Intervju z Admirjem Latićem, mladim podjetnikom leta 2011

V marcu 2013, torej slabi dve leti po prvem izboru "Mladega podjetnika leta", smo se pogovarjali z "Mladim podjetnikom leta 2011", Admirjem Latićem. Govorili smo o njegovi zmagi, napredku v teh dveh letih ter tudi načrtih za prihodnost. Vabljeni k branju.
Intervju z Admirjem Latićem, mladim podjetnikom leta 2011

Admir Latić – Endom

Admir Latić je mladi podjetnik, po izobrazbi ekonomist, ki se že od leta 2005 preizkuša na področju podjetništva. Prvi podjetniški intervju z njim smo naredili takoj po zmagi, v letu 2011. Admir vodi več projektov, ki jih je razdelil na različna podjetja. Največje in najuspešnejše je podjetje Endom d.o.o., ki v zadnjih letih dosega lepo rast.

Admir je pričel s podjetjem, ki je ponujalo spletne storitve, točneje izdelavo spletnih strani. Kmalu je ugotovil, da je panoga precej konkurenčna ter da je možnosti za uspeh na tem področju malo. Zato se je usmeril v panogo, ki je do takrat ni najbolje poznal: gradbeništvo. V zadnjih letih podjetje konstantno raste, znano je po inovativnih ukrepih ter nudenju celovite storitve.

Admir, povej nam, kaj si pridobil z nazivom Mladi podjetnik leta 2011? Je nagrada vplivala na tvojo nadaljnjo podjetniško pot?

Prejem nagrade “Mladi podjetnik leta 2011” je bila predvsem dobra motivacija za nadaljnje delo. Podjetništvo je zahtevno, zato moraš iskati tisto, kar ti pomaga pri inspiraciji. Nagrada je pozitivno vplivala tudi na zaupanje obstoječih in novih dobaviteljev ter poslovnih partnerjev.

Spoznali so, da se trudimo, da delamo intenzivno, da planiramo in si postavljamo cilje, torej, da smo resno podjetje in da želimo biti izven povprečja naše panoge. Naziv mi je tudi olajšal komunikacijo z njimi, med drugim sem imel v vsakem poslanem e-mailu pripisano, da sem “Mladi podjetnik leta 2011” in komunikacija je lažje stekla.

Seveda je zelo pomembno, kako pridobljeni naziv in nagrade izkoristiš. Tudi “Mlada podjetnika leta 2012” sta imela na svoji spletni trgovini izpostavljen naziv, ki sta ga pridobila z zmago na tekmovanju. Potrebno je delati aktivno na tem.

Res je, menim, da tiho ne smeš biti, ker potem nisi nič naredil. To je isto, kot da imaš hud izdelek in o njem nikomur ne poveš. Izbor za “Mladega podjetnika” definitivno lahko pripomore k uspehu posameznika, meni je zelo, še posebej v kriznih časih.

Je pa tudi velika odgovornost, saj so pričakovanja od zmagovalca zelo visoka. Tudi sam sem imel nekaj primerov, ko so od nas pričakovali bistveno več kot mi sami, saj smo nenazadnje še vedno mlado podjetje, ki še išče svoj glavni “bum”. Mlado podjetje namreč ni imuno na mnogo stvari. Kot prvo v ozadju nima veliko kapitala, kot drugo pa je to vseeno mladi podjetnik z omejenimi izkušnjami … Sam sem za izkušnje “plačal” 20 tisoč evrov, ko stvari niso tekle tako, kot bi morale in plačila niso prišla.

“Naziv Mladi podjetnik leta 2011 mi je pomagal, da sem pridobil samozavest in motivacijo, ki je pogoj za uspeh vsakega podjetnika.”

Naziv mi je pomagal, da sem pridobil samozavest in motivacijo, ki je pogoj za uspeh vsakega podjetnika. Če ni tega, ga nič ne žene. Od leta 2011 do 2012 smo prišli z 209 tisoč evrov na 560 tisoč evrov, do leta 2013 pa na 940 tisoč evrov. Izpolnil sem cilje, ki sem jih napisal na prijavnico za tekmovanje.

Nekaj sva že rekla o problemih, ki si jih imel kot mladi podjetnik. Kaj bi rekel, da je glavna stvar, ki si se jo naučil in kaj ti še manjka v znanju?

admirManjka mi znanje v financah, kljub temu, da sem v letu 2012 močno napredoval v poznavanju tega področja. Osvojil sem dojemanje podjetja in faze rasti.

S podjetjem smo začeli pot, ki še ni bila prehojena: so poti, ki so že skomercializirane in kjer je veliko gneče, hkrati pa nobenih zagotovil, da prideš do vrha. Mi pa smo izbrali svojo pot. Ta ne sme biti preveč natančno definirana, saj se mora na neki točki ekipa razpršiti, vsak član ekipe se mora znajti po svoje, da lahko podjetje kot celota gre čez ovire.

Naučil sem se, kakšni so nivoji rasti v podjetju, prepoznali smo, kaj smo že dali skozi, kar je že velik uspeh. Med drugim smo uvedli natančne pravilnike o delitvi nalog. Veliko smo že naredili na tem, definirali smo vsako delovno mesto, kar pomeni, da ima že jutri, v primeru, da moramo zamenjati zaposlenega, novi jasno definirane naloge, pravno smo precej bolje uredili pogodbe …  s tem se prej nismo ukvarjali.

To sem nekako dojel. Sedaj bi že znal pri vsakem podjetju ugotoviti, ali ima težavo ali je preveč organizacijsko zategnjeno ali preveč mlahavo. Mi smo bili sprva precej mlahavi, a smo to sčasoma uspeli urediti. Kljub temu pa smo vodilnemu kadru pustili zelo odprte možnosti, kako usmerjajo nove ideje; imamo pa tudi standardizirano možnost, da vsak člen v podjetju daje ideje za izboljšave.

Imaš mogoče kakšnega mentorja, nekoga, na katerega se lahko obrneš, ko ti ne gre vse po planih? Morda kak starejši podjetnik?

Iščemo Mladega podjetnika leta 2013!

Teh je bilo pred dvema letoma ogromno. Dali so mi veliko nasvetov, sedaj pa jih ni več, saj se soočam s popolnoma drugačnimi težavami kot oni, mnoge sem tudi prerasel – večinoma so bili to podjetniki, ki so delali okoli pol milijona evrov prometa, ki so redno izplačevali plače in imeli dobiček. Bili so mi vzor. Danes pa mi težko svetujejo. Tudi sami imajo težave – pravijo, da je bilo včasih drugače.

Vseeno pa nisem čisto brez svetovalcev. Imam krog ljudi, podjetnikov, ki so iz sorodnih branž, ki so po eni strani tudi moji poslovni partnerji. Med njimi je direktor Obnove, trgovskega podjetja s 15 do 20 milijoni prometa, močna družba. Ne srečujeva se pogosto, a ko se srečava, mi res da veliko nasvetov.

Tudi drugače se veliko mrežim s podjetniki in z njimi izmenjujem mnenja. Od vsakega poskušam pridobiti mnenje, tudi od najmlajših oziroma začetnikov.

Če gledava številke za nazaj – od leta 2010 do leta 2011 je Endom zrasel za 100 odstotkov, prav tako je bilo z leta 2011 na 2012. Cilji za 2013 so ohraniti prihodke in konsolidirati procese v podjetju. Kakšni pa so cilji za naslednje 3 ali naslednjih 5 let? Je med cilji tudi “exit”  oziroma prodaja kakšni večji gradbeni firmi?

Glede na branžo sem glede prodaje že dal križec. Branža je namreč totalno nezanimiva. Ne delamo pametnih računalnikov oziroma aplikacij, zato za investitorje nismo zanimivi. Vidim pa perspektivo, da se da v naslednjih 5 do 10 letih vsako leto povečati podjetje za 150 do 200 tisoč evrov prihodkov.

V naslednjih 2 do 3 letih se nameravam umakniti kot glavni vodja, določiti nameravam novega direktorja. Imam namreč drug projekt, ki ga bom prevzel. Ta pa bo moral biti samovzdržen in bo sam funkcioniral. Sam sedaj ciljam na mednarodne vode.

Kakšni pa so plani za vnaprej?

Za 2013 je plan, da bo Endom z energetsko prenovo podjetij dosegel 1 milijon evrov, predvsem ciljamo na zasebne stranke, pa tudi kakšen večji objekt. V letih 2014 do 2015 pa imamo namen dvigniti prodajo na 2 milijona evrov.

S posebno skupino bomo delali le večje projekte – bolnišnice, šole, vrtce. Pričakujemo, da se bo v državi začelo nekaj premikati v tej smeri. Zadevo smo analizirali – glede na branžo bi morali biti bolj zadržani in ne toliko odprti. Rast se v žepu pozna zelo malo, bolj pa na papirju – na denar se dlje časa čaka. Večji projekti – večji problemi, več pravniških in odvetniških stroškov …

 

Bil si prvi Mladi podjetnik leta. Glede na to, da sedaj začenjamo s tem tretje leto: imaš kakšno kritiko, predlog za izboljšavo, si kaj pogrešal, kaj je manjkalo na dosedanjih dveh izborih?

Morda svetovanje. Sam sem se v tem času soočal z največjimi izzivi – ko smo rasli v letih 2011 do 2012 z 209 tisoč na 560 tisoč in nato na 940 tisoč naslednje leto – to je bil najtežji del moje podjetniške poti. Mogoče, glede na to, da delate bolj na splošno s startupi, da bi jih lahko poskušali povezati z nekom, ki je to že “dal čez”, jim dati kontakte … Sam sem pri 200 tisoč že definiral, kdo bi lahko bili naročniki, nekaj sem že prodal, manjkala je le še rast. V tem sem pa našel ogromno problemov – likvidnostne težave in podobno. Kakšen kvaliteten kontakt bi prišel zelo prav.

Tukaj gre le za kavico z nekom, ki ima za sabo že na primer 30 let podjetništva in je dal že “marsikaj čez”, da mu poveš svoje probleme, on ti pa pove, kako so tudi sami reševali podobne probleme in ti morda kako pomaga, mogoče tudi s kakšnim kontaktom. Torej, da pride do mreženja s starejšimi podjetniki.

Bomo že v 2013 naredili nekaj na tem. Super predlog, hvala. Še zadnje vprašanje: kaj bi svetoval vsem tem, ki se bodo prijavili v letu 2013 oziroma zakaj se sploh prijaviti v 2013?

Obvezno se morate prijaviti, ker je vsako tekmovanje neka simulacija tega, kar se dogaja na trgu, tu pa morate biti najboljši, če želite uspeti. Če nisi najboljši, si hitro slab – 10 let boš garal v podjetništvu, imel veliko podočnjakov, družina bo živčna, prijateljev – pravih, tistih, s katerimi ne sklepaš poslov, bo zelo malo, nič ne boš naredil. Biti moraš najboljši.

Ni sicer toliko pomembno, da zmagaš, ampak da vidiš, kako stvar poteka, kako je biti prisoten na podelitvi, kjer te obkroža 100 ali 200 podjetnikov, ki se vsak dan borijo za posle in tudi za to, kar se ti boriš, dejansko pa prostora ni za vse, temveč le za najboljše. Od teh 200 podjetnikov, ki bodo tam, jih bo le desetina uspela, po statistiki sodeč.

Preberite tudi ostale MP intervjuje.

Prijavite se, naredite čimbolj prepričljivo in izvirno predstavitev, pazite na to, da skozi pripravo dokumentacije ne kažete preveč ega. Želite se prodati, pri čemer rabite pravo mero egoizma in samohvale.

S pripravo dokumentacije boste odkrili mnoge stvari o svojem podjetju, ki jih drugače nikoli ne bi vedeli; če bo zadeva dobra, bo prišla v ožji izbor – takrat boste dobili priložnost mrežiti se z najboljšimi, dobiti najboljše ideje …

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje