MP intervju: Sašo Djoković – Virtu

Podjetje Virtu je s poslovanjem začelo že takrat, ko je bila panoga računalništva v oblakih pri nas še precej v povojih. Svoj produkt, storitev popolne pisarne računalništva v oblaku, so poimenovali Flip IT.
MP intervju: Sašo Djoković - Virtu

MP intervju: Sašo Djoković – Virtu

Sašo, podjetje Virtu poznamo že nekaj časa. Ko ste začeli s poslovanjem, je bila panoga računalništva v oblakih še precej v povojih. Sedaj se razvija, na trg vstopajo tudi veliki igralci. Kako bi ocenil razvoj računalništva v oblaku v preteklih letih? Smo konkurenčni v primerjavi s tujino?

Najprej bi želel postaviti pravi kontekst Oblaka. Veliki igralci so na našem trgu že leta, saj napredna podjetja uporabljajo storitve Salesforce, Sugar CRM, Saas in ostale že precej časa. Enako je z storitvami Infrastrukturnega oblaka in Platforme, ki jih v Sloveniji ponujajo IT podjetja za kolokacijo ali oblike gostovanja več kot 10 let. Torej sama ponudba “velikih igralcev” ne prinaša nič novega ali revolucionarnega, razen morda v prodajnih ekipah ponudnikov/preprodajalcev, ki še niso pripravljeni na novo realnost.

Najbolj se razvija trg SaaS, ki je res aktiven v Sloveniji, in katerega bi označil tudi za konkurenčnega tujini, med njimi bi izpostavil Spico, Intrix ter Saop in Pantheon, ki so že dosegli prepoznavnost zunaj meja Slovenije. Enako velja za NIL Hypercenter v smislu infrastrukture in seveda naš Flip IT koncept ICTaaS, ki zajema vse od virtualizacije mreže do aplikacijskega vmesnika. Ostali ponudniki so se zadovoljili s preprodajo Cloud storitev velike dvojice iz ZDA. Tu pa bolj velja, da se kvaliteta ocenjuje po finančnih vložkih v marketing in ne po dejanskih lastnostih produkta.

Vaš produkt ste poimenovali Flip IT. Kdo je vaša ciljna publika? So to mala, večja podjetja? Ciljate na določeno skupino podjetij?

“Flip IT je imelo delovno ime Unified Office, kar je bil tudi namen produkta.”

Flip IT je imelo delovno ime Unified Office, kar je bil tudi namen produkta. Popoln outsourcing IT za mala podjetja v Sloveniji, na osnovi virtualizacije vsega (VDI,VPN,IaaS,PaaS, SaaS). Torej en ponudnik, en kontakt in en račun za popolno IT poslovanje. Torej resnična brezkrbna pisarna. Skupina podjetij, na katera ciljamo, so podjetja od 10-300 uporabnikov, ki nimajo ali ne želijo imeti lastnega IT oddelka, ter želijo preglednost stroškov in investicije v IT. Omejitve glede dejavnosti ni, saj imamo širok nabor različnih podjetij. V zadnjem letu smo postavili tudi 2 večji banki v tujini, kjer se Flip IT preprodaja preko partnerjev, ki imajo vlogo Ponudnika storitve, kot je Virtu v Sloveniji. Z razvojem na slovenskem trgu je Flip IT postal mnogo več kot samo storitev izvajanja IT in samo licenciranje Flip IT avtomatizacijskih orodij z poslovnim svetovanjem presega meje naše države.

Ste neke vrste spinoff večjega podjetja, vaše sestrsko podjetje je NIL, eno izmed večjih tehnoloških podjetij v Sloveniji. Kaj vse vam je NIL nudil pri zagonu vaših storitev? Bi bil možen vstop v vašo panogo, če ne bi imeli zaledja NILa?

Brez NILa ne bi bilo Flip IT. Financiranje projekta, razvoj, nabor inženirjev, podporne ekipe, inovacije, vse je plod dela NIL ekipe, ki smo dokazali svojo inovativnost, znanje in motivacijo z uspehom na tujih trgih. Danes ekipa, ki se je kalila na Flip IT deluje na globalnem trgu in ponuja svoje znanje telekomom in sistemskim integratorjem, ki želijo prenesti Flip IT koncept na svoje trge. Čudovito je delati z vsemi temi mladimi inženirji, ki so rasli s produktom od študentov do cenjenih strokovnjakov NILa, in so po 4 letih na projektu še vedno zagnani kot prvi dan. Za to se jim javno zahvaljujem. To je NIL, brez katerega ne bi bilo našega produkta.

Ob začetku trženja je bilo računalništvo v oblaku precej nov produkt. Morali ste orati ledino ter napraviti trg. Kako ste se spopadli s problemom, da trg pravzaprav še ni poznal vašega produkta?

Prepoznavnost, referenčne stranke in seveda iskanje priložnosti v medijih ter partnerji so nam pomagali orati ledino. Lahko rečem, da delo še ni koncano, je pa dobro, da so začeli ponudniki storitev oglasevati storitve, ki vsebujejo Oblak, tako, da nam ni treba več nositi stroška celotnega osveščanja trga. Mi se bolj posvečamo direktnemu nagovarjanju trga in individualnem pristopu, saj rabimo izkušnje uporabnikov in feedback. S tem se učimo in izboljšujemo portfelj doma in v tujini.

Glede na to, da ste v konkurenci z nekaterimi večjimi slovenskimi ter svetovnimi podjetji, imate na tem področju kaj težav z “nagajanjem”? Vas morda kdo “dumpingira” ali kaj podobnega?

Ne bi rekel, saj so mi vsi domači ponudniki potencialni kupci, le da tuji telekomi in sistemski integratorji prej ugotovijo, da smo komplementarni in ne konkurenca. Malce nas tožijo oziroma lovijo na besede v oglasih, ampak nič kritičnega. Seveda so podjetja v državni lasti najbolj radodarna s cenami, ki nimajo ekonomske logike za storitev. Ampak se ne splača ukvarjati s tem, saj na koncu stranka oceni kaj dobi za ceno.

Z velikimi svetovnimi podjetji, kot so Cisco, VMware in EMC smo partnerji na razpisih in projektih, tako da je sodelovanje odlično. Sam koncept je “vendor independent” tako, da bi praviloma lahko sodelovali s katerimkoli tehnološkim partnerjem, ampak vedno izberemo preverjene in tehnološke leaderje.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Zelo dejavni ste tudi na mednarodnih trgih. V katerih državah ste prisotni? Kaj je bila vaša glavna prednost pri prodoru na tuj trg?

Flip IT se v tujini ponuja kot t.i. White label. Trenutno imamo stranko Vodacom v Južni Afriki, ki je ponudnik Datacenter storitve Office in a Cloud, ki je replika Flip IT za velika podjetja in se preprodajajo s pomočjo ostalih telekomov in sistemskih integratorjev v Sub Saharan Africa. V Maroku imamo partnerja za velika podjetja, ki je postavil eno vodilnih Maroških investicijskih bank na naš sistem. Ter sodelovanje na Bližnjem Vzhodu s partnerjem, kjer je ponudnik Flip IT storitve Oman Data Park in ponuja oba modela za mala in srednje velika podjetja ter velika podjetja. Ravno začenjamo projekt v Savdski Arabiji in Katarju, ki nam bo pričel prinasati licenčnino v 2013.

Glavna prednost Flip IT je, da za razliko od ostalih ponudnikov ponuja celovitost storitve, ki zajema vse obstoječe produkte in ponudbo naših partnerjev ter jim omogoča avtomatizacijo procesov postavitve strank in ponudbe v Oblaku. To da smo tudi ponudnik v Sloveniji in JAR je vsekakor prednost, saj ne ugibamo, ampak vemo.

Več o podjetju Virtu in njihovem produktu najdete na spletni strani: Flip IT

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Današnja družba proizvede ogromne količine smeti, trg pa je nasičen z okolju škodljivimi izdelki. Kulturno ekološko društvo Smetumet zato iz odpadnih materialov izdeluje kakovostne izdelke za vse. Preberite več >>

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ni navadna gostilna. Projekt družbe Centerkontura pomaga pri reševanju problema neusposobljenosti in brezposelnosti mladih invalidov. Preberite več >>

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

Digitalna agencija Numo podjetjem pomaga pri oblikovanju blagovne znamke, njeni predstavitvi v javnosti, gradnji komunikacijskih strategij in nudi znanja na področju zakonitosti spletnega pojavljanja. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje