MP intervju: Robert Farazin – DoubleRecall

DoubleRecall je trenutno eden izmed najbolj mednarodno aktivnih tehnoloških start-upov iz Slovenije. Podjetje je od ideje do vstopa na slovenski trg potrebovalo zgolj 2 meseca in se že nekaj mesecev kasneje preselilo v Silicijevo dolino.
MP intervju: Robert Farazin - DoubleRecall

MP intervju: Robert Farazin – DoubleRecall (Foto: Aleš Beno, Finance)

DoubleRecall je trenutno eden izmed najbolj mednarodno aktivnih tehnoloških start-upov iz Slovenije. S čim se pravzaprav ukvarjate?

DoubleRecall izboljšuje ekonomiko paywall sistemov z učinkovitimi oglasi, ki jih trži medijskim agencijam in oglaševalcem. Doma smo se pozicionirali kot ena izmed monetizacijskih možnosti na spletni strani, v tujini pa predvsem kot dopolnilno monetizacijsko orodje za spletne strani, ki že imajo paywall sistem.

V Sloveniji je že nekaj sorodnih produktov, ki omogočajo monetizacijo spletnih mest. Na primer Plista in Piano. V čem je vaš produkt boljši? Kaj je glavna prednost? Imate kakšno slabost na odpravi katere delate?

Monetizacijo spletnih mest ponujajo tudi bannerji, tekstovni oglasi, itd. Naša glavna razlika med njimi in Plisto je ta, da se mi fokusiramo na engagement uporabnika z oglasom, preko katerega uporabnik dobi do 11x večji priklic blagovne znamke. Piano sistem je klasični paywall, kjer mora uporabnik plačati za dostop. To deluje na nekaj % uporabnikov, na ostalo večino 90%+ pa se fokusiramo mi. Ta dva sistema bi lahko delovala dopolnilno.

Kakšna je bila vaša pot od ustanovitve podjetja do trenutnega glavnega produkta – DoubleRecall? Kje ste dobili idejo?

Idejo smo dobili, ko smo prebrali članek na TechCrunchu, kako je London Times izgubil 90% uporabnikov v dveh mesecih od uvedbe paywall sistema. Od ideje do vstopa na slovenski trg smo potrebovali 2 meseca in se nato čez par mesecev preselili v ZDA. Produkt smo v vmesnem času dopolnjevali ter tudi malo spremenili fokus podjetja – od alternative za paywall smo prišli do komplementarnega orodja za paywall.

Razvili ste tudi nekaj drugih produktov, na primer TimeKiwi, ki ste ga že zelo kmalu prodali. Je bila to posledica dobre ponudbe ali ste ocenili, da imate na voljo boljše projekte? Je skrivnost za kakšen znesek je šlo pri prodaji?

Produkt je bil prodan, ker to ni bil naš glavni fokus, ampak vikend projekt ter zato, ker je bila ponudba dobra. Če primerjamo, po kakšni ceni na uporabnika bo FB naredil IPO, smo mi Timekiwi prodali prepoceni 🙂

Spletna stran doublerecall.com
Logotip DoubleRecall

Pri spletnih projektih smo velikokrat priča temu, da poslovni modeli niso dovolj dobro postavljeni oziroma, da produkti, kljub velikemu številu uporabnikov, ne prinašajo prihodkov. Ste že imeli kak tak projekt? Na kakšni poti ste tu z DoubleRecall? Že proizvajate omembe vredne prihodke ali črpate sredstva iz investicij?

Če se fokusiramo samo na socialna omrežja, potem velja, da je poslovni model na začetku veliko manj pomemben, kot pa rast uporabnikov. V preteklosti smo ze poskušali razviti C2C marketplace, ampak nam je na poti zmanjkalo denarja. Potem smo sli v B2B z DoubleRecall, kjer lahko prihodke dosežeš hitreje in jih tudi smo. Z rastjo smo bili zadovoljni na začetku, sedaj pa več ne. Prihodke ustvarjamo v Sloveniji, za ZDA še vedno črpamo investicijo. TimeKiwi recimo nikoli ni imel prihodkov, a si ga je kupec zaradi rasti uporabnikov vseeno želel.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

S podjetjem ste se kmalu preselili v Silicijevo dolino. Kako bi opisal tamkajšnje razmere v primerjavi s slovenskimi? Je za slovenska IT podjetja, ki se želijo uveljaviti na mednarodnem trgu Silicijeva dolina edina pot?

Silicijeva dolina je območje, kjer se zgrinjajo startup podjetja iz celega sveta. To pomeni, da je konkurenca zelo velika, ampak to je lahko samo dobro. Je tudi edini ecosystem na svetu, kjer se startupi dejansko tudi dnevno prodajajo – in to je ključni del kroga. V Sloveniji pa tudi v Evropi je tega veliko manj in to vsi pozabljajo. Ali se spomniš kdaj je nazadnje katero slovensko podjetje kupilo slovenski startup? 🙂

Mislim, da je obvezno za vsakega mladega, ki želi narediti startup, da gre v Silicijevo dolino čim prej, pa tudi če nima ekipe. Dovolj je, da sanja, da poskuša dobiti prakso pri katerem obstoječem startupu, in gre tja vsaj za poletje. Če je pravi, bo ostal tam in naredil svoj startup.

Prodajna ekipa je torej locirana v ZDA. Kaj pa razvoj? Je v Sloveniji dovolj kakovostnega IT kadra?

V sloveniji je veliko dobrega razvojnega kadra, kar priznava in tudi koristi večina slovenskih startupov, ki poslujejo v tujini. Ambiciozni kadri gredo v tujino in so ponavadi najboljši deli teama, ostali ostajajo doma in spijo v IT oddelkih slovenskih podjetij. Mislim, da jo to velika škoda.

O naših dobrih kadrih se v Silicijevi dolini ne govori kaj veliko, je pa sedaj zelo vroča Romunija. Mi osebno pomagamo vsem, ki nas kontaktirajo – ali delajo kaj z nami, ali jih pa priporočamo katerim drugim startupom. Tukaj bi rad poudaril, da kot reference štejejo samo kaj lahko pokažes, kaj si naredil in ne kakšne ocene si imel na slovenskem faksu.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na poglobljeni delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnih prihodkov. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenska Istra je priložnost za turističe ponudnike

Slovenska Istra je priložnost za turističe ponudnike

Zaledje slovenske Istre ima velik potencial turističnega razvoja, vendar je turistična ponudba na tem območju slabo razvita. Prav ta družbeni izziv naslavlja turistična agencija IstraTerra. Preberite več >>

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Ljudje se pogosto ne zavedamo posledic uporabe določenih zdravil. Poleg tega se na trgu pojavljajo vedno nova prehranska dopolnila. V Lekarni Pušnik zato želijo opolnomočiti bolnike. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje