MP intervju: Tomaž Erjavec – Oculus

Tomaž Erjavec iz podjetja Oculus je bil eden izmed prijavljenih na letošnji izbor za Mladega podjetnika leta. Njegovo mlado visokotehnološko podjetje se ukvarja z izboljšavo uporabniške izkušnje, in sicer tako na spletu kot tudi v fizičnih trgovinah.
MP intervju: Tomaž Erjavec - Oculus

MP intervju: Tomaž Erjavec – Oculus (Vir slike: oculus-ux.si)

S Tomažem sva se dobila na prijetnem kosilu, debata je tekla o veliko stvareh, poudarek je bil na startupih, modrovala sva tudi o oglaševanju. Nastal je spodnji intervju, ki na kratko povzema najin zanimiv pogovor.

Tomaž, imaš tehnološki startup, na spletni strani je zapisano, da se z uporabo kognitivne nevroznanosti dokopljete do boljšega razumevanja potrošnikov. Povej nam prosim, kaj to pravzaprav pomeni.

Kot prvi v Sloveniji se v podjetju Oculus ukvarjamo z uporabniško izkušnjo in s testiranjem oglasov, pri čemer uporabljamo tehnologijo “eye trackinga”. Tehnologija “eye tracking” nam omogoča, da na milimetre in na milisekundo natančno vidimo, kako se naši potrošniki odločajo, kaj iščejo oziroma kako se znajdejo na katerem koli vizualnem kanalu. Gre za tehnologijo, ki se že več kot deset let uporablja po celem svetu, mi pa smo pri tem prvi v jugovzhodni Evropi.

Tehnologija, ki jo uporabljate, torej ni vaša? Razvita je bila v tujini, vi pa jo dograjujete ali samo tržite?

Mi smo dejansko razvili “service”, torej smo kupili tehnologijo, ki je že razvita in se že več let uporablja po svetu. Uporabljajo jo Google, Microsoft, vsi avtomobilisti, Walt Disney, vse večje raziskovalne hiše po svetu in drugi.

oculus

Vir slike: Oculus-ux.si

Produkt razvijate pod okriljem Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja. Kako bi opisal tamkajšnje okolje? Naštej nam najbolj pozitivne stvari, kakšna energija vlada v LUI.

Samo okolje je precej odprto, večina podjetij tam je v podobni fazi rasti, mogoče so razlike za pol leta do leta, torej se soočamo z istimi problemi in vprašanji.

Kakšna energija vlada v LUI? Prvi vtis je odličen, zelo sproščeno, vzpodbudno in kreativno delovno okolje. LUI omogoča da lahko ob zajtrku svoje ideje deliš z Brankom Drobnakom, Špelo Oblak (LunaTBWA) in drugimi uspešni podjetniki & gospodarstveniki. Pomembno je predvsem to, da si lahko pomagaš, torej da lahko ti svetuješ nekomu, ki se sooča z enako težavo ali pa obratno.

Spletna stran www.oculus-ux.si
Dejavnost Marketinško svetovanje in raziskave
Pravna oblika Družba z omejeno odgovornostjo
Logotip Oculus

V LUI je trenutno kar nekaj mladih podjetij. Vzpostavljen je neke vrste “coworking” oziroma delo v skupni pisarni. Kakšne so tvoje izkušnje glede tovrstnega dela? 

Zelo v redu je predvsem to, da lahko določeno idejo ali predlog hitro predebatiraš, dobiš dober “feedback” ali ga ti daš komu drugemu, izveš kakšno idejo, do katere drugače sploh ne bi prišel. Kljub temu, da hočeš nočeš na nek način razmišljaš “in the box”, saj imaš neko svojo vizijo, pa si v taki pisarni obdan z okolico, kjer nekdo kar naenkrat pride z neko svežo idejo in te zmede z neko dobro novo smernico. Pa seveda ti lahko druga oseba iz skupne pisarne pomaga pri vzpostavitvi novih kontaktov.

Kaj pa se ti zdi, da ti je najbolj pomagalo, da ste prišli do točke, na kateri ste, torej da že imate stranke, da rastete … Kaj je bilo glavno pri tem, da si produkt uspel spraviti do točke, na kateri je zanimiv za trg, da podjetje že žanje prve prihodke?

Začetna točka, s katero se sreča vsak podjetnik je ta, ko ti kupci, še preden narediš predstavitev rečejo, da vas bodo imeli v mislih, nato pa, ko jih pokličeš čez mesec dni, ponovno rečejo, da jim je zadeva sicer zanimiva, ampak da vas bodo imeli tudi v nadalje v mislih in da niso pozabili na vas. Problem pa je, ker moraš ti s prodajo začeti v istem trenutku.

Tega smo se lotili predvsem tako, da smo poskusili skozi različne medije (skozi PR članke) predstaviti tehnologijo in našo dejavnost, kar se nam je splačalo, saj so bili članki zanimivi tako za urednike kot tudi za bralce. Veliko tudi predavamo po Sloveniji in na Hrvaškem, pri čemer zelo “targetiramo” na potencialne stranke …

Dejansko pa se je stvar potem, ko smo naredili nekaj dobrih primerov za večje kliente, počasi začela odpirati in se še odpira. Ko imaš zadovoljnega naročnika in ko ta vidi rezultate, se zave, da je odvisen od tebe, da mu predstavljaš neko dodano vrednost – takrat se lahko pohvališ z njegovo referenco ali pa te on priporoča naprej. Tako se začne “snowball effect”. Toda pot do tega še vedno traja, še vedno se trudimo iskati nove kliente in čakamo, da bodo oni tisti, ki nas bodo klicali.

(Ni mirnega kosila za prave podjetnike. Pogovor prekine klic z nepoznane številke. Dobro, da se je Tomaž javil, eno izmed največjih podjetij iz Ljubljane želi izvedeti več o produktu. Na sestanku bo prisotna tudi predsednica uprave …).

MVP metode, razmišljanje na način vitkega podjetja in tako naprej. Glede na to, da ste tehnološko podjetje in da imate trg, ki v bistvu še ne obstaja, vsaj v Sloveniji ne, so te metode verjetno smiselne oziroma so vam blizu. Ste jih kaj uporabljali? V kateri fazi ste trenutno s podjetjem?

Brez te metode bi lahko podjetje kar hitro zaprli. Mislim, da je pomembno za vsakega podjetnika, da se seznani z “lean” pristopom, da ve, kako biti fleksibilen. Na začetku smo si zastavili neke smernice in cilje, kako si želimo, da se zgodba izteče – kdo bodo naši klienti, “pricing” … Nato pa se je zgodba iz meseca v mesec spreminjala.

So storitve, za katere smo dejansko mislili, da jih bomo delali z našo opremo, pa jih sploh ne delamo, saj smo stvari sproti prilagajali skupaj s kupcem in gledali na to, kaj potrebuje, zakaj to potrebuje …

Po naši logiki nas kupec rabi na vsakem področju, toda zanima nas predvsem tisto področje, na katerem služi. Ta področja pa se nenehno spreminjajo in še danes prilagajamo ter iščemo nove priložnosti.

Precej se govori o lean startup metodi v zadnjih mesecih, letih. Za majhna podjetja, ki so pravkar pričela in nimajo znanja, se je razvoja produkta težko lotiti po tej metodi. Kaj priporočaš, na kakšen način naj se lotijo uporabe metod lean pristopa, kje naj najdejo informacije o tem, ali so to knjige, se naj na koga obrnejo? Na kakšen način ste vi začeli?

Nekaj izkušenj sem si nabral z delom v marketingu v zadnjih letih. Delal sem za nekaj večjih slovenskih podjetij iz različnih panog. Tam sem si nabral kar nekaj izkušenj – osnove o tem, kako se komunicira, naredi prezentacijo, poslovni načrt in tudi samo eksekucijo, toda to so podjetja, ki že imajo svoj trg in jim metoda “lean startup” ni poznana in delajo po svojem kopitu.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Ko pa enkrat greš na svoje, moraš na sliko začeti gledati bolj široko. Po eni strani spodbujam, da gredo ljudje čimprej na podjetniško pot, toda po drugi strani si morajo že prej nabrati nekaj izkušenj, saj ponavadi osvojiš delo prej, če greš nekam delat, šele nato pa poskusiš delati sam. Tako narediš manj napak, saj se več naučiš od ljudi, ki že imajo izkušnje.

Knjige pa so zelo dolge in obsežne. Imaš na primer 30 knjig o “lean startupih” in že pri tretji ugotoviš, da se vse ponavlja.

Kako pa prideš s točke, ko prvič slišiš za lean metodo, do faze, da ti je ta metoda že blizu in podjetje že razvijaš po njenih smernicah?

Poskušaš biti čim bolj fokusiran. Priporočam ogled videoposnetka:

YouTube

“Lean startup” je zelo dobra osnova, kljub temu, da ti da samo smernico, vse ostalo pa je praksa. Ne bi pa priporočal, da gredo ljudje v neke hude študije tega, temveč da se naučijo le o tem, kar jih zanima, kar je zanje koristno.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz!

Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz!

Štirje študentje Univerze v Ljubljani so ustanovili podjetje Z žlico na pot in serijo izdelkov Mousse-have. S svojim veganskim čokoladnim moussom so pred kratkim zmagali na tekmovanju Ecotrophelia Slovenija 2018. Preberite več >>

Projekt, ki omogoča sveže in lokalne izdelke po nižji ceni

Projekt, ki omogoča sveže in lokalne izdelke po nižji ceni

Projekt Nakupujmo skupaj v organizaciji Društva Eko tim deluje kot vmesni člen med slovenskimi pridelovalci hrane in kupci, ki si želijo na svoji mizi sveže in lokalno pridelane izdelke. S skupnim nakupom živil člani projekta pri prodajalcih za nakup v večini primerov plačajo manj. Preberite več >>

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

Čarobna dolina reke Soče ponuja podjetnikom obilo priložnosti, a tudi takšnih in drugačnih omejitev. Tudi mladi slovensko - ameriški zakonski par Meinel se ob vodenju hostla in pivovarne Thirsty River sooča s pozitivnimi in negativnimi učinki poslovanja v turističnem biseru. Preberite več >>

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

Leto 2018 je za Domžalčana Roka Stariča, lastnika blagovne znamke Rok’s nut butter, v poslovnem smislu zagotovo prelomno. Naziv Mladi podjetnik leta 2018 je le ena izmed pozitivnih zgodb, ki mu napovedujejo svetlo prihodnost v zahtevnem podjetniškem svetu. Preberite več >>

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Podjetje Bitnik že od leta 2014 deluje na področju kriptovalut in tehnologije veriženja blokov. Njihova osnovna dejavnost je povezana z menjavo in nakupovanjem kriptovalut, obenem pa želijo širši javnosti čim bolje predstaviti svet kriptovalut in povezanih tehnologij. Preberite več >>

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Po uspešni pevski in bančniški karieri se je Hajdi Korošec Jazbinšek odločila, da se preizkusi še v svetu podjetništva. Z odprtjem otroške trgovine Hajdi.si je nadaljevala svojo uspešno kariero. Preberite več >>

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Z uporabo platforme SunContract lahko uporabniki dostopajo do električne energije po nižji ceni. Gre za produkt slovenskega znanja, ki temelji na blockchain tehnologiji. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje