MP intervju: Robert Farazin - DoubleRecall

Avtor Borut Borštnik — 15.05.2012
Komentiraj!
DoubleRecall je trenutno eden izmed najbolj mednarodno aktivnih tehnoloških start-upov iz Slovenije. Podjetje je od ideje do vstopa na slovenski trg potrebovalo zgolj 2 meseca in se že nekaj mesecev kasneje preselilo v Silicijevo dolino.
MP intervju: Robert Farazin - DoubleRecall

MP intervju: Robert Farazin - DoubleRecall (Foto: Aleš Beno, Finance)

DoubleRecall je trenutno eden izmed najbolj mednarodno aktivnih tehnoloških start-upov iz Slovenije. S čim se pravzaprav ukvarjate?

DoubleRecall izboljšuje ekonomiko paywall sistemov z učinkovitimi oglasi, ki jih trži medijskim agencijam in oglaševalcem. Doma smo se pozicionirali kot ena izmed monetizacijskih možnosti na spletni strani, v tujini pa predvsem kot dopolnilno monetizacijsko orodje za spletne strani, ki že imajo paywall sistem.

V Sloveniji je že nekaj sorodnih produktov, ki omogočajo monetizacijo spletnih mest. Na primer Plista in Piano. V čem je vaš produkt boljši? Kaj je glavna prednost? Imate kakšno slabost na odpravi katere delate?

Monetizacijo spletnih mest ponujajo tudi bannerji, tekstovni oglasi, itd. Naša glavna razlika med njimi in Plisto je ta, da se mi fokusiramo na engagement uporabnika z oglasom, preko katerega uporabnik dobi do 11x večji priklic blagovne znamke. Piano sistem je klasični paywall, kjer mora uporabnik plačati za dostop. To deluje na nekaj % uporabnikov, na ostalo večino 90%+ pa se fokusiramo mi. Ta dva sistema bi lahko delovala dopolnilno.

Kakšna je bila vaša pot od ustanovitve podjetja do trenutnega glavnega produkta - DoubleRecall? Kje ste dobili idejo?

Idejo smo dobili, ko smo prebrali članek na TechCrunchu, kako je London Times izgubil 90% uporabnikov v dveh mesecih od uvedbe paywall sistema. Od ideje do vstopa na slovenski trg smo potrebovali 2 meseca in se nato čez par mesecev preselili v ZDA. Produkt smo v vmesnem času dopolnjevali ter tudi malo spremenili fokus podjetja - od alternative za paywall smo prišli do komplementarnega orodja za paywall.

Razvili ste tudi nekaj drugih produktov, na primer TimeKiwi, ki ste ga že zelo kmalu prodali. Je bila to posledica dobre ponudbe ali ste ocenili, da imate na voljo boljše projekte? Je skrivnost za kakšen znesek je šlo pri prodaji?

Produkt je bil prodan, ker to ni bil naš glavni fokus, ampak vikend projekt ter zato, ker je bila ponudba dobra. Če primerjamo, po kakšni ceni na uporabnika bo FB naredil IPO, smo mi Timekiwi prodali prepoceni :)

Spletna stran doublerecall.com
Logotip DoubleRecall

Pri spletnih projektih smo velikokrat priča temu, da poslovni modeli niso dovolj dobro postavljeni oziroma, da produkti, kljub velikemu številu uporabnikov, ne prinašajo prihodkov. Ste že imeli kak tak projekt? Na kakšni poti ste tu z DoubleRecall? Že proizvajate omembe vredne prihodke ali črpate sredstva iz investicij?

Če se fokusiramo samo na socialna omrežja, potem velja, da je poslovni model na začetku veliko manj pomemben, kot pa rast uporabnikov. V preteklosti smo ze poskušali razviti C2C marketplace, ampak nam je na poti zmanjkalo denarja. Potem smo sli v B2B z DoubleRecall, kjer lahko prihodke dosežeš hitreje in jih tudi smo. Z rastjo smo bili zadovoljni na začetku, sedaj pa več ne. Prihodke ustvarjamo v Sloveniji, za ZDA še vedno črpamo investicijo. TimeKiwi recimo nikoli ni imel prihodkov, a si ga je kupec zaradi rasti uporabnikov vseeno želel.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

S podjetjem ste se kmalu preselili v Silicijevo dolino. Kako bi opisal tamkajšnje razmere v primerjavi s slovenskimi? Je za slovenska IT podjetja, ki se želijo uveljaviti na mednarodnem trgu Silicijeva dolina edina pot?

Silicijeva dolina je območje, kjer se zgrinjajo startup podjetja iz celega sveta. To pomeni, da je konkurenca zelo velika, ampak to je lahko samo dobro. Je tudi edini ecosystem na svetu, kjer se startupi dejansko tudi dnevno prodajajo - in to je ključni del kroga. V Sloveniji pa tudi v Evropi je tega veliko manj in to vsi pozabljajo. Ali se spomniš kdaj je nazadnje katero slovensko podjetje kupilo slovenski startup? :)

Mislim, da je obvezno za vsakega mladega, ki želi narediti startup, da gre v Silicijevo dolino čim prej, pa tudi če nima ekipe. Dovolj je, da sanja, da poskuša dobiti prakso pri katerem obstoječem startupu, in gre tja vsaj za poletje. Če je pravi, bo ostal tam in naredil svoj startup.

Prodajna ekipa je torej locirana v ZDA. Kaj pa razvoj? Je v Sloveniji dovolj kakovostnega IT kadra?

V sloveniji je veliko dobrega razvojnega kadra, kar priznava in tudi koristi večina slovenskih startupov, ki poslujejo v tujini. Ambiciozni kadri gredo v tujino in so ponavadi najboljši deli teama, ostali ostajajo doma in spijo v IT oddelkih slovenskih podjetij. Mislim, da jo to velika škoda.

O naših dobrih kadrih se v Silicijevi dolini ne govori kaj veliko, je pa sedaj zelo vroča Romunija. Mi osebno pomagamo vsem, ki nas kontaktirajo - ali delajo kaj z nami, ali jih pa priporočamo katerim drugim startupom. Tukaj bi rad poudaril, da kot reference štejejo samo kaj lahko pokažes, kaj si naredil in ne kakšne ocene si imel na slovenskem faksu.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!