Nazivi delovnih mest

Večje kot je podjetje, več dela proizvaja in tako potrebuje tudi več zaposlenih, ki jih je zaradi boljše preglednosti, razlik v njihovih sposobnostih in izobrazbi ter drugih dejavnikov, potrebno organizirati v oddelke.
Nazivi delovnih mest

Nazivi delovnih mest (Vir slike: Pixabay.com)

Opis delovnega mesta

Vrsto in razporeditev delovnih mest po organizacijskih enotah se določi s sistemizacijo delovnih mest. Akt o sistemizaciji delovnih mest je od leta 2003 obvezen za vse delodajalce, ki zaposlujejo več kot 10 ljudi, lahko pa ga imajo tudi ostala, manjša podjetja. Določa delovna mesta in pogoje za njihovo zasedbo. Sistemizacija je tako pomemben kadrovski dokument in pomaga pri delu z zaposlenimi (npr. pri izobraževanju, napredovanju, zaposlovanju idr.). Zaposleni imajo pravico do vpogleda v opis delovnega mesta, sistemizacija pa jih lahko tudi motivira za napredovanje do višjega delovnega naziva. O sistemizaciji odloča direktor podjetja.

Opis delovnega mesta zajema:

  • naziv delovnega mesta
  • šifro delovnega mesta,
  • opis del in nalog,
  • stopnjo in vrsto strokovne izobrazbe,
  • kraj delovnega mesta,
  • tarifni razred,
  • posebna znanja in zmožnosti,
  • zahtevane delovne izkušnje,
  • odgovornost.

Delovna mesta glede na izobrazbo, ki je potrebna za njihovo opravljanje, delodajalec ali direktor na podlagi akta o sistematizaciji delovnih mest razvrsti v devet tarifnih razredov in so glede na to, v katerem tarifnem razredu se nahajajo, tudi različno plačana. Na razvrstitev v plačilni razred vplivajo dodatna znanja, daljše delovne izkušnje, večja odgovornost, težje delovne razmere in večji napor pri delu. Skladno s temi lastnostmi delovnih mest pa se zaposlenim dodeljuje tudi nazive.

Nazivi

Večina podjetij z večjim številom zaposlenih opravlja delo v naslednjih organizacijskih enotah, v okviru katerih lahko zaposleni prejmejo različne nazive:

Uprava / vodstvo:
– Generalni direktor- Pomočnik direktorja- Finančni direktor

– Poslovni sekretar

– Direktor proizvodnje

– Vodja enote

– Vodja raziskav in razvoja

– Tehnični direktor

– Komercialni direktor

– Direktor prodaje in marketinga

– Pravnik

– Tajnik

Marketing in prodaja:

– Vodja prodaje

– Komercialist

– Prodajni analitik

– Prodajni predstavnik

– Svetovalec poslovnega razvoja

– Regionalni prodajalec

– Vodja marketinga

– Strokovnjak za marketing

– Vodja klicnega centra

– Operater v klicnem centru

– Vodja odnosov z javnostmi

– Strokovnjak za odnose z javnostmi

Splošna delovna mesta

– Področni vodja prodaje

– Referent prodaje

– Referent v industrijski prodajalni

– Skladiščno-transportni delavec

– Tehnični svetovalec

– Vodja industrijske prodajalne

– Vodja izobraževalno-informacijskega centra

– Vodja skladišča gotovih izdelkov

– Vodja službe za oblikovanje

– Vodja tehnično-informacijske službe

Kadrovski oddelek:

– Vodja kadrovske službe

– Vodja izobraževanja in razvoja kadrov

– Kadrovski referent

– Kadrovik

Logistika in skladiščenje:

– Nadzornik logistike

– Skladiščnik

– Vodja odprave blaga

– Referent nabave

– Hišni upravnik

– Hišni pomočnik

Nabava:

– Vodja nabave
– Nabavni referent

Finance in računovodstvo:

– Vodja finančne službe

– Vodja računovodstva

– Računovodja

– Knjigovodja

– Finančni analitik

– Referent osnovnih sredstev

– Finančno računovodski referent

Informatika:

– Vodja informacijske tehnologije

– Sistemski analitik

– Razvojni inženir za PC programsko opremo

– Programer

– Sistemski programer

– Sistemski inženir za komunikacije

– Sistemski inženir

– Sistemski analitik specialist

Proizvodnja in storitve:

– Načrtovalec proizvodnje

– Produktni vodja

– Vodja projektov

– Tehnični sodelavec

– Vodja gradbišča

– Tehnolog v obratu

– Preddelavec

– Tehnolog za okolje

– Varnostni inženir

– Vodja kontrole in kakovosti

– Vodja obrata

Podrobnejše opise delovnih mest si lahko pogledate na CD-romu Opisi delovnih mest in akt o sistemizaciji (Vukasović Žontar) ali na strani Zavoda za zaposlovanje RS.

VIRI IN LITERATURA:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Izjemen uspeh Walta Disneyja nikakor ni naključje. Človek, ki je veliko prispeval k razvoju animacije in tematskih parkov, je imel jasno vizijo, ko se je loteval posla. Poseben poudarek je dajal na kupčevo izkušnjo in se trudil, da pričakovanj svojih strank ne bi le dosegel, ampak jih tudi presegel. Preberite več >>

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

Kevin Harrington, ameriški podjetnik in poslovni vodja ter eden najbolj uspešnih učencev Ziga Ziglerja, razkriva 5 načel, kako prek učinkovite prodaje doseči uspeh v podjetništvu. Preberite več >>

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Projekt Mladi podjetniki, ki ga razpisuje Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, sofinancirata pa ga Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada, je v polnem zagonu, kar pomeni, da bomo do konca maja leta 2019 dobili skoraj 300 novih nadobudnih mladih podjetnikov. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Principi, ki bi se jih moral držati vsak podjetnik

Principi, ki bi se jih moral držati vsak podjetnik

Uspeh podjetnika je sestavljen iz serije odločitev in poti, ki jo je ubral v času poslovanja. Čeprav univerzalnih navodil za uspeh v podjetništvu ni, vam lahko nekatere smernice pomagajo na poti do uspeha. Preberite več >>

Startup cafe – “Slovenci bi samo razvijali, ne pa prodajali”

Startup cafe – “Slovenci bi samo razvijali, ne pa prodajali”

Junijski Startup cafe je prinesel zanimivo debato o razvoju spletnih platform, ki postajajo pomemben dejavnik v slovenskem podjetništvu. Kako iz njih razviti resen posel sta razkrila uspešna podjetnika Jan Dobrilovič iz start-upa Beeping ter Borut Markelj iz Ehrana.si. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje