MP intervju: dr. Neža Finžgar – ENVIT

ENVIT d.o.o.,zmagovalec lanskoletnega tekmovanja start-up podjetij, trži tehnologijo čiščenja s kovinami onesnaženih zemljin. Ekipo sestavljajo raziskovalci, ki želijo uspešnost razvite tehnologije dokazati še z njeno tržno uspešnostjo.
MP intervju: dr. Neža Finžgar - ENVIT

MP intervju: dr. Neža Finžgar – ENVIT d.o.o.

Kako bi z 2 stavkoma opisala svojo dejavnost in katere so vaše prednosti pred konkurenco?

Podjetje Envit trži tehnologijo čiščenja s kovinami onesnaženih zemljin, ki je bila razvita na Biotehniški fakulteti v Ljubljani. Sodelujemo pri nadaljnjem razvoju tehnologije in hkrati že razvijamo nove tehnologije s področja varstva okolja. Izvajamo tudi meritve kovin in njihove biodostopnosti v zemljinah in sedimentih. V primerjavi z našo tehnologijo konkurenčne tehnologije ne omogočajo odstranjevanja kovin iz močno onesnaženih tal z veliko organske snovi in nastalih na karbonatni osnovi.

Kako si prišla do ideje?

Razvijalci tehnologije smo se kar dve leti pogovarjali o ustanovitvi podjetja, k čemer so nas spodbudili obetavni rezultati in poznavanje na trgu prisotnih remediacijskih tehnologij. Ker smo v ekipi raziskovalci, želimo dokazati uspešnost razvite tehnologije še z njeno tržno uspešnostjo.

Spletna stran envit.si
Dejavnost Razvoj in trženje tehnologij za čistejše okolje
Pravna oblika Družba z omejeno odgovornostjo
Število sodelavcev 4

Kaj ti v podjetništvu daje energijo in motivacijo?

Podjetništvo je način življenja, v katerem se prepletata podjetje in privatno življenje. Sama celo pravim, da je Envit eden od mojih otrok. Energija in motivacija sta posledica osebne zagnanosti in doseženih uspehov. Dnevno doseženi cilji in rešeni izzivi v kombinaciji s športom so zmagovalna kombinacija. Predvsem pa se držim načela z majhnimi koraki do večjih ciljev.

S katerimi problemi si se soočala na začetku svoje podjetniške poti?

Imamo tipičen problem podjetij v začetnih fazah, in sicer pomanjkanje sredstev za razvoj, saj s tekočimi prihodki težko pokrivamo stroške razvoja. Pri našem produktu je namreč prodajni proces izredno dolg, kar pomeni, da smo precej odvisni od drugih sredstev, predvsem od investicij ter nepovratnih sredstev. Kandidirali in uspešno pridobili smo razpis P2 s pomočjo Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, kar je pomenilo dovolj financ za zagon podjetja. Sedaj se osredotočamo tudi na raziskovalna sredstva, hkrati pa tudi na nekatere evropske projekte.

Imate pri pridobivanju sredstev z razpisov kako pomoč?

Do sedaj smo razpise pripravljali več ali manj sami, nekaj pomoči smo dobili v okviru Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, z raznimi mnenji, nasveti in tako dalje. Sedaj pa pri pripravi na razpise sodelujemo s podjetjem Tikopro, ki je specializirano za pomoč pri pripravljanju projektnih dokumentacij.

Si za vstop v podjetništvo pridobivala kakšna podjetniška znanja ali si se zanašala le na funkcionalna znanja s svojega področja?

Sprva mi je bilo vse novo. Na začetku sem se obrnila na brezplačna izobraževanja (MP, LUI, nekaterih zasebnih organizacij idr.). Zelo veliko napotkov, izkušenj drugih podjetnikov in kontaktov dobivam preko TOP CEED programa. Sicer pa je po mojem mnenju najpomembnejša kilometrina in s tem pridobljene izkušnje.

Si se podjetništva lotila načrtno (poslovni načrt; analiza panoge, konkurence) ali je bila to spontana odločitev?

Poslovni načrt je bil prva stvar, ki smo jo naredili. Envit ga je potreboval za vstop v LUI, prijavo na tekmovanje Start-up in prijavo na razpise za nepovratna sredstva. S pisanjem poslovnega načrta smo se marsikaj naučili in si predvsem ustvarili celostno sliko, kako in v kaj se želimo razviti. Zdaj nam služi kot orientacija pri ocenjevanju našega napredka.

Kaj je ključ do uspeha v tvoji panogi?

Zagotovo znanje o novi tehnologiji, dobra ekipa v ozadju, sreča in poznanstva za odpiranje vrat in še bi lahko naštevala. V podjetju dajemo velik poudarek razvoju novih tehnologij, zato si želimo v prihodnosti okrepiti raziskovalno skupino.

Če bi lahko začela še enkrat, katerih napak ne bi ponovila?

Tu ne bi govorila o napaki, ampak o vprašanju, ki se mi zastavlja. Ali smo se odločili prav, da za zagon podjetja in financiranje dokončnega razvoja pridobivamo nepovratna sredstva oz. sofinanciranje različnih skladov ali bi bilo morda bolje, predvsem hitreje, v kolikor bi se odločili za financiranje s strani skladov tveganega kapitala.

Kakšni so obeti glede tvoje nadaljnje podjetniške poti?

Namen imam vztrajati v tem podjetju dokler ne bomo izpolnili vseh osebno zadanih ciljev. Podjetje jemljem kot zelo oseben projekt in trenutno ne razmišljam o tem, da bi ga zapustila.

Kakšni so tvoji enoletni in petletni načrti?

V enem letu želimo pridobiti evropska sredstva, s katerimi bomo lahko financirali postavitev prve čistilne naprave z našo tehnologijo. V obdobju petih let načrtujemo še dva podpisa pogodb za izvedbo remediacije območij na tujih trgih. Hkrati želimo razvijati nove okoljske tehnologije.

Je biti podjetnik glede na starost in glede na relativno zasičenost trga dandanes težko?

Ljudje smo si različni. Nekateri iščejo varen pristan, drugi pa se raje vozimo po razburkanem morju. In začetek podjetniške poti je zagotovo eden razburljivejših obdobij v življenju. Načeloma pa imamo mladi veliko energije, ki je v obdobju od ustanovitve podjetja do predora na trg nujna sestavina uspeha. Prav tako ne vidim problemov zaradi mladosti pri dogovorih s partnerji, saj smo v naši ekipi iz vseh starostnih razredov in vsaka starostna skupina ima svoje prednosti, ki jih s pridom uporablja.

Imaš kakšen nasvet za tiste, ki podjetniki šele postajajo?

Preden se lotite izvedbe svoje ideje, si naberite čim več izkušenj. V kolikor ste med srečneži, da se vam je porodila odlična ideja, ne zavračajte znanja, ki vam je na voljo na različnih spletnih portalih, izobraževanjih, v literaturi, hkrati pa znanje pridobivajte od izkušenejših, ki lahko ocenijo vašo idejo. Hkrati je potrebno biti zagnan, vztrajen, potrpežljiv, dobre volje, veliko se je treba družiti in delati v skupini.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Kaj pa nasvet za tiste, ki nimajo ideje?

Če nimaš ideje, je ena izmed možnosti ta, da jo pridobiš tekom dela v podjetjih in organizacijah. S pomočjo izkušenj in razmišljanja o izboljšavah, se povečuje možnost, da najdeš rešitev za nadgradnjo in poenostavitev obstoječih načinov.

Zmaga na start up 2010?

Zmaga nam je odprla mnoga vrata, to je močna referenca, podprlo nas je veliko ljudi, pridobili smo veliko možnosti predstavitev prek različnih medijev. To tekmovanje je izredno pomembno, saj daje možnost podjetjem, da se predstavijo in opozorijo nase.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje