveniji oziroma specifike vašega podjetja na splošno, glede na konkurenco?

Prodaja letalskih kart ni nič novega. Bolj specifičen in nov je pristop, ki ga uporabljamo. Ob močni marketinški prepoznavnosti je naš glavni fokus potnik in njegova potreba ter skrb zanj. Poskušamo se mu približati, kolikor je to pač mogoče.

Pristopi, ki jih uporabljamo, so različni: dostopnost, "tailor-made" ponudbe, "cost management", konstantna edukacija agentov, kar nam omogoča tudi cenovno konkurenčnost, ki je v časih, v katerih se nahajamo, pomemben faktor.

Ste v izredno konkurenčnem poslu, vaši tekmeci so multinacionalke. Kako tekmujete z njimi, kje je skrivnost vašega uspeha?

Poskušamo izkoristiti slabosti njihove velikosti. Veliki sistemi imajo problem s prilagajanjem na hitro spreminjajoči se trg. Tukaj smo v prednosti, poskušamo biti dinamični in se prilagajati spremembam, ki jih od nas trg pričakuje. Z zavedanjem, da bomo lahko le tako preživeli, nam vlaganje dodatnega napora ni problematično.

Ekipa Letalske.si

Ekipa Letalske.si

Odlikuje vas prodoren način marketinga, na poti na intervju sem opazil dva vaša plakata. :) Izbrali ste zanimivo kombinacijo "gverilla billboard" oglaševanja ter marketinga prek socialnih omrežij. Gre za privlačen način promocije tudi za mlada podjetja. Lahko poveste več o tem, imate morda kak marketinški nasvet?

Trudimo se, kot vsa ostala podjetja, biti vidni. Verjamemo v kreativnost posameznikov in jim poskušamo dovoliti, da izrazijo svoj potencial. To se je izkazalo kot uspešno in trenutno funkcionira, upamo, da bo še naprej tako.

Zelo težko dajem nasvete v smislu, da bodite drugačni, saj je to že velikokrat slišan nasvet, mislim, da je bolje sledeče: bodite to, kar ste in to tudi komunicirajte.

Spletna stran letalske.si
Starost 27 let
Dejavnost Spletna prodaja letalskih kart
Pravna oblika Družba z omejeno odgovornostjo
Logotip Letalske.si

Poslovati ste pričeli v letu 2009, od takrat dosegate lepo rast podjetja. Kakšno rast ste imeli v 2012, kakšno pričakujete v prihodnjih letih? Kakšne imate dolgoročne načrte s podjetjem - ostati samostojni ali se morda pridružiti kakšni večji svetovni agenciji?

Rast je bila zadovoljujoča, vsaj glede na razmere na trgu. Se pa z njo ne obremenjujemo preveč. Pričakovanja poskušamo zadržati na realnih tleh, mislimo, da je najbolj pomembno to, da se trudimo zadržati raven kvalitete storitev in jih iz leta v leto dvigovati.

V prihodnosti pripravljamo nekaj novih produktov, kot so potopisni seminarji, povezovanje med potniki preko spletne strani, organizacija poslovnih dogodkov itd. V tej fazi težko govorimo o pridružitvi svetovnim agencijam, ni vedno tako, da če je tuje, da je tudi boljše. Bomo videli.

Imate namen dodati tudi kakšno novo storitev? Opazili smo, da na portalu že ponujate "upsell" določenih produktov?

Poskušamo prepoznati, kaj bi potnikom olajšalo potovanje in pripravo nanj. Temu primerno izbiramo storitve in produkte, ki se nam zdijo zanimivi. Novosti bodo vedno tu, upamo, da bo odziv na vse tako dober, kot na te do sedaj.

Poleg Slovenije imate tudi sestrska podjetja v Srbiji ter na Hrvaškem. Kako ocenjujete razlike med trgi? Je kje težje oziroma lažje uspeti?

Vsak od trgov bivše Jugoslavije je zgodba zase. Tako kulturno kot tudi poslovno. Mislim, da ni težje ali lažje, ampak da je drugače. Drugače je beseda, ki bi te trge opisala. Pomembno je poskusiti, se prilagoditi na zahteve vsakega trga posebej.

Kaj pa kar se tiče razvitosti podpornega okolja v državah na katerih delujete? Je situacija podobna ali katera država izstopa v katerem pogledu?

Podporno okolje se mi zdi, da je v vsaki državi drugačno in mislim, da tukaj najbolj izstopamo v Sloveniji, kjer so nekatere zadeve res veliko bolj napredne kot pri sosedih. Sedaj razumem, da smo bili Amerika za Jugoslavijo. :))

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Kaj svetujete slovenskim mladim podjetnikom, ki želijo svoje produkte širiti v Srbijo in na Hrvaško? Kako je najlažje prodreti?

Naj najdejo dobre poslovne partnerje, ki jim zaupajo. Na tem lahko veliko zgradijo ali v nasprotnem primeru izgubijo.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice