MP intervju: Tomaž Erjavec – Doctrina d.o.o.

Pred kratkim je na slovenski startup sceni zaživelo novo podjetje. Startup Doctrina d.o.o., ki deluje na področju izobraževanja lekarniških delavcev, sta ustanovila podjetnika Tomaž Erjavec in Jure Pučko ob podpori investitorja Salus d.d..
MP intervju: Tomaž Erjavec - Doctrina d.o.o.

MP intervju: Tomaž Erjavec – Doctrina d.o.o.

Tomaž, povej nam malo več o investitorju, ki je v startup Doctrina d.o.o. vložil denarna sredstva.

Investitor in hkrati tudi partner je podjetje Salus d.d., ki je ena vodilnih veletrgovin na področju celovite oskrbe slovenskega trga z zdravili, medicinskimi pripomočki in drugimi farmacevtskimi izdelki. Njihov lastniški delež v podjetju Doctrina d.o.o. je 30-odstotni, investicija v podjetje pa je znašala 50 tisoč evrov.

Glede na to, da je Salus veliko podjetje, saj ima okoli 200 milijonov prihodkov, je nekoliko nepričakovano, da ste ga pridobili kot partnerjav tej fazi podjetja. Za startupe tak način pridobivanja investitorjev namreč ni ravno tipičen način: ponavadi v tej fazi pridobijo poslovnega angela, nato pa se širijo naprej s kakšnim strateškim partnerjem. Kako si jih v tem primeru uspel prepričati?

Koncept je bil že prej potrjen na trgu in zelo dobro dodelan. Kar nekaj ponudb se je odprlo samih od sebe, mi pa smo v prvi vrsti iskali partnerja, predvsem zato, ker ti poveča kredibilnost in ker je lahko tvoj mentor, ki ti odpira vrata na tem področju.

Tukaj je bil Salus kot neodvisno podjetje ter kot kanal med farmacevtskim podjetjem in med lekarnami najboljša izbira. Tudi oni so hoteli priložnost, da pomagajo novemu podjetju, da zaženejo svojo zgodbo: da na eni strani pomagajo farmacevtskim podjetjem, na drugi strani pa lekarnam.

Intervju s Tomažem o podjetju Oculus >>

Si tudi lastnik tehnološkega startupa Oculus. Kako boš opravljal delo v obeh podjetjih? Imaš v podjetju solastnika? Boš prisoten na dveh frontah ali se boš posvetil le enemu podjetju?

Posvetil se bom obema. Skupaj s soustanoviteljem Juretom Pučkom si bova delo pri Doctrini razdelila. Ravnokar pa tudi pripravljam predlog za Ministrstvo za javno upravo, da mi poviša število ur v dnevu na 32 ur 🙂

Našel si investitorja, ki prihaja iz panoge tvojega podjetja. Že nekaj časa se nakazujejo trendi v smeri, da najdeš neko večje podjetje in jim ponudiš rešitev, s katero bi rešil njihove težave ali jim omogočil prihranke v prihodnosti. Nato to rešitev razviješ in jo prodaš ali pa narediš svoje podjetje in jih nato prosiš za investicijo. Tudi ti si šel v to, drugo smer. Povej nam malo več o tem, kako ti jih je pravzaprav sploh uspelo prepričati?

Dejansko sem zavrtel telefon, na spletu pogledal pod osebno izkaznico o tem, kdo bi bil zanimiv sogovornik, in ga poklical. Že naslednji dan smo imeli sestanek.

Tako se je začela ta zgodba, ves postopek je trajal približno od letošnjega januarja dalje. Bila je zelo zanimiva izkušnja: iz sestanka v sestanek se je tudi naš izdelek razvijal v pravo smer, povečeval se je tudi interes. Nato smo nekega dne prišli do faze, ko smo si rekli, da je čas, da ustanovimo podjetje.

Omenil si že, da si za 50 tisoč evrov predal 30 odstotkov lastništva v podjetju. Kaj poleg denarja od investitorja še pričakuješ?

Primarni namen tako ali tako ni bila sama investicija, ampak poiskati pravega partnerja. Pravi partner ti lahko olajša marsikatero pot, od njega se lahko veliko naučiš, lahko ti odpre kakšna vrata in poveča kredibilnost.

Menim, da smo izbrali pravega partnerja, gre za podjetje, ki zelo dobro funkcionira na slovenskem tržišču, vsi ga poznajo in ima zelo veliko znanja. Mislim, da so s tem nastali zdravi temelji za rast in razvoj podjetja.

Si imel še kakšno drugo opcijo, ko si iskal investitorja, ali si se že v začetku usmeril na njih?

Priporočamo branje: Zaživel je novi slovenski startup – Doctrina d.o.o.

Imeli smo nekaj drugih opcij, ampak bile so zgolj ponudbe. Pogovori niso šli dlje kot do tega, da so izkazali interes, saj smo že takoj nakazali, da iščemo pravega partnerja in da smo s potencialnim partnerjem že začeli pogovore.

Glede na to da je Salus d.d. ogromno podjetje: ali se že nakazuje kakšna njihova nadaljnja vloga pri produktu? Kakšne pa so tvoje nadaljnje želje glede prihodnosti podjetja: bi ga rad čimprej prodal ali si želiš, da pred tem še zraste?

Pravzaprav o tem še niti nisem razmišljal. Veliko se ukvarjamo s tem, kako produkt vpeljati na trg, da ga bodo za svojega vzele tako lekarne kot tudi farmacevtska podjetja. So pa tudi druge želje, na primer to, da se mogoče kasneje usmerimo tudi na zdravnike ali na kakšen drug trg.

V video predstavitvi smo opazili, da sodelujete tudi z Anjo Križnik Tomažin. Za način delovanja vašega podjetja je komunikacija zelo pomembna. Kako se je pričela ta zgodba?

Velik del časa smo posvetili sami komunikaciji, saj smo želeli, da bodo video vsebine zares odlične. Prav zato smo se povezali s profesionalko na tem področju, Anjo Križnik Tomažin, ki bo pri nas skrbela za to, da bodo farmacevtska podjetja pripravila kakovostno vsebino.

Ugotovili smo namreč, da ni dovolj le ena ideja ali nek trend. Pomemben je predvsem “delivery”. Naši naročniki bodo po vsakem predavanju, ki ga bodo objavili na portalu, dobili povratne informacije od zaposlenih v lekarnah: kako kvalitetna je bila njihova vsebina, kako jasna so njihova sporočila in podobno. Želimo, da so njihove spletne prezentacije vsakič boljše in da zadostujejo visokim standardom in merilom.

Več o podjetju na spletni strani: www.doctrina.si

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje