5 nasvetov vodje projekta Beer Bulli

Avtor — 08.05.2017
Matej Špehar je vodja projekta Beer Bulli, ki je na platformi za množično financiranje Adrifund zbral kar 30 tisoč evrov, kar je še enkrat več od zastavljenega cilja. V zapisu na spletni strani projekta je zbral pet nasvetov, ki bi jih želel slišati še pred začetkom kampanje.
5 nasvetov vodje projekta Beer Bulli

Česa se je iz kampanje na platformi za množično financiranje naučil vodja projekta Beer Bulli? (Vir slike: Beer Bulli)

Kampanja za restavracijo razpadajočega kombija v potujočo pivnico pod imenom Beer Bulli, o kateri smo pisali tudi na našem portalu, je v mesecu in pol zbiranja sredstev na platformi za množično financiranje Adrifund zbrala več kot 30 tisoč evrov. S tem je bil zastavljeni cilj 15 tisoč evrov podvojen, ekipa, ki stoji za projektom, pa se je že lotila naslednje faze. Celotni projekt lahko spremljate prek spletne strani, Facebook strani in YouTube kanala.

Vodja projekta Matej Špehar je v daljšem zapisu na spletni strani Beer Bulli pred kratkim predstavil pet nasvetov, za katere bi po lastnih besedah »ubijal, da bi jih vedel že pred štartom crowdfunding kampanje Beer Bulli«. V nadaljevanju povzemamo njegove ugotovitve, ki so lahko koristno vodilo za vsakogar, ki se pripravlja na zagon kampanje za množično financiranje na kateri koli od specializiranih platform.

1. Najbolj pomembna je zgodba in transparentnost

Seveda za zagon projekta potrebujete idejo, vendar ta ni najbolj pomembna. Špehar tako zapiše: »Naša ideja je oldtimerja, kultni VW kombi spremeniti v potujočo pivnico. Ideja je sicer super kul, sliši se odbito, ampak brez zgodbe bi pogorela.«

V oblikovanje zgodbe so člani ekipe Beer Bulli že takoj vključili svoje sledilce, saj so se skupaj z njimi podali v iskalno akcijo za potencialno vozilo. Izjemno veliko podpornikov je privabila zgodba iskanja in reševanja vozila z zanimivo zgodovino, ki jo prikazuje spodnji video: »Prav ta nesrečna štorija reševanja je zbudila ljudi. Kombi ni pripeljan iz Brazilije, Amerike, Grčije, Nemčije, kot so predlagali mnogi, legendarni kombi ima burno, kar je najbolj pomembno, slovensko zgodovino.«

YouTube

Poleg tega je izjemnega pomena tudi transparentnost – pred svojimi podporniki ne smete skrivati ničesar, saj so v vaš projekt vložili svoj denar. Zato imajo pravico vedeti vse, tudi tisto »kar bi morda najraje zamolčali«. Celoten projekt Beer Bulli zato zdaj poteka na očeh javnosti, saj so vsi podatki objavljeni na spletni strani, člani ekipe pa so se odločili tudi za snemanje spletne serije.

2. Najbolj pomembna je baza ljudi

Morda se vam zdi, da bo vaš projekt uspešen, saj vaši Facebook strani sledi že 1000 ljudi, vsak od sodelujočih ima po nekaj sto prijateljev, nekateri pa bodo vašo zgodbo spravili tudi v medije. Špehar odsvetuje zanašanje na takšne izračune: »Pozabite takšno matematiko. Če od vseh ljudi, ki jih dejansko dosežete na spletu ali v živo, dobite 1% podpore imate že visok odstotek. A skoraj gotovo bo manjši.«

Vodja projekta Beer Bulli tako priporoča, da se na svoje prijatelje obrnete neposredno, ena na ena: »Kljub vašim objavam na FB, TW, IG, blogu, je daleč najbolj učinkovita komunikacija z vsakim posamezno. Bodisi v živo, na pivu (časovno potratno, a zanesljivo) ali pa preko Viberja, SMSa, FB klepeta, Skypa.«

Promocija prek Facebook in klasičnih medijev je seveda pomembna, vendar pa se morate posvetiti posameznikom – šele nato se bodo odločili, da vas ne bodo podprli samo z všečkom, ampak tudi z nekaj evri. »Verjemite, komunikacija ena na ena je glavna pri celem projektu, vse ostalo je zgolj šov,« tako poudarja Špehar.

3. Najbolj pomemben je timing

Za vsako uspešno zgodbo se skriva dolgoročno načrtovanje, nešteto vloženih ur, ogromno energije in truda. Nič se ne zgodi čez noč. »Vas zanima kdaj smo štartali z Beer Bullijem? Naša www domena in FB stran bosta v teh dneh stari točno eno leto,« pravi Špehar.

Celotno zgodbo projekta Beer Bulli lahko raziščete na njihovi spletni strani – od odločitve, da bo osrednji fokus kombi, ne pivo, do iskanja primernega vozila, načrtovanja in pridobivanja prepoznavnosti in medijske podpore do uspešno izvedene kampanje in nadaljnjih faz, ki še sledijo.

»Ljudje smo iz vseh strani bombardirani z rafali informacij. In človek je razvil obrambni mehanizem, dela močno selekcijo kaj bo spustil naprej. Če niste odkrili zdravila za raka boste potrebovali veliko dlje, da boste pri ljudeh dobili njihovo pozornost,« je zapisal Špehar. »Zatorej potrebujete čas in pravo strategijo.«

Avtor zapisa vsem tistim, ki razmišljate o zagonu kampanje za množično financiranje, priporoča tudi, da razmislite o tem, katero platformo boste izbrali, saj ima vsaka svoje značilnost, prednosti in pomanjkljivosti. Premislite o tem, katera je najbolj primerna za vaš projekt.

Poleg tega Špehar opozarja tudi na pomembnost natančnih priprav: »Ne skačite torej takoj v akcijo. Vzemite si čas, pripravite vse potrebno za kampanjo. Vsega itak ne boste mogli, čisto pripravljeni ne boste nikoli, a poizkusite čim več narediti pred štartom. Ker ko enkrat kampanja štarta, poti nazaj ni. Ni popravnega izpita, ni ponovnega štarta

Kombi Beer Bulli pred restavracijo. (Vir slike: Beer Bulli)

4. Najbolj pomembna je ekipa

Nobenega projekta ne morete izpeljati sami, saj vključuje ogromno dela: »Pripravite se na pravo garanje.« Po Špeharjevih besedah potrebujete »kreativca, ki bo naredil zgodbo«, ki jo boste počasi in v primernih odmerkih predstavljali svoji ciljni publiki. Poleg tega je pomemben član ekipe nekdo, »ki je doma v marketingu, ki obvlada mailing, družabna omrežja, pisanje besedil, postavljanje spletnih strani, ima kontakte do urednikov klasičnih medijev, stik s spletnimi influencerji«.

Potrebujete tudi osebo, ki bo hodila na sestanke s potencialnimi podporniki oziroma pokrovitelji; nekoga, ki se je osredotočil tako na uspešne kot neuspešne kampanje na platformah za množično financiranje. Pozabiti pa ne smete niti na tehnično ekipo – strokovnjaka za video vsebine, grafičnega oblikovalca … Pri tem se morate vprašati, ali je vaša ekipa »kredibilna, ve kaj počne in zna to povedati tudi v kamero, foto objektiv, preliti v besede«.

5. Najbolj pomemben je pogum

»Ne obupajte pred prvo prepreko, trma je obvezna oprema takšnih projektov. So trenutki, ko ste prepričani, da je šlo vse po zlu, ko ne kaže najbolje, ko je katastrofa pred vrati. A problemi so zato, da se rešijo. Ne smete obupati. Ker na koncu bo vse OK. Če še ni OK, potem še ni konec. Tudi, če na koncu pogorite, vzdignite glavo in se iz te izkušnje nekaj naučite,« je še zapisal Špehar.

Celoten zapis, v katerem Matej Špehar predstavi še nekaj statistik v povezavi s kampanjo Beer Bulli, lahko preberete na povezavi, projektu Beer Bulli pa lahko sledite prek spletne strani, Facebook strani in YouTube kanala. Prvo epizodo spletne serije Vrnitev odpisanega si lahko ogledate tudi v spodnjem videu. 

YouTube

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Na Kickstarterju se bo v kratkem zaključilo zbiranje sredstev za slovenski projekt Wibe, inovativen nosljiv športni pripomoček za krepitev mišic celotnega telesa. Projekt lahko podprete še do 26. julija. Preberite več >>

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kickstarter kampanja za posodo za pripravo sira Kefirko je uspešno zaključena! Podjetje Borgla je v drugi tovrstni kampanji na platformi za množično financiranje podprlo skoraj tri tisoč posameznikov. Če želite naročiti posodo, lahko prednaročilo opravite prek platforme Indiegogo. Preberite več >>

Taronska skrivnost na Adrifundu

Taronska skrivnost na Adrifundu

Na Adrifundu se predstavlja nov slovenski projekt: avtorica Maja Mlakar zbira sredstva za izdajo svojega mladinskega romana z naslovom Taronska skrivnost. V le nekaj dneh je dosegla že več kot polovico zastavljenega cilja, podprete pa jo lahko še do konca julija. Preberite več >>

Pridružite se rastlinski revoluciji!

Pridružite se rastlinski revoluciji!

Slovensko podjetje Avokado je razvilo osem različnih okusov tofuja, ki ga tržijo pod blagovno znamko I Like Tofu. Blagovna znamka je že prisotna v 100 trgovinah v Sloveniji in Italiji, zdaj pa je ekipa vzpostavila kampanjo za množično investiranje na platformi Conda. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Pravni fokus: Možnosti za množično financiranje (crowdfunding)

Pravni fokus: Možnosti za množično financiranje (crowdfunding)

Crowdfunding oziroma množično financiranje je alternativni način financiranja poslovnih idej, ki vodijo do uspešnega zagona podjetja. Uporabniku omogoča, da s pomočjo spletne platforme doseže potencialne investitorje in s tem zbere znesek, ki mu pomaga pri ustanovitvi in/ali zagonu podjetja. Preberite več >>

Na izlet s PiPijem!

Na izlet s PiPijem!

Področje ekonomije delitve je v zadnjem času izjemno priljubljeno tako v tujini kot tudi v Sloveniji. Pred kratkim je tako zaživela spletna platforma za t. i. peer to peer car sharing z imenom PiPi. Spregovorili smo z Uršo Hribernik, ki nam je predstavila zanimiv projekt. Preberite več >>

Individualizirana nega kože iz Alp

Individualizirana nega kože iz Alp

Slovenska kozmetična blagovna znamka AlpStories se osredotoča na kozmetične izdelke, ki so narejeni v skladu z edinstvenimi željami in potrebami vsakega posameznika. S kampanjo množičnega investiranja želi AlpStories vnesti individualnost tudi na avstrijski kozmetični trg. Preberite več >>

Dobro jutro, svet iger!

Dobro jutro, svet iger!

"Že stari Rimljani so rekli: Kruha in iger!" Tako je zvenel uvodni stavek v prvo sredino jutro v maju, v prijetni, a še rahlo zaspani atmosferi Svetovne kavarne Sputnik. Z mesečnim dogodkom Startup Cafe smo se ob vonju kave prebudili v svet iger. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje