MP intervju: Tomaž Erjavec – Doctrina d.o.o.

Pred kratkim je na slovenski startup sceni zaživelo novo podjetje. Startup Doctrina d.o.o., ki deluje na področju izobraževanja lekarniških delavcev, sta ustanovila podjetnika Tomaž Erjavec in Jure Pučko ob podpori investitorja Salus d.d..
MP intervju: Tomaž Erjavec - Doctrina d.o.o.

MP intervju: Tomaž Erjavec – Doctrina d.o.o.

Tomaž, povej nam malo več o investitorju, ki je v startup Doctrina d.o.o. vložil denarna sredstva.

Investitor in hkrati tudi partner je podjetje Salus d.d., ki je ena vodilnih veletrgovin na področju celovite oskrbe slovenskega trga z zdravili, medicinskimi pripomočki in drugimi farmacevtskimi izdelki. Njihov lastniški delež v podjetju Doctrina d.o.o. je 30-odstotni, investicija v podjetje pa je znašala 50 tisoč evrov.

Glede na to, da je Salus veliko podjetje, saj ima okoli 200 milijonov prihodkov, je nekoliko nepričakovano, da ste ga pridobili kot partnerjav tej fazi podjetja. Za startupe tak način pridobivanja investitorjev namreč ni ravno tipičen način: ponavadi v tej fazi pridobijo poslovnega angela, nato pa se širijo naprej s kakšnim strateškim partnerjem. Kako si jih v tem primeru uspel prepričati?

Koncept je bil že prej potrjen na trgu in zelo dobro dodelan. Kar nekaj ponudb se je odprlo samih od sebe, mi pa smo v prvi vrsti iskali partnerja, predvsem zato, ker ti poveča kredibilnost in ker je lahko tvoj mentor, ki ti odpira vrata na tem področju.

Tukaj je bil Salus kot neodvisno podjetje ter kot kanal med farmacevtskim podjetjem in med lekarnami najboljša izbira. Tudi oni so hoteli priložnost, da pomagajo novemu podjetju, da zaženejo svojo zgodbo: da na eni strani pomagajo farmacevtskim podjetjem, na drugi strani pa lekarnam.

Intervju s Tomažem o podjetju Oculus >>

Si tudi lastnik tehnološkega startupa Oculus. Kako boš opravljal delo v obeh podjetjih? Imaš v podjetju solastnika? Boš prisoten na dveh frontah ali se boš posvetil le enemu podjetju?

Posvetil se bom obema. Skupaj s soustanoviteljem Juretom Pučkom si bova delo pri Doctrini razdelila. Ravnokar pa tudi pripravljam predlog za Ministrstvo za javno upravo, da mi poviša število ur v dnevu na 32 ur 🙂

Našel si investitorja, ki prihaja iz panoge tvojega podjetja. Že nekaj časa se nakazujejo trendi v smeri, da najdeš neko večje podjetje in jim ponudiš rešitev, s katero bi rešil njihove težave ali jim omogočil prihranke v prihodnosti. Nato to rešitev razviješ in jo prodaš ali pa narediš svoje podjetje in jih nato prosiš za investicijo. Tudi ti si šel v to, drugo smer. Povej nam malo več o tem, kako ti jih je pravzaprav sploh uspelo prepričati?

Dejansko sem zavrtel telefon, na spletu pogledal pod osebno izkaznico o tem, kdo bi bil zanimiv sogovornik, in ga poklical. Že naslednji dan smo imeli sestanek.

Tako se je začela ta zgodba, ves postopek je trajal približno od letošnjega januarja dalje. Bila je zelo zanimiva izkušnja: iz sestanka v sestanek se je tudi naš izdelek razvijal v pravo smer, povečeval se je tudi interes. Nato smo nekega dne prišli do faze, ko smo si rekli, da je čas, da ustanovimo podjetje.

Omenil si že, da si za 50 tisoč evrov predal 30 odstotkov lastništva v podjetju. Kaj poleg denarja od investitorja še pričakuješ?

Primarni namen tako ali tako ni bila sama investicija, ampak poiskati pravega partnerja. Pravi partner ti lahko olajša marsikatero pot, od njega se lahko veliko naučiš, lahko ti odpre kakšna vrata in poveča kredibilnost.

Menim, da smo izbrali pravega partnerja, gre za podjetje, ki zelo dobro funkcionira na slovenskem tržišču, vsi ga poznajo in ima zelo veliko znanja. Mislim, da so s tem nastali zdravi temelji za rast in razvoj podjetja.

Si imel še kakšno drugo opcijo, ko si iskal investitorja, ali si se že v začetku usmeril na njih?

Priporočamo branje: Zaživel je novi slovenski startup – Doctrina d.o.o.

Imeli smo nekaj drugih opcij, ampak bile so zgolj ponudbe. Pogovori niso šli dlje kot do tega, da so izkazali interes, saj smo že takoj nakazali, da iščemo pravega partnerja in da smo s potencialnim partnerjem že začeli pogovore.

Glede na to da je Salus d.d. ogromno podjetje: ali se že nakazuje kakšna njihova nadaljnja vloga pri produktu? Kakšne pa so tvoje nadaljnje želje glede prihodnosti podjetja: bi ga rad čimprej prodal ali si želiš, da pred tem še zraste?

Pravzaprav o tem še niti nisem razmišljal. Veliko se ukvarjamo s tem, kako produkt vpeljati na trg, da ga bodo za svojega vzele tako lekarne kot tudi farmacevtska podjetja. So pa tudi druge želje, na primer to, da se mogoče kasneje usmerimo tudi na zdravnike ali na kakšen drug trg.

V video predstavitvi smo opazili, da sodelujete tudi z Anjo Križnik Tomažin. Za način delovanja vašega podjetja je komunikacija zelo pomembna. Kako se je pričela ta zgodba?

Velik del časa smo posvetili sami komunikaciji, saj smo želeli, da bodo video vsebine zares odlične. Prav zato smo se povezali s profesionalko na tem področju, Anjo Križnik Tomažin, ki bo pri nas skrbela za to, da bodo farmacevtska podjetja pripravila kakovostno vsebino.

Ugotovili smo namreč, da ni dovolj le ena ideja ali nek trend. Pomemben je predvsem “delivery”. Naši naročniki bodo po vsakem predavanju, ki ga bodo objavili na portalu, dobili povratne informacije od zaposlenih v lekarnah: kako kvalitetna je bila njihova vsebina, kako jasna so njihova sporočila in podobno. Želimo, da so njihove spletne prezentacije vsakič boljše in da zadostujejo visokim standardom in merilom.

Več o podjetju na spletni strani: www.doctrina.si

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenska Istra je priložnost za turistične ponudnike

Slovenska Istra je priložnost za turistične ponudnike

Zaledje slovenske Istre ima velik potencial turističnega razvoja, vendar je turistična ponudba na tem območju slabo razvita. Prav ta družbeni izziv naslavlja turistična agencija IstraTerra. Preberite več >>

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Ljudje se pogosto ne zavedamo posledic uporabe določenih zdravil. Poleg tega se na trgu pojavljajo vedno nova prehranska dopolnila. V Lekarni Pušnik zato želijo opolnomočiti bolnike. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje