MP intervju: dr. Neža Finžgar – ENVIT

ENVIT d.o.o.,zmagovalec lanskoletnega tekmovanja start-up podjetij, trži tehnologijo čiščenja s kovinami onesnaženih zemljin. Ekipo sestavljajo raziskovalci, ki želijo uspešnost razvite tehnologije dokazati še z njeno tržno uspešnostjo.
MP intervju: dr. Neža Finžgar - ENVIT

MP intervju: dr. Neža Finžgar – ENVIT d.o.o.

Kako bi z 2 stavkoma opisala svojo dejavnost in katere so vaše prednosti pred konkurenco?

Podjetje Envit trži tehnologijo čiščenja s kovinami onesnaženih zemljin, ki je bila razvita na Biotehniški fakulteti v Ljubljani. Sodelujemo pri nadaljnjem razvoju tehnologije in hkrati že razvijamo nove tehnologije s področja varstva okolja. Izvajamo tudi meritve kovin in njihove biodostopnosti v zemljinah in sedimentih. V primerjavi z našo tehnologijo konkurenčne tehnologije ne omogočajo odstranjevanja kovin iz močno onesnaženih tal z veliko organske snovi in nastalih na karbonatni osnovi.

Kako si prišla do ideje?

Razvijalci tehnologije smo se kar dve leti pogovarjali o ustanovitvi podjetja, k čemer so nas spodbudili obetavni rezultati in poznavanje na trgu prisotnih remediacijskih tehnologij. Ker smo v ekipi raziskovalci, želimo dokazati uspešnost razvite tehnologije še z njeno tržno uspešnostjo.

Spletna stran envit.si
Dejavnost Razvoj in trženje tehnologij za čistejše okolje
Pravna oblika Družba z omejeno odgovornostjo
Število sodelavcev 4

Kaj ti v podjetništvu daje energijo in motivacijo?

Podjetništvo je način življenja, v katerem se prepletata podjetje in privatno življenje. Sama celo pravim, da je Envit eden od mojih otrok. Energija in motivacija sta posledica osebne zagnanosti in doseženih uspehov. Dnevno doseženi cilji in rešeni izzivi v kombinaciji s športom so zmagovalna kombinacija. Predvsem pa se držim načela z majhnimi koraki do večjih ciljev.

S katerimi problemi si se soočala na začetku svoje podjetniške poti?

Imamo tipičen problem podjetij v začetnih fazah, in sicer pomanjkanje sredstev za razvoj, saj s tekočimi prihodki težko pokrivamo stroške razvoja. Pri našem produktu je namreč prodajni proces izredno dolg, kar pomeni, da smo precej odvisni od drugih sredstev, predvsem od investicij ter nepovratnih sredstev. Kandidirali in uspešno pridobili smo razpis P2 s pomočjo Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, kar je pomenilo dovolj financ za zagon podjetja. Sedaj se osredotočamo tudi na raziskovalna sredstva, hkrati pa tudi na nekatere evropske projekte.

Imate pri pridobivanju sredstev z razpisov kako pomoč?

Do sedaj smo razpise pripravljali več ali manj sami, nekaj pomoči smo dobili v okviru Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, z raznimi mnenji, nasveti in tako dalje. Sedaj pa pri pripravi na razpise sodelujemo s podjetjem Tikopro, ki je specializirano za pomoč pri pripravljanju projektnih dokumentacij.

Si za vstop v podjetništvo pridobivala kakšna podjetniška znanja ali si se zanašala le na funkcionalna znanja s svojega področja?

Sprva mi je bilo vse novo. Na začetku sem se obrnila na brezplačna izobraževanja (MP, LUI, nekaterih zasebnih organizacij idr.). Zelo veliko napotkov, izkušenj drugih podjetnikov in kontaktov dobivam preko TOP CEED programa. Sicer pa je po mojem mnenju najpomembnejša kilometrina in s tem pridobljene izkušnje.

Si se podjetništva lotila načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?

Poslovni načrt je bil prva stvar, ki smo jo naredili. Envit ga je potreboval za vstop v LUI, prijavo na tekmovanje Start-up in prijavo na razpise za nepovratna sredstva. S pisanjem poslovnega načrta smo se marsikaj naučili in si predvsem ustvarili celostno sliko, kako in v kaj se želimo razviti. Zdaj nam služi kot orientacija pri ocenjevanju našega napredka.

Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?

Zagotovo znanje o novi tehnologiji, dobra ekipa v ozadju, sreča in poznanstva za odpiranje vrat in še bi lahko naštevala. V podjetju dajemo velik poudarek razvoju novih tehnologij, zato si želimo v prihodnosti okrepiti raziskovalno skupino.

Če bi lahko začela še enkrat, katerih napak ne bi ponovila?

Tu ne bi govorila o napaki, ampak o vprašanju, ki se mi zastavlja. Ali smo se odločili prav, da za zagon podjetja in financiranje dokončnega razvoja pridobivamo nepovratna sredstva oz. sofinanciranje različnih skladov ali bi bilo morda bolje, predvsem hitreje, v kolikor bi se odločili za financiranje s strani skladov tveganega kapitala.

Kakšni so obeti glede tvoje nadaljnje podjetniške poti?

Namen imam vztrajati v tem podjetju dokler ne bomo izpolnili vseh osebno zadanih ciljev. Podjetje jemljem kot zelo oseben projekt in trenutno ne razmišljam o tem, da bi ga zapustila.

Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?

V enem letu želimo pridobiti evropska sredstva, s katerimi bomo lahko financirali postavitev prve čistilne naprave z našo tehnologijo. V obdobju petih let načrtujemo še dva podpisa pogodb za izvedbo remediacije območij na tujih trgih. Hkrati želimo razvijati nove okoljske tehnologije.

Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?

Ljudje smo si različni. Nekateri iščejo varen pristan, drugi pa se raje vozimo po razburkanem morju. In začetek podjetniške poti je zagotovo eden razburljivejših obdobij v življenju. Načeloma pa imamo mladi veliko energije, ki je v obdobju od ustanovitve podjetja do predora na trg nujna sestavina uspeha. Prav tako ne vidim problemov zaradi mladosti pri dogovorih s partnerji, saj smo v naši ekipi iz vseh starostnih razredov in vsaka starostna skupina ima svoje prednosti, ki jih s pridom uporablja.

Imaš kakšen nasvet za tiste, ki podjetniki šele postajajo?

Preden se lotite izvedbe svoje ideje, si naberite čim več izkušenj. V kolikor ste med srečneži, da se vam je porodila odlična ideja, ne zavračajte znanja, ki vam je na voljo na različnih spletnih portalih, izobraževanjih, v literaturi, hkrati pa znanje pridobivajte od izkušenejših, ki lahko ocenijo vašo idejo. Hkrati je potrebno biti zagnan, vztrajen, potrpežljiv, dobre volje, veliko se je treba družiti in delati v skupini.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Kaj pa nasvet za tiste, ki nimajo ideje?

Če nimaš ideje, je ena izmed možnosti ta, da jo pridobiš tekom dela v podjetjih in organizacijah. S pomočjo izkušenj in razmišljanja o izboljšavah, se povečuje možnost, da najdeš rešitev za nadgradnjo in poenostavitev obstoječih načinov.

Zmaga na start up 2010?

Zmaga nam je odprla mnoga vrata, to je močna referenca, podprlo nas je veliko ljudi, pridobili smo veliko možnosti predstavitev prek različnih medijev. To tekmovanje je izredno pomembno, saj daje možnost podjetjem, da se predstavijo in opozorijo nase.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Od 24. decembra dalje lahko kupujete v prvi trgovini brez embalaže v Sloveniji. V njej je možno kupiti vse, kar gospodinjstvo potrebuje. Trgovina je locirana v Ljubljani blizu Kina Šiške. Z ustanoviteljema Manco Behrič in Primožem Ciglerjem smo se pogovarjali o tem, kako sta idejo pripeljala do realizacije. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

“Ko ugasnejo kamere, se šele začne pravo delo”

“Ko ugasnejo kamere, se šele začne pravo delo”

Gonilna sila zmagovalnega projekta lanske sezone Štartaj Slovenija, Aljaž Fras iz podjetja Noela d.o.o., je na lastni koži izkusil tako pozitivne kot negativne strani podjetništva. Ključ do uspeha in reševanja iz primeža številnih preglavic je bilo pozitivno razmišljanje ter izbira pravega svetovalca. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Trendi digitalnega marketinga 2019

13.02.2019 od 14:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje