MP intervju: Tomaž Erjavec – Doctrina d.o.o.

Pred kratkim je na slovenski startup sceni zaživelo novo podjetje. Startup Doctrina d.o.o., ki deluje na področju izobraževanja lekarniških delavcev, sta ustanovila podjetnika Tomaž Erjavec in Jure Pučko ob podpori investitorja Salus d.d..
MP intervju: Tomaž Erjavec - Doctrina d.o.o.

MP intervju: Tomaž Erjavec – Doctrina d.o.o.

Tomaž, povej nam malo več o investitorju, ki je v startup Doctrina d.o.o. vložil denarna sredstva.

Investitor in hkrati tudi partner je podjetje Salus d.d., ki je ena vodilnih veletrgovin na področju celovite oskrbe slovenskega trga z zdravili, medicinskimi pripomočki in drugimi farmacevtskimi izdelki. Njihov lastniški delež v podjetju Doctrina d.o.o. je 30-odstotni, investicija v podjetje pa je znašala 50 tisoč evrov.

Glede na to, da je Salus veliko podjetje, saj ima okoli 200 milijonov prihodkov, je nekoliko nepričakovano, da ste ga pridobili kot partnerjav tej fazi podjetja. Za startupe tak način pridobivanja investitorjev namreč ni ravno tipičen način: ponavadi v tej fazi pridobijo poslovnega angela, nato pa se širijo naprej s kakšnim strateškim partnerjem. Kako si jih v tem primeru uspel prepričati?

Koncept je bil že prej potrjen na trgu in zelo dobro dodelan. Kar nekaj ponudb se je odprlo samih od sebe, mi pa smo v prvi vrsti iskali partnerja, predvsem zato, ker ti poveča kredibilnost in ker je lahko tvoj mentor, ki ti odpira vrata na tem področju.

Tukaj je bil Salus kot neodvisno podjetje ter kot kanal med farmacevtskim podjetjem in med lekarnami najboljša izbira. Tudi oni so hoteli priložnost, da pomagajo novemu podjetju, da zaženejo svojo zgodbo: da na eni strani pomagajo farmacevtskim podjetjem, na drugi strani pa lekarnam.

Intervju s Tomažem o podjetju Oculus >>

Si tudi lastnik tehnološkega startupa Oculus. Kako boš opravljal delo v obeh podjetjih? Imaš v podjetju solastnika? Boš prisoten na dveh frontah ali se boš posvetil le enemu podjetju?

Posvetil se bom obema. Skupaj s soustanoviteljem Juretom Pučkom si bova delo pri Doctrini razdelila. Ravnokar pa tudi pripravljam predlog za Ministrstvo za javno upravo, da mi poviša število ur v dnevu na 32 ur 🙂

Našel si investitorja, ki prihaja iz panoge tvojega podjetja. Že nekaj časa se nakazujejo trendi v smeri, da najdeš neko večje podjetje in jim ponudiš rešitev, s katero bi rešil njihove težave ali jim omogočil prihranke v prihodnosti. Nato to rešitev razviješ in jo prodaš ali pa narediš svoje podjetje in jih nato prosiš za investicijo. Tudi ti si šel v to, drugo smer. Povej nam malo več o tem, kako ti jih je pravzaprav sploh uspelo prepričati?

Dejansko sem zavrtel telefon, na spletu pogledal pod osebno izkaznico o tem, kdo bi bil zanimiv sogovornik, in ga poklical. Že naslednji dan smo imeli sestanek.

Tako se je začela ta zgodba, ves postopek je trajal približno od letošnjega januarja dalje. Bila je zelo zanimiva izkušnja: iz sestanka v sestanek se je tudi naš izdelek razvijal v pravo smer, povečeval se je tudi interes. Nato smo nekega dne prišli do faze, ko smo si rekli, da je čas, da ustanovimo podjetje.

Omenil si že, da si za 50 tisoč evrov predal 30 odstotkov lastništva v podjetju. Kaj poleg denarja od investitorja še pričakuješ?

Primarni namen tako ali tako ni bila sama investicija, ampak poiskati pravega partnerja. Pravi partner ti lahko olajša marsikatero pot, od njega se lahko veliko naučiš, lahko ti odpre kakšna vrata in poveča kredibilnost.

Menim, da smo izbrali pravega partnerja, gre za podjetje, ki zelo dobro funkcionira na slovenskem tržišču, vsi ga poznajo in ima zelo veliko znanja. Mislim, da so s tem nastali zdravi temelji za rast in razvoj podjetja.

Si imel še kakšno drugo opcijo, ko si iskal investitorja, ali si se že v začetku usmeril na njih?

Priporočamo branje: Zaživel je novi slovenski startup – Doctrina d.o.o.

Imeli smo nekaj drugih opcij, ampak bile so zgolj ponudbe. Pogovori niso šli dlje kot do tega, da so izkazali interes, saj smo že takoj nakazali, da iščemo pravega partnerja in da smo s potencialnim partnerjem že začeli pogovore.

Glede na to da je Salus d.d. ogromno podjetje: ali se že nakazuje kakšna njihova nadaljnja vloga pri produktu? Kakšne pa so tvoje nadaljnje želje glede prihodnosti podjetja: bi ga rad čimprej prodal ali si želiš, da pred tem še zraste?

Pravzaprav o tem še niti nisem razmišljal. Veliko se ukvarjamo s tem, kako produkt vpeljati na trg, da ga bodo za svojega vzele tako lekarne kot tudi farmacevtska podjetja. So pa tudi druge želje, na primer to, da se mogoče kasneje usmerimo tudi na zdravnike ali na kakšen drug trg.

V video predstavitvi smo opazili, da sodelujete tudi z Anjo Križnik Tomažin. Za način delovanja vašega podjetja je komunikacija zelo pomembna. Kako se je pričela ta zgodba?

Velik del časa smo posvetili sami komunikaciji, saj smo želeli, da bodo video vsebine zares odlične. Prav zato smo se povezali s profesionalko na tem področju, Anjo Križnik Tomažin, ki bo pri nas skrbela za to, da bodo farmacevtska podjetja pripravila kakovostno vsebino.

Ugotovili smo namreč, da ni dovolj le ena ideja ali nek trend. Pomemben je predvsem “delivery”. Naši naročniki bodo po vsakem predavanju, ki ga bodo objavili na portalu, dobili povratne informacije od zaposlenih v lekarnah: kako kvalitetna je bila njihova vsebina, kako jasna so njihova sporočila in podobno. Želimo, da so njihove spletne prezentacije vsakič boljše in da zadostujejo visokim standardom in merilom.

Več o podjetju na spletni strani: www.doctrina.si

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje