Nazivi delovnih mest

Avtor — 08.08.2017
Večje kot je podjetje, več dela proizvaja in tako potrebuje tudi več zaposlenih, ki jih je zaradi boljše preglednosti, razlik v njihovih sposobnostih in izobrazbi ter drugih dejavnikov, potrebno organizirati v oddelke.
Nazivi delovnih mest

Nazivi delovnih mest (Vir slike: Pixabay.com)

Opis delovnega mesta

Vrsto in razporeditev delovnih mest po organizacijskih enotah se določi s sistemizacijo delovnih mest. Akt o sistemizaciji delovnih mest je od leta 2003 obvezen za vse delodajalce, ki zaposlujejo več kot 10 ljudi, lahko pa ga imajo tudi ostala, manjša podjetja. Določa delovna mesta in pogoje za njihovo zasedbo. Sistemizacija je tako pomemben kadrovski dokument in pomaga pri delu z zaposlenimi (npr. pri izobraževanju, napredovanju, zaposlovanju idr.). Zaposleni imajo pravico do vpogleda v opis delovnega mesta, sistemizacija pa jih lahko tudi motivira za napredovanje do višjega delovnega naziva. O sistemizaciji odloča direktor podjetja.

Opis delovnega mesta zajema:

  • naziv delovnega mesta
  • šifro delovnega mesta,
  • opis del in nalog,
  • stopnjo in vrsto strokovne izobrazbe,
  • kraj delovnega mesta,
  • tarifni razred,
  • posebna znanja in zmožnosti,
  • zahtevane delovne izkušnje,
  • odgovornost.

Delovna mesta glede na izobrazbo, ki je potrebna za njihovo opravljanje, delodajalec ali direktor na podlagi akta o sistematizaciji delovnih mest razvrsti v devet tarifnih razredov in so glede na to, v katerem tarifnem razredu se nahajajo, tudi različno plačana. Na razvrstitev v plačilni razred vplivajo dodatna znanja, daljše delovne izkušnje, večja odgovornost, težje delovne razmere in večji napor pri delu. Skladno s temi lastnostmi delovnih mest pa se zaposlenim dodeljuje tudi nazive.

Nazivi

Večina podjetij z večjim številom zaposlenih opravlja delo v naslednjih organizacijskih enotah, v okviru katerih lahko zaposleni prejmejo različne nazive:

Uprava / vodstvo:
– Generalni direktor- Pomočnik direktorja- Finančni direktor

– Poslovni sekretar

– Direktor proizvodnje

– Vodja enote

– Vodja raziskav in razvoja

– Tehnični direktor

– Komercialni direktor

– Direktor prodaje in marketinga

– Pravnik

– Tajnik

Marketing in prodaja:

– Vodja prodaje

– Komercialist

– Prodajni analitik

– Prodajni predstavnik

– Svetovalec poslovnega razvoja

– Regionalni prodajalec

– Vodja marketinga

– Strokovnjak za marketing

– Vodja klicnega centra

– Operater v klicnem centru

– Vodja odnosov z javnostmi

– Strokovnjak za odnose z javnostmi

Splošna delovna mesta

– Področni vodja prodaje

– Referent prodaje

– Referent v industrijski prodajalni

– Skladiščno-transportni delavec

– Tehnični svetovalec

– Vodja industrijske prodajalne

– Vodja izobraževalno-informacijskega centra

– Vodja skladišča gotovih izdelkov

– Vodja službe za oblikovanje

– Vodja tehnično-informacijske službe

Kadrovski oddelek:

– Vodja kadrovske službe

– Vodja izobraževanja in razvoja kadrov

– Kadrovski referent

– Kadrovik

Logistika in skladiščenje:

– Nadzornik logistike

– Skladiščnik

– Vodja odprave blaga

– Referent nabave

– Hišni upravnik

– Hišni pomočnik

Nabava:

– Vodja nabave
– Nabavni referent

Finance in računovodstvo:

– Vodja finančne službe

– Vodja računovodstva

– Računovodja

– Knjigovodja

– Finančni analitik

– Referent osnovnih sredstev

– Finančno računovodski referent

Informatika:

– Vodja informacijske tehnologije

– Sistemski analitik

– Razvojni inženir za PC programsko opremo

– Programer

– Sistemski programer

– Sistemski inženir za komunikacije

– Sistemski inženir

– Sistemski analitik specialist

Proizvodnja in storitve:

– Načrtovalec proizvodnje

– Produktni vodja

– Vodja projektov

– Tehnični sodelavec

– Vodja gradbišča

– Tehnolog v obratu

– Preddelavec

– Tehnolog za okolje

– Varnostni inženir

– Vodja kontrole in kakovosti

– Vodja obrata

Podrobnejše opise delovnih mest si lahko pogledate na CD-romu Opisi delovnih mest in akt o sistemizaciji (Vukasović Žontar) ali na strani Zavoda za zaposlovanje RS.

VIRI IN LITERATURA:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Načini vplačil v in izplačil iz d.o.o.

Načini vplačil v in izplačil iz d.o.o.

Družbeniki družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) se pogosto soočajo z dvema nasprotujočima si, a povezanima problemoma: kako hipno povečati premoženje družbe in kako dobiti finančna sredstva iz družbe na svoj osebni tekoči račun. Kako ravnati v teh primerih? Preberite več >>

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

Načini zaprtja d.o.o.

Načini zaprtja d.o.o.

Obstaja omejeno število načinov, na katere je možno zapreti d.o.o., in sicer redna ali prisilna likvidacija, prenehanje po skrajšanem postopku, izbris in stečaj. V prispevku so omenjeni postopki predstavljeni s postopkovno-formalnega in stroškovnega vidika. Preberite več >>

Prenos s.p. na družinskega člana

Prenos s.p. na družinskega člana

V poslovni praksi je veliko primerov, ko samostojni podjetniki iz najrazličnejših razlogov prenehajo opravljati svojo dejavnost (med najpogostejšimi je upokojitev) in želijo, da njihovo dejavnost nadaljuje neka druga oseba (njihovi otroci, zakonec, brat, vnuk ali kakšna druga oseba). Preberite več >>

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku bo predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem. V tem času je potrebno obvestiti AJPES in zainteresirano javnost. Prijavo za izbris pa se vloži 3 dni pred dejanskim zaprtjem. Preberite več >>

Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Če je vaše podjetje imetnik spletne strani ali spletne trgovine, ki ponuja izdelke fizičnim osebam za privatno uporabo, potem morate imeti na njej objavljene vse zakonsko zahtevane podatke. Kateri so ti podatki, pa si preberite v nadaljevanju. Preberite več >>

Najpogostejše napake startupov

Najpogostejše napake startupov

Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu. Preberite več >>

Kako izbrisati podjetje iz sodnega registra

Kako izbrisati podjetje iz sodnega registra

Namen dotičnega besedila je opisati postopek izbrisa družbe iz sodnega registra po skrajšanem postopku (brez likvidacije). V praksi se pojavljajo primeri, ko podjetniki zaradi različnih razlogov »ohranjajo podjetje pri življenju« (oddajajo bilance na AJPES), čeprav podjetje ne posluje. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP dogodek: Facebook oglaševanje

MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje