Kako poteka javna dražba?

Javna dražba je t. i. vabilo posameznikom, da kupijo nek predmet, pri tem pa z drugimi kupci tekmujejo za ceno. Javna dražba je uspešna, če vsaj en ponudnik poda ceno, ki je enaka izklicni ceni.
Kako poteka javna dražba?

Kako poteka javna dražba? (Vir slike: Pixabay)

Javna dražba je enostranski pravni posel in je definirana kot vabilo k ponudbi za sklenitev pogodbe pod določenimi pogoji. Razpisnik se zaveže, da bo pogodbo sklenil s tistim, ki bo izpolnil pogoje. Poznamo dve vrsti dražb: javno in prisilno. Javna dražba posamezniku omogoča, da proda predmet določene vrednosti. Prisilna dražba pa nastopi na podlagi izvršilnega ali stečajnega postopka. Dejanju, ko se zainteresirani kupci potegujejo za predmet s tem, da izrazijo strinjanje z izklicno ceno, rečemo licitacija.

  • Predmet javne dražbe mora biti določen ali pa vsaj določljiv.

  • Predmet licitiranja je cena predmeta dražbe.

  • Tisti, ki dražbo razpisuje, lahko ob tem postavi posebne pogoje.

Razpis javne dražbe mora vsebovati prvo izklicno ceno in korak dražbe. Izklicna cena je tista vrednost, s katero se začne licitiranje. Korak dražbe pa je vrednost, za katero se lahko cena dvigne ob vsaki licitaciji. Na primer: Izklicna cena je 1000 evrov, korak pa 100 evrov. To pomeni, da bo ob vsaki uspešni licitaciji cena narasla za 100 evrov, najprej na 1100, nato na 1200, 1300 evrov itd.

Postopek javne dražbe:

  1. Priprava na javno dražbo obsega cenitev predmeta prodaje, določitev načina prodaje in pripravo vseh pogojev za prodajo na dražbi.

  2. Izide javni oklic, v katerem so navedeni kraj in čas dražbe, prodajano blago, izklicna cena, pogoji za udeležbo na dražbi, višina varščine, posebna pravila o dražbi, bistveni elementi pogodbe in druga dokumentacija.

  3. Potek dražbe: Tisti, ki dražbo vodi, ugotovi, ali so izpolnjeni pogoji za pristop k dražbi, potem pa razglasi začetek dražbe in začetek pisanja zapisnika.

  4. Dražba se zaključi tako, da dražitelj sprejme ponudbo kupca.

Predmet dražbe, licitiranje, posebni pogoji in določena ravnanja morajo biti določeni v pisni pogodbi, v kateri se določijo tudi roki, v katerih morata obe stranki izpolniti svoje obveznosti. Pogodba lahko vsebuje tudi druge sestavine, recimo varščino.

Nakup predmeta na javni dražbi se od navadne kupoprodajne pogodbe razlikuje v dveh elementih: Prodajalec ni nujno odgovoren za stvarne napake. Takšno odgovornost lahko stranki le omejita ali pa jo celo v celoti izključita. Poleg tega pri javni dražbi velja, da se druga stranka ne more sklicevati na čezmerno prikrajšanje.

Viri: Zakon o izvršilnem postopku, Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP), Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

Ugled vašega podjetja je njegova največja vrednost. V času, ko se informacije širijo s svetlobno hitrostjo, lahko vaš ugled zelo hitro pripomore k napredku poslovanja, ali pa ravno nasprotno: k njegovemu propadu. Naučite se strategij, da zaščitite dober ugled. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje