Pravni vidiki agresivnega e-oglaševanja

Dejstvo je, da e-poštni marketing v Sloveniji postaja čedalje večja nadloga. Statistike so nedavno postregle s presenetljivim podatkom, da vsak Slovenec, ki uporablja e-pošto, vsak dan dobi v svoj e-poštni nabiralnik več deset promocijskih sporočil.
Pravni vidiki agresivnega e-oglasevanja

Pravni vidiki agresivnega e-oglasevanja

Ni težko izračunati, da potemtakem Slovenci vsak dan prejmemo v svoj e-poštni nabiralnik za več milijonov e-reklamnih sporočil.

Čeprav je razumljivo, da poskušajo biti podjetja v pogojih vedno večje konkurence na tržišču kar se le da prodorna in obenem stroškovno racionalna (e-poštni marketing je lahko zelo poceni), pa je potrebno po drugi strani razumeti tudi potrošnike, ki želijo uživati spletno zasebnost vsaj v tej meri, da niso izpostavljeni vsakodnevnemu “bombardiranju” z e-reklamami.

Pravni vidik e-oglaševanja

Kako je s pravno dopustnostjo e-oglaševanja? Predvsem je potrebno jasno poudariti, da je v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov RS pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP) v celoti prepovedano izvajati agresivne poslovne prakse. Med agresivne poslovne prakse zakon izrecno uvršča tudi vztrajno nadlegovanje potrošnika po elektronski pošti brez njegovega soglasja. Vendar pa isti zakon obenem omenja, da so v zvezi s to prepovedjo dopustne določene izjeme, ki jih urejajo Zakon o varstvu potrošnikov, Zakon o varstvu osebnih podatkov, Zakon o elektronskem poslovanju na trgu in Zakon o elektronskih komunikacijah.

Tokrat smo se osredotočili predvsem na zadnje dva, saj imata v odnosu do prvih dveh status specialnejšega predpisa (lex specialis) in zato nad njima prevladata. Določata predvsem naslednje:

  • pošiljatelj mora predhodno pridobiti soglasje vsakega naslovnika in
  • naslovnik ima pravico kadarkoli zavrniti nadaljnjo uporabo svojega elektronskega naslova.

Kako je z e-oglaševanjem v praksi

Ker poslovna iznajdljivost običajno prehiteva paragrafe, so nekateri podjetniki že našli način, kako še naprej ponujati svoje izdelke po e-pošti, navkljub zgornji prepovedi. To naredijo tako, da potrošnikom pošljejo e-mail reklamno sporočilo in ga istočasno obvestijo, da lahko kadar koli zahteva prekinitev pošiljanja takih e-sporočil. Po mojem mnenju taka praksa ni ravno legalna, se pa v praksi tolerira, ker pravzaprav potrošnikom ne povzroča kakšne posebne škode.

Zakon o elektronskih komunikacijah predvideva še eno izjemo od obveznosti vnaprejšnje pridobitve soglasja naslovnikov e-mail reklam. Pridobitev vnaprejšnjega soglasja namreč ni potrebna v primeru, če podjetje od kupca svojih izdelkov istočasno pridobi e-naslov. V tem primeru lahko podjetje tak e-naslov uporabi tudi za neposredno trženje svojih podobnih izdelkov ali storitev – tudi v tem primeru pa ima škarje in platno v rokah potrošnik.

Če obišče trgovino z računalniško opremo, v kateri kupi nov prenosnik, prodajalec pa mu izroči račun, istočasno pa ga še prosi, če lahko (neobvezno) izpolni obrazec z nekaterimi osebnimi podatki (telefon, e-naslov), ki je namenjen pošiljanju obvestil o ugodnih ponudbah te trgovine v prihodnosti, potem se lahko potrošnik odloči, da obrazca ne bo izpolnil in trgovcu tako prepreči pošiljanje e-mail reklamnih sporočil. Če obrazec vendarle izpolni, pa preprosto dovoli trgovcu, da mu v prihodnosti pošilja nove ponudbe po e-pošti, seveda vse dokler izrecno ne izjavi, da takih ponudb ne želi več prejemati.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Povečanje spletnega prometa: strategije za uspeh

Povečanje spletnega prometa: strategije za uspeh

V današnji digitalni dobi je spletni promet bistvenega pomena za marsikatero podjetje. Ne glede na to, ali ste bloger, lastnik spletne trgovine ali ustvarjalec vsebine, je stalen tok obiskovalcev vaše spletne strani ključnega pomena za uspeh. Na srečo obstaja več učinkovitih strategij, s katerimi lahko povečate svoj spletni promet in dosežete širše občinstvo. V tem članku bomo raziskali nekaj ključnih tehnik, ki vam bodo pomagale privabiti več prometa na vaše spletne platforme. Preberite več >>

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

Še vedno uporabljate gmail kot poslovni e-naslov?

Še vedno uporabljate gmail kot poslovni e-naslov?

Življenje brez e-pošte si je danes zelo težko predstavljati, pravzaprav lahko z gotovostjo trdimo, da je to praktično nemogoče; samo poglejte v vaš poštni predal in preverite, koliko komunikacije ste na zasebnem in poslovnem nivoju izmenjali v preteklem tednu! Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

10 učinkovitih strategij za povečanje vaše baze kontaktov

10 učinkovitih strategij za povečanje vaše baze kontaktov

Oblikovanje dobre in kakovostne baze z elektronskimi naslovi vaših (potencialnih) strank je tek na dolge proge. Baze ne boste ustvarili čez noč, za rezultate pa boste morali trdo delati. Olajšamo vam lahko prvi korak, kako ustvariti oziroma kakovostno povečati obstoječo bazo. Preberite več >>

Oznake:, , , , , , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje