MP intervju: Tomaž Pipp – ČILI PIPP

Avtor — 14.04.2014
Tomaž Pipp, ki je iz gole ljubezni do vsega s pridihom pekočega že leta 2003 bolj za šalo kot zares posejal nekaj semen feferonov, je hobi nekaj let kasneje prelevil v donosen posel prodaje čilijev in čili omak.
MP intervju: Tomaž Pipp - ČILI PIPP

MP intervju: Tomaž Pipp – ČILI PIPP (Vir slike: cilipipp.si)

Vsa poslovna zgodba se je tako začela z njegovim prvim manjšim rastlinjakom, kjer so kraljevale različne vrste čilijev…

Spomladi leta 2010 je kot samostojni podjetnik tudi uradno pričel z gojenjem čilijev in izdelavo pekočih omak. Čili kot potentna rastlina, ki ima vrsto zdravilnih učinkov; od zmanjševanja migren, glavobolov in bolečine v sinusih, do zaviranja raka prostate, blaženja raznoraznih vnetij, pomoči pri zaščiti srca, hujšanju in zalogi vitamina C, je na naših jedilnikih velikokrat po nepotrebnem zapostavljena.

Tomaž Pipp nam je v pogovoru razkril zanimive začetke svoje podjetniške poti, pomen fascinantne zmage njegovih produktov v ZDA, priporočljivo ostrino pri gojenju te močne rastline in še marsikaj…

Svojo podjetniško pot ste začeli spomladi leta 2010. S kakšno stopnjo hitrosti menite, da je napredovalo povpraševanje po pekočih čili omakicah, ki v vaši ponudbi danes obsegajo resnično širok spekter in jih je mogoče naročiti prek spletne trgovine www.cilipipp.si, kupiti pa v dobro založenih trgovinah, marketih ter restavracijah po vsej Sloveniji?

Povpraševanje in zanimanje je ogromno. Veliko nas je, ki radi uživamo pekočo hrano, veliko je tudi takih, ki posegajo po naših ekstremno pekočih dobrotah. Očitno smo Slovenci že prej radi jedli pekoče, vendar je bila ponudba tovrstnih omak na našem trgu zelo revna.

Ko se je razširila vest o naših Čili Pipp omakah, sem velikokrat slišal komentar v smislu: ‘Kako sem vesel/-a, da se nekaj tako okusnega in pekočega končno dobi tudi v Sloveniji, in to od domačega pridelovalca! Bravo!’ Lahko rečem, da je povpraševanje hitro naraščalo, res hitro in seveda še narašča.

cili_pipp1

(Vir slike: cilipipp.si)

Kako ste s samim povpraševanjem po vaših izdelkih zadovoljni danes, ko se je kupna moč mnogih ljudi drastično zmanjšala?

Spadamo v tisto tržno skupino, v kateri se manjša kupna moč ne pozna. Naše poslovanje je iz leta v leto boljše. Očitno smo odkrili pravo tržno nišo.

V letu 2011 ste tri svoje pekoče omake poslali na tekmovanje v ZDA, kjer sodelujejo proizvajalci pekočih omak iz vsega sveta. Vse tri omake so zasedle fascinantno prvo mesto v svojih kategorijah. Kaj menite, da je pri vaših proizvodih tako navdušilo ameriške preizkuševalce?

Mislim, da je bila to mešanica vsega. Okus svežih čilijev (brez dodanih ekstraktov in raznih nadomestkov), naravne sestavine, barva, vonj, tekstura, in seveda pomembno dejstvo, da so omake brez konzervansov, barvil, arom in drugih umetnih dodatkov. Popolnoma naravne in kljub temu odlične.

Snov, ki da čilijem pekoč občutek, se imenuje kapsaicin, merska enota, s katero jo izražamo, pa so skovili. Naziv rekorderke med pekočimi je frebruarja 2012 pridobila paprika Trinidad Moruga Scorpion – z 1,2 milijona skovilov, medtem ko imajo za primerjavo običajni feferoni od 100 do 500 skovilov. Kam po tej lestvici uvrščate čili, ki ga gojite in prodajate sami?

Trinidad Moruga Scorpion je že ‘star’ rekorder. Najnovejši je Carolina Reaper, ki doseže moč tudi do 2 milijona skovilov. V naših rastlinjakih pa najdete vse od najmanj pekočih čilijev pa do zadnjega Guinessovega rekorderja, po lestvici nekje med 10 tisoč do 2 milijona skovilov.

Zakaj ste se odločili za tovrstno stopnjo pekoče ostrine?

Pestrost okusov za vse vrste naših kupcev. Tako je naš čili tudi za ljudi, ki ne marajo preveč pekoče hrane, imajo pa radi okus čilija in seveda zdravilne učinke le-tega. Zato se v naši ponudbi najde za vsakega nekaj.

cili_pipp2

(Vir slike: cilipipp.si)

Pekoči feferoni v sebi nosijo številne dobre lastnosti. Med drugim spodbujajo delovanje želodčne sluznice, ki začne izločati večje količine želodčnega soka in tako ščiti želodec. Poveča se tudi prekrva­vlje­nost prebavnega trakta, kar v veliki meri pospeši pre­bav­ljanje.

Nekateri zdravniki zato tudi menijo, da je možno z rednim uživanjem feferonov pozdraviti čire na želodcu ali dvanajsterniku in celo hemeroide! Kaj bi iz lastnih izkušenj dodali sami?

Veliko naših kupcev je pričalo o dobrodejnih učinkih, ki jih ima čili na naše telo. Sam lahko povem to, da definitivno izboljša in uredi prebavo, pospeši presnovo, pomaga pri glavobolih in prehladih, zaradi izločanja endorfina – hormona sreče, pa nam dvigne tudi počutje in razpoloženje. 

Feferoni varujejo tudi pred aterosklerozo ter srčno in možgansko kapjo. Ste kdaj uživanje slednjih komu priporočali v prvi vrsti zaradi zdravstvenih razlogov?

Uživanje čilija nikoli ne priporočam zgolj zaradi zdravstvenih razlogov, saj je to skrb zdravstvene stroke. Vsekakor pa povem, da je uživanje čilija in njegovih produktov koristno za naše telo in dobro počutje. So pa ljudje že precej ozaveščeni in si doma sami pripravljajo razne pripravke iz čilija. Mazila proti bolečinam in za prekrvavitev, tinkture, …

Pitje piva naj bi bila najhujša stvar, ki jo lahko storimo po zaužitju pekočih feferonov, saj se ostrina lahko še bolj zažre v naše brbončice. Kaj torej priporočate za gašenje ostrine?

Pekoč občutek omilimo z mlečnimi izdelki (mlekom, jogurtom, smetano). Zakaj točno, še ni jasno, domnevajo pa, da hladilno deluje glavna mlečna beljakovina kazein. Poskusiti velja tudi s sirom: je masten in vsebuje kazein – oboje naj bi izničilo učinek kapsaicina.

Kapsaicin je namreč alkaloid, ki je slabo topen v vodi in dobro topen v maščobah.

Preverite tudi ostale intervjuje v zavihkuMP zgodbe.

Kakšne vizije imate z vašo blagovno znamko Chili Pipp za naprej?

Za začetek bi radi ‘osvojili’ Slovenijo. Pomeni, da bi naše omake lahko kupili in poizkusili kjerkoli v Sloveniji. Malo se tudi že spogledujemo s sosednjimi trgi, kot sta Hrvaška in Srbija. Morda kasneje tudi širša Evropa, vendar nam trenutno naše kapacitete tega še ne dopuščajo. Smo pa definitivno zazrti v prihodnost in odprti za vse izzive, ki so še pred nami.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Pred kratkim je po slovenskih in svetovnih medijih zaokrožila vest, da je slovenska platforma Hive Project zmagovalka letošnje CoinAgende, svetovne konference zagonskih podjetij in projektov, ki temeljijo na tehnologiji blockchain. Preberite več >>

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Slovensko zagonsko podjetje Noordung je pred kratkim začelo s prodajo inovativnih električnih koles z možnostjo predvajanja glasbe. O ideji, njenem razvoju, dodani vrednosti in načrtih za prihodnost smo se pogovarjali z ustanoviteljem podjetja Gregorjem Frasom. Preberite več >>

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine? Preberite več >>

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke. Preberite več >>

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Lansiranje novega izdelka ali storitve na trg ni več tako preprosto, kot je bilo včasih. Da bi izstopali iz množice, morate uporabiti inovativne taktike in strategije, predvsem pa morate biti pripravljeni. Vse to so na lastni koži izkusili tudi v podjetju Panorganic. Preberite več >>

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Njihova pot se je začela pred nekaj leti, ko so ugotovili, da je ponudba piva v Sloveniji izjemno majhna. Začeli so z začetnim paketom za varjenje piva, po štirih letih pa proizvedejo 20 tisoč litrov piva na mesec. Preberite več >>

Ne obžalujte napak, pravi dr. Jure Knez iz DeweSofta

Ne obžalujte napak, pravi dr. Jure Knez iz DeweSofta

Vsako leto propadejo številna zagonska podjetja. Podjetniki se vedno znova spotikajo ob pogostih ovirah, ki bi se jim lahko na preprost način izognili. Da se kaj takega ne bi zgodilo vam, preverite prispevek in se učite na napakah drugih. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje