7 lekcij najboljših govorcev na svetu

Kaj imajo skupnega odlični govorci? Njihove predstavitve in govori so popolnoma drugačni od povprečnih. Česa se lahko naučimo od njih?
7 lekcij najboljših govorcev na svetu

7 lekcij najboljših govorcev na svetu. (Vir slike: Pixabay.com)

Če imate odlično poslovno idejo, jo morate investitorjem znati predstaviti in prodati. Predstavitve pa niso primerne zgolj za startup podjetja, pomembne so tudi za vse ostale, ki želijo s svojim govorom navdihniti, motivirati ali zgolj prodati. V nadaljevanju vam predstavljamo 7 lekcij govorcev, ki se lahko kvalificirajo kot najboljši na svetu. Med njimi so Scott Harrison in Gary Vaynerchuck ter preminuli Steve Jobs.

“To je dan, ki sem ga čakal dve leti in pol. Vsake toliko časa se pojavi kakšen revolucionaren izdelek in spremeni vse.” Tako je januarja leta 2007 Steve Jobs predstavil iPhone v eni izmed najboljših predstavitev izdelka v zgodovini človeštva. Seveda, iPhone je bil revolucionaren izdelek, vendar to ni bil razlog, zakaj je na tisoče ljudi čez noč “kampiralo” pred vrati trgovin. Takšen uspeh ljubitelji blagovne znamke Apple pripisujejo predvsem Jobsovemu edinstvenemu stilu predstavitve.

Jobs je namreč uspel klasično, dolgočasno in tehnično predstavitev spremeniti v zgodbo z junaki, zlobneži, s podporno zasedbo in čudovitimi kulisami. Marsikdo, ki je prvič poslušal Jobsovo predstavitev, je dogodek opisal kot neverjetno izkušnjo.

4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>

Da ne bo pomote, Jobs ni bil edini odličen govorec. Podjetnikov, predavateljev in direktorjev, ki se kvalificirajo kot odlični govorci, je še veliko, na primer Gary in Scott:

  • Ustanovitelj in direktor dobrodelne organizacije charity: water Scott Harrison je na dogodku LeWeb Paris v decembru 2012 spravil v jok ogromno ljudi v dvorani in požel stoječ in buren aplavz, kar se le redko pripeti na tehnični konferenci.
  • Lansko leto na dogodku INBOUND, ki je eden izmed največjih marketinških dogodkov na svetu, je Gary Vaynerchuck pred 2.800 ljudmi ob 9. uri zjutraj imel 45 minut dolgo predstavitev brez vsakršne prezentacije, slike ali drugih pripomočkov. Ljudje so mu sledili, ga poslušali, ga spodbujali, mu sledili, tvitali in se z njim smejali.

Predstavljamo vam 7 lekcij najboljših govorcev na svetu, ki jih lahko uporabite pri vaši naslednji predstavitvi.

Lekcija #1: Začnite s papirjem in ne s programom za izdelavo prezentacije

Samo pomislite – kako ste začeli, ko ste nazadnje pripravljali govor? Ste si najprej na kos papirja skicirali zgodbo, ki jo želite povedati? Ste nato pričeli v zgodbo vnašati pomembne podatke, primere in zapisali pomožne točke? Ste izbrali jasno sporočilo, ki si ga bo publika zapomnila, ne da bi brala prepise in povzetke vašega govora?

Po vsej verjetnosti ne. Če ste takšni kot večina, potem ste večer pred govorom odprli program za izdelavo prezentacije (kot so npr. Impress, Prezi, PowerPoint ali Google Presentation), združili nekaj različnih prezentacij s preteklih konferenc in predstavitev, dodali nekaj slik in na hitro ponovili, kaj boste povedali.

Še preden se lotite izdelave prezentacije, skicirajte na kos papirja zgodbo, ki jo želite povedati.

Najprej napišite natančen načrt poteka zgodbe, nato napišite scenarij, dodajte obliko in na koncu veliko vadite.

Strokovnjaki za komunikacijo, ki so sodelovali tudi z Alom Gorom, menijo, da je v dober govor, ki traja 1 uro, treba vložiti približno 30 ur raziskovalnega dela, organizacije, skiciranja, oblikovanja zgodbe in pisanja scenarija.

Lekcija #2: Svojo zgodbo povejte v 3 dejanjih

Večina predstavitev in govorov poteka nekako takole:

  • Kdo sem?
  • Kaj delam (s čim se ukvarja moje podjetje)?
  • Kako se moj produkt/podjetje/poslovna ideja razlikuje od ostalih?
  • Zakaj kupiti/investirati/podpreti mojo idejo?

Odlični govorci v nasprotju z zgoraj naštetimi alinejami upoštevajo pripoved zgodbe (z junaki, zlobneži in živahnimi igralci) v 3 dejanjih:

  • priprava terena,
  • konfrontacija in
  • rešitev (kot lahko vidite na spodnji sliki).

Lekcija #3: Slika pove več kot tisoč besed

Mnoge raziskave so že dokazale, da se ljudje hitreje naučimo oziroma si nekaj zapomnimo s pomočjo slik. Tako si informacijo, ki je predstavljena v obliki slike, ljudje bolj učinkovito zapomnimo kot tisto v obliki besede.

Kaj to pomeni za vas? Vsekakor boste porabili več časa za iskanje dobrih slik, ki bodo nadomestile vaše besedilo. In nikar ne skrbite, da bo trud zaman, saj boste z dobrimi slikami dosegli maksimalen efekt.

Slike so zelo močno orodje – uporabite jih.

Lekcija #4: Čustva vzbudijo pozornost

Praktično vsaka predstavitev se opira na določene podatke, ki so nujni za razumevanje problema in rešitve, ki jo govorec ponuja. Kljub temu pa zgolj podatki niso vedno dovolj.

Samo pomislite: če bi bile zgolj informacije dovolj, da bi spremenili mnenje ljudi in njihovo obnašanje, potem nihče ne bi kadil. Organizirana verstva ne bi imela nobenih privržencev. In kdo pri zdravi pameti bi imel spolni odnos s tujcem brez potrebne zaščite? Jasno je, da smo ljudje bitja, ki se ne opirajo zgolj na logično razmišljanje.

Dogodek, nabit s čustvi, si ljudje zapomnimo dlje časa in se ga spomnimo bolj natančno.

Čustva so kot utripajoči neonski znaki, ki našim možganom pravijo “Zapomni si to!”, zato poskrbite, da bo vaša predstavitev vsebovala poleg golih dejstev tudi čustva. Če boste v publiki vzbudili čustva, si bo ta bolj podrobno in za dlje časa zapomnila vašo predstavitev.

Lekcija #5: Uporabljajte preproste besede

Steve Jobs bi lahko predstavil iPod nekako takole: “Danes vam predstavljamo nov prenosni predvajalnik glasbe, ki tehta zgolj 0,18 kg, ki je velik približno toliko kot konzerva sardin in ima obsežne zmogljivosti, dolgo življenjsko dobo baterije in prenos hiter kot strela.” Vendar tega ni storil.

Opisal ga je takole: “iPod: 1.000 pesmi v vašem žepu.”

Prav tako bi na predstavitvi prenosnika MacBook Air Jobs lahko povedal veliko tehničnih lastnosti izdelka, vendar se je odločil stvari poenostaviti in je dejal: “Kaj je MacBook Air? V enem stavku je to najtanjši prenosni računalnik na svetu.”

Jobs se je na predstavitvah izdelkov izogibal zapletenim tehničnim in žargonskim izrazom. Namesto tega se je zanašal na preprost, jasen in neposreden jezik, ki si ga lahko publika enostavno zapomni, enostavno razume in se ga brez problema napiše na Twitter.

Če želite prepričati svojo publiko, potem uporabite kar se da preprost jezik. Poskrbite, da bo vaše glavno sporočilo konsistentno in trdno ter nikar ne pozabite uporabljati živahnih prispodob in analogij.

Lekcija #6: Izogibajte se alinejam

Morda težko verjamete, ampak Jobs ni nikoli uporabljal alinej. Niti ene same. Nikoli. Namesto tega je v prezentaciji raje uporabil kakšno sliko, besedo ali frazo.

Avtor knjige Really Bad PowerPoint Seth Godin razloži: “Takoj ko na zaslonu prikažete alineje, publiki sporočate, da je to nekaj, kar si je treba zapisati, ni pa treba, da zdaj sledi temu.” Že precej raziskav je pokazalo, da alineje in golo besedilo nista učinkovit način predstavitve.

Naslednjič, ko vas bo zamikalo, da bi v prezentacijo vključili veliko teksta in alinej, raje sledite pravilu Leonarda Da Vincija: “Preprostost je najvišja oblika prefinjenosti.”

Lekcija #7: Vadite, vadite

Če smo v prvi lekciji opozorili, da je za pripravo dobre predstavitve ali govora potrebnih 30 ur raziskav, skiciranja, načrtovanja in pregledovanja, potem morate naslednjih 30 ur dela vložiti v preprosto, vizualno bogato in malo besedno prezentacijo brez alinej. Zadnjih 30 ur dela pa naj ostane za vajo.

Kdaj ste nazadnje porabili 30 ur za pripravo na govor oziroma predstavitev?

Morda se vam zdi, da pretiravamo s številom ur, vendar imejte v mislih, da nihče ne doseže popolnosti z malo vaje. Če želite zares napraviti vtis na publiko, potem morate biti pripravljeni žrtvovati veliko svojega časa za pripravo odlične predstavitve.

Vir: blog.hubspot.com

4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop. Preberite več >>


Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop. Obstajajo pa iztočnice, s katerimi si lahko pomagate in postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Preberite več >>

5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku pomagajo pri samopromociji in povezovanju, zato le redki zavrnejo priložnost za javni nastop. Preberite več >>

Skrivnosti javnega nastopanja

Skrivnosti javnega nastopanja

Za obrazom Simona Sineka, enega najbolj priljubljenih predavateljev na konferencah TED, se skriva sramežljiv človek, ki je v svoj uspeh vložil na stotine ur treningov in učenja o javnem nastopanju. Preberite več >>

5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

Ste se kdaj, ko ste navdušeno spremljali TED govore, vprašali, zakaj so govorci samozavestni, znajo z besedami in pustijo tako močan pečat pri slušateljih? Preberite več >>

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost, vzpostavimo kredibilnost in motiviramo občinstvo k poslušanju, pravi Darlen Price. Preberite več >>

Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših piscev govorov na svetu. V karieri je napisal nešteto govorov za politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in pisanjem govorov za podjetnike. Preberite več >>

Kako premagati strah pred javnim nastopanjem?

Kako premagati strah pred javnim nastopanjem?

Ogromno ljudi občuti strah pred javnim nastopanjem. Kaj lahko storimo, da ga premagamo in postanemo samozavestnejši v javnem nastopanju? Preberite več >>

Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Veliko razmišljamo o tem, kaj bomo povedali, premalokrat pa, kako bomo to povedali. Če želite, da bo vaše sporočilo učinkovito, se izogibajte naslednjim spodrsljajem. Preberite več >>

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

Imate priložnost, da se vpišete na posebno listo obveščanja o 4-tedenskem treningu javnega nastopanja. Z vpisom si zagotovite EDINSTVENO in ČASOVNO OMEJENO ceno, ki je po preteku ponudbe ne bo mogoče dobiti nikjer na našem portalu. Berite dalje! Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje