7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov.
Spori v zvezi z blagovno znamko (Vir: Pixabay)

Spori v zvezi z blagovno znamko (Vir: Pixabay)

Do kršitev pravic iz blagovne znamke pride velikokrat. Slednja namreč predstavlja ugled in kakovost produktov, zaradi česar so jim potrošniki bolj naklonjeni. Sodišča se zato pogosto ukvarjajo z odločanjem, kdo in kako je neupravičeno uporabljal čigavo blagovno znamko.

1. Victoria’s Secret v Victor’s Litttle Secret

Leta 2002 je ameriški proizvajalec spodnjega perila Victoria Secret vložil tožbo proti lastniku trgovine z erotičnimi pripomočki Victor’s Secret iz Kentuckya. Slednji je še med postopkom spremenil ime svoje trgovine v Victor’s Little Secret. A vložnik tožbe je kljub temu nadaljeval s postopkom na sodišču. Po mnenju tožnika je bila podlaga za spor ustvarjanje zmede in negativnih asociacij pri potrošnikih ter zmanjšanje unikatne edinstvenosti znamke Victoria’s Secret.

Sodišče je odločilo v prid lastniku trgovine Victor’s Little Secret. Tožniku namreč ni uspelo dokazati dejanske škode, ki naj bi nastala v tem primeru. Kot rezultat te sodbe je bila v letu 2006 spremenjena zakonodaja, v kateri ni potrebno dokazati nastanka dejanske škode, ampak samo možnost za nastanek slednje. Prvotna sodba je bila razveljavljena.

2. VOGUE My Style

Založniški hiši iz New Yorka in Pariza, zadolženi za izdajo revije Vogue, sta leta 2009 naperili tožbo zaradi kršitve blagovne znamke proti švicarskemu izdelovalcu ur na podlagi uporabe slogana “VOGUE My Style”. Tožnika sta zatrjevala, da je uporaba besede VOGUE v velikih tiskanih črkah znak, ki ga potrošniki neposredno povezujejo z blagovno znamko svetovno znane revije. To sta uspela tudi dokazati, in sicer tako, da sta opravila anketo med skupino švicarskih prebivalcev, v kateri je vsak četrti zatrdil, da besedo VOGUE povezuje z revijo.

Potrebujete pomoč pri registraciji blagovne znamke?

Leta 2012 je sodišče odločilo v prid tožnikom, kar je ustvarilo kar nekaj debate v stroki. Kritiki odločitve sodišča so zatrjevali, da ne obstaja nobena relevantna povezava med tako različnima produktoma, zaradi česar bi se lahko ustvarila zmeda pri potrošnikih.

3. Superhero

Ena od najbolj polemičnih znamk je zagotovo beseda “superhero” in različice le-te. Blagovna znamka je bila registrirana v skupnem imetništvu Marvel in DC Comics že leta 1960. V pravni stroki še vedno poteka debata o legitimnosti takšne blagovne znamke. Ta naj bi bila bolj opisna kot pa razlikovalna, kar predstavlja absolutni razlog za zavrnitev registracije znamke. Še dandanes Marvel in DC Comics aktivno vzdržujeta znamko s sprožanjem pravnih postopkov proti vsakemu stripu, ki bi v svojem naslovu uporabil besedo “superhero”.

4. Apple Corps v Apple Inc

Leta 1967 je glasbena skupina The Beatles ustanovila multimedijsko podjetje Apple Corps. Slabo desetletje kasneje je Steve Jobs s sodelavci ustanovil podjetje Apple Computer (trenutno Apple Inc), ki proizvaja številne svetovno znane produkte (iPhone, iPad, iPod itd.). Od takrat je Apple Corps večkrat vložil tožbo proti Apple Computer zaradi kršitve blagovne znamke. Prva tožba (leta 1981) se je končala s poravnavo, Apple Computer je moral plačati odškodnino zaradi neupravičene uporabe in se zavezati, da se ne bo ukvarjal z glasbenim področjem.

Preberite tudi Kako in zakaj registrirati blagovno znamko

Sledila sta še dva spora. Prvi leta 1989, ko je Apple Computer v svoje glasbene predvajalnike vgradil možnost predvajanja MIDI datotek. Nato še leta 2003 z lansiranjem iTunes. Apple Corps je sprožil obe tožbi in obakrat izgubil. Po poravnavi, katere vsebina ni znana javnosti, je Apple Inc postal lastnik znamke Apple, ki jo licencira Apple Corps-u, kadar jo slednji potrebuje.

5. “redskins”

V sporih glede blagovne znamke pa se ne odloča vsakokrat, kdo je lastnik in tako upravičen do uporabe znamke. Primer Harjo v Pro-Football Inc je odprl vprašanje, ali lahko določena znamka sploh obstaja ali ne.

Več o registraciji znamke Skupnosti preberite v članku Registracija znamke skupnosti oz. evropske blagovne znamke

Pro-Footbal Inc je korporacija, ki lasti ameriško nogometno ekipo Washington Redskins. Leta 1992 je Susan Harjo, aktivistka za pravice ameriških domorodcev (Indijancev), vložila več tožb za izbris znamk, ki vsebujejo besedo “redskins”. Argument na njeni strani je bil, da ta beseda omalovažuje Indijance. Končni zmagovalec je bila Pro-Footbal Inc zaradi pravne tehnikalije. Tožnik namreč izgubi pravico zahtevati pravno varstvo, če je od nastanka negativne posledice do vložitve tožbe preteklo preveč časa.

6. Gilette v LA Laboratories

Leta 2005 je Gilette izgubil pravni spor proti LA Laboratories, finskem podjetju, ki je tržilo brivnike pod blagovno znamko Parason Flexer. Na embalaži njihovih brivnikov je bilo zapisano: “Britvice Parason Flekser in Gilette Sensor so kompatibilne s tem brivnikom.”

Sodišče je odločilo, da LA Laboratories lahko uporablja blagovno znamko Gilette za namene sporočanja potrošnikom o možnosti uporabe brivnikov. Saj je to v duhu trgovanja in proste konkurence, prav tako pa je to primerno z vidika potrošnika.

7. Wrigley’s doublemint

Leta 2003 je Sodišče EU zavrnilo poskus registracije znaka “doublemint” kot blagovne znamke, ki ga je zahteval proizvajalec žvečilnih gumijev Wrigley. Predlog za registracijo je bil zavrnjen, saj je beseda “doublemint” preveč opisna, torej nima zadostnega razlikovalnega učinka.

Sodno prakso glede EU znamke lahko najdete na tej povezavi, slovensko sodno prakso glede blagovnih znamka pa na tej povezavi.

Vir: UWELINGO

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Znamka je edini način, kako zadovoljnemu kupcu vašega proizvoda ali storitve ustvariti prijeten spomin na nakup in ga pripraviti do tega, da bo ponovno kupil vaš izdelek oziroma koristil vašo storitev, hkrati pa preprečiti ostalim, da bi se okoristili z dodano vrednostjo, ki jo ponujate. Preberite več >>

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Trenutno je brexit vroča tema, ki se še vedno vsakodnevno pojavlja na naslovnicah novic. EU je pred kratkim odobrila že drugo prestavitev brexita, tokrat do 31. oktobra. Nekaj časa za dosego dogovora je torej še ostalo, preverili pa smo, kakšen bo položaj imetnikov mednarodnih znamk, v katerih je imenovana v EU, v primeru, da dogovora ne bo. Preberite več >>

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine. Preberite več >>

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

V članku predstavljamo deset znamk, ki imajo trenutno največjo vrednost na svetu. Kot je opaziti, so njihovi imetniki predvsem velika podjetja, ki so na trgu prisotna že desetletja. Rast vrednosti znamke do takšnih razsežnosti torej zahteva svoj čas in trud, saj ni dosežena kar čez noč. Preberite več >>

Oznake: , ,