MP intervju: dr. Neža Finžgar – ENVIT

ENVIT d.o.o.,zmagovalec lanskoletnega tekmovanja start-up podjetij, trži tehnologijo čiščenja s kovinami onesnaženih zemljin. Ekipo sestavljajo raziskovalci, ki želijo uspešnost razvite tehnologije dokazati še z njeno tržno uspešnostjo.
MP intervju: dr. Neža Finžgar - ENVIT

MP intervju: dr. Neža Finžgar – ENVIT d.o.o.

Kako bi z 2 stavkoma opisala svojo dejavnost in katere so vaše prednosti pred konkurenco?

Podjetje Envit trži tehnologijo čiščenja s kovinami onesnaženih zemljin, ki je bila razvita na Biotehniški fakulteti v Ljubljani. Sodelujemo pri nadaljnjem razvoju tehnologije in hkrati že razvijamo nove tehnologije s področja varstva okolja. Izvajamo tudi meritve kovin in njihove biodostopnosti v zemljinah in sedimentih. V primerjavi z našo tehnologijo konkurenčne tehnologije ne omogočajo odstranjevanja kovin iz močno onesnaženih tal z veliko organske snovi in nastalih na karbonatni osnovi.

Kako si prišla do ideje?

Razvijalci tehnologije smo se kar dve leti pogovarjali o ustanovitvi podjetja, k čemer so nas spodbudili obetavni rezultati in poznavanje na trgu prisotnih remediacijskih tehnologij. Ker smo v ekipi raziskovalci, želimo dokazati uspešnost razvite tehnologije še z njeno tržno uspešnostjo.

Spletna stran envit.si
Dejavnost Razvoj in trženje tehnologij za čistejše okolje
Pravna oblika Družba z omejeno odgovornostjo
Število sodelavcev 4

Kaj ti v podjetništvu daje energijo in motivacijo?

Podjetništvo je način življenja, v katerem se prepletata podjetje in privatno življenje. Sama celo pravim, da je Envit eden od mojih otrok. Energija in motivacija sta posledica osebne zagnanosti in doseženih uspehov. Dnevno doseženi cilji in rešeni izzivi v kombinaciji s športom so zmagovalna kombinacija. Predvsem pa se držim načela z majhnimi koraki do večjih ciljev.

S katerimi problemi si se soočala na začetku svoje podjetniške poti?

Imamo tipičen problem podjetij v začetnih fazah, in sicer pomanjkanje sredstev za razvoj, saj s tekočimi prihodki težko pokrivamo stroške razvoja. Pri našem produktu je namreč prodajni proces izredno dolg, kar pomeni, da smo precej odvisni od drugih sredstev, predvsem od investicij ter nepovratnih sredstev. Kandidirali in uspešno pridobili smo razpis P2 s pomočjo Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, kar je pomenilo dovolj financ za zagon podjetja. Sedaj se osredotočamo tudi na raziskovalna sredstva, hkrati pa tudi na nekatere evropske projekte.

Imate pri pridobivanju sredstev z razpisov kako pomoč?

Do sedaj smo razpise pripravljali več ali manj sami, nekaj pomoči smo dobili v okviru Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, z raznimi mnenji, nasveti in tako dalje. Sedaj pa pri pripravi na razpise sodelujemo s podjetjem Tikopro, ki je specializirano za pomoč pri pripravljanju projektnih dokumentacij.

Si za vstop v podjetništvo pridobivala kakšna podjetniška znanja ali si se zanašala le na funkcionalna znanja s svojega področja?

Sprva mi je bilo vse novo. Na začetku sem se obrnila na brezplačna izobraževanja (MP, LUI, nekaterih zasebnih organizacij idr.). Zelo veliko napotkov, izkušenj drugih podjetnikov in kontaktov dobivam preko TOP CEED programa. Sicer pa je po mojem mnenju najpomembnejša kilometrina in s tem pridobljene izkušnje.

Si se podjetništva lotila načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?

Poslovni načrt je bil prva stvar, ki smo jo naredili. Envit ga je potreboval za vstop v LUI, prijavo na tekmovanje Start-up in prijavo na razpise za nepovratna sredstva. S pisanjem poslovnega načrta smo se marsikaj naučili in si predvsem ustvarili celostno sliko, kako in v kaj se želimo razviti. Zdaj nam služi kot orientacija pri ocenjevanju našega napredka.

Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?

Zagotovo znanje o novi tehnologiji, dobra ekipa v ozadju, sreča in poznanstva za odpiranje vrat in še bi lahko naštevala. V podjetju dajemo velik poudarek razvoju novih tehnologij, zato si želimo v prihodnosti okrepiti raziskovalno skupino.

Če bi lahko začela še enkrat, katerih napak ne bi ponovila?

Tu ne bi govorila o napaki, ampak o vprašanju, ki se mi zastavlja. Ali smo se odločili prav, da za zagon podjetja in financiranje dokončnega razvoja pridobivamo nepovratna sredstva oz. sofinanciranje različnih skladov ali bi bilo morda bolje, predvsem hitreje, v kolikor bi se odločili za financiranje s strani skladov tveganega kapitala.

Kakšni so obeti glede tvoje nadaljnje podjetniške poti?

Namen imam vztrajati v tem podjetju dokler ne bomo izpolnili vseh osebno zadanih ciljev. Podjetje jemljem kot zelo oseben projekt in trenutno ne razmišljam o tem, da bi ga zapustila.

Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?

V enem letu želimo pridobiti evropska sredstva, s katerimi bomo lahko financirali postavitev prve čistilne naprave z našo tehnologijo. V obdobju petih let načrtujemo še dva podpisa pogodb za izvedbo remediacije območij na tujih trgih. Hkrati želimo razvijati nove okoljske tehnologije.

Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?

Ljudje smo si različni. Nekateri iščejo varen pristan, drugi pa se raje vozimo po razburkanem morju. In začetek podjetniške poti je zagotovo eden razburljivejših obdobij v življenju. Načeloma pa imamo mladi veliko energije, ki je v obdobju od ustanovitve podjetja do predora na trg nujna sestavina uspeha. Prav tako ne vidim problemov zaradi mladosti pri dogovorih s partnerji, saj smo v naši ekipi iz vseh starostnih razredov in vsaka starostna skupina ima svoje prednosti, ki jih s pridom uporablja.

Imaš kakšen nasvet za tiste, ki podjetniki šele postajajo?

Preden se lotite izvedbe svoje ideje, si naberite čim več izkušenj. V kolikor ste med srečneži, da se vam je porodila odlična ideja, ne zavračajte znanja, ki vam je na voljo na različnih spletnih portalih, izobraževanjih, v literaturi, hkrati pa znanje pridobivajte od izkušenejših, ki lahko ocenijo vašo idejo. Hkrati je potrebno biti zagnan, vztrajen, potrpežljiv, dobre volje, veliko se je treba družiti in delati v skupini.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Kaj pa nasvet za tiste, ki nimajo ideje?

Če nimaš ideje, je ena izmed možnosti ta, da jo pridobiš tekom dela v podjetjih in organizacijah. S pomočjo izkušenj in razmišljanja o izboljšavah, se povečuje možnost, da najdeš rešitev za nadgradnjo in poenostavitev obstoječih načinov.

Zmaga na start up 2010?

Zmaga nam je odprla mnoga vrata, to je močna referenca, podprlo nas je veliko ljudi, pridobili smo veliko možnosti predstavitev prek različnih medijev. To tekmovanje je izredno pomembno, saj daje možnost podjetjem, da se predstavijo in opozorijo nase.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na poglobljeni delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnih prihodkov. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenska Istra je priložnost za turističe ponudnike

Slovenska Istra je priložnost za turističe ponudnike

Zaledje slovenske Istre ima velik potencial turističnega razvoja, vendar je turistična ponudba na tem območju slabo razvita. Prav ta družbeni izziv naslavlja turistična agencija IstraTerra. Preberite več >>

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Ljudje se pogosto ne zavedamo posledic uporabe določenih zdravil. Poleg tega se na trgu pojavljajo vedno nova prehranska dopolnila. V Lekarni Pušnik zato želijo opolnomočiti bolnike. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje