MP intervju: Prijatelja, ki bosta prodala vaše stanovanje po višji ceni

Mariborčana Miha in Danijel se poznata že iz otroških let. Takrat se nista marala, pravi Miha, a pozneje sta otroške neumnosti obrnila v prijateljstvo. Ohranitev stikov skozi vsa najstniška leta in leta študija v tujini se je Mihi in Danijelu očitno obrestovalo.
MP intervju: Prijatelja, ki bosta prodala vaše stanovanje po višji ceni

MP intervju: Prijatelja, ki bosta prodala vaše stanovanje po višji ceni

Na eni strani arhitekt, ki bo kmalu magistriral, na drugi strani ekonomist. Miha in Danijel sta svoja znanja združila na področju nepremičnin in ustanovila nič kaj tipično nepremičninsko agencijo za slovenske razmere. A to Slovenija potrebuje, menita.

Pravite, da ne gre za klasično nepremičninsko agencijo. V čem se torej Idejum razlikuje od konkurence?

Glavna vizija poleg posredovanja nepremičnin je idejna nota, s katero želiva kupcem, najemnikom, graditeljem ali investitorjem nepremičnino prilagoditi njihovemu videnju in željam. Gre za vizualno-informacijski prikaz enote, ki laiku, racionalnemu kupcu odpre um. Tudi zaradi tega sva se odločili za ime Idejum.

Kupec ima po navadi v mislih že izdelano približno skico svojega bivalnega prostora, kar pa mu trenutno stanje to ne predstavlja. Bodočemu uporabniku tako predstaviva vizijo, na katero največkrat niso niti pozorni, zna pa biti ključ do udobne in funkcionalne enote. Zaradi čutnosti za prostorsko razporeditev in dejanskih rešitev meniva, da lahko pomagava vsakomur do idealnega stanovanja, hiše ali zemljišča.

Najino delo temelji na strokovni osnovi, saj so preureditve nastavljene na podlagi fizičnih zmogljivosti ter socialnih potreb. Za vse predloge priskrbiva tudi dejansko finančno vrednost morebitne prenove, kar je večkrat razlog, da se ljudje prav zaradi slabega poznavanja raje ne odločajo za nepremičnino, ki bi že z manjšim posegom dobila povsem drugo dimenzijo. Poleg idejnih arhitekturnih in projektantskih storitev ter posredovanja poskrbiva tudi za vse postopke pri pridobivanju gradbenega dovoljenja.

Je Idejmu nastal kot posledica skorajšnjega kolapsa nepremičninskega trga?

Pravzaprav ne. Gre za povsem drugačen motiv, kot sem že omenil uvodoma. Gre za dopolnilno dejavnost, svež pristop in nadgradnjo obstoječega posredovanja z nepremičninami.

Velikokrat sva deležna opazke, da se podajava v sektor, katerega donos pada, toda prav zaradi svežega pristopa in celovite strategije meniva, da je trenutno stanje v slovenskem prostoru priložnost za najino podjetje.

Idejum je praktično nastal zaradi velike želje po bolj profesionalni in tehnično izpopolnjeni sliki nepremičninske agencije. Želiva pomagati prodajalcem, da svojo nepremičnino prodajo z dodatno vrednostjo, kupcem na drugi strani pa odpreti um preureditve ali obnove.

Na spletni strani lahko preberemo, da za stranke pripravite investicijski plan in analizo. Torej imate vpogled v nepremičnino in na podlagi videnega ocenite, kaj je potrebno za izboljšavo in posledično za prodajo?

Drži. Vsako nepremičnino, ki jo prejmeva v ponudbo oziroma se dogovoriva za pomoč pri prodaji, analizirava. S tem lahko kupcu ponudiva optimalno rešitev. Na drugi strani priprava investicijskega plana sovpada z zemljiščem.

To je videti tako, da na določenem zemljišču izriševa idejno arhitekturno zasnovo in komercialno skico, nato pa pride na vrsto realizacija samega projekta. S pomočjo simulacij konkretnih izvedbenih del pridobiva jasno sliko in oceno vrednosti investicije. Po želji stranke nudiva tudi oceno vrednosti nepremičnine po različnih ocenjevalnih metodah.  

Ni nujno, da so za izboljšavo potrebne velike spremembe. Po navadi se zgodi, da je stanovanje potrebno le osvežiti z manjšimi popravki. S tem pridobimo na funkcionalnosti in dodatni vrednosti stanovanja.

Za v prihodnje imava že izdelan dodaten analitični pripomoček,  ki bi še dodatno izboljšal finančno konstrukcijsko sliko posamezne nepremičnine.    

Koliko strank že imate? Ali obstaja nek skupen vzorec težav z njihovimi nepremičninami?

Naša baza nepremičnin se povečuje iz tedna v teden. O številki sem težko konkreten, saj dnevno osvežujemo ponudbo za prodajo ali oddajo, hkrati pa so pripravljeni tudi investicijski projekti, ki imajo specifične želje in sva za njih v pripravljenosti primeru nove ponudbe. Na naju se obrne kar nekaj ljudi s specifičnimi željami, za katere se potrudiva in jih redno obveščava v primeru novosti.

Seveda, vsi ljudje imajo skupno težavo. Želijo najnovejše stanovanje z največjo možno kvadraturo, ob tem pa bi plačali najmanj, kolikor je možno. Obstajajo še drugi »skupni vzorci težav«, katere pa navadno rešujeva z najinimi idejnimi zasnovami.

Večina stanovanj oziroma nepremičnin, ki jih najdemo na vaši spletni strani, se nahaja v Mariboru. Verjetno tudi za to, ker prihajate iz Maribora. Kako pa poteka gradnja baze zunaj Maribora oziroma štajerskega konca?

Dejstvo je, da sva finančno precej omejena, zato sva se odločila, da se osredotočiva najprej na domači konec, t.j. štajersko regijo. To nikakor ne pomeni, da nisva odprta za katerokoli drugo območje. V najini zbirki se tako nahajajo nepremičnine tudi iz drugih regij in Hrvaške.

Svojo bazo gradiva s pomočjo hladnih klicev, brezplačnih oglasov in družbenega omrežja. Se pa že dogaja, zlasti v bližnji okolici, da naju kdo priporoči zaradi dobrih izkušenj in zanimivega pristopa.

Idejum, ki je pravzaprav startup, je zaživel v začetku poletja. Ste se soočili s kakšnimi (birokratskimi in pravnimi) težavami? Kakšen je sploh postopek?

Res je, začela sva šele v juniju. Priprave so se začele že nekoliko prej s snovanjem ideje in pridobivanjem informacij. V veliko pomoč so nama bili tudi nasveti na vaši spletni strani, kjer imate kar nekaj dobrega čtiva in informacij.

Potem, ko sva preučila nekaj različnih možnosti, je bila najbolj logična izbira pot samostojnega podjetništva. Ob manjši olajšavi pri prispevkih smatrava, da sva se odločila pravilno.

Registracija je potekala na enem izmed Vem točk v Mariboru, kjer so nama pomagali izpolniti dokumentacijo. Za vpis v register Durs-a in obrazec za odmero dohodnine sva zaprosila računovodski servis. Ker neposredno nisva lastnika nepremičnine ali poslovnega prostora, sva za sedež društva uspela pridobiti soglasje staršev.

Nepremičninski posli zahtevajo tudi dodatno zavarovanje poklicne odgovornosti. Tukaj so še stroški računovodstva, prevozni stroški, strošek telefonije, preostale stvari pa skušava reševati sproti.

Glavna težava pri vsem skupaj je sezonski spanec na področju nepremičnin. Čas dopustov prinaša s seboj veliko preloženih sestankov in manjše povpraševanje. Upava, da bova v drugi polovici avgusta in v septembru še uspešnejša.

Ekipa šteje le dva člana. Kako ste se spoznala? Katera področja pokriva vsak od vaju?

Tako je. Danijel je tik pred zagovorom magistrske naloge na področju arhitekture. Moj prispevek je na ekonomskem področju, marketingu in poslovanju z nepremičninami. Skupaj skrbiva za vse birokratske zadeve, administracijo in tehnično-informacijske zadeve.

Sva prijatelja iz otroških let, čeprav se v zgodnjem otroštvu kot vrstnika nisva preveč marala. Pozneje sva spore zgladila in tudi v času študija v tujini ohranila stike.

V tem letu pa sva se zaradi podobnih interesov odločila sodelovati. Potem, ko sva se večkrat pogovarjala o arhitekturnih in nepremičninskih problemih na domačem trgu, je situacija nanesla, da sva se odločila za sodelovanje. Za zdaj v takšni obliki, ki obema prinaša najmanj stroškov, hkrati pa omogoča resen pristop.

Danijel je popolnoma kompetenten za vsa področja v agenciji, ima funkcijo prokure, toda iz pravnega vidika sodeluje kot študent. To je rešitev na kratek rok, v prihodnosti pa pričakujemo, da bo potreba po kadru zagotovo narasla.

Idejum Miha in Danijel

Delate od doma. Kje in kako se dogovorite s strankami za sestanek? Ste v iskanju primerne poslovne lokacije?

Delo je terensko in od doma, ki temelji na telefonskem marketingu. Situacija trenutno še ne dopušča pisarne, zato sva prilagodljiva in skrbna glede izdatkov. S strankami se dogovarjava za ogled nepremičnin kar na njihovi lokaciji. 

V načrtu je tudi pisarna v Mariboru. K temu bova težila in si prizadevala takoj, ko bo mesečni prihodek to dopuščal. Glede na načrt, ki ga imava, bo to v mesecu septembru.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Kakšen je vaš letošnji cilj? Vas mika tudi kakšna investicija?

Greva korak za korakom. Brez pravega investicijskega kapitala je težko, toda zavedava se najinih sposobnosti, vizije, želja in idej. Verjameva, da bova z vztrajnostjo dosegla začrtane cilje; postopoma se uveljaviti na trgu v domači regiji in prehajati tudi na širšo okolico. Verjameva, da lahko z našo storitvijo pomagava tako prodajalcem kot tudi kupcem.

Na vsakem koraku so nama zanimive tudi investicije. Nenehno se nama poraja želja po direktnih odkupih. Imava ogromno konkretnih idej, kako oplemenititi vrednost nepremičnine. Meniva, da ljudje premalo izkoriščajo prostor. V prihodnje se bova kot predstavnika agencije zagotovo še bolj posvečala investicijam kot zgolj posredovanju. 

Več o podjetju na spletni strani Nepremičnine IDEJUM >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje