Zavarovanje odgovornosti podjetnika

V Sloveniji se za sklepanje polic z zavarovanjem odgovornosti večinoma odločajo menedžerji v srednjih in velikih podjetjih, vedno pogosteje pa jih sklepajo tudi mali podjetniki. Koristi, ki iz takih zavarovanj izvirajo, namreč daleč presegajo stroške zavarovanja.
Zavarovanje odgovornosti podjetnika

Zavarovanje odgovornosti podjetnika

Dejstvo je, da je v Sloveniji zelo veliko posameznikov vstopilo v podjetniške vode nekako “na horuk”, ne da bi bili za podjetniške izzive ustrezno pripravljeni oziroma usposobljeni. Posledica tega je bila zelo veliko število stečajev podjetij, povečevanje števila brezposelnih in naraščajoče število različnih tožb (delničarjev, zaposlenih, tretjih oseb) zoper tiste, ki so z neodgovornim vodenjem podjetij drugim povzročili škodo. No, dejstvo je tudi, da bi se dalo številnim tožbam in z njimi povezanimi sodnimi postopki izogniti v primerih, če bi podjetniki imeli zavarovano svojo odgovornost za škodo.

Zavarovanje odgovornosti podjetnika

V razvitih tržnih ekonomijah je zavarovanje odgovornosti organov vodenja in nadzora že dolgo časa običajna in dobro utečena praksa in številni lastniki podjetij tako zavarovanje vodilnih postavljajo kot najosnovnejši pogoj za njihovo zaposlitev. Vedno pogosteje pa police z zavarovanjem odgovornosti sklepajo tudi mali podjetniki.

V Sloveniji se za sklepanje tovrstnih zavarovalnih polic za zdaj večinoma odločajo menedžerji v srednjih in velikih podjetjih, medtem, ko se v podjetjih z večinskim tujim kapitalom take police tako rekoč nepogrešljive. V manjših podjetjih, v katerih sta lastniška in upravljavska struktura često bolj povezani ali celo identični, je takih zahtevkov po naravi stvari manj, saj podjetniki enostavno ne čutijo potrebe, da bi zavarovali svojo odgovornost za škodo, ker mislijo, da do nje enostavno ne bo prišlo.

Žal praksa kaže, da je tako razmišljanje napačno in tudi zato vedno večje število strokovnjakov opozarja, da ne bi bilo nič narobe, če bi se taka zavarovanja začela sklepati tudi v manjših podjetjih. Koristi, ki iz takih zavarovanj izvirajo namreč daleč presegajo stroške, ki jih tako zavarovanje povzroči.

Pomemben je že psihološki vidik, saj se podjetniku s sklenitvijo zavarovalne police za zavarovanje odgovornosti poveča občutek varnosti, poleg tega pa se obenem zaščiti pred najrazličnejšimi tožbenimi zahtevki fizičnih ali pravnih oseb, do katerih bi lahko prišlo zaradi njihovega poslovanja (denimo tožbe iz naslova delovnopravnih kršitev, odškodninske tožbe zaradi škode povzročene z dejavnostjo, tožbe, ki izvirajo iz podjetnikove poklicne odgovornosti, ipd.).

Kaj zavarovanje odgovornosti pokriva

Slovenske zavarovalnice običajno ponujajo dve osnovni obliki zavarovanj odgovornosti podjetniške odgovornosti – to je zavarovanje odgovornosti članov vodenja in nadzora za fizične osebe in pa korporativno zavarovanje odgovornosti organov vodenja in nadzora. Bistvena razlika med obema oblikama odgovornosti je v tem, da je pri korporativnih zavarovanjih sklenitelj zavarovanja družba (pravna oseba), zavarovane pa so tako fizične osebe zaposlene v podjetju, kot tudi družba, kadar bi ta morala pokriti škodo v imenu fizične osebe, zaposlene v taki družbi.

Polica korporativnega zavarovanja običajno krije tudi zahtevke proti družbi, denimo v primerih, če družbo tožijo njeni delničarji. Prednost zavarovanja za fizične osebe pa je ta, da krije odgovornost zavarovanca (fizične osebe) v vseh družbah, za katere se tako kritje zahteva in celo za več funkcij (običajno do pet funkcij).

Zavarovalna polica fizični osebi običajno krije tveganje izgube osebnega premoženja, v primerih kadar družba taki osebi ne nadomesti stroškov pravdanja in poravnave in sicer za odškodninske zahtevke, vložene v obdobju, za katerega je sklenjeno zavarovanje (to obdobje je običajno eno leto, z možnostjo podaljšanja).

Zavarovalna vsota in strošek

Zavarovanje se običajno sklene za zavarovalno vsoto 250.000 ali 500.000 evrov, zavarovanci pa za tako zavarovanje plačujejo mesečno premijo od približno 40 do 120 evrov, v odvisnosti od višine zavarovalne vsote in od števila funkcij, ki jih zavarovalna polica krije. Relativno majhen strošek torej, ki podjetniku zagotavlja mirno poslovanje, brez bojazni, da bi ga utegnile nepotrebne tožbe zaradi različnih škodnih dogodkov spraviti na “kant”.

Čeprav se bo številnim malim podjetnikom morda zdel strošek, ki bi ga moral plačati za zavarovanje svoje odgovornosti odvečen in nepotreben, pa razumski argumenti tega stališča ne podpirajo. Za primer lahko navedemo primer tožbe zaposlene v nekem manjšem podjetju, ki se je ukvarjalo s prodajo telekomunikacijske opreme. Nekdanja delavka tega podjetja je tožila direktorja zaradi škode, ki ji je bila povzročena zaradi diskriminacije na delovnem mestu. Sodišče ji je prisodilo odškodnino v višini 14.500 evrov.

Če to primerjamo z mesečno premijo, ki bi jo vodilni plačeval v primeru, če bi imel zavarovano svojo odgovornost (ta v povprečju znaša 50 evrov mesečno), ugotovimo, da bi se zavarovanje še kako izplačalo skleniti.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Kako do svoje turistične agencije?

Kako do svoje turistične agencije?

Turizem zadnja leta s hitrim porastom števila ljudi, ki se odločajo za potovanja in počitnice doživlja pravi razcvet. Temu povpraševanju sledi tudi ponudba, saj se povečuje tudi število turističnih agencij. Tokrat v članku predstavljamo pogoje, ki jih mora posameznik izpolnjevati za odprtje svoje turistične agencije. Preberite več >>

Ali za opravljanje vaše dejavnosti potrebujete uporabno dovoljenje?

Ali za opravljanje vaše dejavnosti potrebujete uporabno dovoljenje?

Poslovni prostor, v katerem se bo opravljala dejavnost, oziroma objekt v katerem je poslovni prostor, mora praviloma imeti uporabno dovoljenje. V članku tokrat pojasnujemo v kakšnih primerih in pri kakšnih dejavnostih se uporabno dovoljenje zahteva in kdaj ga ni potrebno pridobiti.   Preberite več >>

Pogoji za določitev velikosti podjetja

Pogoji za določitev velikosti podjetja

Javni razpisi, ki jih objavljajo slovenska ministrstva in javne agencije ter Evropska komisija, so pogosto namenjeni podjetjem ali družbam določene velikosti. Poznamo mikro, majhna, srednja in velika podjetja. Ali poznate pogoje za določitev velikosti podjetja? Preberite več >>

Mali junaki želijo osvojiti tudi ameriški trg

Mali junaki želijo osvojiti tudi ameriški trg

Finalisti izbora Mladi podjetnik 2016, Mali junaki, so se uspešno prebili na nemški in italijanski trg. Že v letošnjem letu nameravajo s pomočjo konkretnega finančnega vložka osvojiti tudi zahtevno tržišče v Združenih državah Amerike. Preberite več >>

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

To, kar smo postali, je rezultat našega ponavljajočega ravnanja, vzorcev in navad. Že Aristotel je ugotovil, da uspeh ni stvar dejanj, ampak stvar navade. Nekaj uspešnih podjetnikov je zaupalo, katere so tiste navade, ki so njim najbolj pomagale na poti do uspeha. Preberite več >>

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje