Slovenski startup, ki bo postal Google Ads za fizični svet
Na sliki prodajna ekipa, medtem ko je razvojna ekipa nastanjena v Sloveniji (Vir slike: Oosm)
Startup razvija tehnološko storitev, aplikacijo, ki omogoča, da lahko vsak zaslon spremenimo v digitalno platformo. »Lahko se uporablja za potrebe oglaševanja, interne zadeve v podjetjih, obveščanje v čakalnicah, tudi sejnih sobah, šolah in drugod,« pripoveduje Peter Bruner, eden od ustanoviteljev startupa, našemu pogovoru pa se je priključil še Matic Verbančič.
Aplikacija je zdaj namenjena večjim korporacijam, ki imajo več kot 50 zaslonov, v naslednjem mesecu pa načrtujejo vstop v e-prodajo, s čimer bodo produkt ponudili še majhnim in mikropodjetjem. »S prodajo smo začeli pred štirimi meseci, uporabnikov še ni veliko, imamo pa zato velike stranke, ki že uporabljajo našo storitev. Med njimi je tudi korporacija Aholt, ki ima na Nizozemskem in v Belgiji več kot 1.500 trgovin Albert Heijn, pa JCDecaux, ki velja za največjo out of door agencijo v Evropi. V Sloveniji so naše stranke avtohiše, SRC, pilotne postavitve postavljamo tudi drugod,« dodaja Bruner.
Oosm spremeni vsako, tudi starejšo napravo v digitalno platformo
»Pametni zasloni imajo danes svoje operacijske sisteme, v tem primeru se namesti naša aplikacija direktno na zaslon, podobno kot to naredimo pri nameščanju aplikacije na telefone,« enako lahko storimo tudi s starejšimi zasloni. »Uporabljamo naprave, enote, ki bazirajo na OS Android, kupujemo jih na Kitajskem. Našo aplikacijo dodamo na naprave, predvajalnike. Priklopimo jih na katerikoli digitalni zaslon, s čimer omogočimo nadzor kateregakoli starejšega zaslona in starejše vsebine.«
V amsterdamski pospeševalnik Rockstart je bila sprejeta ekipa Zenodys
Povezava prek nadzorne plošče v oblake, od tam tudi nadzor
Pametni zaslon oziroma naprava se prek spleta poveže z nadzorno ploščo, ki je v oblaku, od tam pa lahko na daljavo na več mestih nadziramo poljubno število zaslonov in vsebin. »Na kateremkoli digitalnem zaslonu lahko predvajamo vse, kar danes obstaja na internetu.«
Oklestiti najdrajžji del – strojno opremo
Ekipa, ki se opiše za pionirje HTML 5 signalizacije, oglaševalcem in drugim uporabnikom ponuja konvencionalno rešitev: poceni, hitro in enostavno. V primerjavi s konkurenco so kar za 60 odstotkov cenejši, saj so uspeli oklestiti najdražji del – strojno opremo -, celoto jim je uspelo »stlačiti« v napravo, primerljivo z USB ključem. Konkurenca lansira produkte v višini od 150 do 200 evrov, oni ponujajo aplikacijo za 25 evrov v obliki mesečne naročnine. Prednost za uporabnika je tudi to, da nima težav s serverji, prav tako ni več potrebe po urejanju nastavitev na računalniku.
Ekipa pravi, da so pionirji HTML 5 (Vir slike: Oosm).
»Delavca v marketinškem in oblikovalskem oddelku sta pripravila kampanjo, ki sta jo poslala IT oddelku, ki jo je razdelil čez različne zaslone. Ob tem so se pogosto našle napake, delo se je zavleklo. Kot vsa orodja, ki so centralizirana, smo tudi mi naredili eno skupno in enostavno orodje. Če marketing in dizajn ustvarita kampanjo, jo lahko zdaj še isti trenutek razpošljeta po vseh zaslonih,« razloži Bruner.
Podjetje registrirali v Londonu
Začeli so doma, člane iskali v prijateljskih in družinskih krogih, se iz s.p. prelevili v d.o.o., ki je danes pod lastništvom angleškega podjetja. Znotraj podjetja je 11 deležnikov, svoj kos pogače sta vzela tudi Startup Bootcamp in Startup Global, medtem ko trije sodelavci, dva Nizozemca in en Slovenec deleža (še) nimajo.
V iskanju polmilijonske investicije
»Podjetje je registrirano v Londonu tudi zaradi investicij. Angleški trg in njihova zakonodaja je zelo prijazna do investitorjev. V primeru izgubljene investicije se ta denar lahko uporabi kot strošek podjetja,« tako da v najboljšem primeru podjetja izgubijo 27 odstotkov investicije. Zdaj so v iskanju nove, osredotočajo se na angleški in nizozemski trg, načrtujejo, da bo sklenjena še letos. »Zbiramo okoli pol milijona evrov,« to bo obenem, če odštejemo investicijo s strani pospeševalnika, njihova prva.
Slovenka, ki povezuje slovensko idilo in nizozemsko raziskovalno žilico >>
Do partnerstva s Samsungom v treh tednih
Startup Bootcamp jim je povečal vrednost na trgu in kredibilnost, dal jim je tudi pečat kakovosti. Pa tudi kontakte (Startup Global je prisoten v 17 državah), ki so jim omogočili, da so partnerstvo s Samsungom, ki išče sodelovanja na področju digitalne signalizacije za potrebe pospeševanja prodaje zaslonov, sklenili v zgolj treh tednih. »Ko smo jim predstavili produkt, so nas zelo pohvalili, da imamo enega od boljših produktov kar se tiče digitalne signalizacije. Zdaj naše stranke zalagamo z njihovimi zasloni, oni pa nas promovirajo kot ponudnika digitalne signalizacije.«
»Pogovori z investitorji ne potekajo tako, da te sprašujejo, ali produkt dela, saj to preverijo že sami. Z njimi se pogovarjaš o prodaji, o sami investiciji,« izpostavi, kakšen pomen ima v startupovskem svetu Startup Bootcamp.
Ekipa je že v prvih tednih dosegla partnerstvo s Samsungom (Vir slike: Oosm).
V Rotterdamu pripravljajo velik projekt
Ekipa, ki na razvoju aplikacije Oosm dela zadnji dve leti in pol, ima že tri distributerje – v Sloveniji, na Balkanu, po novem še na Nizozemskem, kjer se jim odpira še en posel, o katerem Bruner še ne more vsega razkriti: »Za Rotterdam pripravljamo veliko zadevo, Queue sistem z digitalno signalizacijo. Oglaševanje za mesto, kjer bodo tudi t.i. Amber Alerti (ti so na primer v Amsterdamu prebivalce in turiste obveščali o tem, da se na ulicah pojavlja beli heroin in jih obveščali o nevarnosti, op.a.). Jayce Dechu, ulični oglaševalec na avtobusnih postajah se je obvezal, da mora spoštovati ta obvestila, tako mora mesto, kjerkoli je zaslon, objaviti Amber Alerte. Del tega bo tudi naš projekt, ki ne bo obsegal le oglaševanje, temveč bo namenjen tudi komunikaciji mesta.«
Targetirano oglaševanje tudi v fizičnem svetu
»Zase pravimo, da bomo kmalu Google Ads za fizični svet, saj bodo oglaševalci prek naše storitve izbrali različne lokacije po državi ali svetu in na primer na lokacijah, kjer se zbirajo študentje, predvajali oglas, namenjen starostni skupini od 18 do 24 let.« Trendi gredo vse bolj iz online na offline oglaševanje, v ospredju je tudi pametno oglaševanje, » ki je tisto, ki ti prikaže šminko ali kakšen drug produkt, ko ga dejansko potrebuješ«. Tega do zdaj v fizičnem svetu ni bilo mogoče narediti – vse do nastanka njihove tehnologije.
Označili so jih za vzhodno evropejske mafijce
Peter in Matic, ki se v kratkem vračata v nizozemsko prestolnico, sta spregovorila tudi o izkušnjah »tam zgoraj«: »Dokler se ne izkažeš v tujini, si označen za vzhodno evropejskega mafijca. Nizozemci, ki so brez dlake na jeziku, so nam to povedali v obraz. Ne zameriš jim, čeprav Slovenija ni v vzhodni Evropi. To smo jim povedali, povem tudi tebi, z zelo lepim stavkom. Smo bolj zahodno od Dunaja in bolj severno od Milana. Nismo vzhodna Evropa. In tako so si nas zapomnili.« Vse je drugače, ko se jim dokažeš: »Zdaj so veseli, da nas imajo.«
Naslednje leto že dobiček
Do konca leta načrtujejo več kot 1000 prodanih enot, v načrtu je tudi odprtje pisarne na Nizozemskem, naslednje leto pa pričakujejo, da bo dovolj prihodkov tudi brez investicije za pokritje plač ekipe in tekočih stroškov ter ustvarjanje dobička.