Nazivi delovnih mest

Večje kot je podjetje, več dela proizvaja in tako potrebuje tudi več zaposlenih, ki jih je zaradi boljše preglednosti, razlik v njihovih sposobnostih in izobrazbi ter drugih dejavnikov, potrebno organizirati v oddelke.
Nazivi delovnih mest

Nazivi delovnih mest (Vir slike: Pixabay.com)

Opis delovnega mesta

Vrsto in razporeditev delovnih mest po organizacijskih enotah se določi s sistemizacijo delovnih mest. Akt o sistemizaciji delovnih mest je od leta 2003 obvezen za vse delodajalce, ki zaposlujejo več kot 10 ljudi, lahko pa ga imajo tudi ostala, manjša podjetja. Določa delovna mesta in pogoje za njihovo zasedbo. Sistemizacija je tako pomemben kadrovski dokument in pomaga pri delu z zaposlenimi (npr. pri izobraževanju, napredovanju, zaposlovanju idr.). Zaposleni imajo pravico do vpogleda v opis delovnega mesta, sistemizacija pa jih lahko tudi motivira za napredovanje do višjega delovnega naziva. O sistemizaciji odloča direktor podjetja.

Opis delovnega mesta zajema:

  • naziv delovnega mesta
  • šifro delovnega mesta,
  • opis del in nalog,
  • stopnjo in vrsto strokovne izobrazbe,
  • kraj delovnega mesta,
  • tarifni razred,
  • posebna znanja in zmožnosti,
  • zahtevane delovne izkušnje,
  • odgovornost.

Delovna mesta glede na izobrazbo, ki je potrebna za njihovo opravljanje, delodajalec ali direktor na podlagi akta o sistematizaciji delovnih mest razvrsti v devet tarifnih razredov in so glede na to, v katerem tarifnem razredu se nahajajo, tudi različno plačana. Na razvrstitev v plačilni razred vplivajo dodatna znanja, daljše delovne izkušnje, večja odgovornost, težje delovne razmere in večji napor pri delu. Skladno s temi lastnostmi delovnih mest pa se zaposlenim dodeljuje tudi nazive.

Nazivi

Večina podjetij z večjim številom zaposlenih opravlja delo v naslednjih organizacijskih enotah, v okviru katerih lahko zaposleni prejmejo različne nazive:

Uprava / vodstvo:
– Generalni direktor- Pomočnik direktorja- Finančni direktor

– Poslovni sekretar

– Direktor proizvodnje

– Vodja enote

– Vodja raziskav in razvoja

– Tehnični direktor

– Komercialni direktor

– Direktor prodaje in marketinga

– Pravnik

– Tajnik

Marketing in prodaja:

– Vodja prodaje

– Komercialist

– Prodajni analitik

– Prodajni predstavnik

– Svetovalec poslovnega razvoja

– Regionalni prodajalec

– Vodja marketinga

– Strokovnjak za marketing

– Vodja klicnega centra

– Operater v klicnem centru

– Vodja odnosov z javnostmi

– Strokovnjak za odnose z javnostmi

Splošna delovna mesta

– Področni vodja prodaje

– Referent prodaje

– Referent v industrijski prodajalni

– Skladiščno-transportni delavec

– Tehnični svetovalec

– Vodja industrijske prodajalne

– Vodja izobraževalno-informacijskega centra

– Vodja skladišča gotovih izdelkov

– Vodja službe za oblikovanje

– Vodja tehnično-informacijske službe

Kadrovski oddelek:

– Vodja kadrovske službe

– Vodja izobraževanja in razvoja kadrov

– Kadrovski referent

– Kadrovik

Logistika in skladiščenje:

– Nadzornik logistike

– Skladiščnik

– Vodja odprave blaga

– Referent nabave

– Hišni upravnik

– Hišni pomočnik

Nabava:

– Vodja nabave
– Nabavni referent

Finance in računovodstvo:

– Vodja finančne službe

– Vodja računovodstva

– Računovodja

– Knjigovodja

– Finančni analitik

– Referent osnovnih sredstev

– Finančno računovodski referent

Informatika:

– Vodja informacijske tehnologije

– Sistemski analitik

– Razvojni inženir za PC programsko opremo

– Programer

– Sistemski programer

– Sistemski inženir za komunikacije

– Sistemski inženir

– Sistemski analitik specialist

Proizvodnja in storitve:

– Načrtovalec proizvodnje

– Produktni vodja

– Vodja projektov

– Tehnični sodelavec

– Vodja gradbišča

– Tehnolog v obratu

– Preddelavec

– Tehnolog za okolje

– Varnostni inženir

– Vodja kontrole in kakovosti

– Vodja obrata

Podrobnejše opise delovnih mest si lahko pogledate na CD-romu Opisi delovnih mest in akt o sistemizaciji (Vukasović Žontar) ali na strani Zavoda za zaposlovanje RS.

VIRI IN LITERATURA:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


“Ko ugasnejo kamere, se šele začne pravo delo”

“Ko ugasnejo kamere, se šele začne pravo delo”

Gonilna sila zmagovalnega projekta lanske sezone Štartaj Slovenija, Aljaž Fras iz podjetja Noela d.o.o., je na lastni koži izkusil tako pozitivne kot negativne strani podjetništva. Ključ do uspeha in reševanja iz primeža številnih preglavic je bilo pozitivno razmišljanje ter izbira pravega svetovalca. Preberite več >>

Na kakšne načine lahko podjetje zniža davke ob koncu leta?

Na kakšne načine lahko podjetje zniža davke ob koncu leta?

Konec leta se nezadržno približuje, kar pomeni, da podjetja iščejo načine kako poskrbeti, da je njihova davčna osnova čim nižja. Preverili smo, kakšne možnosti ima podjetje, da si zniža davčno osnovo. Preberite več >>

Kaj je treba upoštevati pri oblikovanju vaše spletne strani?

Kaj je treba upoštevati pri oblikovanju vaše spletne strani?

Spletna stran je pomembno orodje spletnega marketinga za vsako podjetje. Ni pa dovolj zgolj to, da spletno stran imate. Ta mora biti tudi ustrezno oblikovana. Kateri so glavni elementi, ki jih mora vsebovati? Preberite več >>

Google je ugotovil, katerih 5 značilnosti je skupnih uspešnim ekipam

Google je ugotovil, katerih 5 značilnosti je skupnih uspešnim ekipam

Podjetje Google je, tako kot marsikatero drugo podjetje, želelo izvedeti, zakaj so nekatere ekipe uspešne, medtem ko druge propadejo. Kakšen je torej skrivni recept pri oblikovanju skupine, ki bo podjetju prinašala najboljše rezultate? Preberite več >>

Spalne navade uspešnih podjetnikov

Spalne navade uspešnih podjetnikov

Učinkoviti podjetnik potrebuje učinkovit spanec. Pomanjkanje spanca lahko pusti veliko negativnih posledic na vašem zdravju. Poleg tega, da ste neprespani bolj razdražljivi, lahko dolgotrajna neprespanost povzroči depresijo, srčno-žilne bolezni in zmanjša telesno odpornost. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje