Woodie: ročno izdelana glasbila slovenskega porekla

Na nedavnem MP dogodku Lastno podjetje? Zakaj pa ne! v Mariboru se je predstavilo tudi podjetje Woodie, ki izdeluje vrhunske unikatne kitare in kontrabase in za katerim stojita Vlado in Urška. Z njima smo opravili kratek intervju.
Woodie: ročno izdelana glasbila slovenskega porekla

Woodie: ročno izdelana glasbila slovenskega porekla (Vir slike: Woodie)

Vlado Ravničan je svojo podjetniško pot začel leta 2011, ko je pri šestnajstih letih izdelal svojo prvo kitaro. Danes to pot uspešno kuje naprej skupaj s svojim dekletom Urško. Leta 2014 sta ustanovila podjetje, v katerem izdelujeta vrhunske unikatne kitare in kontrabase, znamke Woodie, primerljive z najboljšimi svetovnimi znamkami glasbil. Ročno izdelana glasbila tako odlikuje visoka akustičnost, kakovost in mehkoba igranja ter vrhunski zvok. Woodie pomeni znati biti drugačen in hkrati naravno eleganten.

Odkod ljubezen do lesa oz. ustvarjanja z lesom? 

Vlado: Veselje do dela z lesom nosim v sebi že od malih nog, saj prihajam iz kmetije pod Roglo. Oče se rad loti izdelovanja kakršnega koli lesenega izdelka in tako sem tudi sam že v osnovni šoli rad izdelal kakšno leseno stvar. Rad ustvarjam in kujem nove ideje, ni me strah izzivov.

Koliko časa že izdeluješ glasbila? Odkod znanje? 

Vlado: Prvo kitaro sem izdelal leta 2011, pri šestnajstih letih. S prijatelji smo ustanovili ansambel in z očetovo pomočjo sem si naredil svojo kitaro, saj si kvalitetne kitare finančno nisem mogel privoščiti. Potem pa z leti pridejo znanje in izkušnje. Poglobiš se v to, kar delaš, sprašuješ, iščeš pomoč, kupce, znanje, brskaš po internetu, spoznaš nove ljudi, veliko pa ugotoviš sam, iz svojih izkušenj in napak. Nato sem spoznal Urško, ki prav tako uživa v ustvarjanju. Počasi mi je začela pomagati v delavnici, pri delu s papirji, predvsem pa je izboljšala zunanji izgled glasbil. Vse izdelava sama, iz domačega lesa, razen strun, napenjalcev, spon, prečk, nog in elektronike. Da vse to na glasbilih deluje, pa poskrbim sam, saj sem po poklicu elektrotehnik.

Woodie

Vlado in Urška vse izdelata sama, iz domačega lesa, razen strun, napenjalcev, spon, prečk, nog in elektronike. Da vse to na glasbilih deluje, poskrbi Vlado, ki je po poklicu elektrotehnik. (Vir slike: Woodie)

Kako se je začela vajina podjetniška pot? 

Vlado in Urška: Začela se je lansko leto, ko sva se odločila, da odpreva popoldansko podjetje Ravničan. Takrat sva izdelala prvi kontrabas in je bil odziv ljudi odličen. Za to vrsto podjetja sva se odločila, ker hodim v službo, Urška pa še študira. Trenutno delava predvsem na razvijanju podjetja, izboljšavi glasbil, sodelujeva s Štajerskim tehnološkim parkom, iščeva ljudi za pomoč pri promociji v tujini. Ker bi to težko storila z dosedanjim imenom podjetja, sva pred kratkim začela delovati pod novo znamko Woodie.

Sta pri svoji podjetniški poti ubrala kakšne inovativne načine? Na kakšen način tržita svoje produkte? 

Vlado in Urška: Glasbila trživa predvsem preko  promocije, spleta in glasbenikov, ki so kupili najina glasbila. Z vsakim kupcem se osebno sestaneva, da glasbilo preizkusi in se potem odloči za nakup.

Vlado, tudi sam si glasbenik – katere inštrumente igraš?

Urška: Vlado igra kitaro, kontrabas, klavir, harmoniko, pozavno, bariton, bobne … vse, česar se loti in ga pritegne. Je samouk. Tudi vse pevske glasove zna postavljati. Obema glasba veliko pomeni in si ne predstavljava življenja brez nje. Najine najljubše zvrsti so jazz, country, gospel in stara narodnozabavna glasba. Tudi skupaj rada kdaj zaigrava in zapojeva.

V čem so vajini inštrumenti drugačni od drugih proizvajalcev?

Vlado in Urška: Najina glasbila so drugačna predvsem v tem, da so majhna, a izjemno akustična, so masivna, kvalitetna, izdelana na ročni, tradicionalni način, po naročilu strank in unikatna. Vsako glasbilo je edinstveno in ima svoje ime. Na pogled so drugačna od vseh drugih, saj so mešanica starinskega in modernega, so naravno elegantna. Odlikuje jih vrhunski zvok in mehkoba igranja. Narejena so iz smreke, javorja, oreha in palisandra. Nekaj posebnosti pa naj ostane skrivnost (smeh).

Woodie: slovenska lesena glasbila

Kakšne lesene izdelke še izdelujeta?

Urška: V to me je pa spodbudil Vlado. Izdelujem lesene uhane, ogrlice, albume, beležke in spominske knjige. Naredim jih, ko imam čas, za dušo. So vsekakor primerni za unikatna darila ob raznoraznih priložnostih, poleg tega so tudi prijazni do kože.

Kakšen trg je Slovenija za prodajo glasbil?

Vlado in Urška: Slovenija je premajhen trg za prodajo tovrstnih glasbil. Ciljna skupina so predvsem narodnozabavni glasbeniki. Veliko glasbil sva že prodala, sedaj se je pa ustavilo, saj je trg nasičen. V zadnjem času je nastala množica mladih ansamblov, a si glasbil takšnega cenovnega razreda še ne morejo privoščiti. Tudi nekaj konkurence imava, štiri že dolgo priznane znamke. Težko je, ker imajo vsi napisano, da glasbila izdelujejo na tradicionalni način, v resnici pa to sploh ne drži. Sva pa na lastni koži tudi večkrat občutila, kako zavistni in obrekljivi narod smo Slovenci. Najtežje si je ustvariti dobro, priznano ime. Zaenkrat nama to uspeva, glasbeniki naju že dobro poznajo. A ne moreš uspeti kar čez noč. Potrebnega je veliko truda, dela, idej, odrekanja in volje, da ti uspe. Ob tem pa se še moraš naučiti premostiti nesoglasja, ki jih prinese družinsko podjetje.

Ali svoje izdelke prodajata tudi v tujino? Če ja, kam se nameravata širiti? 

Vlado in Urška: Trenutno ravno delava na tem. Imava že nekaj vez, začela sva sodelovati z nekaj ljudmi, glasbeniki, ki naju bodo promovirali po Avstriji. Nova znamka Woodie je v procesu zaščite, močno sva izboljšala videz glasbil, v izdelavi je spletna stran in čakava na nov design promocijskih zloženk.

Woodie

Vsako glasbilo je edinstveno in ima svoje ime. (Vir slike: Woodie)

Kakšno rast pričakujeta v tem letu? 

Vlado in Urška: Upava, da nama bo v tem letu vse to uspelo. Potem pa imava namen odpreti pravo podjetje, zaposliti nekaj ljudi in delati samo za tujino – Avstrijo, Nemčijo, morda Ameriko. Zelo težko je priti tja in se uveljaviti na njihovih trgih.

Kakšna je vajina vizija? 

Vlado in Urška: Najina vizija je predvsem nuditi glasbenikom vseh vrst vrhunske, visokokvalitetne, edinstvene kitare in kontrabase, izdelane na ročni, tradicionalni način, po njihovih željah. V prihodnosti pa je najina velika želja združiti Woodie s Hišo glasbe.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje