5 nasvetov vodje projekta Beer Bulli

Matej Špehar je vodja projekta Beer Bulli, ki je na platformi za množično financiranje Adrifund zbral kar 30 tisoč evrov, kar je še enkrat več od zastavljenega cilja. V zapisu na spletni strani projekta je zbral pet nasvetov, ki bi jih želel slišati še pred začetkom kampanje.
5 nasvetov vodje projekta Beer Bulli

Česa se je iz kampanje na platformi za množično financiranje naučil vodja projekta Beer Bulli? (Vir slike: Beer Bulli)

Kampanja za restavracijo razpadajočega kombija v potujočo pivnico pod imenom Beer Bulli, o kateri smo pisali tudi na našem portalu, je v mesecu in pol zbiranja sredstev na platformi za množično financiranje Adrifund zbrala več kot 30 tisoč evrov. S tem je bil zastavljeni cilj 15 tisoč evrov podvojen, ekipa, ki stoji za projektom, pa se je že lotila naslednje faze. Celotni projekt lahko spremljate prek spletne strani, Facebook strani in YouTube kanala.

Vodja projekta Matej Špehar je v daljšem zapisu na spletni strani Beer Bulli pred kratkim predstavil pet nasvetov, za katere bi po lastnih besedah »ubijal, da bi jih vedel že pred štartom crowdfunding kampanje Beer Bulli«. V nadaljevanju povzemamo njegove ugotovitve, ki so lahko koristno vodilo za vsakogar, ki se pripravlja na zagon kampanje za množično financiranje na kateri koli od specializiranih platform.

1. Najbolj pomembna je zgodba in transparentnost

Seveda za zagon projekta potrebujete idejo, vendar ta ni najbolj pomembna. Špehar tako zapiše: »Naša ideja je oldtimerja, kultni VW kombi spremeniti v potujočo pivnico. Ideja je sicer super kul, sliši se odbito, ampak brez zgodbe bi pogorela.«

V oblikovanje zgodbe so člani ekipe Beer Bulli že takoj vključili svoje sledilce, saj so se skupaj z njimi podali v iskalno akcijo za potencialno vozilo. Izjemno veliko podpornikov je privabila zgodba iskanja in reševanja vozila z zanimivo zgodovino, ki jo prikazuje spodnji video: »Prav ta nesrečna štorija reševanja je zbudila ljudi. Kombi ni pripeljan iz Brazilije, Amerike, Grčije, Nemčije, kot so predlagali mnogi, legendarni kombi ima burno, kar je najbolj pomembno, slovensko zgodovino.«

YouTube

Poleg tega je izjemnega pomena tudi transparentnost – pred svojimi podporniki ne smete skrivati ničesar, saj so v vaš projekt vložili svoj denar. Zato imajo pravico vedeti vse, tudi tisto »kar bi morda najraje zamolčali«. Celoten projekt Beer Bulli zato zdaj poteka na očeh javnosti, saj so vsi podatki objavljeni na spletni strani, člani ekipe pa so se odločili tudi za snemanje spletne serije.

2. Najbolj pomembna je baza ljudi

Morda se vam zdi, da bo vaš projekt uspešen, saj vaši Facebook strani sledi že 1000 ljudi, vsak od sodelujočih ima po nekaj sto prijateljev, nekateri pa bodo vašo zgodbo spravili tudi v medije. Špehar odsvetuje zanašanje na takšne izračune: »Pozabite takšno matematiko. Če od vseh ljudi, ki jih dejansko dosežete na spletu ali v živo, dobite 1% podpore imate že visok odstotek. A skoraj gotovo bo manjši.«

Vodja projekta Beer Bulli tako priporoča, da se na svoje prijatelje obrnete neposredno, ena na ena: »Kljub vašim objavam na FB, TW, IG, blogu, je daleč najbolj učinkovita komunikacija z vsakim posamezno. Bodisi v živo, na pivu (časovno potratno, a zanesljivo) ali pa preko Viberja, SMSa, FB klepeta, Skypa.«

Promocija prek Facebook in klasičnih medijev je seveda pomembna, vendar pa se morate posvetiti posameznikom – šele nato se bodo odločili, da vas ne bodo podprli samo z všečkom, ampak tudi z nekaj evri. »Verjemite, komunikacija ena na ena je glavna pri celem projektu, vse ostalo je zgolj šov,« tako poudarja Špehar.

3. Najbolj pomemben je timing

Za vsako uspešno zgodbo se skriva dolgoročno načrtovanje, nešteto vloženih ur, ogromno energije in truda. Nič se ne zgodi čez noč. »Vas zanima kdaj smo štartali z Beer Bullijem? Naša www domena in FB stran bosta v teh dneh stari točno eno leto,« pravi Špehar.

Celotno zgodbo projekta Beer Bulli lahko raziščete na njihovi spletni strani – od odločitve, da bo osrednji fokus kombi, ne pivo, do iskanja primernega vozila, načrtovanja in pridobivanja prepoznavnosti in medijske podpore do uspešno izvedene kampanje in nadaljnjih faz, ki še sledijo.

»Ljudje smo iz vseh strani bombardirani z rafali informacij. In človek je razvil obrambni mehanizem, dela močno selekcijo kaj bo spustil naprej. Če niste odkrili zdravila za raka boste potrebovali veliko dlje, da boste pri ljudeh dobili njihovo pozornost,« je zapisal Špehar. »Zatorej potrebujete čas in pravo strategijo.«

Avtor zapisa vsem tistim, ki razmišljate o zagonu kampanje za množično financiranje, priporoča tudi, da razmislite o tem, katero platformo boste izbrali, saj ima vsaka svoje značilnost, prednosti in pomanjkljivosti. Premislite o tem, katera je najbolj primerna za vaš projekt.

Poleg tega Špehar opozarja tudi na pomembnost natančnih priprav: »Ne skačite torej takoj v akcijo. Vzemite si čas, pripravite vse potrebno za kampanjo. Vsega itak ne boste mogli, čisto pripravljeni ne boste nikoli, a poizkusite čim več narediti pred štartom. Ker ko enkrat kampanja štarta, poti nazaj ni. Ni popravnega izpita, ni ponovnega štarta

Kombi Beer Bulli pred restavracijo. (Vir slike: Beer Bulli)

4. Najbolj pomembna je ekipa

Nobenega projekta ne morete izpeljati sami, saj vključuje ogromno dela: »Pripravite se na pravo garanje.« Po Špeharjevih besedah potrebujete »kreativca, ki bo naredil zgodbo«, ki jo boste počasi in v primernih odmerkih predstavljali svoji ciljni publiki. Poleg tega je pomemben član ekipe nekdo, »ki je doma v marketingu, ki obvlada mailing, družabna omrežja, pisanje besedil, postavljanje spletnih strani, ima kontakte do urednikov klasičnih medijev, stik s spletnimi influencerji«.

Potrebujete tudi osebo, ki bo hodila na sestanke s potencialnimi podporniki oziroma pokrovitelji; nekoga, ki se je osredotočil tako na uspešne kot neuspešne kampanje na platformah za množično financiranje. Pozabiti pa ne smete niti na tehnično ekipo – strokovnjaka za video vsebine, grafičnega oblikovalca … Pri tem se morate vprašati, ali je vaša ekipa »kredibilna, ve kaj počne in zna to povedati tudi v kamero, foto objektiv, preliti v besede«.

5. Najbolj pomemben je pogum

»Ne obupajte pred prvo prepreko, trma je obvezna oprema takšnih projektov. So trenutki, ko ste prepričani, da je šlo vse po zlu, ko ne kaže najbolje, ko je katastrofa pred vrati. A problemi so zato, da se rešijo. Ne smete obupati. Ker na koncu bo vse OK. Če še ni OK, potem še ni konec. Tudi, če na koncu pogorite, vzdignite glavo in se iz te izkušnje nekaj naučite,« je še zapisal Špehar.

Celoten zapis, v katerem Matej Špehar predstavi še nekaj statistik v povezavi s kampanjo Beer Bulli, lahko preberete na povezavi, projektu Beer Bulli pa lahko sledite prek spletne strani, Facebook strani in YouTube kanala. Prvo epizodo spletne serije Vrnitev odpisanega si lahko ogledate tudi v spodnjem videu. 

YouTube

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>


Zakaj uveljavljena podjetja ne posegajo po množičnem financiranju?

Zakaj uveljavljena podjetja ne posegajo po množičnem financiranju?

Lahko pretresi na področju kriptovalut in kriptožetonov ponovno prebudijo zanimanje za množično financiranje na platformah, kot sta Kickstarter in Indiegogo? Preberite več >>

Moderna, trajnostna in okolju prijazna božična YELKA

Moderna, trajnostna in okolju prijazna božična YELKA

Te dni na Kickstarterju poteka slovenska kampanja za projekt YELKA. Gre za inovativno božično jelko, ki jo lahko uporabljate leta in leta. Izdelana je iz slovenskega lesa. Preberite več >>

Organicer – pametni rokovnik, ki je požel uspeh na Kickstarterju

Organicer – pametni rokovnik, ki je požel uspeh na Kickstarterju

Slovenski projekt Organicer je pametni rokovnik, ki omogoča pretvorbo fizičnih zapiskov v digitalno obliko. S tem uporabnikom olajša organizacijo časa. Kampanja je postavljen cilj dosegla že v 10 dneh. Preberite več >>

Cryptomania – zabavna in poučna družabna igra o kriptovalutah

Cryptomania – zabavna in poučna družabna igra o kriptovalutah

Na Kickstarterju lahko podprete nov slovenski projekt. Če si želite razširiti obzorja na področju trgovanja s kriptovalutami, zraven pa se še zabavati, je družabna igra Cryptomania kot nalašč za vas. Preberite več >>

PlantRay je prava rešitev za pozabljivce zalivanja rož

PlantRay je prava rešitev za pozabljivce zalivanja rož

Imate težave z odmiranjem rož? Pametni opomnik za zalivanje rastlin PlantRay, ki so ga razvili slovenski inovatorji, bo poskrbel, da vaše rože ne bodo nikoli več uvenele. Preberite več >>

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Slovenski projekt "I AM PANDA" začenja svojo pot na Kickstarterju. S svojo humanitarno in ekološko noto želita mlada slovenska podjetnika Klemen Puh in Rok Setnikar v svet krutega kapitalizma vnesti vsaj malo sočutja. Preberite več >>

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

Slovensko podjetje Oxcert, ki je razvilo prvi protokol za upravljanje nedenarnih sredstev na blockchainu, je s prodajo kriptožetonov zbralo 10 milijonov dolarjev. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Vse za podjetje