DELAVNICA: OPTIMIZACIJA SPLETNIH STRANI

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov.
Spori v zvezi z blagovno znamko (Vir: Pixabay)

Spori v zvezi z blagovno znamko (Vir: Pixabay)

Do kršitev pravic iz blagovne znamke pride velikokrat. Slednja namreč predstavlja ugled in kakovost produktov, zaradi česar so jim potrošniki bolj naklonjeni. Sodišča se zato pogosto ukvarjajo z odločanjem, kdo in kako je neupravičeno uporabljal čigavo blagovno znamko.

1. Victoria’s Secret v Victor’s Litttle Secret

Leta 2002 je ameriški proizvajalec spodnjega perila Victoria Secret vložil tožbo proti lastniku trgovine z erotičnimi pripomočki Victor’s Secret iz Kentuckya. Slednji je še med postopkom spremenil ime svoje trgovine v Victor’s Little Secret. A vložnik tožbe je kljub temu nadaljeval s postopkom na sodišču. Po mnenju tožnika je bila podlaga za spor ustvarjanje zmede in negativnih asociacij pri potrošnikih ter zmanjšanje unikatne edinstvenosti znamke Victoria’s Secret.

Sodišče je odločilo v prid lastniku trgovine Victor’s Little Secret. Tožniku namreč ni uspelo dokazati dejanske škode, ki naj bi nastala v tem primeru. Kot rezultat te sodbe je bila v letu 2006 spremenjena zakonodaja, v kateri ni potrebno dokazati nastanka dejanske škode, ampak samo možnost za nastanek slednje. Prvotna sodba je bila razveljavljena.

2. VOGUE My Style

Založniški hiši iz New Yorka in Pariza, zadolženi za izdajo revije Vogue, sta leta 2009 naperili tožbo zaradi kršitve blagovne znamke proti švicarskemu izdelovalcu ur na podlagi uporabe slogana “VOGUE My Style”. Tožnika sta zatrjevala, da je uporaba besede VOGUE v velikih tiskanih črkah znak, ki ga potrošniki neposredno povezujejo z blagovno znamko svetovno znane revije. To sta uspela tudi dokazati, in sicer tako, da sta opravila anketo med skupino švicarskih prebivalcev, v kateri je vsak četrti zatrdil, da besedo VOGUE povezuje z revijo.

Potrebujete pomoč pri registraciji blagovne znamke?

Leta 2012 je sodišče odločilo v prid tožnikom, kar je ustvarilo kar nekaj debate v stroki. Kritiki odločitve sodišča so zatrjevali, da ne obstaja nobena relevantna povezava med tako različnima produktoma, zaradi česar bi se lahko ustvarila zmeda pri potrošnikih.

3. Superhero

Ena od najbolj polemičnih znamk je zagotovo beseda “superhero” in različice le-te. Blagovna znamka je bila registrirana v skupnem imetništvu Marvel in DC Comics že leta 1960. V pravni stroki še vedno poteka debata o legitimnosti takšne blagovne znamke. Ta naj bi bila bolj opisna kot pa razlikovalna, kar predstavlja absolutni razlog za zavrnitev registracije znamke. Še dandanes Marvel in DC Comics aktivno vzdržujeta znamko s sprožanjem pravnih postopkov proti vsakemu stripu, ki bi v svojem naslovu uporabil besedo “superhero”.

4. Apple Corps v Apple Inc

Leta 1967 je glasbena skupina The Beatles ustanovila multimedijsko podjetje Apple Corps. Slabo desetletje kasneje je Steve Jobs s sodelavci ustanovil podjetje Apple Computer (trenutno Apple Inc), ki proizvaja številne svetovno znane produkte (iPhone, iPad, iPod itd.). Od takrat je Apple Corps večkrat vložil tožbo proti Apple Computer zaradi kršitve blagovne znamke. Prva tožba (leta 1981) se je končala s poravnavo, Apple Computer je moral plačati odškodnino zaradi neupravičene uporabe in se zavezati, da se ne bo ukvarjal z glasbenim področjem.

Preberite tudi Kako in zakaj registrirati blagovno znamko

Sledila sta še dva spora. Prvi leta 1989, ko je Apple Computer v svoje glasbene predvajalnike vgradil možnost predvajanja MIDI datotek. Nato še leta 2003 z lansiranjem iTunes. Apple Corps je sprožil obe tožbi in obakrat izgubil. Po poravnavi, katere vsebina ni znana javnosti, je Apple Inc postal lastnik znamke Apple, ki jo licencira Apple Corps-u, kadar jo slednji potrebuje.

5. “redskins”

V sporih glede blagovne znamke pa se ne odloča vsakokrat, kdo je lastnik in tako upravičen do uporabe znamke. Primer Harjo v Pro-Football Inc je odprl vprašanje, ali lahko določena znamka sploh obstaja ali ne.

Več o registraciji znamke Skupnosti preberite v članku Registracija znamke skupnosti oz. evropske blagovne znamke

Pro-Footbal Inc je korporacija, ki lasti ameriško nogometno ekipo Washington Redskins. Leta 1992 je Susan Harjo, aktivistka za pravice ameriških domorodcev (Indijancev), vložila več tožb za izbris znamk, ki vsebujejo besedo “redskins”. Argument na njeni strani je bil, da ta beseda omalovažuje Indijance. Končni zmagovalec je bila Pro-Footbal Inc zaradi pravne tehnikalije. Tožnik namreč izgubi pravico zahtevati pravno varstvo, če je od nastanka negativne posledice do vložitve tožbe preteklo preveč časa.

6. Gilette v LA Laboratories

Leta 2005 je Gilette izgubil pravni spor proti LA Laboratories, finskem podjetju, ki je tržilo brivnike pod blagovno znamko Parason Flexer. Na embalaži njihovih brivnikov je bilo zapisano: “Britvice Parason Flekser in Gilette Sensor so kompatibilne s tem brivnikom.”

Sodišče je odločilo, da LA Laboratories lahko uporablja blagovno znamko Gilette za namene sporočanja potrošnikom o možnosti uporabe brivnikov. Saj je to v duhu trgovanja in proste konkurence, prav tako pa je to primerno z vidika potrošnika.

7. Wrigley’s doublemint

Leta 2003 je Sodišče EU zavrnilo poskus registracije znaka “doublemint” kot blagovne znamke, ki ga je zahteval proizvajalec žvečilnih gumijev Wrigley. Predlog za registracijo je bil zavrnjen, saj je beseda “doublemint” preveč opisna, torej nima zadostnega razlikovalnega učinka.

Sodno prakso glede EU znamke lahko najdete na tej povezavi, slovensko sodno prakso glede blagovnih znamka pa na tej povezavi.

Vir: UWELINGO

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Ko je blagovna znamka registrirana, lahko njena vrednost raste ali pada. To je odvisno od tega, koliko podjetnik vanjo vlaga, pa tudi od tržnih sil in samega uspeha podjetja. Vlaganje v znamko naj podjetnik dojema kot naložbo, saj blagovna znamka predstavlja del premoženja podjetja. Lahko se jo licencira, proda ali uporabi pri poroštvu, zato vprašanje njene vrednosti vsekakor ni brezpredmetno. Preberite več >>

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Pred registracijo znamke je podjetnik soočen s kar nekaj temeljnimi odločitvami, ena od teh je tudi izbira območja zaščite njegove znamke. V članku smo zato razdelali osnovne prednosti in slabosti ter razlike pri registraciji znamke v Sloveniji ali v EU, ki bodo podjetniku v pomoč pri njegovi odločitvi. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Kršitev in pravno varstvo blagovne znamke

Kršitev in pravno varstvo blagovne znamke

Pred vstopom na trg je priporočljivo pregledati ustrezne baze podatkov, saj obstaja možnost, da so logotip, besedna zveza ali slogan, s katerimi se želite pojavljati in predstavljati na trgu, že pravno zavarovani kot blagovna znamka. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Na nas se je pred kratkim z vprašanjem obrnil podjetnik, ki že nekaj časa pod izbranim imenom trži svoje izdelke. Ker namerava prodajo usmeriti tudi na tuje trge, želi pred tem zavarovati svoje interese in v ta namen registrirati znamko. Zanimalo ga je predvsem, kako do mednarodne znamke. Preberite več >>

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Netflix je pred kratkim svojim gledalcem predstavil novo video doživetje, film Black Mirror: Bandersnatch. Ta predstavlja novo generacijo gledanja televizije in nudi povsem drugačen način doživljanja video vsebin. S precej manj navdušenja so uspešnico sprejeli pri ameriški založbi Chooseco, kjer so proti Netflixu zaradi domnevne kršitve njihove blagovne znamke že vložili tožbo. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

12.04.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje