7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov.
Spori v zvezi z blagovno znamko (Vir: Pixabay)

Spori v zvezi z blagovno znamko (Vir: Pixabay)

Do kršitev pravic iz blagovne znamke pride velikokrat. Slednja namreč predstavlja ugled in kakovost produktov, zaradi česar so jim potrošniki bolj naklonjeni. Sodišča se zato pogosto ukvarjajo z odločanjem, kdo in kako je neupravičeno uporabljal čigavo blagovno znamko.

1. Victoria’s Secret v Victor’s Litttle Secret

Leta 2002 je ameriški proizvajalec spodnjega perila Victoria Secret vložil tožbo proti lastniku trgovine z erotičnimi pripomočki Victor’s Secret iz Kentuckya. Slednji je še med postopkom spremenil ime svoje trgovine v Victor’s Little Secret. A vložnik tožbe je kljub temu nadaljeval s postopkom na sodišču. Po mnenju tožnika je bila podlaga za spor ustvarjanje zmede in negativnih asociacij pri potrošnikih ter zmanjšanje unikatne edinstvenosti znamke Victoria’s Secret.

Sodišče je odločilo v prid lastniku trgovine Victor’s Little Secret. Tožniku namreč ni uspelo dokazati dejanske škode, ki naj bi nastala v tem primeru. Kot rezultat te sodbe je bila v letu 2006 spremenjena zakonodaja, v kateri ni potrebno dokazati nastanka dejanske škode, ampak samo možnost za nastanek slednje. Prvotna sodba je bila razveljavljena.

2. VOGUE My Style

Založniški hiši iz New Yorka in Pariza, zadolženi za izdajo revije Vogue, sta leta 2009 naperili tožbo zaradi kršitve blagovne znamke proti švicarskemu izdelovalcu ur na podlagi uporabe slogana “VOGUE My Style”. Tožnika sta zatrjevala, da je uporaba besede VOGUE v velikih tiskanih črkah znak, ki ga potrošniki neposredno povezujejo z blagovno znamko svetovno znane revije. To sta uspela tudi dokazati, in sicer tako, da sta opravila anketo med skupino švicarskih prebivalcev, v kateri je vsak četrti zatrdil, da besedo VOGUE povezuje z revijo.

Potrebujete pomoč pri registraciji blagovne znamke?

Leta 2012 je sodišče odločilo v prid tožnikom, kar je ustvarilo kar nekaj debate v stroki. Kritiki odločitve sodišča so zatrjevali, da ne obstaja nobena relevantna povezava med tako različnima produktoma, zaradi česar bi se lahko ustvarila zmeda pri potrošnikih.

3. Superhero

Ena od najbolj polemičnih znamk je zagotovo beseda “superhero” in različice le-te. Blagovna znamka je bila registrirana v skupnem imetništvu Marvel in DC Comics že leta 1960. V pravni stroki še vedno poteka debata o legitimnosti takšne blagovne znamke. Ta naj bi bila bolj opisna kot pa razlikovalna, kar predstavlja absolutni razlog za zavrnitev registracije znamke. Še dandanes Marvel in DC Comics aktivno vzdržujeta znamko s sprožanjem pravnih postopkov proti vsakemu stripu, ki bi v svojem naslovu uporabil besedo “superhero”.

4. Apple Corps v Apple Inc

Leta 1967 je glasbena skupina The Beatles ustanovila multimedijsko podjetje Apple Corps. Slabo desetletje kasneje je Steve Jobs s sodelavci ustanovil podjetje Apple Computer (trenutno Apple Inc), ki proizvaja številne svetovno znane produkte (iPhone, iPad, iPod itd.). Od takrat je Apple Corps večkrat vložil tožbo proti Apple Computer zaradi kršitve blagovne znamke. Prva tožba (leta 1981) se je končala s poravnavo, Apple Computer je moral plačati odškodnino zaradi neupravičene uporabe in se zavezati, da se ne bo ukvarjal z glasbenim področjem.

Preberite tudi Kako in zakaj registrirati blagovno znamko

Sledila sta še dva spora. Prvi leta 1989, ko je Apple Computer v svoje glasbene predvajalnike vgradil možnost predvajanja MIDI datotek. Nato še leta 2003 z lansiranjem iTunes. Apple Corps je sprožil obe tožbi in obakrat izgubil. Po poravnavi, katere vsebina ni znana javnosti, je Apple Inc postal lastnik znamke Apple, ki jo licencira Apple Corps-u, kadar jo slednji potrebuje.

5. “redskins”

V sporih glede blagovne znamke pa se ne odloča vsakokrat, kdo je lastnik in tako upravičen do uporabe znamke. Primer Harjo v Pro-Football Inc je odprl vprašanje, ali lahko določena znamka sploh obstaja ali ne.

Več o registraciji znamke Skupnosti preberite v članku Registracija znamke skupnosti oz. evropske blagovne znamke

Pro-Footbal Inc je korporacija, ki lasti ameriško nogometno ekipo Washington Redskins. Leta 1992 je Susan Harjo, aktivistka za pravice ameriških domorodcev (Indijancev), vložila več tožb za izbris znamk, ki vsebujejo besedo “redskins”. Argument na njeni strani je bil, da ta beseda omalovažuje Indijance. Končni zmagovalec je bila Pro-Footbal Inc zaradi pravne tehnikalije. Tožnik namreč izgubi pravico zahtevati pravno varstvo, če je od nastanka negativne posledice do vložitve tožbe preteklo preveč časa.

6. Gilette v LA Laboratories

Leta 2005 je Gilette izgubil pravni spor proti LA Laboratories, finskem podjetju, ki je tržilo brivnike pod blagovno znamko Parason Flexer. Na embalaži njihovih brivnikov je bilo zapisano: “Britvice Parason Flekser in Gilette Sensor so kompatibilne s tem brivnikom.”

Sodišče je odločilo, da LA Laboratories lahko uporablja blagovno znamko Gilette za namene sporočanja potrošnikom o možnosti uporabe brivnikov. Saj je to v duhu trgovanja in proste konkurence, prav tako pa je to primerno z vidika potrošnika.

7. Wrigley’s doublemint

Leta 2003 je Sodišče EU zavrnilo poskus registracije znaka “doublemint” kot blagovne znamke, ki ga je zahteval proizvajalec žvečilnih gumijev Wrigley. Predlog za registracijo je bil zavrnjen, saj je beseda “doublemint” preveč opisna, torej nima zadostnega razlikovalnega učinka.

Sodno prakso glede EU znamke lahko najdete na tej povezavi, slovensko sodno prakso glede blagovnih znamka pa na tej povezavi.

Vir: UWELINGO

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje