Kako pridobiti kapital v začetkih poslovanja?

Avtor Boris Kozlevčar — 20.02.2011
Komentiraj!
Poiskati poslovnega angela, ki investira v tvoje podjetje/idejo, ni več problem. Zakaj iskati tako rešitev in kako se lotiti iskanja poslovnega angela, na kaj je treba biti pozoren in še kaj več, pa si preberite v nadaljevanju.
Kako pridobiti kapital v začetkih poslovanja?

Kako pridobiti kapital v začetkih poslovanja (Vir slike: Pixabay.com)

Kdo je poslovni angel?

Poslovni angel je bogat posameznik, ki vlaga v novonastala podjetja. Velikokrat je to oseba, ki je sama že zgradila nekaj uspešnih podjetij. Poslovni angeli so pripravljeni sprejeti večja tveganja, zahtevajo pa nadpovprečne donose. Vlagajo v fazah, ko podjetje ne more pridobiti kredita na banki in je še premalo razvito, da bi bilo zanimivo za tvegani kapital (venture capital).

Zakaj je poslovni angel najcenejša oblika kapitala v začetnih fazah?

Ko se mladi podjetnik loti ustanovitve podjetja, še nima veliko zvez in poznanstev v poslovnih vodah. Poslovni angel poleg denarne pomoči omogoči odpiranje vrat do poslovnih partnerjev, na vas prenese velikokrat dragoceno praktično znanje in izkušnje, ki jih pridobil tekom let, ter vas vključi v svoje socialno omrežje.

Kako se lotiti iskanja poslovnega angela?

  1. Izdelajte spisek želja/zahtev Kaj želite od investitorja (denar, tržne poti, odpiranje vrat, lobiranje itd.)?
  2. Kako najti poslovnega angela?Imate dve možnosti:
    • izdelajte spisek, kdo bi bil za vas zanimiv poslovni angel (konkretne osebe) in jih sami kontaktirajte.
    • najemite posrednika, ki vam pripelje želeni profil investitorjev (nekaj stane, vendar vam prihrani čas). Pazite, da izberete izkušenega posrednika z referencami. Neizkušenim podjetnikom to opcijo toplo priporočamo.
  3. Priprava gradiv za snubljenje
    • Investment Proposal (dolžine do ene A4 strani) je dokument ("prodajno pismo"), v katerem opišete idejo, kakšen problem rešujete, kako ga rešujete, kakšen trg obstaja, kakšno dodano vrednost boste ustvarili, kaj pričakujete od investitorja in kakšen izhod mu ponujate.
    • Executive Summary – povzetek za vodstvo (dolžina do dve A4 strani) je dokument, v katerem povzamete poslovni plan. Vsebinsko je deloma podoben zgornjemu, vendar tu ne gre za prodajni učinek dokumenta, pač pa za povzetek poslovnega načrta. Ključne sestavine so problem, ki ga rešujete, kako ga rešujete, kakšna je velikost trga, vizija, kdo je v ekipi (30 % odločitve bo baziralo na oceni ekipe), hitri povzetek finančnega in marketinškega plana, izhod za investitorja itd.
    • Business Planposlovni načrt (dolžina naj ne bo daljša od 25 strani brez prilog – če bo daljši, ste zapravili par priložnosti, ker investitorji nimajo časa brati romanov!) je najpomembnejši dokument. Potrebujete ga predvsem zase, saj se investitor običajno odloči, ali bo vložil, že na podlagi povzetka za vodstvo in predstavitve. Poslovni načrt naj bo vaše razmišljanje zlito na papir, ki bo čim bolj objektivno. Investitorju dajte v podpis tudi pogodbo o nerazkritju informacij (ang. NDA – Non-disclousure Agreement), preden mu izročite poslovni načrt.
  4. Kako nastopiti pred investitorjem?
  • Najprej si pripravite enominutni govor – vabo, s katero boste uspeli prepričati investitorja, da vas povabi na razgovor. Tega lahko uporabite kadar koli: na sestanku, na hodniku, na praznovanju prijateljevega rojstnega dne, kjer koli pač srečate osebo, ki je za vas potencialni investitor.
Preberite tudi: Viri financiranja podjetja.
    • Ko pridete na sestanek/razgovor, imejte pripravljeno 5-minutno prezentacijo (in daljšo 20-minutno, če ima oseba več časa). Pri predstavitvi bodite samozavestni, verjemite v svojo idejo (če vi dvomite vanjo, zakaj bi nekdo drug verjel?) ter bodite polni navdušenja - vsekakor pa kljub pritiskom ostanite profesionalni.
    • Po opravljenem sestanku nadaljujte odnos vi - ne čakajte na investitorja, da bo sedaj on prevzel pobudo!
    • Prihod poslovnega angela je kot poroka. Zato dobro razmislite, ali ste kompatibilni in ali med vami obstaja kemija. Z njim boste v dobrem in zlu.

    Članek je prispeval Boris Kozlevčar iz podjetja Inform d. o. o.

    comments powered by Disqus
    Prijavi se na e-novice!
    Najbolj brane novice