4 nasveti Steva Wozniaka za mlade podjetnike

Steve Wozniak, znani soustanovitelj podjetja Apple in sodelavec Steva Jobsa, je pred kratkim v pogovoru s soustanoviteljem podjetja Nextiva Tomasom Gornyjem predstavil nekaj ključnih nasvetov za podjetnike, predvsem tiste, ki šele začenjajo svojo podjetniško pot.
4 nasveti Steva Wozniaka za mlade podjetnike

Steve Wozniak, soustanovitelj podjetja Apple. (Vir slike: Entrepreneur)

1. Svet lahko spreminjate tudi iz ozadja

Mediji so Steva Jobsa pogosto prikazovali kot božansko vizionarsko osebo. Medtem ko je Jobs podjetje predstavljal pod žarometi, je Wozniak trdo delal. V ozadju je zgradil temelje podjetja, medtem ko je Jobs javnosti predstavljal vizijo.

Po Wozniakovih besedah je takšna razporeditev dela ustrezala obema, kar potrjuje njegovo prvo trditev: Uspeh se ne zgodi vedno pod žarometi. Če bi si oba ustanovitelja podjetja Apple želela postati slavna, nobenemu od njiju ne bi uspelo. Za uresničenje njune vizije je bilo ključno prav sodelovanje različnih kompetenc in znanj.

Nauk: Takšno prepričanje je težko osvojiti. Ustanovitelji podjetij pogosto sanjajo o tem, da se bodo nekoč pojavljali na naslovnicah revij in da bodo o njih snemali filme. Ko razmišljate, zakaj ustanavljate svoje podjetje, slava ne sme biti ključen dejavnik. Namesto tega se izogibajte prevelikemu egoizmu, saj vas lahko vaša pretirana samozavest in ponos vodita k napačnim poslovnim odločitvam.

Wozniak je na prvo mesto vedno postavljal podjetje namesto svojega ega – tako je lahko sodeloval pri oblikovanju izjemnih izdelkov.

2. Svoje delo opravljajte z navdušenjem

Wozniak v svojih javnih nastopih izžareva srečo in strast, kar je še posebej razvidno, ko govori o tehnologiji. Nedvomno sta tudi njegova pozitivna energija in navdušenje pripomogla k oblikovanju in proizvodnji tako inovativnih izdelkov.

Wozniak podjetja Apple ni soustanovil zaradi denarja; prav tako na začetku še ni imel dolgoročne vizije. Začel je le zaradi ljubezni do izbranega področja, saj je želel oblikovati izdelke, nad katerimi bi bil sam navdušen.

Nauk: Ko ustanavljate podjetje, se osredotočite na tisto, kar radi in dobro počnete. Nato poiščite stranko, ki bi bila pripravljena kupiti vaš izdelek. Ne obremenjujte se z velikostjo trga. Ko boste testirali svoje delovanje in natančneje oblikovali svojo strategijo, boste odkrili tudi načine za širitev.

Wozniak je povedal: »Moj cilj ni bil zaslužiti ogromno denarja. Moj cilj je bil ustvariti dobre računalnike.«

Pri ustanavljanju podjetja upoštevajte Wozniakove nasvete. (Vir slike: Pixabay)

3. Poiščite nekoga, s katerim lahko ustanovite podjetje kar v garaži

Veliko nadebudnih podjetnikov ustanovi podjetje iz napačnih razlogov. Raje bi bili že takoj prepoznani kot strokovnjaki in vodilni misleci na svojem področju, kot da bi se dejansko posvetili raziskovanju in spoznavanju področja ter se prepustili organskemu razvoju in rasti prepoznavnosti.

Wozniak je v pogovoru dejal: »Poiščite nekoga, ki ustvarja v svoji garaži. S takšno osebo si želite delati.«

Po Wozniakovih besedah so namreč takšni posamezniki navajeni reševati probleme. Svojemu delu se posvečajo ne glede na spodbude, ne glede na nazive, ne glede na prepoznavnost in pozornost.

Nauk: »Garažni« podjetniki se posvečajo svojemu delu, tudi ko jih nihče ne nadzoruje. In kot pravi Wozniak, ponavadi tudi bolje razrešujejo težave kot tisti, ki se lahko pohvalijo z diplomo prestižne fakultete.

4. Oblikujte ekipo, ki si želi uporabljati vaš izdelek

»Oblikujte rešitve za svoje probleme,« je kratko in jedrnato povedal Wozniak.

Ločnica med posamezniki, ki si želijo biti uspešni tehnološki inovatorji, hkrati pa nimajo nikakršne predstave o problemu, ki ga želijo rešiti, in tistimi, ki se natančno zavedajo, kaj želijo storiti, in iščejo čim bolj preproste načine za rešitev zastavljenega problema, je jasna.

Po Wozniakovem mnenju morate vedno biti slednji. Oblikovati in izdelovati morate nekaj, kar boste sami dejansko uporabljali. Nekaj, v kar sami verjamete in nad potencialnim obstojem česar v resničnem življenju ste sami navdušeni. Vse našteto velja tudi za vašo ekipo.

Nauk: Tisto, kar ustvarjate v svojem podjetju, naj rešuje vaš osebni problem in prinese dodano vrednost v vaše življenje. Če skupaj s svojo ekipo želite uporabljati svoj izdelek, ga bodo verjetno želeli uporabljati tudi drugi.

Wozniakovi nasveti so izjemno pomembni za mlade podjetnike. Konec koncev je sam ključna figura v ustanavljanju enega največjih in najpomembnejših podjetij na svetu in oblikovanju nekaterih najbolj inovativnih izdelkov svoje generacije.

Vir: Entrepreneur

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Preberite več >>

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje