MP intervju: Slovensko-avstrijska naveza PowUnity razvija rešitev za smučarje

O PowUnity smo nazadnje pisali, ko so se potegovali za najbolj obetavni startup na Pioneers Alpine Challenge 2015. Slovensko-avstrijska naveza namreč razvija prvo bluetooth napravo za iskanje smuči. Tokrat smo se pogovarjali z Gregorjem Gostinčarjem, soustanoviteljem startupa.
MP intervju: Slovensko-avstrijska naveza PowUnity razvija rešitev za smučarje

MP intervju: Slovensko-avstrijska naveza PowUnity razvija rešitev za smučarje (vir: Jon Olsson)

Projekt PowUnity je plod slovensko-avstrijske naveze in ima sedež v osrčju Alp, v Avstriji, sam razvoj pa poteka na Švedskem – predvsem zaradi znanja na področju bluetooth tehnologije. Razvijajo namreč product NeverLose, prvo bluetooth napravo za iskanje smuči oziroma varovanje smuči/snowboardov pred krajo. O tem smo se pogovarjali z Gregom Gostinčarjem, soustanoviteljem startupa PowUnity.

Kdaj in kako se je pričela zgodba PowUnity?

S projektom PowUnity smo pričeli prejšnjo jesen sredi magistrskega študija podjetništva na Univerzi Lund na Švedskem. Idejo je predstavil Stefan (soustanovitelj, op. a.), ki je že nekaj časa iskal rešitev za iskanje smuči v celem snegu. Nato smo natačno preučili trg in se lotili razvoja NeverLose, prve bluetooth naprave za iskanje smuči in varovanje smuči/snowboardov pred krajo.

Kakšne produkte razvijate in kdaj bodo predvidoma lansirani?

Naši cilj je razviti močno blagovno znamko PowUnity, ki bo veljala za proizvajalca kakovostnih produktov na športnem področju. Odločili smo se, da najprej razvijemo napravo za iskanje in varovanje smuči/snowboardov, ker smo na tem področju odkrili največjo potrebo, hkrati pa imamo veliko znanja ter dobro razvito verigo z distributerji, kar je v tej industriji eden izmed ključnih faktorjev. Če bomo uspešni pri financiranju celotnega projekta, potem bo NeverLose lansiran na trg v začetku smučarske sezone 2015/2016.

Kakšna je konkurenca oziroma priložnost na snežnem startup področju?

Če pogledamo na snežno področje kot celoto, je konkurenca precej močna. Na eni strani imamo vodilna podjetja na zimsko-športnem področju, ki so že deseletja na trgu (Atomic, Fischer, tudi Elan). Po drugi strani je čedalje več kakovostnih mladih podjetij z odličnimi zgodbami in vrhunskimi produkti (Picture Organic Clothing, POC). Priložnosti vedno obstajajo, je pa treba biti izredno aktiven in drzen.

PowUnity razvija rešitev za smučarje

NeverLose je bluetooth naprava, ki varuje smuči pred krajo ter jih pomaga hitreje izslediti. (Vir: mpora.com)

Med podporniki imate precej znanih športnih obrazov. Kako ste jih pridobili na svojo stran?

Res je, pridobili smo nekaj izredno uspešnih “brand riderjev”, kakor jih radi imenujemo. Če imaš dobro zgodbo, razvijaš kakovosten in uporaben produkt ter imaš jasno zastavljeno strategijo, potem ni težko dobiti dobrih “ambasadorjev”. Večina naših riderjev (tudi tisti, ki še niso objavljeni na spletni strani) so bodisi smučarji bodisi snowboarderji in zato je takoj jasno, kaj razvijamo in zakaj. Izredno je pomembno, ko nam free-rider tekmovalci povedo, da bi nujno potrebovali napravo NeverLose, ki bi jo seveda z veseljem uporabljali na vseh parih smuči. Ne samo zaradi zgodbe, ampak ker jo potrebujejo.

Vaša ekipa je zelo mednarodno obarvana. Koliko vas je in odkod vse prihajate? 

V ožjem delu ekipe smo še vedno trije – 2 Avstrijca in jaz. S Stefanom razvijava start-up na Švedskem, medtem ko za vse teste, pogovore z dobavitelji in podobno skrbi kolega v Avstriji. Sicer pa imamo 4 švedske strokovnjake na področju marketinga, financ, managementa in vodenja v t. i. nadzornem svetu. To so naši mentorji, ki nam pomagajo na omenjenih področjih in skrbijo, da smo vedno na pravi poti. Smo pa v resnih pogovorih z 2 švedskima podjetjema, s katerimi se dogovarjamo za dolgoročno sodelovanje pri razvojih novih produktov.

Kje ste dobili začetno investicijo za razvoj projekta? Ali razmišljate tudi o crowdsourcingu, denimo o kampanji na Kickstarterju?

Začetno investicijo smo pokrili ustanovitelji startupa PowUnity. Za nadaljnji razvoj iščemo dodatna finančna sredstva prek investitorjev na Švedskem, v Avstriji in ZDA. Del dodatnih sredstev, potrebnih za razvoj naprave NeverLose, smo že dobili, del pa še potrebujemo, da uspešno razvijemo in proizvedemo produkt v zastavljenem roku. Vsekakor smo razmišljali tudi o crowdsourcingu, vendar smo se glede na stanje in priložnost odločili, da se vsaj začasno ne bomo lotili kampanje na Kickstarterju ali kje drugje.

Pred kratkim ste sodelovali na tekmovanju Pioners Alpine Challenge. Kaj ste pridobili z udeležbo?

Tako je, uvrstili smo se med TOP 6 startupov. Žal nam ni uspelo zmagati (zmagala je ekipa, ki je dobila največ »lajkov« in »tvitov« prek družbenih omrežij), tako da se žal ne bomo udeležili Pioners Festivala, ki bo potekal na Dunaju. Kljub vsemu je bila to zanimiva izkušnja, ki je vsekakor pripomogla k večjemu zanimanju in prepoznavnosti našega startupa PowUnity.

Ali se udeležujete tudi drugih startup tekmovanj?

Trenutno tekmujemo na različnih tekmovanjih na Švedskem. Prišli smo v finale tekmovanja Dragons at the University (različica »Dragons’ Den« tekmovanja), kjer se bomo ta teden borili za zmago, finančno nagrado in morebitno dodatno investicijo katerega izmed investitorjev.

Hkrati tekmujemo na tekmovanju Venture Cup, ki nam lahko prinese zajetno nagrado (trenutno namreč tekmujemo v dveh kategorijah, prijavili pa se bomo še v tretjo), v primeru regionalne zmage pa naš čaka trd boj na državni ravni, kar bo vsekakor poskrbelo za dodatno promocijo na Švedskem.

Kakšni so vaši načrti za prihodnost?

Vsekakor želimo najprej razviti in trgu ponuditi NeverLose, napravo za varovanje smuči pred krajo in iskanje v celem snegu. Za prihodnost pa razmišljamo o razvoju novega produkta za smučarje, hkrati pa iščemo alternative za uporabo NeverLose na drugih področjih.

Po 250 tisoč evrov težki investiciji avstrijsko-slovenski startup išče novo

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje