
5 napak, ki pogosto spremljajo mlada podjetja
Veliko napak se namreč med podjetniki začetniki pojavlja zelo pogosto, čeprav bi se jim lahko z malo truda enostavno izognili. Nekatere izmed njih lahko mlada podjetja pripeljejo tudi do propada. Poglejmo si, za katere gre.
Napaka št. 1: Izbira napačnega poslovnega partnerja
S podobno previdnostjo, kot bi izbrali svojega bodočega zakonca, moramo izbrati tudi svojega poslovnega partnerja v podjetju. Veliko strokovnjakov sicer priporoča, da ga ne iščete v krogu družine, saj lahko družinske vezi človeku nekoliko zameglijo presojo, zato je najbolje, da poiščete osebo, ki se je že izkazala kot zaupanja vredna in ki vas odlično dopolnjuje na področjih, kjer ste vi sami najšibkejši.
Napaka št. 2: Prepozna registracija blagovne znamke
Slej ko prej je v podjetju potrebno poskrbeti za zaščito intelektualne lastnine. Brez ustrezne zaščite namreč ni mogoče ali pa je zelo oteženo preprečiti drugim, da bi jo nepooblaščeno uporabljali. Da to še kako drži, potrjuje primer Roberta Kearnsa, izumitelja sodobnih avtomobilskih brisalcev, ki je v želji, da bi dokazal svoje lastništvo nad idejo, dobršen del svojega življenja preživel na sodiščih.
Napaka št. 3: Razdajanje nadzora novim poslovnim partnerjem ali investitorjem
Morda se vam zdi pametno, da bi sčasoma poslovanje (ali del poslovanja) prepustili vašim najboljšim sodelavcem, strokovnjakom iz različnih področij, toda v zgodovini se je že večkrat izkazalo, da lahko podjetje ta poteza precej stane. Vi kot ustanovitelj in izvršni direktor ste namreč tisti, ki je odgovoren za to, da so denarna sredstva v podjetju porabljena pravilno. Najverjetneje drugi z vašim denarjem namreč ne bodo ravnali tako previdno kot vi.
Napaka št. 4: Pretirano izogibanje tveganju pri pridobivanju sredstev
Precej poguma je potrebnega, da se podjetnik poda med investitorje in jih zaprosi za finančno pomoč. Toda nemalokrat je takšen korak nujen za nadaljnjo rast in širitev mladega podjetja in čeprav s seboj prinese druga tveganja, ga mora podjetnik slej ko prej opraviti. Z zbiranjem lastnih sredstev bi se podjetnik resda lahko izognil tovrstnim tveganjem, toda podjetje bi bilo predolgo v stagnaciji in sčasoma najverjetneje ne bi več bilo konkurenčno.
Napaka št. 5: Skrivanje poslovne ideje
Marsikdo v strahu, da bi mu jo ukradli, nikdar ne razkrije svoje poslovne ideje. Posledično ta ostane neuresničena, dostikrat pa se tudi izkaže, da je bila povsem napačna, kar bi lahko ugotovili že s prvim pogovorom s prijatelji ali sorodniki.