10 zanimivih prevzemov tehnoloških podjetij v preteklem letu
10 zanimivih prevzemov tehnoloških podjetij v preteklem letu
Marsikdo se v poslovne vode poda z željo, da bo po določenem času uspešno realiziral donos glede na vložena sredstva oziroma z drugimi besedami da bo uspešno realiziral podjetniško žetev (ang. Exit Strategy). Možnosti za to je več, podjetje se tako lahko odloči za javno prodajo delnic, prodajo najboljšemu ponudniku ali kaj povsem tretjega. Priporočljivo je, da podjetnik že dovolj zgodaj pripravi strategijo podjetniške žetve, saj si s tem bistveno izboljša možnosti za uspeh, skrajša sam postopek ob “exitu” ter obenem tudi poveča vrednost podjetja.
Poglejmo si 10 najbolj zvenečih prodaj podjetij v preteklem letu. Gre za uspešna podjetja, ki so bila prodana za izjemno visoke zneske.
1.) Fitbit kupil – in uničil Pebble
Pebble je z zbranimi 20 milijoni dolarjev postal najbolj uspešen projekt na Kickstarterju. Njihova nosljiva tehnologija je navdušila množice, a ni minilo dolgo, ko je Fitbit, njegov glavni konkurent, v Pebblu videl hudega tekmeca. Konec leta je zato zanj odštel 40 milijonov dolarjev, prevzel njegovo intelektualno lastnino, v svoje vrste sprejel njihove talente ter podjetje zaprl.
Pebble po prodaji konkurentu ne obstaja več (Vir slike: TheNextWeb)
2.) Mattel bo skušal napredovati skupaj s podjetjem Sproutling
Leta 1945 ustanovljeno podjetje Mattel, ki danes velja za priznanega proizvajalca igrač, je imelo kar precej težav s sledenjem napredku tehnologije. Odločili so se, da stopijo korak s časom in v ta namen so kupili mlado podjetje Sprouting, ki uspešno razvija nosljivo tehnologijo za dojenčke. Znesek, ki ga je Mattel odštel za mladi startup, do danes ni bil razkrit, govori pa se o visokih številkah.
3.) Harman bo Samsungu pomagal do vzpona
Tehnološki gigant Samsung je lani napravil enega najdražjih nakupov v letu. Za podjetje Harman, ki razvija avtomobilsko elektroniko, je odštel 8 milijard dolarjev, s tem pa si utrl pot do prevlade na področju elektronike na avtomobilskem tržišču. Samsung v to področje polaga velike upe, saj ni skrivnost, da bo avtomobilistična tehnologija v prihodnje doživela precej sprememb.
4.) Žalosten konec giganta Yahoo!
Ameriški telekomunikacijski gigant Verizon je lani naznanil odkup temeljne poslovne dejavnosti podjetja Yahoo. Internetni pionir, ki je sicer imel velike finančne težave že od zloma borze od leta 2000 dalje, je s tem zaključil svojo samostojno internetno pot. Verizon je potrdil, da bo za Yahoo odštel 4,83 milijarde dolarjev, s tem pa bo pridobil njegove internetne blagovne znamke (te uporablja več kot milijarda ljudi), elektronsko poštno storitev (ki ima preko 225 milijonov aktivnih uporabnikov), pa tudi oglaševalsko in analitičarsko spletno programsko opremo podjetja Yahoo.
Vzpon in propad giganta Yahoo! skozi čas (Vir slike: CNN Money)
5.) Walmart v borbo proti Amazonu z nakupom startupa Jet
Gre za še eno tradicionalno prodajo mladega tehnološkega podjetja gigantu. Jet je mlad startup, ki so ga tuji mediji označili za naslednika Amazona. Še preden je uradno zaživel je v zgolj treh rundah zbral okoli 220 milijonov dolarjev, skupno pa preko 500. Zdaj je del velikana Walmarta, ki je zanj odštel 3 milijarde dolarjev. Nakup startupa Jet je največji korak v boju proti Amazonu, ki ga je naredil Walmart.
6.) Microsoft se bo z vami povezoval kar preko LinkedIna
26 milijard dolarjev. Toliko je Microsoft odštel za LinkedIn, družabno omrežje za profesionalce. Gre za zgodovinsko prodajo, predvsem zaradi dveh stvari: LinkedIn je prvo veliko družabno omrežje, ki je bilo prodano enemu izmed starejših, priznanih tehnoloških gigantov; Microsoft je s tem korakom napravil svoj največji nakup, kar pomeni, da ima z LinkedInom zagotovo velike načrte. Nakup bo prinesel svetlo točko tudi LinkedInu, ki je na voljo v več kot 200 državah in ima več kot 105 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov. Analitiki menijo, da bo z Microsoftovo pomočjo vendarle postal dovolj močan za uspešen boj s podjetji, ki razvijajo podobne storitve.
7.) Združili sta se podjetji pod okriljem Elona Muska: Tesla Motors in SolarCity
Delničarji so dali zeleno luč in podjetju Tesla Motors dovolili nakup podjetja SolarCity. Ta bo pod okrilje Tesla Motors prišel za 2,6 milijarde dolarjev. Za Muska posel pomeni korak bližje k novemu cilju: združitvi Tesline tehnologije razvoja baterij in proizvodnje moči SolarCityja. V podjetju so prepričani, da bodo tako še lažje oblikovali pot do energije, ki jo bo možno shranjevati in uporabljati.
Tesla Motors in SolarCity (Vir slike: Webania.net)
8.) Ko mlajše podjetje kupi starejšega: Snapchat prevzel Bitstrips
Bitstrips, mlado podjetje, ki razvija personalizirane emoje (čustvene simbole), je dobilo novega lastnika. Zdaj je v rokah podjetja Snapchat, ki je pravzaprav mlajše od njega. Po poročanju tujih medijev naj bi Snapchat zanj odštel 100 milijonov dolarjev.
9.) Uber odštel milijone za mladi izraelski startup OTTO
Samovozeči avtomobili vse bolj polnijo strani medijev. Prihodnost, katere potencial so že prepoznali velikani, kot je na primer Uber, je v razvoju avtonomnih vozil. Prav to ameriško podjetje je že lanskega avgusta odkupilo tehnologijo izraelskega startupa OTTO, ki razvija samovozečo tehnologijo v pomoč voznikom tovornjakov (še posebej na varnostnem področju), obenem pa razvija tudi avtomatizacijo za vožnjo tovornjakov po avtocestah. Njihova tehnologija bo voznikom omogočila brezskrben počitek, medtem ko bi sistem prevzel krmilo. In cena za prevzem? 680 milijonov dolarjev za podjetje, staro manj kot leto dni.
10.) CNN taps Beme
Tudi novičarski mediji si očitno želijo odrezati svoj kos digitalne pogače. CNN je namreč lani za 25 milijonov dolarjev odkupil startup Beme, s tem pa pod svoje okrilje pridobil troje: aplikacijo za deljenje video vsebin, odličnega YouTuberja Caseyja Neistata ter njegovo 11 člansko ekipo sodelavcev. Neistat bo ostal na čelu svojega mladega podjetja, ki bo še vedno delovalo samostojno, a pod okriljem CNN-a.
Vir: TheNextWeb