MP intervju: Ziferblat osvaja našo prestolnico

Očitno je prišel čas, ko v tem postmodernem svetu potrebujemo manifestacijo novih poslovnih modelov, katerih esenca bi ustvarjala pristne medsebojne vezi. Vse to in še več ponuja sveže odprta kavarnica Ziferblat v naši prestolnici …
MP intervju: Ziferblat osvaja našo prestolnico

Mp intervju: Ziferblat osvaja našo prestolnico (Vir slike: arhiv Ziferblat)

Ideja o Ziferblatu je v Slovenijo prišla na začetku letošnjega poletja, uradna otvoritev prostora pa se je na Vegovi ulici 8 v Ljubljani odvila 9. oktobra. O seznanjanju s konceptom kavarne, ki ne računa pijač ter prigrizkov, vendar le čas, preživet v njej, ustvarjanju prostora, kjer najbolj nore ideje dobijo platformo za preživetje, končni manifestaciji samega projekta ter poslanstvu inovativnega poslovnega kavarniškega modela, smo se pogovarjali z mlado menedžerko slovenske podružnice Ziferblat, Mašo Pavoković.

Kavarna Ziferblat  s povsem nekonvencionalnim poslovnim modelom preprosto navdušuje in obenem povezuje. Kje ste se srečali s samim konceptom kavarne, ki računa čas, preživet v njej?

Koncept je bolj našel mene kot pa jaz njega, je pa res, da sem idejo v ekstremno hitrem času posvojila in vzela za svojo, saj neprestano razmišljam o dogodkih in projektih, ki bi jih lahko izpeljali v Ziferblatu. Sam koncept sem prvič izkusila v Moskvi, kjer sem se sama pomešala tudi med ekipo, ki ustvarja Ziferblat Pokrovka in Puškin. Pri tem sem ugotovila, da je Ziferblat veliko več kot prostor, kjer se računa čas, saj je v prvi vrsti prostor za kreativne ideje, prostor, kjer lahko delamo, če nimamo pisarne, prostor, kjer se sestajamo s prijatelji in obenem prostor, kjer celo najbolj nore ideje dobijo platformo za preživetje.

Ziferblat poslanstvo v treh stavkih torej?

Ziferblat je prostor za druženje in ustvarjanje. Je prostor, kamor gremo lahko na kavo s prijatelji, je prostor, kjer se dobivamo z večjo družbo in debatiramo o kakšnem projektu, lahko je občasna »delavnica«, če potrebujemo prostor za kreacijo kakšnega izdelka. Vse je tako kot doma, le da je ta dom malo večji od domače dnevne sobe in tu lahko navežemo številne stike in spoznamo nove ljudi.

Glede na to, da je ideja o Ziferblatu v Slovenijo prišla na začetku letošnjega poletja, uradna otvoritev prostora pa se je na Vegovi ulici 8 v Ljubljani odvila 9. oktobra, me zanima, na kakšen način se je manifestirala izvedba samega kavarniško obarvanega projekta?

V času med poletjem in oktobrsko otvoritvijo smo iskali prostor, ki bi bil primeren za druženje, hkrati pa smo začeli iskati tudi ekipo. Ko je bil prostor jasen, smo se lotili opremljanja. Za slednje smo porabili večino časa, saj je vsak kos pohištva skrbno izbran in ima svojo zgodbo. Sama sem kot menedžerka Ziferblata Ljubljana nekaj časa preživela v Moskvi, kjer sem zgodbo spoznala tudi v živo.

»Vse v Ziferblatu je zastonj, razen časa, ki ga preživite v prostor,« se glasi slogan na vaši spletni strani. Plačilo v londonskem Ziferblatu znaša zgolj tri penije na minuto, kar preračunano v eni uri znese 1,80 funta. Na kakšen način ste sami formirali odločitev za plačilo zgolj 5 centov na minuto, preživeto v tem avtentičnem kavarniškem vzdušju?

Računali smo glede na ceno kave v lokalu. Na to dodamo še dodatno vrednost prostora, ki ni kavarna. Je prostor, kjer bo k vam prisedel popolni neznanec in začel klepet ali pa boste prejeli povabilo na partijo šaha in ob tem prisluhnili igranju na pianino, ki ga bo v tistem trenutku posvojil eden od gostov.

Kakšna menite, da bo glede na obrnjen kavarniški poslovni model povrnitev same investicije?

Izkušnje vseh 12 že obstoječih Ziferblatov kažejo, da je poslovni model dober. Ob tem pa velja še poudarek, da je pri nas pomembna zgodba, ki jo ustvarjamo z vsakim gostom posebej. To je tudi gostova dnevna soba.

Kavarna Ziferblat obstaja tudi v Rusiji, v londonskem okrožju Shoreditch in še marsikje drugje po svetu, ljubljanska podružnica pa je 13. po vrsti. Ivan Meetin, mladi 29-letni lastnik britanske podružnice Ziferblat je navdušen, saj pravi, da število strank od odprtja v novembru 2013 raste z nepredstavljivo hitrostjo, večina pa pride večkrat in s sabo takrat pripelje še prijatelje. Zakaj menite, da kavarna globalno gledano vzbuja tako navdušenje?

V osnovi je drugače že zato, ker Ziferblat ni kavarna. Pri nas nimamo natakarjev, ampak so le pomočniki, ki gostom priskočijo na pomoč v kuhinji, največkrat pri uporabi kavnega avtomata. Nimamo povsod možnosti, da se počutimo kot doma in s tem postanemo mikronajemniki nekega prostora, ki ga s svojo prisotnostjo lahko tudi spreminjamo. Ob vsem tem pa ima vsak predmet v Ziferblatu svojo zgodbo. In ta zgodba je pomembna toliko, kot je pomemben odgovor na iskreno vprašanje – kakšen je tvoj dan. Ker nas to zares zanima.

V Rusiji ta poslovni model dobiva vedno več priznanj, priljubljenost sami kavarni pa je narasla do te mere, da je v zadnjih dveh letih odprla devet novih poslovalnic, z mesečnim obiskom 30 tisoč gostov. Koliko gostov mesečno pričakujete sami?

Zaenkrat še tipamo in raziskujemo možnosti, ki so nam na voljo, tako da teh podatkov še žal nimamo.

Ciljna skupina, ki jo nagovarja kavarnica?

Ciljno skupino je pravzaprav težko določiti, saj je prostor namenjen vsem – tako mlajšim kot tudi starejšim. Pri nas je dobrodošel vsak, prav tako so dobrodošle ideje, kaj bi lahko tu še počeli.

Lahko stranke prinesejo s seboj tudi svoje prigrizke in pijačo? Kako je z alkoholnimi pijačami?

Gostje lahko prinesejo svojo hrano, lahko si tudi skuhajo in na kosilo povabijo prijatelje ali takratne goste v Ziferblatu. Alkohola v Ziferblatu ni, saj menimo, da za kvalitetno druženje ni potreben.

Gre za nekonvencionalni model kavarne, kjer vsak gost s prihodom postane tudi mikronajemnik prostora, je zanj odgovoren in ga soustvarja. Na kakšen način lahko stranke po vašem mnenju pokažejo odgovornost in ustvarjalnost do oz. v prostoru?

Gostje so se do sedaj izkazali za odlične mikronajemnike. Za seboj pospravijo in tudi pomijejo posodo. Vsak dan dobivamo različne predloge, kaj vse bi ljudje počeli v Ziferblatu. Nekateri so še v začetni fazi, spet z drugimi že intenzivno pripravljamo novembrski program. Gostje prinašajo knjige, sprašujejo, če bi lahko pri nas razstavljali, sestankovali, se družili s prijatelji … in ko to storijo, soustvarjajo Ziferblat. Prav tako pa se vsak počuti bolj domače, ko v prostoru zagleda nekaj svojega. In pri nas je to mogoče.

Prihodnje vizije?

Zaenkrat se Ziferblat še uveljavlja v slovenskem prostoru, zato si želimo, da bi zanj izvedelo čim več ljudi, saj mnogi tovrstne stvari potrebujejo za ustvarjenje. Želimo si povezati čim več generacij, spoznati ljudi med sabo in zakuhati projekt, ki bo že od začetka nastajal ravno v Ziferblatu. Morda pa gremo potem še v katero drugo mesto v Sloveniji in čez mejo …

Vir: Ziferblat

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje