Vir slike: Pixabay

Vir slike: Pixabay

3 slabe vodstvene navade, ki jih je bolje opustiti

Odpravljanje pomanjkljivosti je letošnja glavna prioriteta vseh vodij. Spremembe, ki jih je potrebno uvesti, niso nujno povezane samo z vašimi zaposlenimi. Opisujemo tri slabe navade vodilnega kadra, ki jih je treba pustiti v preteklosti, medtem ko boste s polnim zagonom hiteli novim poslovnim uspehom naproti.
Vir slike: Pixabay

Vir slike: Pixabay

Čeprav se je leto 2022 začelo podobno kot v začetku leta 2021 – porast primerov Covida in negotovost v povezavi s ponovnim odprtjem pisarn, za nekatere še občutki tesnobe glede najbolj nalezljive različice pandemije doslej. Vse to pa ne pomeni, da moramo ponoviti  tudi vodstvene napake, ki smo jih naredili leta 2021 (ali celo 2020).

Izzivi za poslovanje, ki v preteklosti niso bili problematični (predvsem težave v dobavni verigi, distribucija in kadri), so zdaj v prvi vrsti na seznamu »Popravi« mnogih vodilnih podjetij. Negotovost glede poslovanja skupaj z negotovostjo v zunanjem svetu povzroča povečan stres za vse člene podjetja, od zgoraj navzdol in ob straneh celotne organizacije. Naravna nagnjenost nas žene v smer, da se čim hitreje in učinkovito lotimo težave. Kaj pa, če to samo še poveča stres?

Veliko slabih vodstvenih vedenj je zakoreninjeno v omejeni empatiji. Pomanjkanje empatije pri vodstvu lahko prispeva k nezadovoljstvu zaposlenih.

Kaj pa razmislek o preteklosti in sprememba ukoreninjenih vzorcev, da bi dosegli boljši rezultat, ki na koncu vodi do večjega uspeha vašega podjetja? Predlagamo 3 načine, kako se znebiti slabih navad in jih zamenjati z dobrimi.

Slaba navada št. 1: izklopljene kamere

Veliko ljudi se na video klice še vedno priklaplja z izklopljenimi kamerami. Ogromno je izgovorov, neurejenega ozadja ali las do bolj utemeljenih tehničnih težav. Udeleženci se kasneje pritožujejo, da ne morejo vzpostaviti enake povezave s svojimi kolegi kot bi jo sicer osebno. Seveda tako ne gre. Vzpostavljanje odnosa in razumevanja osebe, s katero komunicirate, zahteva pozornost tako na neverbalne znake kot tudi na vsebino povedanega.

Nova navada v 2022: vklopite kamero in zahtevajte, da vsi udeleženci storijo enako

Opazili boste, da  ste bolj sposobni razumeti in biti razumljeni s strani svojih kolegov. In ne bojte se pokazati morebitnega nereda v ozadju. Tudi vi ste človek, tako kot vsi drugi.

Slaba navada št. 2: ves čas je govora samo o delu

Kar smo zares izgubili pri našem delu iz domače realnosti, so tisti spontani trenutki povezanosti. Srečevanje sodelavcev na hodniku, trkanje na vrata pisarne sodelavca za hitro vprašanje mimogrede, klepetanje v kuhinji ali ob kavnem avtomatu so izginili, orodja Slack, Teams in Zoom pa še niso ugotovili, kako bi te trenutke digitalno poustvarili.

Izgubili ste torej zmožnost, da opazujete, kako v resnici deluje vaša ekipa. Morda ste lahko zlahka ugotovili, kdaj je bil zaposleni pod stresom ali ni dal vse od sebe, ko ste bili z njim v osebnem stiku. Kako pa lahko to prepoznate zdaj?

Nova navada v 2022: vložite čas in trud v svojo ekipo

Sestanek začnite na tradicionalen način in se prvih 10-15 minut osredotočite na osebni pogovor. Postavite obsežna, raziskovalna vprašanja, kot je “Kako si?” in odgovor »dobro« naj vas ne zadovolji. »Povej mi več o tem …« je odlično nadaljevanje, ki ga lahko uporabite za spodbudo. Zaposleni morajo čutiti, da vas zanima, kako se počutijo in, da vam lahko zaupajo, ne da bi jih vi sami pri tem vodili ali jim povzročali nelagodje. In kar je najpomembneje, odprite se tudi vi in povejte drugim o sebi. Čisto v redu je, če priznate svojo zaskrbljenost zaradi naraščajočih primerov obolelih ali česa, kar se trenutno dogaja v vaši družini. Ste namreč zgled svoje ekipe, če boste delili svoje občutke s člani ekipe, bodo najverjetneje tudi oni delili svoje občutke z vami.

Slaba navada št. 3: stalni pogovori o preteklosti

Ste bili med tistimi, ki ste se opekli, ko ste zaskrbljeno govorili o »vrnitvi na delo«? Mislili ste na nadaljevanje dela iz pisarniškega okolja. Vendar je lahko veliko ljudi užaljeno nad tem izrazom, še posebej, če so trdo delali, da bi delo od doma izenačili nivoju dela v pisarni, tako zase kot delavca kot tudi za svojega delodajalca. Nekateri na ta način delajo že skoraj dve leti, a ta izraz s strani vodilnega kadra lahko delavci razumejo tako, da mora biti delo opravljeno v pisarni, če želi biti podjetje uspešno. Izsledki raziskav kažejo na to, da produktivnost večinoma ni bila okrnjena, česar so se vodilni v industriji najbolj bali. Preteklost je preteklost in pustimo jo za sabo.

Nova navada v 2022: sprejmite spremembe in oblikujte rešitve skupaj s svojimi zaposlenimi

Vzemite si čas, da boste razumeli, kaj želijo. Pomagajte jim razumeti svoje skrbi. Delite z njimi svoje skrbi glede pomanjkanja timske povezanosti, sodelovanja ali iskanja naslednje briljantne ideje. Če imate veliko breme, za katero se zdi, da visi nad vašo glavo, vam morda lahko člani ekipe pomagajo najti ustrezno rešitev. Velik odstop od preteklosti nam kaže, kako daleč je le-ta za nami. Ne boste se mogli vrniti v preteklost, lahko pa sodelujete z ostalimi, da vzpostavite novo realnost. Začnite komunicirati z ljudmi, s katerimi delate. Najsrečnejši zaposleni so namreč tisti, ki lahko prispevajo k iskanju rešitve.

Vir: www.entrepreneur.com

 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki