
Vir slike: Pixabay
Čeprav se je leto 2022 začelo podobno kot v začetku leta 2021 – porast primerov Covida in negotovost v povezavi s ponovnim odprtjem pisarn, za nekatere še občutki tesnobe glede najbolj nalezljive različice pandemije doslej. Vse to pa ne pomeni, da moramo ponoviti tudi vodstvene napake, ki smo jih naredili leta 2021 (ali celo 2020).
Izzivi za poslovanje, ki v preteklosti niso bili problematični (predvsem težave v dobavni verigi, distribucija in kadri), so zdaj v prvi vrsti na seznamu »Popravi« mnogih vodilnih podjetij. Negotovost glede poslovanja skupaj z negotovostjo v zunanjem svetu povzroča povečan stres za vse člene podjetja, od zgoraj navzdol in ob straneh celotne organizacije. Naravna nagnjenost nas žene v smer, da se čim hitreje in učinkovito lotimo težave. Kaj pa, če to samo še poveča stres?
Veliko slabih vodstvenih vedenj je zakoreninjeno v omejeni empatiji. Pomanjkanje empatije pri vodstvu lahko prispeva k nezadovoljstvu zaposlenih.
Kaj pa razmislek o preteklosti in sprememba ukoreninjenih vzorcev, da bi dosegli boljši rezultat, ki na koncu vodi do večjega uspeha vašega podjetja? Predlagamo 3 načine, kako se znebiti slabih navad in jih zamenjati z dobrimi.
Slaba navada št. 1: izklopljene kamere
Veliko ljudi se na video klice še vedno priklaplja z izklopljenimi kamerami. Ogromno je izgovorov, neurejenega ozadja ali las do bolj utemeljenih tehničnih težav. Udeleženci se kasneje pritožujejo, da ne morejo vzpostaviti enake povezave s svojimi kolegi kot bi jo sicer osebno. Seveda tako ne gre. Vzpostavljanje odnosa in razumevanja osebe, s katero komunicirate, zahteva pozornost tako na neverbalne znake kot tudi na vsebino povedanega.
Nova navada v 2022: vklopite kamero in zahtevajte, da vsi udeleženci storijo enako
Opazili boste, da ste bolj sposobni razumeti in biti razumljeni s strani svojih kolegov. In ne bojte se pokazati morebitnega nereda v ozadju. Tudi vi ste človek, tako kot vsi drugi.
Slaba navada št. 2: ves čas je govora samo o delu
Kar smo zares izgubili pri našem delu iz domače realnosti, so tisti spontani trenutki povezanosti. Srečevanje sodelavcev na hodniku, trkanje na vrata pisarne sodelavca za hitro vprašanje mimogrede, klepetanje v kuhinji ali ob kavnem avtomatu so izginili, orodja Slack, Teams in Zoom pa še niso ugotovili, kako bi te trenutke digitalno poustvarili.
Izgubili ste torej zmožnost, da opazujete, kako v resnici deluje vaša ekipa. Morda ste lahko zlahka ugotovili, kdaj je bil zaposleni pod stresom ali ni dal vse od sebe, ko ste bili z njim v osebnem stiku. Kako pa lahko to prepoznate zdaj?
Nova navada v 2022: vložite čas in trud v svojo ekipo
Sestanek začnite na tradicionalen način in se prvih 10-15 minut osredotočite na osebni pogovor. Postavite obsežna, raziskovalna vprašanja, kot je “Kako si?” in odgovor »dobro« naj vas ne zadovolji. »Povej mi več o tem …« je odlično nadaljevanje, ki ga lahko uporabite za spodbudo. Zaposleni morajo čutiti, da vas zanima, kako se počutijo in, da vam lahko zaupajo, ne da bi jih vi sami pri tem vodili ali jim povzročali nelagodje. In kar je najpomembneje, odprite se tudi vi in povejte drugim o sebi. Čisto v redu je, če priznate svojo zaskrbljenost zaradi naraščajočih primerov obolelih ali česa, kar se trenutno dogaja v vaši družini. Ste namreč zgled svoje ekipe, če boste delili svoje občutke s člani ekipe, bodo najverjetneje tudi oni delili svoje občutke z vami.
Slaba navada št. 3: stalni pogovori o preteklosti
Ste bili med tistimi, ki ste se opekli, ko ste zaskrbljeno govorili o »vrnitvi na delo«? Mislili ste na nadaljevanje dela iz pisarniškega okolja. Vendar je lahko veliko ljudi užaljeno nad tem izrazom, še posebej, če so trdo delali, da bi delo od doma izenačili nivoju dela v pisarni, tako zase kot delavca kot tudi za svojega delodajalca. Nekateri na ta način delajo že skoraj dve leti, a ta izraz s strani vodilnega kadra lahko delavci razumejo tako, da mora biti delo opravljeno v pisarni, če želi biti podjetje uspešno. Izsledki raziskav kažejo na to, da produktivnost večinoma ni bila okrnjena, česar so se vodilni v industriji najbolj bali. Preteklost je preteklost in pustimo jo za sabo.
Nova navada v 2022: sprejmite spremembe in oblikujte rešitve skupaj s svojimi zaposlenimi
Vzemite si čas, da boste razumeli, kaj želijo. Pomagajte jim razumeti svoje skrbi. Delite z njimi svoje skrbi glede pomanjkanja timske povezanosti, sodelovanja ali iskanja naslednje briljantne ideje. Če imate veliko breme, za katero se zdi, da visi nad vašo glavo, vam morda lahko člani ekipe pomagajo najti ustrezno rešitev. Velik odstop od preteklosti nam kaže, kako daleč je le-ta za nami. Ne boste se mogli vrniti v preteklost, lahko pa sodelujete z ostalimi, da vzpostavite novo realnost. Začnite komunicirati z ljudmi, s katerimi delate. Najsrečnejši zaposleni so namreč tisti, ki lahko prispevajo k iskanju rešitve.
Vir: www.entrepreneur.com