MP intervju: Tilen Gašperšič – Pergas

Pergas je mlado podjetje, ki se ukvarja z internetnim marketingom, v zadnjem obdobju pa se fokusira izključno na Facebook oz. pridobivanje oboževalcev na Facebooku. Od same konkurence, katere je v njihovi panogi ogromno, jih ločuje predvsem "drugačen" način dela.
MP intervju: Tilen Gašperšič  - Pergas

MP intervju: Tilen Gašperšič – Pergas

Ste mlado podjetje, ki kljub temu lepo raste. Koliko članov trenutno šteje vaša ekipa?

Iz začetne faze, ko sva bila v ekipi samo 2 ustanovitelja, je številka narasla na 10.

Kakšne prihodke dosegate, koliko strank imate?

V avgustu in septembru smo imeli cca. 9.000 EUR prometa. V mesecu oktobru pričakujemo 8.000 EUR prometa. Podjetje v tej fazi v povprečju raste cca. 100 % vsak mesec. Trenutno imamo 16 zadovoljnih naročnikov.

Ste spletno podjetje, ki podjetjem pomaga pri promociji na družabnih omrežjih. Kako pa pridobivate svoje stranke?

“Stranke pridobivamo bolj ali manj preko cold callinga“.

Stranke pridobivamo bolj ali manj preko “cold callinga”. Imamo srečo, ker smo v preteklosti dobro razvili tak način trženja in sedaj te izkušnje prenašamo na naše tržnike. Pri nas pregovor “kovačeva kobila je vedno bosa” vsekakor ne drži, saj zelo veliko delamo in oglašujemo tudi na največjem družabnem omrežju in seveda največjem iskalniku. Vse večji segment nam predstavljajo tudi priporočila. Tukaj smo za naše naročnike razvili zelo dober sistem kako do “brezplačnih” potencialnih strank in obratno.

Poleg slovenskega trga vstopate tudi na angleško govoreči trg. Ste imeli kakšne težave pri širitvi v tujino? Je konkurenca večja kot pri nas?

Ja, vsi se zavedamo, da se tam šele začne. Projekt localikes.net je bil zasnovan v začetku za tujino in šele potem za slovenski trg. Navsezadnje smo stran obozevalci.com veliko bolj dodelali in zadeva je bolj kot ne v končni fazi. Kar se tiče localikes.net, pa eksperimentiramo v različnih državah (angleško govorečih) in trenutno se kaže velik interes. Smo v dogovorih z naročnikom iz Hong Konga, Phoenixa (ZDA).

Kar se tiče “online marketinga”, je konkurenčnost približno enaka kot pri nas, ampak je pri nas zelo velika. V ZDA pa je seveda najhuje!

Težave? Hude težave … projekt že zasnuješ, razviješ produkt, ampak realizacija postane problem. Voditi cel sistem pri nas in vmes še posegati v tujino. Trenutno se nam obeta nekaj PR-a, kar nam bo dalo nove zagone. Na Hrvaškem je zelo podoben trg kot pri nas in nekaj “cold callinga” smo delali tudi že tam.

Spletna stran obozevalci.com
Dejavnost Promocija podjetij na družabnih omrežjih
Pravna oblika Samostojni podjetnik
Število sodelavcev 10
Logotip Pergas

Delujete v zelo konkurenčni panogi. Kje je vaša prednost pred konkurenti?

Ravno tega se zavedamo in na začetku, ko smo “pushali” isto kot naša konkurenca, smo skoraj obupali. Z novo krvjo v podjetju smo razvili produkt, ki vsebuje ves naš “know how”, katerega določen del prenesemo tudi na naročnike (na ta način se razbremenimo). Tisti del “know howa”, ki pa nam prinaša denar, zadržimo v podjetju.

Konkurenca ponuja marsikaj in za vsako stvar posebej je potrebno plačati – na koncu koncev se ne ve, kdo pije in kdo plača. Pri nas naročniki dobijo vse na ključ in še garancijo. Trenutno smo edino podjetje, ki rezultate zagotovi in stoji za svojimi storitvami. Vsi naši naročniki so zelo zadovoljni in ostajajo z nami še naprej.

Kako ste prišli na vašo trenutno idejo? Kdaj ste se odločili, da jo boste poizkusili realizirati? Kaj je bil ključen trenutek?

Skakali smo iz enega produkta v drug produkt in hoteli narediti za vse – vse.”

Z Benjaminom (solastnik) sva v panogi internetnega marketinga že zadnjih 5 let. Veliko sva delala honorarno in sodelovala na različnih projektih. Ideja za odprtje podjetja, ki deluje kot internetna oglaševalska agencija, obstaja že od samega začetka. Ko sva se stvari lotila, nisva niti najbolje vedela, kaj naju čaka in še zdaj se zavedava, da ne vemo niti 1 %, kaj nas še vse čaka. Vedelo se je, da se bo delalo v internetnem marketingu, kaj točno pa niti ne. Skakali smo iz enega produkta v drug produkt in hoteli narediti za vse – vse. Rezultati so bili na začetku zelo slabi, a zavedali smo se, da je potreben fokus na eno stvar. Socialni mediji so pa tako ali tako “IN” in ob prihodu tretjega partnerja smo stvari začeli počasi realizirati. Tako bi lahko rekli, da je bil ključnega pomena prihod tretjega partnerja.

Kakšni so plani za nadaljnjo širitev podjetja? Ostajate samo v tej panogi ali morda še kateri drugi?

V temu trenutku bi zelo radi sistem, kot ga imamo v Sloveniji, postavili na Hrvaškem in v Srbiji. Trenutno z “main focusom” ostajamo v tej panogi, a se vsem naročnikom prilagajamo in trenutno za enega naročnika opravljamo tudi medijski zakup, velik del pa predstavlja tudi iskalni marketing (plačljiv). V dogovorih smo tudi za testni poseg v “offline advertising”, tako da se hote ali nehote razvijamo v oglaševalsko agencijo.

Še zadnje vprašanje. Kdo vam je na vaši podjetniški poti, do sedaj, najbolj pomagal? Kje so bile težave največje? Kaj v slovenskem podpornem okolju pogrešate?

Na to vprašanje bi moral odgovoriti vsak posebej izmed nas, solastnikov. Največjo pomoč smo prejeli predvsem od “4F”, še posebej tisti drugi “Family”. Nekih hudih začetnih investicij pa niti ni bilo, ker niti ni bilo zelo veliko denarja. Meni osebno je bila in mi je v veliko pomoč družina. Najbolj pomaga tudi to, da si v poslu še z nekom drugim, da lahko vsako situacijo predebatiraš. Včasih se potegneš nazaj in sprejmeš kakšne odločitve, ki ti niso ravno najbolj po godu, na koncu so pa to odločitve, ki so zagotovo vsaj 3-krat boljše od solo odločitev.

Največje težave so seveda na vsakem koraku, danes se zbudiš nepremagljiv, drug dan bi najraje vrgel vse skupaj v vodo, a potem, ko pišeš intervju, zagledaš oglas na desni strani (v Gmailu :)) in spet si dobre volje. Drugače pa je največja težava primanjkovanje sredstev. Na začetku se ti zdi tistih 300 EUR za prispevke res ogromno, da sploh lahko posluješ.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Več subvencij je v Sloveniji zagotovo zaželenih, še posebej za “mlade podjetnike”, ki imajo veliko težav ravno zaradi tega. Malce več informiranja bi bilo tudi potrebnega, da se ljudem pove, da nek produkt niti ni tako težko realizirati. Danes, ko se pogovarjamo in mi vrstniki zaupajo svoje ideje, vsi govorijo o finančnih projekcijah, poslovnih načrtih, več 10.000 EUR investicij itd., a testirati, ali je voda mrzla ali vroča, je veliko bolj enostavno. Pogrešam tudi malo več dogodkov, druženj med podjetniki iz različnih panog, poslovnih večerov itd.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Oznake: , ,