MP intervju: Žiga Berce – Tracker board game

V zadnjih letih se je veliko slovenskih startupov preizkusilo v zbiranju sredstev na različnih platformah za množično financiranje. Uspešnih je bilo kar nekaj projektov, ki so dosegli cilj: pridobitev finančnih sredstev oz. prednaročil izdelkov.
MP intervju: Žiga Berce - Tracker board game

MP intervju: Žiga Berce – Tracker board game (Vir slike: trackerboardgame.com)

Vendar pa se je žal mnogim zataknilo v fazi izdelave produkta. Zaznati je velik razkorak med, na eni strani marketinškimi znanji, ki pomagajo produkt vnaprej prodati, in dejanskim dokončanjem produkta na drugi strani. O kampanji množičnega financiranja smo se pogovarjali z Žigo Bercetom, ki se je s svojim bratom marca lotil financiranja produkta Tracker board game prek Kickstarterja. Množično financiranje je bilo uspešno, brata sta dosegla in presegla zastavljeni cilj 12 tisoč dolarjev. Zanimalo nas je, kaj se s projektom dogaja danes, skoraj 3 mesece po zaključku kampanje.

Žiga, z veseljem smo spremljali naraščanje končnega zbranega zneska v Kickstarter kampanji. Ali je bil sam postopek zbiranja sredstev prek Kickstarterja zahteven? Koliko časa sta porabila za kampanjo?

Za priprave na kampanjo sva porabila približno eno leto. Malce se nama je zavleklo zaradi priprave videa. Vendar, če pogledam nazaj, sva se ravno v tem času največ naučila. Ravno priprava je eden izmed zahtevnejših in pomembnejših delov.

tracker intervju 4

 

(Vir slike: trackerboardgame.com)

Zbiranje sredstev prek orodij množičnega financiranja lahko razdelimo v šest faz: izdelava prototipa, ocena primernosti produkta za tovrstno zbiranje sredstev, marketinško “piljenje” izdelka (priprava zgodbe, grafike…), obdobje lansiranja kampanje / zbiranje sredstev, izdelava / pošiljanje prvih naročil in kasneje vzpostavitev redne proizvodnje. V kateri fazi se trenutno nahaja Tracker board game? Vama gre vse po planu?

Trenutno sva v končni fazi izdelave, tik pred dostavo izdelka najinim podpornikom. Tu pa tam kakšen zaplet, ampak nič, kar bi naju ustavilo (smeh).

Glede na to, da imaš sedaj z množičnim financiranjem že precej izkušenj, nam povej, katera izmed naštetih faz se ti zdi najbolj zahtevna?

Vsaka faza je posebna na svoj način. Meni osebno je bila najzabavnejša prva – izdelava produkta / prototipa. Vse ostale s seboj pa prinesejo svoje izzive.

Vsekakor je odvisno, kakšen tip človeka si in kaj rad počneš. Če te veseli veliko pisati, potem ti bo verjetno všeč pripravljati vsebino. Če imaš žilico za PR in marketing, zna biti zanimiva faza tik pred in tekom kampanje.

Mislim, da je težavnost bolj odvisna od posameznika in od tega, kar rad počne. Vsekakor pa najmanj spiš ravno med kampanjo, ko loviš, kje na svetu lahko trenutno pripelješ nekoga na svojo kampanjo.

tracker intervju 2

(Vir slike: trackerboardgame.com)

Odločila sta se za proizvodnjo v Sloveniji, kar nas veseli, saj v MP-ju podpiramo lokalno proizvodnjo. S kakšnimi težavami sta se soočila po tem, ko sta prejela sredstva na poti do proizvodnje?

Večjih problemov nisva imela, tu pa tam se je kaj zataknilo. Zataknilo se je najinemu tiskarju za majice, saj so mu dostavili napačno sito in ga je bilo potrebno še enkrat izdelati. Ker je ravno poletje, nama je en proizvajalec pobegnil na kolektivni dopust. Dobro je pri načrtovanju časovnice razmišljati tudi o takšnih in drugačnih morebitnih težavah in temu primerno podaljšati čas do napovedane dostave.

Izdelek je skorajda že v delu – kdaj lahko podporniki pričakujejo prve dostave izdelkov?

Točnega datuma še nimava, saj je odvisen predvsem od zadnjega proizvajalca. V začetku naslednjega tedna bova verjetno izvedela točen datum in o tem tudi obvestila najine podpornike.

Na Kickstarterju sta pridobila 265 podpornikov. Predvidevam, da je prvotni načrt ustreči prav njihovim željam. Kakšne načrte imata z nadaljnjim razvojem produkta oziroma podjetja? Se bosta odločila za masovno prodajo produkta?

Definitivno je prvi plan dostaviti igro vsem, ki so naju podprli na Kickstarterju. Za vse ostalo bomo pa še videli, kako se bodo stvari odvijale. Eden izmed načrtov je igro predstaviti tudi na največjem evropskem sejmu za namizne igre v Esnu.

tracker intervju 1

(Vir slike: trackerboardgame.com)

Pred časom si mi dejal, da se nate obrača kar nekaj posameznikov z zanimivimi produkti. Kakšen je tvoj nasvet vsem tistim, ki menijo, da je njihov produkt primeren za tovrstno obliko financiranja: kam naj se obrnejo na pomoč? Si morda tudi sam pripravljen s svojimi izkušnjami pomagati pri vodenju katere izmed kampanj?

Ne se bati poizkusiti, izkušnja je neprecenljiva in marsikaj novega se lahko naučite. Vendar pa se zavedajte, da je potrebno vložiti veliko truda in časa. Za pomoč se lahko obrnejo na ekipo iz crowdfunding iniciative. Z veseljem pa jim tudi sam dam kakšen nasvet ali pa celo pomagam izvesti kampanjo. Če bi kdo potreboval pomoč, me lahko kontaktira.

Več o igri Tracker board game >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli zrcali na internet. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in najpomembneje - ali vse te specifike kot kreatorji besedil upoštevajo ob pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Današnja družba proizvede ogromne količine smeti, trg pa je nasičen z okolju škodljivimi izdelki. Kulturno ekološko društvo Smetumet zato iz odpadnih materialov izdeluje kakovostne izdelke za vse. Preberite več >>

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ni navadna gostilna. Projekt družbe Centerkontura pomaga pri reševanju problema neusposobljenosti in brezposelnosti mladih invalidov. Preberite več >>

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

Digitalna agencija Numo podjetjem pomaga pri oblikovanju blagovne znamke, njeni predstavitvi v javnosti, gradnji komunikacijskih strategij in nudi znanja na področju zakonitosti spletnega pojavljanja. Preberite več >>

Slovenska Istra je priložnost za turistične ponudnike

Slovenska Istra je priložnost za turistične ponudnike

Zaledje slovenske Istre ima velik potencial turističnega razvoja, vendar je turistična ponudba na tem območju slabo razvita. Prav ta družbeni izziv naslavlja turistična agencija IstraTerra. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli zrcali na internet. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in najpomembneje - ali vse te specifike kot kreatorji besedil upoštevajo ob pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje