4 nasveti Steva Wozniaka za mlade podjetnike
Steve Wozniak, soustanovitelj podjetja Apple. (Vir slike: Entrepreneur)
1. Svet lahko spreminjate tudi iz ozadja
Mediji so Steva Jobsa pogosto prikazovali kot božansko vizionarsko osebo. Medtem ko je Jobs podjetje predstavljal pod žarometi, je Wozniak trdo delal. V ozadju je zgradil temelje podjetja, medtem ko je Jobs javnosti predstavljal vizijo.
Po Wozniakovih besedah je takšna razporeditev dela ustrezala obema, kar potrjuje njegovo prvo trditev: Uspeh se ne zgodi vedno pod žarometi. Če bi si oba ustanovitelja podjetja Apple želela postati slavna, nobenemu od njiju ne bi uspelo. Za uresničenje njune vizije je bilo ključno prav sodelovanje različnih kompetenc in znanj.
Nauk: Takšno prepričanje je težko osvojiti. Ustanovitelji podjetij pogosto sanjajo o tem, da se bodo nekoč pojavljali na naslovnicah revij in da bodo o njih snemali filme. Ko razmišljate, zakaj ustanavljate svoje podjetje, slava ne sme biti ključen dejavnik. Namesto tega se izogibajte prevelikemu egoizmu, saj vas lahko vaša pretirana samozavest in ponos vodita k napačnim poslovnim odločitvam.
Wozniak je na prvo mesto vedno postavljal podjetje namesto svojega ega – tako je lahko sodeloval pri oblikovanju izjemnih izdelkov.
2. Svoje delo opravljajte z navdušenjem
Wozniak v svojih javnih nastopih izžareva srečo in strast, kar je še posebej razvidno, ko govori o tehnologiji. Nedvomno sta tudi njegova pozitivna energija in navdušenje pripomogla k oblikovanju in proizvodnji tako inovativnih izdelkov.
Wozniak podjetja Apple ni soustanovil zaradi denarja; prav tako na začetku še ni imel dolgoročne vizije. Začel je le zaradi ljubezni do izbranega področja, saj je želel oblikovati izdelke, nad katerimi bi bil sam navdušen.
Nauk: Ko ustanavljate podjetje, se osredotočite na tisto, kar radi in dobro počnete. Nato poiščite stranko, ki bi bila pripravljena kupiti vaš izdelek. Ne obremenjujte se z velikostjo trga. Ko boste testirali svoje delovanje in natančneje oblikovali svojo strategijo, boste odkrili tudi načine za širitev.
Wozniak je povedal: »Moj cilj ni bil zaslužiti ogromno denarja. Moj cilj je bil ustvariti dobre računalnike.«
Pri ustanavljanju podjetja upoštevajte Wozniakove nasvete. (Vir slike: Pixabay)
3. Poiščite nekoga, s katerim lahko ustanovite podjetje kar v garaži
Veliko nadebudnih podjetnikov ustanovi podjetje iz napačnih razlogov. Raje bi bili že takoj prepoznani kot strokovnjaki in vodilni misleci na svojem področju, kot da bi se dejansko posvetili raziskovanju in spoznavanju področja ter se prepustili organskemu razvoju in rasti prepoznavnosti.
Wozniak je v pogovoru dejal: »Poiščite nekoga, ki ustvarja v svoji garaži. S takšno osebo si želite delati.«
Po Wozniakovih besedah so namreč takšni posamezniki navajeni reševati probleme. Svojemu delu se posvečajo ne glede na spodbude, ne glede na nazive, ne glede na prepoznavnost in pozornost.
Nauk: »Garažni« podjetniki se posvečajo svojemu delu, tudi ko jih nihče ne nadzoruje. In kot pravi Wozniak, ponavadi tudi bolje razrešujejo težave kot tisti, ki se lahko pohvalijo z diplomo prestižne fakultete.
4. Oblikujte ekipo, ki si želi uporabljati vaš izdelek
»Oblikujte rešitve za svoje probleme,« je kratko in jedrnato povedal Wozniak.
Ločnica med posamezniki, ki si želijo biti uspešni tehnološki inovatorji, hkrati pa nimajo nikakršne predstave o problemu, ki ga želijo rešiti, in tistimi, ki se natančno zavedajo, kaj želijo storiti, in iščejo čim bolj preproste načine za rešitev zastavljenega problema, je jasna.
Po Wozniakovem mnenju morate vedno biti slednji. Oblikovati in izdelovati morate nekaj, kar boste sami dejansko uporabljali. Nekaj, v kar sami verjamete in nad potencialnim obstojem česar v resničnem življenju ste sami navdušeni. Vse našteto velja tudi za vašo ekipo.
Nauk: Tisto, kar ustvarjate v svojem podjetju, naj rešuje vaš osebni problem in prinese dodano vrednost v vaše življenje. Če skupaj s svojo ekipo želite uporabljati svoj izdelek, ga bodo verjetno želeli uporabljati tudi drugi.
Wozniakovi nasveti so izjemno pomembni za mlade podjetnike. Konec koncev je sam ključna figura v ustanavljanju enega največjih in najpomembnejših podjetij na svetu in oblikovanju nekaterih najbolj inovativnih izdelkov svoje generacije.
Vir: Entrepreneur